معرفی و دانلود خلاصه کتاب حافظه نامحدود: سریع‌تر یاد بگیریم، بیشتر به یاد آوریم

عکس جلد خلاصه کتاب حافظه نامحدود: سریع‌تر یاد بگیریم، بیشتر به یاد آوریم
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب حافظه نامحدود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب حافظه نامحدود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب حافظه نامحدود: سریع‌تر یاد بگیریم، بیشتر به یاد آوریم

خلاصه‌ کتاب حافظه نامحدود به قلم کوین هورسلی، راهکارهایی برای تقویت حافظه به شما می‌آموزد که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید ذهن خود را برای دسترسی به اطلاعات، همواره آماده و هوشیار نگاه دارید تا در هر زمان که نیاز داشتید اطلاعات دلخواهتان را از حافظه‌ بازخوانی کنید. داشتن حافظه‌ای کارآمد سبب می‎شود که از ذهن خود همانند یک موتور جستجوی دقیق استفاده کنید و به‌ندرت داده‌ای مهم را از یاد ببرید.

درباره‌ی خلاصه‌ کتاب حافظه نامحدود

کوین هورسلی (Kevin Horsley) در کتاب حافظه نامحدود (Unlimited Memory)، راهبردهای موثری را به شما معرفی می‌کند تا به کمک آن‌ها کنترل حافظه‌ی خود را به‌دست بگیرید و بهره‌وری آن را افزایش دهید. در این کتاب با روش‌هایی آشنا می‎شوید که برترین ذهن‌های جهان به‌منظور افزایش سرعت یادگیری و پرورش حافظه‌ی خود به‌کار می‌گیرند.

با پیشرفت علم و روی کار آمدن اینترنت و موتورهای جست‌وجویی نظیر «گوگل»، برخی معتقدند که بشر مانند گذشته نیازی به حافظه ندارد؛ چراکه پاسخ هر سؤالی را با یک جست‌وجوی سریع و آسان به‌دست می‌آورد. اما اگر از حافظه‌ی خود بهره نبریم مانند این است که هرچه را می‌آموزیم به چاه تاریک و عمیقی می‌ریزیم که هرگز به آن دسترسی نخواهیم داشت. مشکل امروزین بسیاری از مردم این است که روزانه چیزهای زیادی را یاد می‌گیرند و از یاد می‌برند و این فرآیند لحظه‌به‌لحظه ادامه دارد و گویی پایانی برای آن نیست. اما با پرورش حافظه می‌توان این روند را متوقف کرد.

افراد زیادی در زندگی خود هرگز طعم واقعی داشتن یک حافظه‌ی قوی را نمی‌چشند چراکه آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که تنها محدودیت‌های هر چیزی را نگاه کنند و در مورد حافظه خود هم باورهای منفی در ذهن‌شان پرورش دهند. متأسفانه یکی از خاصیت‌های منفی باورها این است که به آن‌ها می‌چسبید و در مقابل هر جریانی که بخواهد باورتان را زیر سوال ببرد مقاومت می‌کنید، به همین دلیل مهم‌ترین قدم در بهبود بخشیدن به قدرت حافظه این است که سعی کنید باور آن را در خودتان به وجود آورید. در خلاصه‌ی کتاب حافظه نامحدود، توصیه می‌شود که پنج باور کلیدی را جایگزین باورهای کهنه و مخرب خود کنید که عبارت‌اند از:

  • به خودتان بگویید که با تمرکز بالا و حافظه‌ استثنایی پا به این دنیا گذاشته‌اید.
  • مثل افراد موفق باور داشته باشید که تقویت حافظه امری بسیار حیاتی است.
  • باور داشته باشید که در این دنیا توانایی‌های بسیار شگفت‌انگیزی دارید.
  • باور کنید که هیچ شکستی وجود ندارد.
  • اصرار نکنید که همه‌چیز را می‌دانید.

گفتنی‌ست گردآوری و ترجمه‌ی خلاصه‌ی کتاب حافظه نامحدود، توسط گروه سبکتو انجام شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی میکروبوک‌‌ها

میکروبوک‌ها چکیده‌ای از کتاب‌ها هستند که عادت به مطالعه‌ی روزانه را می‌توان از طریق آن‌ها در خود پرورش داد. در میکروبوک‌ها، مطالب بنیادین کتاب حفظ می‌‎شود و فرصت یادگیری به‌هیچ‌وجه از دست نمی‌‎رود. از میکروبوک‌ها با عنوان کتابچه یا خلاصه‌ی کتاب یاد می‌شود.

در نکوداشت خلاصه کتاب حافظه‌ نامحدود

  • کتابی که مطالعه‌ی آن یادگیری سریع‌تر و بهره‌وری بالاتر در کارها را برایتان به ارمغان خواهد آورد. (سایت آمازون)

خلاصه‌ کتاب حافظه نامحدود برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید حافظه و تمرکزتان را بهبود ببخشید و نیاز است که در هنگام کار یا تحصیل، اطلاعات زیادی را در ذهن خود ذخیره کنید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با کوین هورسلی بیشتر آشنا شویم

کوین هورسلی بیش از 20 سال است که درباره‌ی ذهن و حافظه تحقیق می‌کند و به بررسی ظرفیت‌های آن می‌پردازد. او از معدود افرادی است که عنوان «استاد بزرگ بین‌الملی حافظه» را از آن خود کرده است. کوین هرسلی تاکنون چهار کتاب نوشته است. کتاب حافظه نامحدود، نخستین کتاب او است و کتاب «ذهن خوشحال» و «راهنمای به یاد آوردن 44 رئیس‌جمهور آمریکا»، دیگر آثاری است که به چاپ رسانده‌ است. او سخنرانی بین‌المللی است و به مدیران و کارمندان سازمان‌های گوناگون در ارتقای یادگیری، انگیزه و خلاقیت یاری می‌دهد

در بخشی از خلاصه کتاب حافظه نامحدود می‌خوانیم

همه ما این استعداد را داریم که روی حوزه‌های مختلفی از زندگی تمرکز کنیم. می‌توانیم روی فکرمان متمرکز شویم که در این صورت ما به آن جهت می‌دهیم یا می‌توانیم اجازه دهیم که محیط پیرامون‌مان کنترل کامل ما را به دست گیرد.

البته برخی افراد معتقدند که تمرکز کردن تنها یک موضوع ذاتی است و افراد با این استعداد به دنیا می‌آیند. اما در مورد عضلات ورزیده این باور را ندارند و ما با آن به دنیا نمی‌آییم. برای اینکه عضلات بدن شما ورزیده شوند باید ساعت‌های زیادی در باشگاه به تمرین بپردازید. اما آیا برای تقویت حافظه خود کاری انجام می‌دهید؟

رسیدن به اصل تمرکز ذهنی نیازمند تمرین مستمر است. تمرکز لایه‌های مختلفی دارد که باید هر روز برای همراه شدن با تغییرات جدید به تمرین بپردازید. وقتی شما یک موضوع جدید را یاد می‌گیرید، در واقع مغزتان هم به آرامی تغییر می‌کند. برای اینکه بتوانید تمرکز خود را بازیابی کنید به نیروهای درونی‌تان نیاز دارید. در واقع همه چیز در درون شما نهفته است، اما نحوه نگاه شما به مسائل است که به نیروهای درونی این قدرت را می‌دهد که ظاهر شوند یا خود را مخفی کنند. یک انسان عادی توجه و تمرکز خود را با رفتارهایی که سال‌ها آن را تکرار کرده، تربیت کرده است: هر روز صبح با صدای آزار دهنده زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شود و بدون اینکه هنوز چشمانش کاملا باز شده باشند خود را به دوش حمام می‌رساند. زیر دوش به هزاران موضوع مختلف فکر می‌کند و در مورد هر چیزی احساس نگرانی به او دست می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: تمرکز
پوزش می‌خواهم
هیچ وقت دروغ را باور نکنید
همین حالا، همین‌جا باشید
فصل دوم: خلق کنید و ربط دهید
به اطلاعات جانی دوباره دهید
از خودتان برای به خاطر آوردن استفاده کنید
از بدنتان برای به خاطر آوردن استفاده کنید
اطلاعات را به گیره آویزان کنید
اول از همه
پیوند فکرها
نام‌ها را به خاطر بسپارید
اعداد را به خاطر بسپارید
هنر در خانه
استفاده از روش‌ها
فصل سوم: تداوم استفاده
انضباط نفس
مرور کنید تا چیز تازه‌ای خلق کنید
سخن پایانی
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب حافظه نامحدود: سریع‌تر یاد بگیریم، بیشتر به یاد آوریم
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب حافظه نامحدود

محمد اساره
۱۴۰۲/۲/۳
سلام و خسته نباشید به تمام عوامل کتابراه.. کتاب جالبی بود میشه گفت با بکار گیری درست این راهکارها تغییر در زندگی به سمت پیشرفت هست فقط اراده قوی میخاد که واقعاً اگر داشته باشید به بهترین جایگاه‌ها میشه برسی سخت هست ولی قابل انجامه.. امیدوارم بتونیم برای پیشرفت در زندگی و استفاده درست از داده‌های و خدا (جسم تفکر نسبت به بقیه آفریده‌های خداوند) این نعمتهای زیبای الهی که خدا بهمون هدیه داده رو به بهترین روش ممکن ازش استفاده ببریم تا به موفقیتهای بزرگ برسیم.. ممنون از اینکه کتابهایی در اختیار میزازید تا بتونیم با مطالعه آنها،، زندگی بهتر و ارزشمندی رو برای خودمون داشته باشیم
eis razavi
۱۴۰۳/۱/۴
با سلام کتاب حاضر هم جزو کتابهای جامع در خصوص حافظه و افزایش بهره وری مغر میباشد که صرفا به تکنیک‌ها اکتفا نکرده و بصورت جامع از عوامل تاثیر گذار درتقویت حافظه ازباورهت، عوامل محیطی و تغذیه و... بصورت جامع صحبت شده و در صورت نیاز راهکار نیز داده اند
انتشارات پارس نگاران
۱۴۰۲/۹/۳۰
خوبه، فقط بیشتر راهکارهای ذهنی و معنوی برای تقویت حافظه ارائه میدهد کاش بیشتر راهکار‌های جسمانی و پزشکی ارائه میداد.
فاطمه طاهری
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
به نظرم کتاب هیچ ربطی به حافظه نامحدود نداشت چندتا راه و روش مطالعه کتب درسی بود که خیلی بهتر از این مطالب تو اینترنت میشه سرچ کرد
بنیامین چیتگر
۱۴۰۱/۹/۱۹
کتاب بی نظیری هست و ارزش وقت گذاشتن داره.
احسان امیری
۱۴۰۱/۸/۱۴
فوق العاده اس
تکنیک‌های خوبی داره
خیلی جالبه
Z Eftekhari
۱۴۰۱/۸/۲۰
عالی بود و کاربردی
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب حافظه نامحدود

برای دریافت خلاصه کتاب حافظه نامحدود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.