معرفی و دانلود خلاصه کتاب خودت باش دختر

عکس جلد خلاصه کتاب خودت باش دختر
قیمت:
۴۸۰۰ 2400 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خودت باش دختر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خودت باش دختر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب خودت باش دختر

ریچل هالیس در میکروکتاب خودت باش دختر، می‌خواهد شما را با دروغ‌هایی که منجر به لطمه زدن به خودتان می‌شود، آشنا کند. شما باید تمام دروغ‌هایی را که در طول زندگی به‌ خودتان گفته‌اید شناسایی کرده و همۀ آن‌ها را از بین ببرید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعا هستید.

نویسنده قصد دارد در این اثر شما را با حقیقتی مهم آشنا کند. آن حقیقت مهم شما هستید و آنچه که امروز تجربه می‌کنید، چیزی است که خودتان خواسته‌اید. بله شما خواسته‌اید، چون مسئولیت زندگی‌تان فقط با شماست. می‌دانیم این موضوع به نظر واقعی نیست اما اگر دست تمام دروغ‌هایی که تا امروز شنیده‌اید برایتان رو شود، پذیرفتن حقیقت غیرممکن نخواهد بود. فکر می‌کنید به اندازه کافی خوب نیستید؟ یا به اندازه کافی تناسب اندام ندارید؟ یا حتی لایق دوست داشته شدن نیستید؟ همه این‌ها دروغ است. این‌ها دروغ‌هایی است که جامعه یا رسانه‌ها یا خانواده‌ها به ما گفته‌اند و آن‌قدر بلند در گوش‌هایمان تکرار شده‌اند که حتی گوش هم به آن‌ها نکرده‌ایم، فقط باورشان کردیم. اگر این دروغ‌ها را پیدا و نابود کنیم، می‌توانیم کنترل همه چیز را به دست بگیریم. دختر جان تو شجاع و قوی هستی و چنان قدرتی داری که می‌توانی از پس هر کاری بربیایی. باور نداری؟ میکروکتاب خودت باش دختر (Girl wash your face) را بخوان تا به تو ثابت شود. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک ‌تایمز و آمازون در سال 2018 بوده است.

درک و باور اینکه شما خودتان شادیتان را انتخاب می‌کنید و کنترل زندگیتان را به‌ دست دارید بسیار مهم است. این مسئله یکی از آن نکاتی است که باید با هر دو دست آن را بگیریم و روی تابلوی اعلانات بزنیم تا همیشه یادمان بماند... اما این تنها نکته‌ای نیست که باید به آن باور داشته باشید.

چون بدون آگاهی از اینکه الان کجا ایستاده‌اید نمی‌توانید به جای جدید بروید و تبدیل به آدمی جدید بشوید. وقتی از مطالعه دربارۀ کسی که تبدیل به آن شده‌اید به خودآگاهی می‌رسید، این شناخت برای باور اینکه واقعاً چه کسی هستید بسیار ارزشمند است.

ریچل هالیس (Rachel Hollis) به عنوان آنتونی رابینز خانم‌ها هم شناخته می‌شود، او نویسنده، مدیرعامل شرکت خودش و سخنران آمریکایی است و یک وبسایت در مورد کمک به افراد در جهت ایجاد تغییرات مثبت دارد و با مطالب و محصولات خود سعی می‌کند تا دنبال‌ کنندگانش به نسخه بهتری از خودشان دست پیدا کنند. سبک زندگی و لحن ساده و خودمانی هالیس باعث شده تا الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر جهان باشد. او در جهت توانمندسازی زنان فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد و همچنین نامش در بین لیست 30 کارآفرین زیر 30 سال منتشر شده است.

افکار و بینش ریچل هالیس بسیار شبیه مارک منسون است و آن‌ها از سبک زندگی می‌گویند که فارغ از نگاه دیگران باید بر اهداف خودمان تمرکز کنیم و از مسیر رسیدن به آن‌ها لذت ببریم.

ذهن شما، سازنده تمام اتفاقاتی است که در زندگی‌تان رخ می‌دهد. شاید این حرف به نظر مسخره باشد اما چه خوش‌تان بیاید چه نه، تنها حقیقت موجود در زندگی است. هر اتفاقی که تا امروز تجربه کردید، مسئولش خودتان هستید. بله شما خواستید تا آن‌ها اتفاق بیفتند. در واقع شما در ذهن‌تان آن‌ها را ساخته‌اید.

در بخشی از میکرو کتاب خودت باش دختر می‌خوانید:

در این بخش می‌خواهم از یکی از شرایط سختی که هرگز فکر نمی‌کردم به آن غلبه کنم بگویم. برادر بزرگم رایان بسیار مهربان بود. او خوش‌تیپ و دوست داشتنی بود و استعداد عجیبی در یاد گرفتن موسیقی داشت. مانند یک بزرگ‌تر از من مراقبت می‌کرد و پایه ثابت بازی‌هایم بود. تا زمانی که پانزده سالم شد و بیماری او عود کرد... افراد زیادی هستند که بیماری جنون در خانواده‌شان را مخفی می‌کنند اما من می‌خواهم با آن روبرو شوم. با آن لحظه که حالش خیلی بد بود و دستش به تفگ رسید و جنازه‌اش را برای من گذاشت و کابوس‌های شبانه. نمی‌خواهم حال‌تان را خراب کنم، نمی‌خواهم از اینکه سال‌ها هر آدم خوابیده یا بی‌حرکتی را می‌دیدم فکر می‌کردم مرده، از اینکه برای پاک کردن رد خون روی دیوار اتاقش از تنها رنگ موجود در خانه یعنی نقره‌ای استفاده کردند و من هنوز هرجا لکه‌ای نقره‌ای ببینم حالم بد می‌شود صحبت کنم. از تصویر وحشتناکی که خودم را مقصر می‌دانستم چون تا قبل از رسیدن اورژانس می‌ترسیدم به او نزدیک شوم. در آن زمان، آینده برای من خون و ترس بود. اما الان اینجا هستم و از آن‌ها عبور کردم.

من اینجا هستم چون اجازه ندادم شرایط روحی بد حرف آخر را در زندگی‌ام بزنند، چون اجازه ندادم قدرت کابوس‌هایم بیشتر از رویاهایم شود. چون اجازه ندادم شرایط سخت مرا ضعیف کند و برعکس اراده کردم تا با آن قوی‌تر شوم. اگر دنبال اتفاقات خوبی که بعد از سختی‌ها پیش می‌آید نگردیم، کل زندگی‌مان را تلف کرده‌ایم. شاید اگر دوران سختی را سپری نکرده باشید حرف‌های من چرت و پرت به نظر برسند اما خواهر جان همه ما روزی در چنین شرایطی خواهیم بود. اگر نتوانیم قوی‌ بمانیم، کل زندگی را از دست می‌دهیم. از دست دادن برادرم بدترین اتفاق زندگی‌ام بود، اما اجازه ندادم مسیر زندگی‌ام را تغییر دهد. من با او بخشی از قلبم را از دست دادم اما هنوز این‌جا هستم چون این واقعیت است. شما می‌مانید پس باید عبور کنید و چیزی در زندگی‌تان به دست آورید که او را خوشحال کند. اما وقتی از عبور حرف می‌زنم منظورم جنگیدن است. درد و رنج مانند گردابی است که اگر برای نجات‌تان با آن نجنگید غرق می‌شوید، اما وقتی می‌جنگید قوی‌تر شده و شخصی‌تان را شکل می‌دهید. من معتقدم هر اتفاقی، هدف خاصی را دنبال می‌کند، حتی اگر توجیهی نداشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول
دروغ اول: خوشحال شدن من وابسته به فرد یا چیز دیگر است
دروغ دوم: از فردا شروع می‌کنم
دروغ سوم: من به اندازه کافی خوب نیستم
دروغ چهارم: من از تو بهترم
دروغ پنجم: دوست داشتن او کافی است
فصل دوم
دروغ ششم: نه آخرین جواب است
دروغ هفتم: من در رابطه با همسرم خوب نیستم
دروغ هشتم: مادر بودن را بلد نیستم
دروغ نهم: من مادر خوبی نیستم
دروغ دهم: باید خیلی جلوتر از جایگاه امروزم بودم
فصل سوم
دروغ یازدهم: بچه‌های مردم خیلی مودب‌تر، بهتر و تمیزترند
دروغ دوازدهم: باید خودم را کوچک کنم
دروغ سیزدهم: با مت دیمون ازدواج می‌کنم
دروغ چهاردهم: من نویسنده بدی هستم
دروغ پانزدهم: هرگز نمی‌توانم این شرایط را پشت سر بگذارم
فصل چهارم
دروغ شانزدهم: قدرت گفتن حقیقت را ندارم
دروغ هفدهم: وزنم نشان دهنده شخصیتم است
دروغ هجدهم: باید کمی بیشتر الکل بنوشم
دروغ نوزدهم: برای زندگی درست فقط یک راه وجود دارد
دروغ بیستم: من به یک قهرمان نیاز دارم
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب خودت باش دختر
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات186
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب خودت باش دختر

هستی ولیزاده
۱۴۰۰/۷/۱۶
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که من تا بحال خوندم و درباره اینه که چگونه از سختی‌ها عبور کنیم و به خودمون مطمئن باشیم و اعتماد بنفس بالایی داشته باشیم.
رسم موفقیت رو بهمون یاد میده
این کتاب برای همه ضروریه برای اینکه یاد بگیرن چه جوری باید زندگی کنن
بهتون پیشنهاد میکنم حتما حتما این کتاب رو بخونید.
Mahdie Mirzaee
۱۳۹۹/۸/۸
تعریفای زیادی که از این کتاب شنیده بودم من را به خوندنش وسوسه کرد
ولی به نظرم واقعا نوع نوشتش سطح پایین بود
از موضوعی به موضوع دیگر میپرید
تا میخواستم باهاش ارتباط بگیرم خط بعدش موضوعی کاملا بی ربط با جمله قبلیش میگفت
مریم کبیریان
۱۳۹۸/۳/۳
مهمترین نکته‌ای که باعث شد من این کتاب رو یک نفس تا آخر بخونم صداقت نویسنده و خودمونی صحبت کردن او بود
نگین نوروزی
۱۴۰۲/۴/۳۰
کتاب عالی بود با نوشتاری صمیمی و شیوااا👏به من ک کلی انگیزه داد، دخترا اهدافتون رو حتما بنویسید خیلی تاثیرداره روی دیدگاهتون ب زندگی،، وقتی میدونید چی میخوایید اززندگی، دیگه انقدر دچار سردرگمی و بی انگیزگی نمیشید
Bahareh jahanbakhshi
۱۳۹۸/۴/۱۸
بی نظییییییره سبک نویسنده انقدر صمیمی و ساده بود که من حس میکردم واقعا رو به روم نشسته و توضیح میده برام.. بنظرم هر دختری، خانومی باید این کتاب رو مطالعه کنه
زینب کامرانی
۱۴۰۰/۶/۲۱
کتاب خوب و جالبی هست، خوندنش رو به خانمها خصوصا دخترخانمها توصیه میکنم. اینکه اسیر دروغهای زندگی نشن و با ذهن شون سرنوشت شون رو یکبار دیگه بدست بگیرن
محیا سمیع
۱۳۹۸/۶/۷
خوبی میکرو کتاب به اینه که مطالب مهم رو پوشش میده و آدم از حجم بالای کتاب خسته نمیشه
خیلی کتاب خوبی بود من تو دو ساعت خوندمش پیشنهاد میشه
الهه قناعتیان
۱۳۹۸/۳/۱۲
عالی بود، پیشنهادمیکنم حتما بخونید. اینقد جذاب بودکه من کلشو پشت سرهم خوندم
Mobina Behnam
۱۴۰۰/۵/۹
عالیه رو من تاثیر فوق العاده‌ای گذاشت به نظر من که این کتاب میلیارد‌ها قیمتشه از بس که با ارزشه ۲۸۰۰ تومن که چیزی نیس....
شکیلا شمس
۱۳۹۹/۱/۱۸
واقعا عالی نکات کلیدی و بصورت خیلی مختصر و قابل درک گفته خوندنش حتی ماهی یک بار هم به صورت مدام میتونه بهترین یاداوری باشه👌🏿
pegah abz
۱۳۹۸/۶/۱۷
بسیار عالی و جامع بود و من یک نفس کل کتاب رو خوندم واقعا با خوندن این کتاب حس خوبی بهم دست داد و انگیزه‌ام چندین برابر شد
میترا الماسی
۱۳۹۸/۴/۲۵
عالی بود دقیقا من الان در شرایطی هستم که این کتاب خیلی بهتر و بیشتر کمکم میکنه که از کجا شروع کنم ووو
somaye haghi
۱۳۹۸/۳/۳۰
به همه خانم‌ها پیشنهاد میکنم حدااقل ماهی یکبار این کتابو بخونن حتی اگه شده خط به خطش رو حفظ کنن
Sanaz Zahedi
۱۴۰۰/۱۲/۸
کتاب خوب و آموزنده‌ای بود هرچند ک کتاب کاملش مسلما خیلی بهتره ولی ارزش‌ی بارخوندنو داره، سپاس ازبرنامه خوب کتابراه🙏🌹
رضا رضائی
۱۳۹۸/۸/۲۵
کتابی با بیان روان و ساده که برخی از حقایق رفتاری خانم‌ها رو یاداوری میکندو البته راه حل‌هایی برای بهبود رفتار‌های غلط
مشاهده همه نظرات 42

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب خودت باش دختر

برای دریافت خلاصه کتاب خودت باش دختر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.