معرفی و دانلود خلاصه کتاب دوباره فکر کن: قدرت فهمیدن چیزهایی که نمی‌دانیم

عکس جلد خلاصه کتاب دوباره فکر کن: قدرت فهمیدن چیزهایی که نمی‌دانیم
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دوباره فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دوباره فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب دوباره فکر کن: قدرت فهمیدن چیزهایی که نمی‌دانیم

خلاصه کتاب دوباره فکر کن یکی از مشکلات اساسی و تاریخی انسان را مطرح می‌کند. آدام گرانت اشاره می‌کند که اصرار و پافشاری انسان بر روی عقاید و دانسته‌هایش، بیشتر از اینکه اصولی باشد، باعث خطا و اشتباه می‌شود. این میکروکتاب که جزو لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده، نشان می‌دهد که باید جرئت به خرج داد و اشتباهات را پذیرفت و کنار گذاشت. این کار زندگی‌مان را بهتر خواهد کرد.

درباره‌ی خلاصه کتاب دوباره فکر کن

زندگی بی‌نهایت پیچیده و پر از متغیرهاست. هیچ‌گاه نباید انتظار داشت که زندگی همیشه یکسان باقی بماند و یا صرفاً محدود به یک متغیر قابل‌پیش‌بینی باشد. با این تفاصیل چطور می‌توان انتظار داشت که تصمیمی که پیش‌تر گرفته‌ایم، همچنان درست باشد؟ چطور اطمینان داریم انتخاب‌مان بهترین است؟ از کجا مطمئنیم اعتقادی که همواره روی آن تأکید داشتیم، صادق و اصولی بوده؟ آیا چیزی به نام اصول وجود دارد؟

آدام گرانت (Adam Grant) در خلاصه کتاب دوباره فکر کن (Think Again: The Power of Knowing What You Don't Know) از ما می‌خواهد بار دیگر در مورد چیزهایی که به‌شان اطمینان داشتیم فکر کنیم. قطعاً بازنگری در عقاید و انتخاب‌ها کار بسیار سختی است، همانطور که خود گرانت اشاره دارد این به منزله‌ی زیرسوال رفتن خود آدم است. اما این رنج در برابر اتفاق بزرگتری که خواهد افتاد، ناچیز است: بهتر شدن.

آدام گرانت به خوبی به این نکته واقف است که تجدیدنظر کار پیش‌پاافتاده‌ای نیست. او می‌گوید ما عموماً درگیر نوعی انحراف فکری و خطای شناختی هستیم: خطای حدس اولیه. یعنی اصرار داریم که تصمیم و حدس اول‌مان حتماً درست است. اما شاید سخت‌ترین قسمت «بهتر شدن» همین‌جاست: اینکه بپذیریم الزاماً اولین حدس‌مان درست نبوده و نباید بر آن اصرار داشته باشیم؛ بپذیریم که مسیری را اشتباه آمدیم. برگردیم و از راه درست ادامه دهیم. این میکروکتاب با نشان دادن خطاهای رایج در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌ها و اعتقادها، هنر انعطاف‌پذیری را به ‌ما آموزش می‌دهد تا زندگی بهتری داشته باشیم.

درباره‌ی مجموعه‌ی میکروکتاب

میکروکتاب‌های سبکتو، چکیده و فشرده‌ی کتاب‌های اصلی محسوب می‌شوند و به‌شیوه‌ای طراحی شده‌اند که در کمتر از یک ساعت خوانده شوند. ایده‌ی این مجموعه، ارائه‌ی مختصر و مفید محصول برای کسانی است که فرصت و تمرکز کافی برای خواندن کتاب‌ها را ندارند.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب دوباره فکر کن

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب غیر داستانی واشنگتن پست در سال 2021
  • نامزد جایزه انتخاب Goodreads برای آثار غیرداستانی (2021)

نکوداشت‌های خلاصه کتاب دوباره فکر کن

  • فوق‌العاده... قول می‌دهم که کمک می‌کند در نظرات و مهم‌ترین تصمیم‌های‌تان تجدیدنظر کنید. (دنیل کانمن، برنده‌ی نوبل اقتصاد)
  • این میکروکتاب روان‌شناسی و توسعه‌ی فردی را با هم ترکیب می‌کند تا ثابت کند چطور تردید، شکست و بازنگری برای بهبود خود و دنیای‌مان سودمند است. (نشریه‌ی بیزنس اینسایدر)

خلاصه کتاب دوباره فکر کن برای چه کسانی مناسب است؟

این میکروکتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند تغییر کنند، انعطاف‌پذیرتر و غیرمتعصب‌تر باشند مناسب است. همینطور کسانی که به مطالعه در مورد خطاهای شناختی و فکری علاقه‌مندند حتماً از خواندن این میکروکتاب لذت می‌برند.

با آدام گرانت بیشتر آشنا شویم

آدام گرانت (متولد 1981) روانشناس، مؤلف و استاد دانشکده‌ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. او از دانشگاه میشیگان در رشته‌ی روان‌شناسی سازمانی فارغ‌التحصیل شده. گرانت از سخنرانان محبوب کنفرانس‌های تد است و برنامه‌هایش میلیون‌ها بار دیده شده. او جزو ده متفکر مدیریتی تأثیرگذار دنیا بوده و از سوی مجله فورچون به عنوان یکی از مدیران برتر زیر چهل سال انتخاب شده بود. جایزه‌هایی نیز از انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم دریافت کرد.

از دیگر کتاب‌های آدام گرانت می‌توان به کتاب «بده و بستان» و «گزینه‌ی ب» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب دوباره فکر کن می‌خوانیم

اورسلا مِرژ (Ursula Mercz) به خاطر سردرد، کمردرد و سرگیجه‌ای که داشت به کلینیک مراجعه کرد. مشکلات جسمی‌اش اجازه نمی‌دادند که او کار کند و شرایطش طی ماه‌های بعد، بدتر هم شده بود به طوری که حتی نمی‌توانست لیوان آبی که کنار تختش بود را به راحتی پیدا کند. حتی نمی‌توانست درب ورودی به اتاقش را بیابد و زمان راه رفتن مستقیما با چارچوب تختش برخورد می‌کرد و اذیت می‌شد. شغل اورسلا خیاطی لباس زنانه بود و پنجاه و خورده‌ای سال سن داشت. با این سن و با توجه به مشکلاتی که برایش به وجود آمده بود همچنان مهارت خودش را داشت. می‌توانست در مدت زمان کوتاهی الگوهای زیادی ببرد. می‌توانست به بینی، دهان، بازوها و حتی پاهایش هم اشاره کند و مشکلی در مورد توصیف حیوان خانگی یا منزل خود نداشت.

اورسلا یک مورد عجیب برای پزشک اتریشی یعنی گابریل آنتون (Gabriel Anton) بود. بینایی اورسلا ضعیف شده بود اما وقتی دکتر او را آزمایش می‌کرد و متوجه می‌شد که نمی‌تواند تفاوت بین نور و تاریکی را تشخیص دهد، اورسلا تاکید داشت که می‌تواند ببیند. حتی زمانی که اورسلا کاملا بینایی خود را از دست داده بود، باز هم تاکید می‌کرد که مشکلی در بینایی ندارد. به همین دلیل آنتون می‌گفت واقعا شگفت‌آور است که بیمار نمی‌توانست مشکل بینایی و بعد نابینایی خود را تشخیص دهد. او از نظر ذهنی نابینایی خود را نمی‌دید.

در متون پزشکی این مشکل را به نام «سندروم آنتون» می‌شناسند که در آن فرد نسبت به مشکل خاص و مشهودی که دارد فاقد خودآگاهی است. علت این موضوع به خاطر آسیب‌های وارد شده به لوب پَس‌سری (occipital lobe) مغز است. با این وجود فکر می‌کنم حتی اگر مغز ما درست کار کند و مشکلی نداشته باشد، در آن صورت باز هم در معرض خطر گونه‌ای از این سندروم قرار داریم.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. تجدیدنظر شخصی و تازه کردن دیدگاه‌ها
یک سخنور، یک دادستان، یک سیاستمدار و یک دانشمند قدم به ذهن شما می‌گذارند
هر چقدر باهوش‌تر باشند، سخت‌تر شکست می‌خورند
فصل دوم. منتقد بیرون گود و متقلب
کشف نقطه دلخواه اعتمادبه‌نفس
داستان دو سندروم
جهل ناشی از خودبزرگ‌بینی
 «میانه» کجا نادرست است؟
فصل سوم. لذت اشتباه کردن
هیجان باور نداشتن به هر چیزی که فکر می‌کنید
فصل چهارم. باشگاه مشت‌زنی خوب
روان‌شناسی تعارض سازنده
دردسرهای یک فرد راضی نگه‌دار
فصل پنجم. رقصیدن با دشمنان
چطور در مناظره‌ها پیروز شویم و دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم؟
دشمنی به خاطر الماس
فصل ششم. ترویج‌دهندگان واکسن و بازجوهای خوش اخلاق
چگونه درست گوش کردن، افراد را به تغییر تشویق می‌کند؟
فصل هفتم. گفتگوهای احساسی
دوقطبی‌زدایی از مکالمه‌های تفرقه‌انگیز
بازنویسی کتاب‌های درسی
این با روش همیشگی ما تفاوت دارد
اشتباه می‌کنم، پس می‌آموزم
فصل هشتم. تجدیدنظر در مورد بهترین برنامه‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب دوباره فکر کن: قدرت فهمیدن چیزهایی که نمی‌دانیم
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات213
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت، خلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب دوباره فکر کن

مصطفی طاوسی
۱۴۰۲/۷/۱۰
به نظرم باعث جذب مطالعه کتاب اصلی خواهد شد و این نکته شما نباید فراموش کنید که در کتاب اصلی مطالب گفته شده که در این خلاصه به آن اشاره نشده است.
موفق باشید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب دوباره فکر کن

برای دریافت خلاصه کتاب دوباره فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.