معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی بده بستان: رویکردی انقلابی به موفقیت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی بده بستان: رویکردی انقلابی به موفقیت
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بده بستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بده بستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی بده بستان: رویکردی انقلابی به موفقیت

خلاصه کتاب صوتی بده بستان که کتاب سال نشریه‌ی فایننشال‌تایمز لقب گرفته، اثری از آدام گرنت است که به صورت موجز، از نقش بخشندگی و کمک به دیگران در رسیدن به موفقیت می‌گوید. این اثر همچنین کتاب محبوب وال‌استریت ژورنال در سال 2013 بوده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی بده بستان

آدام گرنت (Adam Grant) نویسنده‌ی خلاصه کتاب صوتی بده بستان (Give and Take) روان‌شناس سازمانی و استاد دانشکده‌ی بازرگانی وارتون است که بابت آثارش جوایز معتبر و متعددی را از آن خود کرده. مقالات آدام گرنت در نشریات فراوانی به چاپ رسیده و او سابقه‌ی سخنرانی در نشست‌های مهمی برای شرکت گوگل، فیسبوک و سازمان ملل را هم دارد. همه‌ی این تجارب و افتخارات باعث می‌شود تا بتوانیم به توصیه‌ی عجیب او که به نوعی «شنا کردن در خلاف جهت آب» محسوب می‌شود، اعتماد کنیم. گرنت در خلاصه کتاب صوتی بده بستان، از «بخشندگی» به عنوان یکی از عوامل مؤثر در موفقیت نام می‌برد.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی بده بستان

اینکه برای موفق شدن و رسیدن به اهدافمان بخواهیم انسانی بخشنده باشیم، بیشتر به توصیه‌های اخلاقی و تربیتی زمان کودکیمان شباهت دارد. ولی آدام گرنت این موضوع را به ما اثبات می‌کند که زندگی در جهان اجتماعی امروز، یک کار گروهی همه‌جانبه است. چه بخواهیم این حقیقت را بپذیریم و چه نخواهیم، همه‌ی ما برای موفقیت به یکدیگر نیاز داریم. ولی بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که از دریچه‌ی چشم‌وهم‌چشمی و رقابت به این نیاز نگاه کنیم و از این بابت وقت و انرژیمان را تلف کنیم، درحالی‌که در نقطه‌ی مقابل، می‌توان به آسانی از طریق بخشندگی و کمک به دیگران حس رضایت و پیشرفت را تجربه کرد.

آدام گرنت در خلاصه کتاب صوتی بده بستان، انسان‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کند. این سه دسته، گیرندگان، بخشندگان و برابری‌طلبان هستند. همه‌ی ما تجربه‌ی رویارویی با گیرندگان را داریم؛ آن‌ها انسان‌هایی خودخواه هستند و فقط و فقط به سود و منفعتی که دیگران برایشان دارند فکر می‌کنند. آن‌ها همواره به شکلی حریصانه به دنبال پول، موقعیت بهتر و یا مورد تحسین قرار گرفتن هستند و این مسائل تنها دغدغه‌ی آن‌ها محسوب می‌شود. آن‌ها میل به سلطه‌جویی و زورگویی دارند تا به هر شکلی که شده به اهدافشان دست پیدا کنند، ولی همزمان در برابر افراد بالادستی چاپلوسی می‌کنند تا از این راه به پیشرفت برسند. بخشندگان در مقابل گروه اول، افرادی هستند که در کمک کردن بی‌چشم‌داشت به دیگران همواره پیش‌دستی می‌کنند و موفقیت گروه برایشان اولویت دارد. حسی خوبی که از این کار نصیب آن‌ها می‌شود برایشان حکم پاداش را دارد. دسته‌ی سوم برابری‌طلب‌ها هستند که اغلب مردم در همین دسته جای می‌گیرند. آن‌ها جایی میان دسته‌ی اول و دوم قرار می‌گیرند و اعتقاد دارند که هر عمل خوبی، باید با جبران همراه باشد. آن‌ها به رعایت عدالت و انصاف برای همه اعتقاد دارند و به محض اینکه خوبی برایشان دوطرفه نباشد، از ادامه‌ی آن دست می‌کشند. خلاصه کتاب صوتی بده بستان برای هر کدام از این دسته‌ها مثال‌هایی از دنیای واقعی نیز ارائه می‌کند.

خلاصه کتاب صوتی بده بستان اثری از آدام گرنت است که با تلاش بهاره رستمی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات آسمان نیلگون ناشران این اثر هستند و شما آن را با صدای شهره روحی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب بده بستان

  • برترین کتاب سایت آمازون در سال 2013
  • کتاب سال به انتخاب فایننشال تایمز
  • کتاب محبوب وال‌استریت ژورنال در سال 2013
  • کتاب منتخب واشنگتن‌ پست
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای عنوان بهترین کتاب غیرداستانی
  • در فهرست کتاب‌های Oprah's riveting reads
  • در لیست «کتاب‌هایی که حتماً باید خوانده شوند» Fortune
  • بهترین کتاب Apple iTunes در سال 2013

نکوداشت‌های کتاب بده بستان

  • این اثر بسیار به‌جا و معتبر است. (Financial Times)
  • استدلال‌های کتاب بده بستان با پشتوانه‌ی مثال‌هایی از موفقیت در طیف وسیعی از سناریوها و همچنین مطالعات آکادمیک چندجانبه، بر بنای تحقیقات علمی استوار است. (City A.M)
  • این اثر شاید مهم‌ترین کتاب قرن جدید باشد. (Robert Sutton)
  • بده بستان کتابی لذت‌بخش و بسیار آموزنده است و احتمالاً به یکی از عناوین شناخته‌شده در زمینه‌ی رهبری و مدیریت تبدیل خواهد شد. (Jeff Ashby)

خلاصه کتاب صوتی بده بستان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب برای تمام کسانی که به دنبال رسیدن به موفقیت هستند یک الزام است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی بده بستان: رویکردی انقلابی به موفقیت می‌شنویم

از نظر آن‌هایی که برابرطلب هستند حال چه در حال معامله کردن کالایی باشند، چه در حال تبادل لطف و خدمت، یک توازن عالی بی‌قیدوشرط بخشیدن و بی‌پروا گرفتن وجود دارد. جایی بین بخشنده‌ها و گیرنده‌ها، برابری‌طلب‌ها برای مبادلات مساوی و عادلانه در تکاپو هستند. میزان بخشندگی یا گیرندگی ما بر اساس اینکه با چه کسی تعامل داریم شکل می‌گیرد. آخرین باری که احساس کردید تحت تأثیر گروهی قرار گرفته‌اید و رفتار خاصی داشتید، چه زمانی بوده است؟ اگرچه هریک از ما شیوه‌ی مدیریت فردی خودمان را در بخشیدن، گرفتن یا برابری‌طلبی داریم، در عین حال رفتار خود را مطابق با افراد یا شرایط خاص تنظیم می‌کنیم. این بخشی از طبیعت ماست که مطابق آنچه در یک وضعیت گروهی از ما انتظار می‌رود رفتار کنیم. به عنوان مثال معمولاً گیرنده‌ها در انظار عمومی سخاوتمندتر هستند، زیرا نمی‌خواهند در نظر دیگران خسیس به نظر برسند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
18 دقیقه
چکیده
20 دقیقه
چکیده ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی بده بستان: رویکردی انقلابی به موفقیت
نویسنده
مترجمبهاره رستمی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، خلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی بده بستان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی بده بستان

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی بده بستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.