معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش

نانسی اتکاف در خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش که نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی یکی از سخنران‌های تد (TED) است، به این پرسش اساسی که «احساس شادی و رضایت از کجا سرچشمه می‌گیرد؟» پاسخی تأمل‌برانگیز داده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش:

این سوال که احساس شادی دقیقاً از کجا ریشه می‌گیرد، پرسشی بسیار اساسی‌ست که شاید ارائه‌ی پاسخی دقیق و کامل به آن خارج از دایره‌ی امکان باشد. چرا که موضوع شادی در حیطه‌های گوناگون فکری و علمی، اعم از فلسفه، روانشناسی، جامعه‌شناسی و حتی علوم طبیعی‌ای چون عصب‌شناسی، به نحوی خاص و متفاوت مطرح شده و مورد پژوهش قرار می‌گیرد. با این حال، به طور کل می‌توان از دو باور عمده و اساسی درباره‌ی منشأ شادی سخن گفت: یکی باوری که ریشه‌ی عواطفی چون مسرت و رضایت را در درون آدمی می‌جوید (مثلاً در سازوکارهای هورمونی مغز او)، و دیگری نظریه‌ای که قائل به ریشه‌ی بیرونی داشتنِ شادی‌ست. در این نظریه‌ی دوم، بیشترْ عوامل اقتصادی و اجتماعی به عنوان علت پدیدآیی عواطفی چون شادی و غم در آدمی قلمداد می‌شوند.

نانسی اتکاف (Nancy Etcoff) در خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش (Happiness and its surprises) کوشیده تا بحث فوق را با زبانی صاف و ساده برای مخاطبین غیرمتخصص توضیح دهد. در همین راستا او از بصیرت‌های موجود در علوم گوناگون از جمله روانشناسی و روانپزشکی بهره‌های فراوان گرفته است.

خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش مناسب چه کسانی است؟

خلاصه کتاب صوتی حاضر را به تمام علاقه‌مندان به آثار روانشناختی توصیه می‌کنیم.

با نانسی اتکاف بیشتر آشنا شویم:

وی روانشناسی برجسته و از اساتید دانشگاه هاروارد است. از نانسی اتکاف تاکنون آثار گوناگونی به انتشار رسیده که موضوع عمده‌ی آنها ذهن و شیمی عواطف است. اتکاف متولد سال 1955 بوده و اکنون 66 ساله است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش می‌شنویم:

مردم همیشه خواهان واسازی‌اند. ما از اصطلاح خوشحالی استفاده می‌کنیم، غافل از این که این اصطلاح یه اصطلاح پوششیه. سه واژه در رابطه با احساسات هست که هیچ‌کدوم در زبان انگلیسی وجود نداره. فی‌یِرو که به معنای غرور ناشی از پیروزی در یک چالشه. شَدِن‌فِرِیدو، که به معنای خوشحال شدن از بدبختی دیگران و یه لذت شیطانیه، و ناخس، که به معنای احساس غرور و لذت از فرزندانه. جدا از این فهرست و هر مقوله‌ی دیگه‌ای که در رابطه با شادی مطرح می‌شه، این نکته خیلی مهمه که بدونیم یه نوع خوشحالی وجود داره که در واقع خوشحالی از خوشحالی دیگرانه. به نظر واژه‌ای براش نداریم. ماها نسبت به احساسات منفی خیلی حساسیم و این جریان با مثبت بودن ذاتی ما خنثی می‌شه. وقتی به دنیا می‌آییم، لذت طلب به دنیا می‌آییم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
قسمت اول
6 دقیقه
قسمت دوم
6 دقیقه
قسمت سوم
5 دقیقه
قسمت چهارم
7 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش

Hamed z
۱۴۰۳/۱/۲۰
به عنوان عضوی از خانواده کتابراه پیشنهاد می‌کنم این کتاب و کتاب "راهنمای کوچک شاد زیستن" رو از کتابراه حذف کنید چون واقعا دوست ندارم به اعتبار پلتفرم کتابراه که انقدر براش زحمت کشیده شده صدمه بخوره. کتاب هیچ چیز خاصی برای ارائه نداره. به شدت سطحی هست و ده دقیقه‌اش رو هم نمی‌تونید تحمل کنید. گوینده هم به شدت غیر جذاب و بی انرژی هست و تو نسخه نمونه هم که گوش کنید از همون اول مکث‌های طولانی و عجیب بین جملاتش داره. در کل از این دو کتاب پشیمان هستم و بعد از گوش کردن حذف کردم. به بقیه پیشنهاد می‌کنم فریب نام جذاب برخی کتاب‌ها رو نخورید و قبل از خرید بررسی کنید مثلا نسخه نمونه متنی رو مطالعه کنید ببینید چطور کتابی هست.
به جای این دو کتاب از کتاب‌های عالی دیگری که در کتابراه هست استفاده کنید. تشکر ویژه از عوامل زحمتکش کتابراه عزیز و سایت و اپلیکیشن فوق العاده عالی و کاملتون
yaserghomi
۱۴۰۱/۵/۲۲
مختصر و مفید. صدای خواننده هم عالی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی شادی و شگفتی‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.