معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی

خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی چکیده‌ی اثری مشهور به قلم نویسنده‌ی اهل نروژ، یوستین گردر است. او در این رمان پرفروش که به افتخاراتی چون کسب جایزه‌ی «ادبیات نسل جوان آلمان» نائل آمده، از دل داستانی جذاب و مهیج، تاریخ فلسفه‌ی غرب را از آغاز تا امروز، مرور نموده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی:

قهرمان خلاصه رمانی که پیش رو دارید، دختر نوجوانی به نام سوفی‌ است. ماجرای او زمانی آغاز می‌شود که از طریق نامه‌های مردی مرموز و ناشناس، با پرسش‌های اساسی‌ای چون «من کیستم؟»، «جهان چگونه به وجود آمده؟»، «انسان خوشبخت کیست؟» و ... مواجه گشته و در ادامه، طی مطالعه‌ی نامه‌های مفصل بعدی، با تاریخ پرافت‌وخیزِ علم فلسفه در جهان غرب آشنا می‌شود.

هر فصل از کتاب دنیای سوفی (Sophie's World)، به بررسی اندیشه‌ی یکی از فیلسوفان مهم مغرب‌زمین اختصاص دارد. در برخی از فصول نیز تمرکز نه بر اندیشه‌های یک فرد خاص، بلکه بر یک مکتب فلسفی مشخص بوده است. یوستین گردر (Jostein Gaarder) در تدوین بخش‌های مختلف کتاب، دقت داشته که ترتیب و تقدم تاریخی را رعایت کند؛ بنابراین، آغاز کتاب او با پیشاسقراطیان است و فرجامش با فیلسوفان مدرن.

برخی از مهم‌ترین فیلسوفانی که در خلاصه کتاب دنیای سوفی با اندیشه‌هایشان آشنا خواهید شد، عبارتند از: سقراط، افلاطون، باروخ اسپینوزا، ایمانوئل کانت، فردریش هگل، جان لاک، دیوید هیوم، سورن کیرکگور، کارل مارکس، ژان پل سارتر و ...

درباره‌ی کتاب دنیای سوفی چند نکته‌ی جالب دیگر نیز گفتنی است، از جمله اینکه گردر در تألیف این کتاب، سعی داشته تا جای ممکن ساده و بی‌تکلف عمل کند؛ به نحوی که حتی بعضاً و از سر ناچاری، دست به ساده‌سازی‌هایی از ایده‌های پیچیده‌ی برخی از فیلسوفان نیز زده است. در نهایت اما توانسته میان همه‌فهم بودن و آموزنده بودن، تعادلی درخور تحسین ایجاد کند.

دیگر مسئله‌ای که باعث محبوبیت این کتاب گشته، داستانی بودن آن است. به واقع، روایت قابِ کتاب (ماجرای سوفی و مرد غریبه) که تاریخ فلسفه‌ی غرب در قالب آن ریخته شده است، به قدری مهیج است و چنان استادانه تعریف شده که مخاطب حتی اگر به فلسفه که موضوع اصلی اثر است نیز علاقه‌ای نداشته باشد، کتاب را تا پایان دنبال خواهد کرد.

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال 1999، فیلمی نروژی به کارگردانی اریک گوستاوسون با اقتباس از رمان دنیای سوفی ساخته شده، که تماشای آن، البته پس از پایان مطالعه‌ی کتاب، قطعاً خالی از لطف نخواهد بود.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی:

- برنده جایزه ادبی هیات داوران خوانندگان جوان (Literaturpreis der Jury der jungen Leser) در سال 1997
- برنده جایزه ادبیات نسل جوان آلمان (Deutscher Jugendliteraturpreis) در سال 1994
- برنده جایزه کتابفروشان کبک (Prix des libraires du Québec) در سال 1996
- برنده جایزه ادبی ایتالیایی بانکارلا (Premio Bancarella) در سال 1995
- برنده جایزه Buxtehuder Bulle ادبیات آلمان در سال 1996

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی:

- ترکیبی از تاریخ فلسفه‌ی غربِ راسل و آلیس در سرزمین عجایب! (Daily Telegraph)
- اثری پرفروش که علاقه‌ی افراد بسیاری را در تمام جهان برانگیخته است. (Amazon)
- یک کتاب فوق‌العاده. (Newsweek)

خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به فلسفه مخاطبین اصلی کتاب حاضرند، با این حال، بزرگسالان نیز از آن مطالب بسیاری خواهند آموخت.

با یوستین گردر بیشتر آشنا شویم:

او اهل کشور نروژ و متولد سال 1952 است. گردر پیش از آنکه نویسنده شود، معلم فلسفه بوده؛ جالب است بدانید که کتاب مشهورش، یعنی دنیای سوفی، در اصل به قصد ارائه‌ی متنی آموزشی به دانش‌آموزانِ درس فلسفه نوشته شده بود. تحصیلات خودش هم در زمینه‌ی فلسفه و الهیات (در دانشگاه اسلو) است. از یوستین گردر کتاب‌های مختلفی به فارسی ترجمه شده که برخی‌شان همچون دنیای سوفی، عناوینی پرفروش و شناخته‌شده‌ به شمار می‌روند. از جمله آثاری چون: «دختر پرتقالی، راز فال ورق، سلام! کسی اینجا نیست؟، مرد غیرقابل اعتماد.»

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی می‌شنویم:

سوفی صبح زود از خواب بیدار می‌شود و بلافاصله ویدئویی را که دیروز دیده بود به یاد می‌آورد. سوفی به سوالات افلاطون فکر می‌کند. بعد چیزی را از نامه‌ی آلبرتو به یاد می‌آورد. سقراط ادعا کرده بود که همه‌ی افراد دارای خرد ذاتی هستند. به این ترتیب، سوفی حدس می‌زند که سقراط احتمالاً استدلال می‌کند که زن و مرد، شعور یکسانی دارند. سوفی صدای سگ طلایی فیلسوف را که نامش هرمس است، می‌شنود که یک پاکت با خودش آورده. عنوان این نامه آکادمی افلاطون است. او در این نامه می‌خواند که افلاطون بعد از درگذشت سقراط، افکار او را اشاعه می‌دهد. سقراط و افلاطون معتقد بودند که جهان مادی به طور دائم در حال تغییر است. اما دنیای افکار و ایده‌ها به هیچ‌وجه تغییر نمی‌کند. به عنوان مثال، دو اسب ممکن است بسیار متفاوت باشند، با این حال اشتراکاتی خاص و اصلی واحد دارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه کتاب
25 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم
23 دقیقه
قسمت سوم
29 دقیقه
قسمت چهارم
25 دقیقه
قسمت پنجم
28 دقیقه
قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی
نویسنده
مترجمندا ناجی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی، خلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 یه کتاب خوب دیگه از کتابراه…
دنیای سوفی یه کتاب داستانی-فلسفی هستش که تا الان به ۵۳ زبان در دنیا ترجمه شده و بیش از سی میلیون نسخه ازش به فروش رفته! من می‌تونستم همزمان با پیش رفتن داستان، جواب سؤال‌های مطرح شده در کتاب رو توسط سوفی بگیرم!
بی دلیل نیست که یوستین گردر برای این کتاب جایزه‌ی رو
“ادبیات نسل جوان المان” گرفته! اون به خوبی تونسته به مسائلی مثل حقوق زنان (با اعدام المپیس در انقلاب کبیر فرانسه، و یا انتخاب سوفی ۱۴ ساله به عنوان شخص اول کتاب) اشاره کنه. اون با آوردن اینه توی داستان میخواد به دنیای موازی و همزاد سوفی (هیلده) اشاره کنه.
تشبیه‌های بی نظیری توی این کتاب وجود داره؛ بهترینش به نظر من این جهان هستش که میگه جهان از داخل کلاه یه خرگوش توسط یه شعبده باز به وجود اومده، و ما همه حشراتی هستیم که از موهای خرگوش آویزون شدیم. حالا اگر آگاه هستیم و تشنه‌ی یادگیری و فراگیری فلسفه، می‌یاییم بالای موها، ولی اگر انسان‌هایی معمولی و بی تفاوتی هستیم و جویای سوال و جواب در این هستی نیستیم، اونهایی هستیم که خود رو در اعماق موهای خرگوش توی تاریکی به خواب زدیم!
و جمله‌ی زیبای کتاب یه جمله بود… “من فکر میکنم، پس هستم! ” من هم اینجا نظرم رو‌ راجع به این کتاب می‌نویسم…
می نویسم؛ پس هستم!!!
ممنون دوست عزیزم کتابراه… ☘️
ابوالفضل قنبری
۱۴۰۲/۱۲/۳
دنیای سوفی، کتابی آموزنده و درعین‌حال بسیار سرگرم‌کننده بود. این کتاب ارزش‌های زیادی همچون آگاهانه تصمیم گرفتن، تفکر انتقادی و توانایی درک شگفتی‌های فلسفه را به من آموخت. این کتاب مرا قادر ساخت تا هم‌زمان در جهان‌های مختلف سرگردان و در جستجو باشم. بیانیه‌ی تاریخچه‌ی فلسفه، آن‌قدر منظم بود که خواننده می‌توانست همه‌چیز آن را درک کند؛ از اول تا آخرش بسیار قاعده‌مند است.
زهرا بهارلویی
۱۴۰۲/۴/۲۴
سلام، من به خاطر سنگین و خواب آور بودن فلسفه اصلا علاقه‌ای نداشتم بهش ولی کتاب دنیای سوفی رو خیلی شنیده بودم که خوبه و به صورت ساده از فلسفه گفته شده، نمی‌تونم دقیق نظر بدم چون تا حالا کتاب فلسفی نخوندم و اطلاعاتی هم ندارم راجع به این موضوع ولی در کل بخوام بگم به نظرم کتاب خوبی بود مخصوصا که صدای خانومی که کتاب رو می‌خوند هم باعث میشد خسته نشم از گوش دادن به کتاب.
علی غلامی
۱۴۰۲/۴/۵
بادرود. کتاب نسبتامتوسطی است. تاریخچه فلسفه دنیارادراین کتاب کوچک گنجانده‌اند. فقط به دردکسانی میخوردکه دنبال منشاء وتاریخی فلسفه هستند. البته دراین تاریخچه ازفیلسوفان بزرگی نام برده نشده است. واینکه درپایان چیزی زیادی به انسان اضافه نمی‌کند. بدرود
لیلا رضایی
۱۴۰۱/۸/۱۹
خلاصه‌ای از کتاب دنیای سوفی بود به نظر بنده خوب بود خصوصا برای افرادی که علاقمند به فلسفه و تاریخ هستند مناسب هست صدای داستان عالی ممنون
Shideh Kamkar
۱۴۰۱/۲/۹
سلام روز و روزگار خوش. دنیای سوفی رو چندین سال پیش خوانده بودم. بسیار شنیدنی روایت شد. ممنون از کتابراه
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
من این کتاب رو چند بار خوندم. آن‌چه به تاریخ فلسفه مربوطه رو متوجه می‌شم ولی داستان خود سوفی رو نفهمیدم.
رجبی
۱۴۰۲/۸/۲۵
برای شروع به یادگیری مبانی اولیه فلسفه کتاب خوبیه و به خصوص برای نوجوانان خیلی مفیده
sajjad naderi
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
این کتاب به صورت خلاصه شده است. عالی بود حاشیه داستان کم شده
مهدیه بهنیازاده
۱۴۰۱/۱۲/۵
اصلا جذبم نکرد
به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم
عالیه میرشرقی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
من حقیقتا نتونستم ارتباط برقرار کنم
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی دنیای سوفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.