معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا

خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا که یکی از آثار کلاسیک ادبیات آمریکا محسوب می‌شود و موفق به دریافت جایزه‌ی ادبی پولیتزر نیز شده است، اثری از ارنست همینگوی می‌باشد که داستانی از تلاش و جنگیدن با ناامیدی و حسرت را در قالب قصه‌ی پیرمردی ماهیگیر به نام سانتیاگو تعریف می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) نویسنده‌ی خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا (Old Man and the Sea) از جمله نویسندگان سرشناس در ادبیات آمریکا است که آثار تحسین‌شده‌ای از خود به جا گذاشته و برنده‌ی جوایز فراوانی نیز شده. مهارت و تبحر او در داستان‌پردازی و پرداختن به شخصیت‌ها به گونه‌ای بود که به او لقب «پدر ادبیات مدرن» را دادند. همینگوی در سراسر زندگی‌اش در حال ماجراجویی بود و به نوعی رؤیاهایش را زندگی می‌کرد. از تجربه‌ی حضور در جبهه‌ی جنگ جهانی اول و مجروح شدن و بازگشت به خانه مانند یک قهرمان گرفته، تا سفر به آفریقا و زندگی در کوبا، همگی تجاربی بودند که در شکل دادن به استعداد نویسندگی همینگوی نقش بسزایی داشتند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا

رمان پیرمرد و دریا که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی خلاصه‌شده‌ی آن پیش روی شماست، یکی از مشهورترین آثار ارنست همینگوی است که در توصیف احساسات و افکار آدمی، به شکلی هنرمندانه عمل کرده. این رمان تحسین‌شده که بن‌مایه‌ی آن از تجربه‌ی سکونت همینگوی در کوبا گرفته شده، قصه‌ی پیرمردی ماهیگیر را تعریف می‌کند در نزدیکی سواحل کوبا زندگی می‌کند. پیرمرد که نامش سانتیاگو است، در دوره‌ای طولانی از بداقبالی گیر کرده و قریب به هشتادوچهار روز است که نتوانسته صید دندان‌گیری از دریا داشته باشد. این بدبختی آن‌قدر طولانی شده که حالا خانواده‌ی شاگردش مانولین نیز، او را مجبور کرده‌اند تا از پیرمرد و اقبال بدش فاصله بگیرد و با کشتی بزرگ دیگری به صید ماهی برود تا بتواند امرار معاش کند. مانولین نیز ناچار به انجام این خواسته شده و این حقیقت که در هفته‌ی اول کار در این کشتی بزرگ، موفق به گرفتن سه ماهی بزرگ شده خود نشان‌دهنده‌ی بخت تاریک پیرمرد است. با اینکه مانولین دیگر با سانتیاگوی پیر کار نمی‌کند، اما مهربانی‌اش باعث شده تا همچنان برای او غذا و طعمه‌ی ماهیگیری بیاورد و از او که در فقر و گرسنگی دست‌وپا می‌زند مراقبت کند.

قصه به آنجایی می‌رسد که صبر سانتیاگو لبریز می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا برای آخرین بار هم که شده، در روز هشتادوپنجم تنها به دل دریا بزند و تمام آنچه از تلاش و پشتکار و امید دارد را در این نوبت از صید نشان بدهد تا بلکه ماهی بزرگی بگیرد از این بخت بد رهایی یابد. دریا که انگار فهمیده پیرمرد با تمام دل و جانش برای ماهیگیری آمده و بسیار دورتر از صیادان دیگر در جستجوی ماهی است، تصمیم می‌گیرد تا هر چه از چالش و سختی در خود دارد را پیش پای پیرمرد بگذارد و اراده‌ی او را بیازماید. سانتیاگوی پیر اما دست از تلاش برنمی‌دارد و با اینکه دستان و کمرش در کشمکشی سه روزه با دریا و نیزه‌ماهی چموشی که بالاخره در دامش گیر افتاده زخمی شده، موفق می‌شود و نیزه‌ماهی درشت را صید می‌کند. غافل از اینکه این پایان داستان نیست و دریا همواره از نیات صیادانش خبر دارد...

خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا اثری از ارنست همینگوی است که به همت بهاره مظاهری به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات آسمان نیلگون ناشران این اثر هستند و شما آن را با صدای دادبه دادمهر می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب پیرمرد و دریا

  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در دسته‌بندی داستانی
  • برنده‌ی جایزه‌ی Premio Bancarella
  • فینالیست جایزه‌ی کتاب ملی برای بخش داستان

نکوداشت‌های کتاب پیرمرد و دریا

  • داستانی عمیق و چالش‌برانگیز. (Common Sense Media)
  • پیرمرد و دریا شاخص‌ترین اثر ارنست همینگوی محسوب می‌شود و زمان ثابت کرده که این رمان بهترین اثر در میان آثار او و هم‌عصرانش است. (ویلیام فاکنر)
  • این درخشان‌ترین داستان همینگوی است. (Sunday Times)
  • یک داستان زیبا (The Guardian)

اقتباس سینمایی از کتاب پیرمرد و دریا

داستان پیرمرد و دریا تاکنون منبع الهام آثار سریالی و سینمایی بسیاری بوده که از جمله‌ی آن‌ها، فیلمی به کارگردانی جان استرجس ساخته‌ی سال 1958 است که یک جایزه‌ی اسکار را نیز در کارنامه‌اش دارد. سریالی با هنرنمایی آنتونی کویین در سال 1990 و انیمیشنی کوتاه در سال 1999 نیز ساخته شد که داستان آن‌ها اقتباسی از همین کتاب بوده است.

خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران ادبیات کلاسیک آمریکا از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا می‌شنویم

اتفاقات داستان در روستایی ساحلی واقع در کشور کوبا رخ می‌دهد که صنعت ماهیگیری در آن رواج دارد. با وجود اینکه مردم در آن روستا به سختی امرار معاش می‌کردند اما میان ماهیگیران هم‌بستگی زیادی احساس می‌شود. این روستا محل زندگی پیرمرد ماهیگیر و فقیری است که هشتادوچهار روز ماهی بزرگی نگرفته است و پسرک جوانی به نام مانولین که ماهیگیری را از پیرمرد آموخت و به او بسیار وابسته است. همه فکر می‌کنند سانتیاگو بدشانس است و مانولین از این جهت تنها کسی است که هنوز به او ایمان دارد. پسرک قبلاً پیرمرد را در ماهیگیری همراهی می‌کرد اما از نظر والدین او پیرمرد دچار «سالائو» یا بدترین شکل بداقبالی شده است و به دستور آن‌ها پسرک با قایق دیگری به ماهیگیری رفت که همان هفته‌ی اول سه ماهی بزرگ گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
معرفی نویسنده
18 دقیقه
خلاصه‌ی پیرمرد و دریا
26 دقیقه
تحلیل و بررسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا
نویسنده
مترجم‬بهاره ‬مظاهری
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.