معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم
قیمت:
۳۴۰۰۰ ۲۳,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم

کتاب صوتی خوشه‌های خشم یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک و اثری پرفروش در جهان است که جان اشتاین بک برنده جایزه نوبل ادبیات با نوشتن آن توانست برنده جایزه پولیتزر و جایزه کتاب ملی شود. داستان این رمان درباره خانواده‌ای کشاورز و فقیر است که به امید پیدا کردن کار و زمین به کالیفرنیا می‌آیند اما اوضاع آنگونه که می‌خواهند، پیش نمی‌رود.

درباره کتاب صوتی خوشه‌های خشم:

جان اشتاین بک نویسنده برجسته آمریکایی در سال 1939 داستانی فوق‌العاده را نوشت که به خوبی نمایانگر رنج طبقه کارگر و دهقان بود و انتقادی تند به سرمایه‌داران و سیاست‌های اقتصادی آن دوران وارد می‌کرد.

کتاب صوتی خوشه‌های خشم (The Grapes of Wrath) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و پرفروش‌ترین رمان‌های دنیا، دوران رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا را روایت می‌کند و داستان خانواده فقیری را به تصویر می‌کشد که برای زندگی بهتر و کشاورزی بر روی زمین‌های سرسبز از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند. با این حال به خاطر صنعتی شدن و ماشینی شدن ابزار آلات کشاورزی و خشکسالی فراوان در منطقه، آرزوهای این خانواده نقش بر آب می‌شود و در یک وضعیت ناامید کننده قرار می‌گیرند.

پس از انتشار رمان خوشه‌های خشم بسیاری از سرمایه‌داران و زمین‌داران آمریکایی علیه آن اعتراض کردند و آن را کتابی دانستند که ضد مذهب و ضد کلیساست و تنها به درد کشاورزان بی‌سواد می‌خورد. حتی به دروغ به دهقانان می‌گفتند که کتاب خوشه‌های خشم، شما را مردمانی وحشی معرفی کرده و همین امر باعث شد برای مدتی امنیت جان اشتاین بک به خطر بیفتد. حتی در شوروی نیز حزب کمونیست انتشار و خواندن این کتاب را ممنوع اعلام کرد.

این داستان درخشان هم اکنون در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های دنیا تدریس می‌شود و در سال 1940 نیز جان فورد از روی این رمان فیلمی سینمایی به همین نام کارگردانی کرد و پس از آن نیز مستند The Bill Hicks Story در سال 2009 ساخته شد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی خوشه‌های خشم:

- برنده جایزه کتاب ملی (1939)
- برنده جایزه پولیتزر برای رمان (1940)
- برنده جایزه Audie برای آثار کلاسیک (1999)
- جزء یکی از 40 اثر برجسته کلاسیک سده بیستم.
- پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا در سال‌های 1939 تا 1940
- برنده جایزه کتاب کالیفرنیا برای ادبیات عمومی (نقره‌ای) (1939)
- مجله تایمز این کتاب را در لیست 100 رمان برتر از سال 1923 تا 2005 در نظر گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خلاصه کتاب خوشه‌های خشم:

- اشتاین بک یک شاعر است... همه چیز واقعی و عالی است. (مجله Common Sense)

- من به طور جدی و صادقانه فکر می‌کنم که رمان خوشه‌های خشم بزرگ‌ترین رمان آمریکایی‌ست که تاکنون خوانده‌ام. (دوروتی پارکر، نویسنده و منتقد ادبی)

- رمان خوشه‌های خشم علاوه بر آنکه سندی تاریخی برای دنیای امروز است، همچنین تصویری درخشان از خشکسالی و اثرات آن ارائه می‌دهد. جان اشتاین بک نیز در این داستان به خوبی بیان می‌کند که وقتی تغییرات بزرگ طبیعی رخ می‌دهد، افرادی که بیشترین هزینه را پرداخت می‌کنند، افراد آسیب پذیر و فقیر هستند. اشتاین بک یک نویسنده برجسته و این رمان شاهکار اوست. (مجله environmentalist)

کتاب صوتی خوشه‌های خشم برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از کتاب‌های کلاسیک و مشهور دنیا از حجم بالایی برخوردار هستند و در جهان پرسرعت امروز همه‌ی مردم نمی‌توانند تمامی داستان‌ها را مطالعه کنند، به همین سبب مجموعه خلاصه رمان‌های برجسته، مهم‌ترین آثار ادبیات جهان را برای شما خلاصه کرده تا بتوانید در مدت زمانی کم، کتاب‌های زیادی بخوانید و بشنوید.

رمان خوشه‌های خشم نیز برای کسانی که به داستان‌های تاریخی و آمریکایی علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود.

جان اشتاین بک را بیشتر بشناسیم:

او یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آمریکایی‌ست که با نوشتن شاهکار خود یعنی رمان خوشه‌های خشم، برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1962 و برنده جایزه پولیتزر (معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا) در سال 1940 شد. جان اشتاین بک (John Steinbeck) به عنوان داستان‌نویسی شناخته می‌شود که نوشته‌هایش واقع بینانه هستند و با درک بسیار بالای اجتماعی نگاشته شده‌اند. همچنین او همواره از شخصیت‌های قهرمان و مبارز در آثارش استفاده می‌کرد و زندگی سخت طبقه کارگر و مهاجر را به خوبی بازتاب می‌داد.

او در طول حیات خود 33 کتاب تالیف کرد که اکثر آن‌ها به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده و فروش خوبی نیز به دست آورده است. برخی از مهم‌ترین آثار اشتاین بک عبارتند از: «خوشه‌های خشم (1939)، موش‌ها و آدم‌ها (1937)، شرق بهشت (1952)، به خدایی ناشناخته (1933)، زنده باد زاپاتا (1952)»

همچنین هفده اثر او از جمله «مروارید (1947)، راسته کنسروسازی (1945) و خوشه‌ها خشم (1939)» به فیلم‌های هالیوودی تبدیل شدند و حتی جان اشتاین بک توانست در سال 1944 برای فیلم «قایق نجات» از آلفرد هیچکاک نامزد جایزه اسکار برای بهترین داستان و فیلمنامه شود.

در بخشی از کتاب صوتی خوشه‌های خشم می‌شنویم:

هنگامی که هنوز نیمی از خورشید در بالای افق بود، از آخرین تپه بالا رفتند و لحظه‌ای که آفتاب غروب می‌کرد، جلوی خانه ایستادند. تنیو ریورز تخته‌ی بزرگ عقب کامیون را برداشت و برای کمک به رزا شارون پایین آمد و رزا شارون کمکش را نجیبانه پذیرفت.

تم گفت: «اوه رزا شارون! نمیدونستم تو هم باهاشون میای. » رزا شارون گفت: «ما پیاده بودیم، کامیون سوارمون کرد. » سپس افزود: «شوهرم کنی را بهت معرفی می‌کنم. » هنگام گفتن این جمله باشکوه جلوه می‌کرد. دو مرد دست هم را فشردند.

پدر چشم‌هایش را به کامیون دوخته، چانه‌اش را بر مشته‌اش تکیه داده و چمباتمه زده بود. عموجان به او نزدیک شد و در کنارش چمباتمه زد. چشم‌هایش متفکر بود. پدر بزرگ از خانه بیرون آمد و آن دو را دید؛ با قدم‌های نامرتب پیش آمد و در برابر آن‌ها روی گلگیر کامیون نشست. این سه نفر هسته‌ی خانواده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
بخش اول
24 دقیقه
بخش دوم
36 دقیقه
بخش سوم
37 دقیقه
بخش چهارم
38 دقیقه
بخش پنجم
29 دقیقه
بخش ششم
11 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم
نویسنده
مترجممصطفی جمشیدی
راویحسن آزادی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ ۲۳,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم

سوزان مکبر
۱۴۰۰/۶/۲۳
صدای گوینده ضعیف بود شبیه مستند اجراش می‌کرد سایر کاراکترها خوب بودن اینکه یک کتاب بزرگ رو خلاصه گوش کنی راستش برای من ناخوشایند حس میکنم ولی در حال حال به عنوان معرفی داستان و بردن در آن حال و هوا خوب بود بهترین حال خوب این داستان اون دل یکی بودن خانواده بود.
اعظم حسین زاده
۱۴۰۱/۱۲/۳
با سلام و سپاس از زحمات عزیزان در اپلیکیشن کتابراه💐
از بین تمام کتاب‌های صوتی‌ای که از این اپلیکیشن دریافت کرده بودم، این کتاب تنها کتابی بود که به نظرم اصلا اجرای خوبی نداشت و لحن‌ها به درستی رعایت نشده بودند.
Mosi Phonix
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
خیلی عالیه که کتابهای قطور رو خلاصه میکنند، باعث میشه سرانه مطالعه بالا بره. امیدوارم کتابهای بیشتری رو به این شکل خلاصه کنند. بخشهاییش رو قبلا خونده بودم، این خلاصه به خوبی به متن وفاداره. صدای گوینده هم خوبه.
پریسا شایق
۱۳۹۹/۱۱/۲۰
از دوران دبیرستان میخواستم این کتاب رو بخونم ولی حجمش خیلی زیاد بود که با این میکرو کتاب تو سه ساعت یه داستان برتر رو گوش دادم ممنونم ازتون
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۷/۱۵
اثر خوبی بود خواندنش را توصیه میکنم گاهی یک تلنگر کافی است تا انسانیت را در وجود آدمی بیدار کند. خسته نباشید و سپاسگزارم 🙏🙏🙏
سما
۱۴۰۳/۱/۲۱
کتاب خوب خلاصه شده بود ولی صدای آهنگ متن خیلی بلند و صدای خواننده رو بعضی جاها پوشش میداد. برای یک بار گوش دادن بد نیست.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۲۵
بنده نظرم رو در رابطه با کتاب خوشه‌های خشم جان اشتاین بک عرض کردم، این کتاب خلاصه یا میکروکتاب همون کتابه.
فریبرز شمس نژاد
۱۴۰۲/۱۲/۲
با درود به تمام همراهان، خوشه‌های خشم البته نیازی به تعریف بنده نداره ولی خوب روایت شده بود
محمد حسین مطهری
۱۴۰۱/۷/۱۷
کتابی است که گوش‌های انسان به شنیده ادامه و دوباره‌اش معتاد می‌شود من چندین بار گوشش دادم
ارکان غفاری
۱۴۰۲/۳/۱۰
کتاب جالبی هستش ولی شنیدن انرا توصیه نمیکنم چون حوصله سر بر هستش
Mehran Roozbeh
۱۴۰۰/۴/۱۲
جالب بود پیشنهاد میکنم‌حتما گوش بدین
نیلوفرپوراقتدار
۱۴۰۱/۱۰/۹
بسیار کتاب جذابی بود
امیر گودرزی
۱۴۰۰/۶/۲۸
فوق العادست این کتاب، حتما بشنوید.
ali pirvand
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خیلی کتاب عالی بوده
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی خوشه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.