معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی
قیمت:
28500 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی

روایتی شنیدنی از هنر، زیبایی و عشق! خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی مروری بر اثر معروف موریل باربری، داستان سرایداری میانسال، پیرمردی ثروتمند و دختری دوازده ساله است که دوستی غریبشان زندگی هر یک را به شیوه‌ای تغییر می‌دهد. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز جوایز متعددی از جمله Prix Georges Brassens را به دست آورده و مورد اقتباس سینمایی نیز قرار گرفته است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی

اثر مقابل شما خلاصه‌ی یکی از بهترین رمان‌های دنیا، یعنی ظرافت جوجه تیغی به قلم موریل باربری است. این اثر پرفروش داستان ساکنین یک ساختمان را با تمرکز بر سه شخصیت اصلی روایت می‌کند: پالوما خوزه، دختری دوازده ساله است که تصمیم گرفته در تولد سال بعدش خودکشی کند؛ رنه میشل، زن سرایداری که سواد فرهنگی‌اش را پشت ظاهر زمخت خود پنهان می‌کند و کاکورو اوزو یک پیرمرد ژاپنی بازنشسته که به تازگی وارد ساختمان شده است. خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی (The elegance of the hedgehog) درباره‌ دوستی نامعمول این سه نفر است و ضمن بررسی شخصیت‌ها و تحلیل داستان شما را با وقایع اصلی رمان آشنا می‌سازد.

پالوما، ساکن طبقه‌ی پنجم ساختمان و فرزند خانواده‌ای سطح بالاست اما هیچ دلبستگی‌ای به آن‌ها ندارد. این دخترک باهوش اطرافیان سطحی‌اش را به سخره می‌گیرد و آنچه دیگران «زندگی» می‌نامند او را مشمئز ساخته. پالوما که بیشتر از دوازده سال سن ندارد کتاب‌هایی فلسفی، علمی و ادبی مطالعه کرده و عادت دارد افکارش را در قالب هایکو -شعر کوتاه ژاپنی- مکتوب کند. همه‌چیز دنیای او با آنچه که می‌خواهد متفاوت است و به دلیل همین سرخوردگی تصمیم گرفته در تولد سیزده سالگی به زندگی‌اش خاتمه دهد.

رنه میشل ساکن پایین‌ترین بخش ساختمان است: زنی میانسال، کوتاه قد، چاق و اندکی زشت‌رو که کسی به او علاقه‌ای ندارد. اگر به مجموع این خصایل دوست‌نداشتنی زبان تند را هم اضافه کنید متوجه دلایل سردی دیگران می‌شوید اما این‌ها همه نقاب رنه هستند. او بر خلاف ظاهرش که مانند جوجه تیغی تیز و زننده است شیفته‌ی فرهنگ ژاپن بوده و زبان پراحساس فرانسوی را می‌ستاید. سرایدارِ تنها از ادبیات روسیه لذت می‌برد و درکی والا از هنر دارد با این حال خوب می‌داند که برتری‌های وی برای اطرافیانش، به‌خصوص ساکنین مرفه آن ساختمان مهم نیست. پس رنه ذکاوت و روح لطیفش را پشت نقابی خشن پنهان می‌کند بی‌آنکه امیدی به تغییر شرایط داشته باشد.

شخصیت سوم کتاب ظرافت جوجه تیغی کاکورو اوزو است. این پیرمرد ژاپنی برای گذراندن سال‌های بازنشستگی به جمع ساکنان ساختمان اضافه شده. ملیت او اولین جاذبه‌اش برای پالوما و رنه است که هر یک به روشی دلباخته‌ی فرهنگ ژاپنی هستند، اما کاکورو خیلی زود نشان می‌دهد که حقیقتا شایسته‌ی این توجه و احترام صادقانه است. پیرمرد دنیادیده و زیرک که می‌تواند واقعیت رنه را ببیند، دوستی صمیمانه‌ای با پالوما شکل دهد و به این ترتیب رفاقتی عمیق میان سه ساکن منحصربه‌فرد ساختمان آغاز می‌شود... .

خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی شرح داستان این سه نفر و تاثیراتی است که بر یکدیگر باقی می‌گذارند. این اثر که توسط انتشارات آسمان نیلگون به چاپ رسیده و نشر صوتی جیحون نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده، دریچه‌ای است رو به بنیادی‌ترین مسائل بشری یعنی حق حیات، برابری و عشق. دوستی این جمع به‌ظاهر نامتجانس تعریف زیبایی را در باره‌ی این موارد ارائه کرده که توصیه می‌کنیم برای کشف آن، به خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی با ترجمه بهاره رستمی گوش بسپارید!

اقتباس از خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی

در فرانسه یک اثر سینمایی با اقتباس از این کتاب ساخته شد که جایزه‌ی بهترین فیلم Palm Springs (2011) و Seattle International Film Festival (2010) را کسب کرد.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی

  • پرفروش‌ترین نیویورک‌تایمز
  • ده پرفروش برتر INDIEBOUND
  • بهترین کتاب سال واشینگتن‌پست
  • کتاب سال A BARNES AND NOBLE BET
  • کتاب مورد علاقه سال شیکاگو سان تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی Prix des Libraires در 2007
  • برنده‌ی جایزه‌ی Brive-La-Gaillarde Readers در 2007
  • نامزد جایزه ترجمه بنیاد فرانسوی-آمریکایی برای ادبیات داستانی (2008)
  • نامزد جایزه ادبی بین المللی دوبلین (2010)

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی

  • بررسی موشکافانه‌ی اختلاف طبقاتی با وقایع یک مجتمع مسکونی! (هفته‌نامه ناشران)
  • ذهن زیرک باربری قادر حتی سخت‌ترین افکار را به آسانی روایت می‌کند. (نیویورکر)
  • ظرافت جوجه تیغی به ما نشان داد که یک رمان قدرتمند چگونه بهترین پیام‌رسان برای مفاهیم دشوار است. (The Toronto Star)
  • این رمان واقعا یک کتاب بین‌المللی است که گوشه‌های مختلف دنیا را بهم متصل می‌سازد. (The Daily Beast)
  • یک طنز ظریف و موشکافانه اجتماعی همراه با ابهام. (The Boston Globe)

خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این خلاصه‌ی جذاب از کتاب ظرافت جوجه تیغی را به تمامی دوستداران ادبیات فرانسه و علاقه‌مندان به داستان‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

با موریل باربری بیشتر آشنا شویم

موریل باربری (Muriel Barbery) رمان نویس فرانسوی و استاد فلسفه است. او درجمع نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز قرار دارد و توانسته به‌واسطه‌ی آثارش جوایز معتبری مانند Brive-La-Gaillarde Readers، Prix des Libraires را از آن خود کند. اگر به مطالعه‌ی دیگر کتاب‌های این نویسنده به زبان فارسی علاقه دارید کتاب‌های «گورمه رپسودی»، «شکمبارگی» و «گذرگاه دانایی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی می‌شنویم

در ظرافت جوجه تیغی برخی افرادی که در این ساختمان زندگی می‌کنند به‌شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرند. رنه و پالوما از طریق داستان‌های خود عیب‌های ساکنان را با صداقتی کوبنده توصیف می‌کنند. نشانه‌های آن‌ها حاکی از این است که همگی از طبقات بالای جامعه هستند و این امر به ویژه در نام آن‌ها که یا نشان اشرافی‌شان را به همراه دارد (مانند دوبروی) یا در مشاغل آن‌ها مثل وکیل، دیپلمات، منتقد قضا و حتی یک عضو پارلمان یا در اسامی دیگر مشهود است که بعضی اوقات فقط به دلیل تعداد کارمندان خود برجسته می‌شوند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
درباره نویسنده
21 دقیقه
ظرافت جوجه تیغی
22 دقیقه
تجزیه و تحلیل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی
نویسنده
مترجمبهاره رستمی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
28500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی

Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۷/۲۶
این میکروکتاب روایتی زیبا از موریل باربری است که تا همین اندازه بدانید که داستان درخصوص سه نفر: سرایداری میانسال، پیرمردی ثروتمند و دختری دوازده ساله است که یکی از پرفروش ترین‌های نیویورک تایمز بوده و چون بصورت میکروکتاب یعنی خلاصه کتاب صوتی بوده، بسیار شنیدنی است، پس دانلود کنید و لذت‌اش رو ببرید.
مهین داداش زاده
۱۴۰۲/۵/۲۳
چرا در عنوان نوشته نشده خلاصه هست. قیمت برای خلاصه کتاب زیاده.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ظرافت جوجه تیغی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.