معرفی و دانلود خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه: با شجاعت، زندگی، کار و اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید

عکس جلد خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه: با شجاعت، زندگی، کار و اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه: با شجاعت، زندگی، کار و اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید

فکر می‌کنید در پنج ثانیه چه کاری می‌توان انجام داد؟ کتاب قانون 5 ثانیه نوشته‌ی مل رابینز به شما کمک می‌کند در ثانیه‌هایی که تاکنون توجهی به گذر آن‌ها نداشته‌اید، زندگی و کار خود را نه با شجاعتی در حد قهرمانان، بلکه با شهامتی معمولی، متحول سازید. این کتاب پرفروش که به بیش از سی‌وسه زبان دنیا ترجمه شده، زندگی میلیون‌ها نفر را دستخوش تغییر کرده است. آیا شما نفر بعدی هستید؟

درباره‌ی کتاب قانون 5 ثانیه

گذر ثانیه‌ها و دقایق برای بسیاری از ما امری بدیهی محسوب می‌شود. تا نگاهی به ساعت می‌اندازیم، متوجه می‌شویم چند دقیقه که سهل است، چند ساعتی گذشته و ما بی‌خبریم. اگر یک دونده‌ی دو صدمتر می‌تواند در زمانی کمتر از ده ثانیه این مسافت را طی کند و رکورد جهان و المپیک را بشکند، چرا ما نتوانیم در پنج ثانیه کاری مفید انجام دهیم؟

مل رابینز (Mel Robbins) نویسنده‌ی کتاب قانون 5 ثانیه (The 5 Second Rule) که بیش از دو میلیون نسخه فروش داشته، به مخاطبان خود یاد می‌دهد چگونه بر مشکلاتی که هر روز به نوعی با آن‌ها درگیر هستند، غلبه کنند. اگر احساس بی‌انگیزگی می‌کنید، اگر از اهمال‌کاری و تنبلی در کار و زندگی خود خسته شده‌اید، اگر می‌دانید چه می‌خواهید اما نمی‌توانید آن را به دست آورید، فقط پنج ثانیه با پیروزی بر تمام این مشکلات فاصله دارید. راز تحول زندگی در این است که ابتدا بدانید چه کنید و سپس چگونه خود را وادار به انجام آن نمایید.

رابینز در کتاب قانون 5 ثانیه، با استفاده از حقایق مربوط به عادات، روایات و رویدادهای شگفت‌انگیزی که در لحظات حساس تاریخ به آن‌ها اشاره شده، به نتایجی خارق‌العاده رسید و زمانی‌که توانست خود را از مشکلات متعددش خلاص کند، تصمیم گرفت یافته‌های خود را با مردم سرتاسر دنیا به اشتراک بگذارد.

موضوعاتی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده، شامل توضیح قانون 5 ثانیه، علت تأثیرگذاری، نحوه‌ی استفاده از قانون 5 ثانیه، پرورش شجاعت، بهبود وضعیت سلامتی، غلبه بر ترس‌ و نگرانی‌ها و دیگر نکاتی می‌شود که در صورت مداومت و به‌کارگیری صحیح، زندگی فرد را متحول می‌سازند. رابینز در کتاب خود به آموزش تکنیک‌هایی می‌پردازد که با استفاده از آن‌ها می‌توان اعتمادبه‌نفسی واقعی ساخت تا دست یافتن به آرزوهای بزرگ و کوچک، دیگر امری ناممکن نباشد.

کتاب قانون 5 ثانیه در سال 2017 منتشر شده و خلاصه‌ی این کتاب با ترجمه و گردآوری انتشارات سبکتو در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان میکروکتاب، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

افتخارات کتاب قانون 5 ثانیه

  • بیش از دو میلیون نسخه فروش کتاب
  • کتاب غیرداستانی شماره یک در Audible
  • ششمین کتاب در فهرست بیشترین آثار مطالعه‌شده در آمازون
  • ترجمه و انتشار به بیش از 33 زبان در دنیا

نکوداشت‌های کتاب قانون 5 ثانیه

  • کتابی کاربردی برای تمام مسائل زندگی. (پل ماینرز)
  • قانون 5 ثانیه نکته‌های ماندگار، مفید و مؤثر دارد. (بلینکیست)
  • این کتاب به شما می‌آموزد که چطور می‌توانید زندگی خود را در پنج ثانیه تغییر داده و از شک و تردید رها شوید. (برنز اند نوبل)

کتاب قانون 5 ثانیه مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های انگیزشی و دوستداران فراگیری تکنیک‌های خودیاری توصیه می‌شود.

با مل رابینز بیشتر آشنا شویم

مل رابینز نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1968 است که بسیاری او را با سخنرانی‌های انگیزشی و مجموعه پادکست‌هایش می‌شناسند. او در گذشته به شغل وکالت نیز مشغول بوده و در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی به عنوان کارشناس مسائل حقوقی و قضایی شرکت کرده. رابینز یکی از کارشناسانی است که در برنامه‌ی مشهور سخنرانی‌های TED حضور داشته و اولین کتابش را با عنوان «دیگر نگو حالت خوب است» در سال 2011 منتشر کرد. پس از اشاره‌ای کوتاه به قانون 5 ثانیه در یکی از برنامه‌های تد، کتابی را تحت همین عنوان و در سال 2017 به انتشار رساند. این اثر در سال انتشار جزو ده کتاب برتر سایت آمازون قرار گرفت که بیشترین آمار مطالعه را به خود اختصاص داده بودند.

حوزه‌ی فعالیت‌های رابینز بسیار گسترده است، به گونه‌ای که ماهانه شصت میلیون نفر سخنرانی‌های آنلاین او را دنبال کرده و کلیپ‌هایش بیش از یک میلیارد بازدید داشته‌اند. یکی دیگر از کتاب‌های رابینز که مورد توجه خوانندگان قرار گرفته، «بزن قدش، این یک قانون است» نام دارد.

در بخشی از خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه: با شجاعت، زندگی، کار و اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید می‌خوانیم

قبل از کشف قانون 5 ثانیه در مورد شجاعت چیز زیادی نمی‌دانستم. اگر از من می‌پرسیدند که شجاعت را با یک مثال تعریف کنم، فقط می‌توانستم بزرگان تاریخ را مثال بزنم. من تنها آدم‌های بزرگ را شجاع می‌دانستم، کسانی که جایزه نوبل بردند و چیزی را اختراع کردند. اما وقتی این قانون را ایجاد کردم و مردم از سرتاسر دنیا داستان‌هایشان را برایم تعریف کردند، فهمیدم که آن‌ها هم انسان‌های شجاعی هستند که در مقابل ترس‌ها و نگرانی‌های خود ایستادند و تغییر کردند. رزا پارکس (Rosa Parks) زنی بود که در دوران بحران سیاه‌پوست‌ها و تبعیض نژادی، کاری کرد که زندگی‌اش تغییر کرد. او سوار اتوبوس شد، یک سفیدپوست ایستاده بود و آقای راننده گفت که او باید از روی صندلی بلند شود. رزا مقاومت کرد و گفت که حق اوست روی صندلی بنشیند و مرد سفیدپوست می‌تواند صبر کند تا صندلی خالی شود. در آن دوران یعنی سال 1955 اینکه یک سیاه‌پوست در مقابل سفیدپوستی زبان درازی می‌کرد یا درخواست سفید پوست را اجرا نمی‌کرد، جرم بود و پلیس وارد عمل می‌شد. رزا اهمیتی به این موضوع نداد. پلیس وارد عمل شد و او را دستگیر کرد.

چهار روز بعد از دستگیری او، انجمنی با عنوان مونتگومری (Montgomery) به ریاست دکتر مارتین لوتر کینگ (Martin Luther King) تاسیس شد. دکتر کینگ گفته بود که این اتفاق خیلی سریع افتاد و فرصتی برای فکر کردن نداشت. اگر فکر می‌کرد هرگز نمی‌توانست جنش دفاع از حقوق سیاه پوستان را به راه بیندازد و به قهرمانی بزرگ تبدیل شود. خانم پارکس هم در مورد موضوعی که در اتوبوس پیش آمد، فکر نکرد. از غریزه خود کمک گرفت. او فهمید که حق طبیعی هر انسانی است که آزاد زندگی کند و دیگران او را تحت فشار قرار ندهند. دکتر کینگ و خانم پارکس هر دو از قانون 5 ثانیه استفاده کردند و نتیجه آن را حالا می‌بینیم که سیاه‌پوستان جایگاه بسیار بهتری نسبت به قبل دارند. شجاعت این قدرت را دارد که شما را به سمت جلو هُل دهد و به سمت تغییر و ساختن دنیایی متفاوت هدایت‌تان ‌کند. شجاعت در شما نهادینه شده و از ابتدا در وجود همه شما قرار داده شده است. اما حالا به دلایل مختلف، احساس کرده‌اید که دیگر شجاع نیستید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه. «آن کسی که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد، خودتان هستید»
فصل اول. قانون پنج ثانیه
فقط پنج ثانیه زمان برای تحول در زندگی کافی است
چگونگی کشف قانون پنج ثانیه
قانون پنج ثانیه انتظارات شما را برآورده می‌کند
چرا این قانون تاثیرگذار است؟
فصل دوم. قدرت شجاعت
هر روز شجاع باشید
هر چه سریع‌تر دست به کار شوید
هرگز چنین احساسی نخواهید داشت
چطور می‌توانیم استفاده از قانون پنج ثانیه را آغاز کنیم؟
فصل سوم. شجاعت از شما فرد دیگری می‌سازد
بهبود وضعیت سلامتی
بالا بردن بهره‌وری
دست از به تعویق انداختن بردارید
فصل چهارم. با شجاعت می‌توانید طرز فکر خود را تغییر دهید
چگونه می‌توانیم به شادترین انسان روی زمین تبدیل شویم
نگرانی‌ها را رها کنید
به اضطراب خود پایان دهید
بر ترس‌های خود غلبه کنید
فصل پنجم. با شجاعت می‌توانید همه چیز را تغییر دهید
چگونه اعتمادبه‌نفسی واقعی برای خود بسازیم
به دنبال آرزوهای خود بروید
روابط خود را بهبود ببخشید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب قانون 5 ثانیه: با شجاعت، زندگی، کار و اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه

☆mohadese☆
۱۴۰۳/۱/۳
در کتاب 5ثانیه گفته شده (آن کسی که میتواند زندگی‌تان را تغییر دهد، خودتان هستید) و از نظر من این جمله حقیقی و انکار ناپذیر است. این کتاب به اشخاصی که نمیتوانند کاری را شروع کنند عالیه. قانون 5 ثانیه یاد میده هیچ کار عقب افتاده‌ای نداشته باشید. ممنون از نویسنده محترم موفق باشید.
امیرعلی
۱۴۰۲/۳/۸
بدک نیس ولی ما دنبال اون چیزی هستیم که بعداز اون ۵ ثانیه اتفاق میوفته نه اینکه فقط ۵ ثانیه بشماریم و انجامش بدیم و الا کلمات بهتری هستن که میتونن انگیزه بهتری نصبت به شمارش‌ی سری اعداد به ما بدن
ابوالفضل مددی
۱۴۰۲/۴/۴
این کتاب میشه گفت مفیده. البته همش نه، چون از کل کتاب که صفحات نسبتا زیادی داره، فقط اون صفحه‌ای که قانون رو توضیح داده مفیده و بقیش اضافه هست و غیر مفید
غزل شیخی
۱۴۰۲/۳/۲۰
بااین که هنوز یه فصل از کتاب مونده اما کمکم کرده یسری عادتای بدمو کنترول کنم
بنظرم کتاب خوبیه فقط باید با درک عمیقی بخونیش
مسلم جلیلی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
این کتاب رو به همه دوستانی که نمیتونن یه کاری رو شروع کنن توصیه میکنم
بسیار کاربردیه
Shahin mohammadpanah
۱۴۰۲/۴/۲۰
بسیار عالی، اگه به قانون 5 ثانیه هیچ عمل کنید هیچ کار عقب افتاده یی نخواهید داشت
سمیه فیض ابادی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
عالی از عالی هم بالاتر
مرتضی
۱۴۰۳/۱/۴
برای من که خوب بود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه

برای دریافت خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.