معرفی و دانلود خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب زندگی متمرکز در دنیایی پر سر و صدا

عکس جلد خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب زندگی متمرکز در دنیایی پر سر و صدا
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب زندگی متمرکز در دنیایی پر سر و صدا

اگر شما هم در حین انجام یک کار یا خواندن یک کتاب، مدام با موبایل و فضای مجازی دچار حواس‌پرتی می‌شوید، یکی از کسانی هستید که خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال به کارتان می‌آید. کال نیوپورت نویسنده‌ی این کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز با به‌کارگیری روشی مبنی‌بر استفاده‌ی آگاهانه و متعادل از فضای مجازی، به شما کمک می‌کند تا زمانتان را بهینه‌سازی کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

در دنیایی که بمباران خبری و حجم اطلاعات زیاد، ما را از انجام بهینه‌ی کارها با تمرکز کافی دور کرده است، خواندن خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال (Digital Minimalism) اثر کال نیوپورت (Cal Newport) از واجبات است. کارل نیوپورت که تابه‌حال در هیچ فضای مجازی فعالیت نداشته، نگرانی مردم را درمورد اعتیاد به فضای مجازی درک می‌کند و به‌ این‌ منظور کتاب مینیمالیسم دیجیتال را برای دست‌یابی به راه‌حلی جهت برقراری تعادل میان زندگی واقعی و فضای مجازی نگاشته است. او که پیش‌تر در کتاب کار عمیق خود به مسئله‌ی تمرکز پرداخته بود، حالا منحصراً رفتارهای اعتیادی فضای مجازی و تله‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کارل نیوپورت از طریق صحبت با مردم دریافته که اینترنت و تکنولوژی بخشی جدانشدنی از زندگی آن‌هاست و مردم نسبت به این موضوع دو نگرش مختلف دارند؛ یا آرزو دارند که شبکه‌های اجتماعی را به‌کلی از زندگی خود حذف کنند و یا می‌خواهند استفاده‌ی آگاهانه از آن را یاد بگیرند. نیوپورت که راه دوم را عملی‌تر از حذف کامل فضای مجازی می‌داند، نکاتی مؤثر برای استفاده‌ی بهینه از فضای مجازی و اختصاص دادن زمان به کارهای واقعی و مهم‌تر مطرح می‌کند و این رویکرد را مینیمالیسم دیجیتال می‌نامد.

کارل نیوپورت معتقد است چک کردن بیش‌ازحد توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و... زمان شما را تکه‌تکه می‌کند و تأثیرات منفی زیادی روی سلامتی روحی شما می‌گذارد. تصاویر پرزرق‌وبرقی که از دوستان خود می‌بینیم به ما احساس ناکافی بودن می‌دهند و ارتباطات سطحی و مکالمه‌های آنلاین جای ارتباطات عمیق و چهره‌به‌چهره را می‌گیرند. همه‌ی این‌ها ما را روزبه‌روز منفعل‌تر می‌کنند.

کتاب مینیمالیسم دیجیتال در هفت فصل، اصول مینیمالیسم، استفاده‌ی درست از اوقات فراغت، تنها ماندن با خود و تبدیل شدن سریع به یک مینیمالیست را همراه با تمریناتی عملی به شما می‌آموزد. بعد از خواندن این خلاصه کتاب، احتمالاً دیگر به‌سادگی اجازه نمی‌دهید فناوری‌های نوین کنترل زندگی شما را در دست بگیرند.

این کتاب که به بیش از 25 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده، توسط انتشارات سبکتو منتشر شده و فاطمه فراهانی سرپرستی گروه ترجمه را بر عهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب مینیمالیسم دیجیتال

  • کتاب پرفروش USA Today؛
  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز؛
  • کتاب پرفروش وال استریت ژورنال؛
  • کتاب پرفروش Publishers Weekly؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در دسته‌ی دانش و تکنولوژی.

نکوداشت‌های کتاب مینیمالیسم دیجیتال

  • مینیمالیسم دیجیتالِ کال نیوپورت بهترین کتابی است که اخیراً در مورد رابطه‌ی پرتنش انسان با فناوری خوانده‌ام. اگر به دنبال راهنمایی هستید تا خود را از قید ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند رها کنید، اجازه دهید این کتاب راهنمای شما باشد. (Adam Alter، نویسنده‌ی کتاب مقاومت‌ناپذیر)

  • نیوپورت یکی از بهترین نویسندگان حوزه‌ی خودیاری است. (نیویورک‌ تایمز)

  • کارل نیوپورت بردگی ما را در برابر وسایل مدرن هشدار می‌دهد و راه بهتری برای زندگی و کار ارائه می‌کند. (Julia Hobsbawm، نویسنده‌ی کتاب کاملاً متصل)

  • کارل نیوپورت درمانی برای خستگی ما از تکنولوژی کشف کرده است. (Joshua Fields Millburn، نویسنده‌ی کتاب مینیمالیست‌ها)

  • امیدوارم همه کسانی که تلفن همراه دارند و نمی‌دانند زمانشان کجا می‌رود، فرصتی برای خواندن این کتاب داشته باشند. شگفت‌انگیز است که چگونه یک استراتژی می‌تواند هم برای موفقیت مالی و هم برای رفاه ذهنی کارساز باشد: انرژی بیشتری صرف چیزهایی کنید که شما را خوشحال می‌کنند و چیزهایی را که باعث خوشحالی شما نمی‌شوند کنار بگذارید. (Pete Adeney، نویسنده‌ی کتاب سبیل آقای پول)

  • اراده و تصمیمات مبهم به‌خودی‌خود برای مهار حمله‌ی فناوری‌های نوین به ما کافی نیستند. (نیویورکر)

خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم تحت تسلط اینترنت و فضای مجازی، در معرض بمباران اطلاعاتی هستید و نگرانید نتوانید در چنین دنیایی پیشرفت کنید، خواندن خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال را از دست ندهید.

با کال نیوپورت بیشتر آشنا شویم

کال نیوپورت استاد و نویسنده‌ی حوزه‌ی علوم کامپیوتر و فناوری نوین، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در کالج دارتموث به پایان رساند. او مدرک دکترای علوم کامپیوتر را از مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست در سال 2009 دریافت کرد. نیوپورت از سال 2009 تا 2011 دانشیار فوق دکترا در بخش علوم کامپیوتر MIT بود و در نهایت به استادی در رشته‌ی علوم کامپیوترِ دانشگاه جورج تاون مشغول شد.

نیوپورت وبلاگ Study Hacks را در سال 2007 راه‌اندازی کرده، جایی که او درمورد چگونگی انجام کارهای سازنده، ارزشمند و معنادار در عصر دیجیتالی که به طور فزاینده‌ای حواس انسان را پرت می‌کند، حرف می‌زند.

نیوپورت اصطلاح «کار عمیق» را در کتاب خود «کار عمیق: قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پریشان» ابداع کرد، که به چگونگی ایجاد تمرکز عمیق میان انبوه ایمیل‌ها و اطلاعات می‌پردازد. این کتاب به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های وال‌استریت تبدیل شد.

از دیگر آثار کال نیوپورت می‌توان کتاب‌های «هیچ‌کس نمی‌تواند شما را نادیده بگیرد» و «عالی و فوق‌العاده باش» را نام برد.

در بخشی از خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب زندگی متمرکز در دنیایی پر سر و صدا می‌خوانیم

اندرسون کوپر (Anderson Cooper) در برنامه‌ای با نام «هک کردن مغز» با مهندسی به نام تریستان هریس (Tristan Harris) مصاحبه‌ای تکان‌دهنده انجام داد. هریس بنیان‌گذار سابق یک استارت‌آپ و یکی از مهندسان مطرح گوگل بود که کارش را در دنیای تکنولوژی به‌کلی کنار گذاشته بود. درحال‌حاضر او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین افشاگران دنیای دیجیتالی شناخته می‌شود. هریس در ابتدای مصاحبه، تلفن هوشمند خود را بالا گرفت و گفت: «این دستگاهِ قمار است.» کوپر متعجب شد و پرسید: «چطور ممکن است که این تلفن یک دستگاه قمار محسوب شود؟»

هریس پاسخ داد: «هر زمان که تلفنم را چک می‌کنم، این دستگاه قمار را برای دیدن چیزی که به دست آورده‌ام به کار می‌اندازم. باید بدانید که شرکت‌های فناوری برای اینکه شما مدت زمان زیادی از دستگاه‌شان استفاده کنید، روش‌های خاصی را به کار می‌گیرند. در واقع یک کتاب راهنما در این زمینه وجود دارد که این تکنیک‌ها را برملا می‌کند.»

کوپر سوال کرد: «سیلیکون‌ولی (Silicon Valley) به دنبال کدنویسی اپلیکیشن‌هاست یا اینکه مردم را کنترل می‌کند؟» هریس هم جواب داد: «آن‌ها مردم را برنامه‌نویسی و کنترل می‌کنند. در واقع همیشه می‌گویند که فناوری خنثی است و اینکه مردم از آن چطور استفاده می‌کنند به خودشان بستگی دارد. اما این دیدگاه اصلا درست نیست.»

کوپر پرسید: «پس، فناوری خنثی نیست؟» هریس گفت: «نه، اصلا خنثی نیست. آن‌ها می‌خواهند که شما از راه‌هایی بسیار خاص و برای مدت زمانی بسیار طولانی از آن استفاده کنید، چون از این طریق کسب درآمد می‌کنند.»

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره‌ی کتاب
درباره‌ی نویسنده
مقدمه
فصل اول: اصول مینیمالیسم
مسابقه‌ی تسلیحاتی نابرابر
تنباکو کارانی که تیشرت می‌پوشند
پاداش مثبت متناوب
انگیزه‌ی جلب تایید اجتماع
فصل دوم: راه‌حل مینیمال
اصول مینیمالیسم دیجیتال
بحثی در مورد اصل اول: اقتصاد جدید هنری دیوید ثورو (Henry David Thoreau)
بحثی در مورد اصل دوم: منحنی بازدهی
بحثی در مورد اصل سوم: درس‌های ترفندهای آمیش (Amish)
فصل سوم: پاک‌سازی دیجیتال
تبدیل شدن سریع به یک مینیمالیست
فرآیندهای پاکسازی دیجیتال
فصل چهارم: بخش تمرینات
گاهی اوقات را به تنهایی سپری کنید
ارزش تنهایی
کلبه‌ای برای برقراری ارتباط
تمرین: گوشی خود را در خانه بگذارید
تمرین: پیاده‌روی‌های طولانی داشته باشید
تمرین: نامه‌ای به خودتان بنویسید
فصل پنجم: لایک نکنید
تمرین: لایک نکنید
تمرین: پیام‌های متنی را یک‌پارچه کنید
تمرین: ساعاتی خاص را برای گفت‌وگو در نظر بگیرید
فصل ششم: احیای اوقات فراغت
اصل بنت (BENNETT)
درس اول: به جای فعالیت‌های منفعلانه، کارهای سخت را اولویت قرار دهید
درس دوم: از مهارت‌های خود برای تولید چیزهای باارزش در دنیای فیزیکی استفاده کنید
درس سوم: به دنبال فعالیت‌هایی باشید که به تعاملات اجتماعی ساختار یافته در دنیای واقعی نیازمند است
فصل هفتم: به جمع مقاومت‌کنندگان بپیوندید
نتیجه‌گیری
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب زندگی متمرکز در دنیایی پر سر و صدا
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات189
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

Ali A
۱۴۰۲/۸/۱۲
اگر فضای مجازی خیلی وقت شما رو میگیره، به کال نئوپورت مراجعه کنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

برای دریافت خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.