معرفی و دانلود کتاب کار آهسته: به سرانجام رساندن کارها بدون فرسودگی

عکس جلد کتاب کار آهسته: به سرانجام رساندن کارها بدون فرسودگی
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار آهسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار آهسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار آهسته: به سرانجام رساندن کارها بدون فرسودگی

کتاب کار آهسته به کسانی که خودشان را با چندین وظیفه و کار به‌شدت مشغول کرده‌اند، گوشزد می‌کند این روشی مناسب برای افزایش بهره‌وری و کارآمدی نیست! کال نیوپورت در عوض به مخاطبان پیشنهاد می‌کند که رعایت ضرب‌آهنگ مناسب و انجام کار آهسته ولی باکیفیت را به‌عنوان راهی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی برگزینند. این کتاب در میان آثار پرفروش نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست جای دارد.

درباره‌ی کتاب کار آهسته

یک باور اشتباه وجود دارد که هرکس کار بیشتری انجام دهد، بهره‌وری بیشتری دارد. این مسئله چنان جا افتاده که افراد برای کارآمد کردن خود به چندین کار هم‌زمان مشغول می‌شوند و سر خودشان را شلوغ و شلوغ‌تر می‌کنند. اما اصلاً در نظر نمی‌گیرند که در این راه چه چیزی را فدا می‌کنند: تعادل بین زندگی کاری و شخصی‌. نتیجه‌ی غرق شدن و حل شدن در کار به‌طرز اغراق‌آمیز، این می‌شود که در زمان فراغت نیز فکرشان مشغول است و هیچ‌گاه احساس آرامش نمی‌کنند. در این میان، حتی ارزشی هم که برای سازمان تولید می‌کنند، کاهش می‌یابد. نتیجه‌ی ادامه‌ی چنین وضعیتی این است که در نهایت، تحت فشار بی‌امان و همواره در حال افزایشِ آن، فرسوده و دچار انواع بیماری‌های جسمی و روانی می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب کار آهسته

کتاب کار آهسته (Slow Productivity) نوشته‌ی کال نیوپورت (Cal Newport)، تعریف بهتر و انسانی‌تری از بهره‌وری ارائه می‌دهد و زندگی شخصی افراد را محترم می‌شمارد. در دنیای شلوغ و پرسرعت امروزی، نیاز به تغییر در روند کار به‌شدت احساس می‌شود. کسی باید به ما بگوید که داشتن یک فهرست طولانی از کارها و وظایف بی‌پایان نشانه‌ی خوبی نیست. کال نیوپورت کسی است که این هشدار را می‌دهد: اگر به‌سرعت این روند را متوقف نکنیم، فرسودگی شغلی و خستگی روحی، تمام توان و انرژی ما را تحلیل می‌برند و جانی برای کار بیشتر باقی نمی‌گذارند.

کال نیوپورت سه اصل کلی را در کتاب کار آهسته به‌عنوان راه‌حل پیشنهاد می‌دهد: کار کمتری انجام بده، با ضرب‌آهنگ طبیعی کار کن، تمام فکرت را به کیفیت کار معطوف کن. نویسنده با مثال‌های متعددی که ارائه می‌دهد، معنای درست بهره‌وری را در ذهن مخاطب ته‌نشین می‌کند. او جین آستین را شاهد می‌گیرد تا اثبات کند که انجام دادن کار به‌صورت آهسته و پیوسته تأثیر مطلوب‎‌تری بر جا می‌گذارد. یک توضیح رایج برای بهره‌وری آستین این است که او بر هنر نوشتن تسلط داشت و مخفیانه در میان سایر تعهدات مربوط به جایگاه اجتماعی‌اش نویسندگی می‌کرد. داستان بانویی مشتاق، اما کلافه که کار خود را مخفیانه انجام می‌دهد، می‌توانست خود یکی از رمان‌های جین آستین باشد. هیچ‌یک از روایات موجود از زندگی‌نامه‌ی این نویسنده، جین آستین را یک فرد پرمشغله نمی‌دانند و معتقدند او یک نمونه‌ی موفق از سبکی متمایز است: رویکردی آهسته‌تر به بهره‌وری.

معرفی و دانلود کتاب کار آهسته

ضرب‌آهنگ طبیعی در انجام کار کلید دیگر موفقیت و بهره‌وری است. کال نیوپورت در این قسمت نیز با روایتی داستان‌گونه مبحثش را آغاز می‌کند. او این‌طور توضیح می‌دهد که وقتی صحبت درباره‌ی درک ما از مفهوم بهره‌وری به میان می‌آید، مقیاس زمانی اهمیت پیدا می‌کند. وقتی در مقیاس سریع روزها و هفته‌ها به بهره‌وری بنگریم، تلاش‌های متفکران تاریخی، مانند کوپرنیک و نیوتن، ممکن است ناهمگون و با تأخیر به نظر برسند. در عوض، اگر در مقیاس کُند سال‌های متوالی به تلاش آنان بنگریم، کارهایشان بی‌تردید چشم‌گیر و اثربخش خواهند بود. به‌عنوان مثال، دانشمندان بزرگ اعصار گذشته به پرکاری در طول عمر خود و‌ نه در یک دوره‌ی کوتاه مشهورند. آن‌ها مجبور نبودند که هر روز پرمشغله و تحت فشار کاری باشند. در عوض، به‌راحتی می‌توانستند تصمیم بگیرند که برای پروژه‌هایشان چقدر زمان در نظر بگیرند و با ریتمی متغیر و سخاوتمندانه‌تر کار کنند.

کال نیوپورت در مورد اصل سوم بهره‌وری، یعنی معطوف کردن ذهن به کیفیت کار، خواننده و ترانه‌سرای جوانی به نام جول را مثال می‌آورد. او با این مثال قصد دارد این نکته را تشریح کند که روی کیفیت آنچه تولید می‌کنید وسواس داشته باشید؛ حتی اگر این امر به این معنی باشد که در کوتاه‌مدت فرصت‌های خود را از دست بدهید. توصیه‌ی نویسنده این است که از ارزش حاصل از این نتایج استفاده کنید تا در درازمدت آزادی‌های بیشتری در کار خود داشته باشید.

معرفی و دانلود کتاب کار آهسته

کتاب کار آهسته توضیح می‌دهد که چگونه بخش دانش‌بنیان، از مفاهیم منطقی سازمان‌دهی شغلی دور شده است. سپس سه اصل را برای پرورش سیستماتیک فلسفه‌ای ارائه می‌دهد که آن را کار آهسته می‌نامد. این فقط یک دلخوشی کوچک در برابر بار اضافی حرفه‌ای این روزها نیست، بلکه یک جایگزین منطقی و برنامه‌ریزی‌شده است. در واقع آهستگی برای اعتراض به کار در نظر گرفته نشده، بلکه برای پیدا کردن راهی بهتر جهت انجام دادن آن است.

نشر نوین این کتاب را با ترجمه‌ی حسین حدادی‌نیا و سمیه حدادی‌نیا راهی بازار کرده است.

افتخارات کتاب کار آهسته

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز، واشنگتن پست، یواس‌ای تودی، آمازون و IndieBound؛
  • اثر منتخب ویراستاران آمازون.

نکوداشت‌های کتاب کار آهسته

  • هدف کتاب کال نیوپورت ایجاد تمرکز عمیق، به دور از سروصدای رسانه‌های اجتماعی و تشویق افراد به مشغولیت بیشتر است. (فایننشال تایمز)
  • این کتاب درخشان و به‌موقع برای همه‌ی ماست که از توصیه‌های بهره‌وری مرسوم سرخورده شده‌ایم، اما همچنان مشتاق انجام کارهای معنی‌دار هستیم. (الیور برکمن)
  • اگر در انجام کارها مشکل دارید، باید سرعت خود را افزایش دهید، درست است؟ کتاب کار آهسته اشتباه بودن این فرضیه را به اثبات می‌رساند. کال نیوپورت اسرار غیرقابل تصوری را فاش می‌کند که ممکن است شغل و سلامت شما را نجات دهد. (آرتور سی بروکس)

کتاب کار آهسته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با انجام کار کمتر به بهره‌وری بیشتر برسید، این کتاب راه‌های اصولی رسیدن به چنین اهدافی را به شما می‌آموزد.

در بخشی از کتاب کار آهسته: به سرانجام رساندن کارها بدون فرسودگی می‌خوانیم

من در اوایل همه‌گیری کرونا با داستانِ رویکرد بدون شتاب جان مک‌فی مواجه شدم. همه‌گیری کرونا، بدون اغراق، برای دانش‌ورزان زمان دشواری بود. در طول دوره‌ی پرچالش همه‌گیری کرونا، بین افرادی که کارشان در دفترها و اداره‌ها و پشت صفحه‌ی مانیتور بود، ناراحتی فزاینده‌ای به‌خاطر فشار برای بهره‌وری به وجود آمد و با افزایش اختلالات ناشی از همه‌گیری، این ناراحتی هم شدت گرفت. من به‌عنوان کسی که در نوشته‌های خود درباره‌ی تکنولوژی و حواس‌پرتی اغلب به بهره‌وری اشاره می‌کنم، مستقیماً با این واکنش مواجه شدم. یکی از خوانندگانم در ایمیلی به من گفت: «زبان بهره‌وری برای من مانعی بزرگ است. لذت فکر کردن و درست انجام دادن کارها لذتی عمیق و سرشته در ذات انسان است... و اگر این لذت با بهره‌وری پیوند داده شود، [برای من] کم‌رنگ می‌شود.»

دیگر در نظری زیر یکی از پست‌های وبلاگم نوشته است: «زبان بهره‌وری نه‌تنها بر انجام دادن کارها، بلکه بر انجام دادن آن‌ها به هر قیمتی تأکید می‌کند.» اغلب تأثیر همه‌گیری کرونا بر ایجاد چنین نظراتی در بازخوردها مشخص بود. همان‌طورکه یک خواننده‌ی بافکر توضیح داده بود: «این واقعیت که بهره‌وری برابر است با تعداد ویجت‌های تولیدشده، در این همه‌گیری بسیار واضح‌تر خود را نشان داد. زیرا از کسانی که بخت با آن‌ها یار بوده است و هنوز شغلشان را از دست نداده‌اند، چنین انتظار می‌رود که هم از کودکان خود مراقبت کنند و به آن‌ها آموزش دهند، و هم به همان مقدار قبلی تولید کنند.» این تکاپو مرا شگفت‌زده کرد. من مخاطبانم را دوست دارم، اما پیش از این معمولاً نمی‌توانستم آن‌ها را "برانگیخته" توصیف کنم. به‌وضوح چیزی در حال تغییر بود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
مقدمه
بخش اول: بنیان‌ها
فصل 1: ظهور و سقوط شبه‌بهره‌وری
فصل 2: یک جایگزین آهسته‌تر
بخش دوم: اصول
فصل 3: کار کمتری انجام بده
فصل 4: با ضرب‌آهنگی طبیعی کار کن
فصل 5: تمام فکرت را به کیفیت کار معطوف کن
نتیجه‌گیری
تقدیر و تشکر
منابع
پیشنهاد مطالعه‌ی بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار آهسته: به سرانجام رساندن کارها بدون فرسودگی
نویسنده
مترجمحسین حدادی نیا، سمیه حدادی نیا
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-5213-53-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار آهسته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار آهسته

برای دریافت کتاب کار آهسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.