معرفی و دانلود خلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟

عکس جلد خلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟

میکروکتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟ به قلم چاک مارتین، به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان مهارت‌های قوی و ضعیف خود را شناخت و به این ترتیب کمکتان می‌کند تا شانس موفقیت‌تان را در انجام کارها بالا ببرید.

نویسندگان در میکروکتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟ (Smarts: Are We Hardwired for Success)، دوازده مهارت اساسی و مهم را در اختیار شما قرار می‌دهند که به کمک آن‌ها می‌توانید بفهمید در کدام یک از آن‌ها بهتر عمل می‌کنید یا میزان بهره‌وری بالاتری دارید.

بنابراین اگر مایلید بدانید که خودتان یا کارمندان‌تان در کدام یک از مهارت‌ها عملکرد بهتری داشته و در چه کارهایی بالاترین بازدهی را دارید، این کتاب برای شماست. با مطالعه‌ی دقیق آن و عمل کردن به دستورات و راهکارهایی که ارائه می‌دهد، می‌توانید قهرمان سازمان یا شرکت خود شوید.

در ابتدای این میکروکتاب آزمونی است که با پاسخ دادن به پرسش‌های آن، می‌توانید بهترین و بدترین توانایی‌ها و مهارت‌هایتان را به منظور رسیدن به موفقیت شناسایی کنید. تمام انسان‌های کره زمین رفتارها و تفکرات خاص خود را دارند، اما در حالت کلی مهارت‌های اجرایی یا به عبارت دیگر، مهارت‌هایی که در انجام کارها به شما کمک می‌کنند، به 12 مهارت تقسیم‌بندی می‌شوند.

هر فرد به طور ذاتی در 2 یا 3 مهارت قوی و در 2 یا 3 مهارت ضعیف است که با برنامه‌ریزی، مدیریت و کمی شانس می‌تواند به شغلی دست پیدا کند که در انجام آن از مهارت‌های قوی بهره می‌گیرد و نقاط ضعفش به حداقل می‌رسد. اگر از دیدگاه سازمانی نیز بنگرید، هنگامی که شما بتوانید نقاط قوت و ضعف دیگران را که ممکن است با آن‌ها درگیر شوید، شناسایی کنید، می‌توانید تیم‌های بهتری بسازید و افراد مناسب را در جایگاه شغلی مناسب قرار دهید.

نویسندگان میکروکتاب هوشمندان را بیشتر بشناسیم:

چاک مارتین (Chuck Martin)، یکی از نویسندگان معروف روزنامه تایمز و همچنین یک استراتژیست مدیریت محسوب می‌شود که در حوزه تحقیقات مدیریتی فعالیت می‌کند. مارتین اکنون مدیرعامل شرکت NFI است و بیش از 7 کتاب در مورد مدیریت و راهکارهای آن به رشته‌ی تحریر درآورده است که همه‌ی راهکارهای ارائه شده توسط او بسیار مورد توجه مدیران و مجله‌های کسب و کار قرار گرفته‌اند.

ریچارد گِیر (Richard Guare) نیز متخصص اعصاب و روان که مدیر مرکز یادگیری و اختلالات توجه می‌باشد، در نگارش کتاب هوشمندان به چاک مارتین کمک بسیار کرده است.

میکروکتاب هوشمندان برای چه کسانی مناسب است؟

چاک مارتین و ریچارد گیر این کتاب را برای تمام افرادی که قصد دارند زندگی‌شان را برای موفقیت دگرگون کنند و اطرافیان خود را بیشتر و بهتر بشناسند، به رشته‌ی تحریر در آورده‌اند.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب هوشمندان می‌خوانیم:

اکثر شرکت‌ها دارای مجموعه‌ای از ارزش‌های «رسمی» هستند که با بیانیه ماموریت آن‌ها تطبیق دارد و همچنین مجموعه‌ای از ارزش‌های «غیررسمی»، که تعیین می‌کند به چه کسی دستمزد بیشتری پرداخت شود. از این تفاوت‌ها آگاهی داشته باشید و خودتان را در موقعیت مناسب قرار دهید. راهبردهای مدیریت شغلی تدوین کنید که به شما این توانایی را بدهد تا در رده‌های بالا باقی بمانید نه اینکه به ‌تدریج سقوط کنید.

احتمالا شرکت‌هایی را می‌شناسید که مدعی هستند بین کار و زندگی کارکنانشان تعادل برقرار می‌کنند اما به‌ طور معمول، به کسانی که 60 تا 70 ساعت در هفته کار می‌کنند، پاداش یا ترفیع می‌دهند. این موضوع صراحتاً به شما می‌گوید که شرکت علی‌رغم اظهارات عمومی خود، بیش از هر چیز دیگری برای بهره‌وری ارزش قائل است. به همین ترتیب، در سازمان خودتان، آنچه واقعا ارزشمند است از نوع تخصیص بودجه و واکنش مدیران ارشد به بخش‌های مختلف مشخص می‌شود.

اگر بدانید چه چیزی واقعا برای سازمان‌تان ارزشمند است، آنگاه می‌دانید که کدام مهارت‌های اجرایی به کار گرفته خواهند شد.

اگر بتوانید مشخص کنید کدام یک از مهارت‌های اجرایی برای سازمان شما ارزشمند هستند و این مهارت‌ها با حوزه‌ای که در آن قوی هستید هماهنگی داشته باشد، نشان می‌دهد که در وضعیت خوبی هستید و به ‌آسانی مورد توجه قرار می‌گیرید و می‌توانید تاثیرگذار باشید. اگر مهارت‌هایی که سازمانتان برای آن‌ها ارزش قائل است، متفاوت از مهارت‌هایی که شما دارید باشد، در آن صورت باید کمی خلاق‌تر باشید. شما باید بررسی کنید که چگونه می‌توانید با استفاده از مهارت‌هایتان به کسانی که در خط مقدم ارائه ارزش هستند کمک کنید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: آزمون ویژگی‌های فردی
مهارت 1: خویشتن‌داری
مهارت 2: حافظه فعال
مهارت 3: کنترل احساسات
مهارت 4: توجه پایدار
مهارت 5: شروع کار
مهارت 6: برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی
مهارت 7: نظم و انضباط شخصی
مهارت 8: مدیریت زمان
مهارت 9: دستیابی به اهداف
مهارت 10: انعطاف‌پذیری
مهارت 11: نظارت و کنترل
مهارت 12: تحمل استرس
فصل دوم: همیشه نقات قوت‌تان را به کار گرفته و نقاط ضعف‌تان را نادیده بگیرید
فصل سوم: برای مدیریت دیگران، چه ویژگی‌هایی نیاز است؟
فصل چهارم: همواره کارهای خاص را با مشخصه‌های مهارتی مناسب امتحان کنید
فصل پنجم: مهارت‌های خود را با آنچه در بازار ارزشمندتر است هماهنگ کنید
فصل ششم: راه‌هایی برای مقابله با محدودیت‌های پهنای باند شناختی پیدا کنید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟
نویسنده،
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات121
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟

Kamal Zammani
۱۳۹۹/۵/۲
کتاب خوبب هست، مطالعه آن مفید است برای دوستانی که علاقه به موفقیت و پیروزی دارند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟

برای دریافت خلاصه کتاب هوشمندان: آیا برای رسیدن به موفقیت زیادی به خودمان سخت گرفته‌ایم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.