معرفی و دانلود خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

عکس جلد خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

در درون انسان جنگی همیشگی بین نیروهای درونی خوب و بد وجود دارد. دبی فورد، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند ما را با نیمه‌ی منفی درون‌مان آشنا کرده و کمک می‌کند تا به سمت ذات الهی خود حرکت کنیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا ورزشکاری دوپینگ می‌کند درحالی‌که می‌داند این عمل باعث حذف او از مسابقات می‌شود؟ چرا کارمندی رشوه می‌گیرد و چرا کسی از مغازه‌ای دزدی می‌کند؟ با کمی دقت به اطرافتان، داستان آدم‌های خوبی که گمراه شده‌اند همه‌جا وجود دارد. دبی فورد (Debbie Ford) در کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند (Why Good People Do Bad Things) ریشه‌ی این مسئله را در عدم توازن بین نیمه‌ی تاریک و نیمه‌ی الهی وجود انسان‌ها می‌داند.

دبی فورد ما را به قلب این عدم توازن و دوگانگی می‌برد. نیمه‌ی الهی، نیمه‌ای که ما را وادار می‌کند با ارزش‌های درست زندگی کنیم، به دیگران عشق بدهیم و دریافت کنیم و عضوی مؤثر در جامعه باشیم. نیمه‌ی تاریک، نیمه‌ای که ما را از جامعه عقب می‌اندازد، تلاش‌های ما را بیهوده می‌کند و ما را به سمت انتخاب‌های بد سوق می‌دهد.

در ابتدای کتاب، نویسنده ما را با مفهوم «تأثیر توپ بادی» آشنا می‌کند. در حقیقت منظور وی از این مثال، نیرویی است که برای نگه داشتن یک توپ بادی در زیر آب لازم است. در این‌جا توپ بادی همان احساسات و هیجانات منشا گرفته از نیمه‌ی تاریک درون هستند که نباید به زور و با صرف نیروی فراوان آن‌ها را سرکوب کرد. کلید حل مسئله، سرکوب نیمه‌ی تاریک نیست بلکه باید آن را به عنوان ماهیت‌مان بپذیریم.

فورد با کتاب چرا مردم خوب کارهای بد انجام می‌دهند ماندگارترین و قدرتمندترین اثر خود را خلق کرده است. او به ما نشان می‌دهد که چگونه شکاف بین روشنایی و تاریکی را درمان کنیم و در زندگی به سعادت برسیم.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

  • بحثی حکیمانه درباره‌ی طبیعت دوگانه‌ی روح انسان. (ریچارد ماس، هنرمند و عکاس)
  • هر کسی که این کتاب را می‌خواند، بدون شک راهی برای کامل شدن بازخواهد یافت. (دیپاک چوپرا)
  • شاهکاری استادانه و با شفافیت بی‌نظیر. مهم‌ترین و درخشان‌ترین اثر دبی فورد همین کتاب است. (اندور هاروی، نویسنده‌ی کتاب پسر خدا)
  • دبی فورد روشی شگفت‌انگیز در تاباندن نور به دل تاریکی درون ما دارد. او کاشف بزرگ اعماق وجود ماست. (ماریان ویلیامسون، نویسنده و فعال سیاسی)

خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به طرفداران آثار این نویسنده‌ی مشهور و خوانندگان علاقمند به حیطه‌ی روان‌شناسی و خودسازی پیشنهاد می‌شود.

با دبی فورد بیش‌تر آشنا شویم

دی فورد نویسنده‌ی آثار پرفروشی چون کتاب «نیمه‌ی تاریک وجود»، «جدایی معنوی»، «راز سایه» و «بهترین سال زندگی شما» در زمینه‌ی تحول شخصی است. او بیش از بیست سال سابقه‌ی مربی‌گری و سخنرانی دارد و کارگاه‌هایی آموزشی در رادیو و تلویزیون برگزار کرده است. دبی فورد، الهام‌بخش و یاری دهنده‌ی میلیون‌ها نفر از سراسر جهان، در سال 2013 پس از مبارزه‌ای طولانی مدت با بیماری سرطان، درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند می‌خوانیم

برای رسیدن به آرامش باید نقابی که خود را پشت آن پنهان کرده‌ایم، کنار بگذاریم. شاید سعی کنیم با نقاب زدن عیوب خود را بپوشانیم، اما باید بدانیم که این کار فایده‌ای ندارد. چون نقاب‌هایی که می‌زنیم تکراری است و دیگران هم چنین نقاب‌هایی بر چهره دارند.

به طور کلی نقاب‌هایی که برای خود انتخاب می‌کنیم، تا حد زیادی به گرایشات طبیعی ما به ظلم یا مظلومیت، شکار یا شکارچی بستگی دارد. هیچ کدام نمی‌توانند بدون دیگری وجود داشته باشند. هم شکار و هم شکارچی برای تعادل و هماهنگی دنیا لازم هستند. شکارچی‌ همیشه یک پیام نهفته دارد و می‌گوید: «من از تو تغذیه می‌کنم و باعث نابودی تو می‌شوم. تو قربانی من هستی.» شکارچی‌ها از مرزها عبور می‌کنند و با سلطه‌جویی به دنبال از بین بردن حق دیگران هستند. شکارچی‌ها هر قدمی که برمی‌دارند، تنها برای منافع خودشان است. تشنه پیروزی هستند و برای رسیدن به خواسته‌هایشان هر کاری می‌کنند. اصلا اهمیت نمی‌دهند که در این بازی چه کسانی آسیب می‌بینند. شکار پیام می‌دهد: «من در مقابل تو ضعیف هستم، خواهش می‌کنم به من آسیبی نرسان. نمی‌توانم از خودم در مقابل تو مراقبت کنم.» شکارها همیشه سعی می‌کنند خودشان را همرنگ جماعت کنند. این گروه کنار آمدن با دیگران را تنها راه بقای خود می‌دانند. برای همین باید همیشه نیازهای دیگران را تامین کنند تا از آسیب‌ها دور بمانند. شکارها بسیار بی‌اراده، ضعیف، ترسو و بی‌اعتمادبه‌نفس هستند. بنابراین به راحتی فریب می‌خورند و آسیب می‌بینند. بنابراین باید برای مشاهده و کشف نقاب خود، مشتاقانه رفتارها و انگیزه‌های خود را بررسی کنید. باید بفهمید زیر آن چهره‌ای که به دنیا نشان می‌دهید، چه کسی هستید و چه ویژگی‌هایی دارید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. نبرد پایان‌ناپذیر
تاثیر توپ بادی
بخش آسیب‌پذیر روح انسان
فصل دوم. شکاف
یک مشکل معنوی
چند برده و یک ارباب
فصل سوم. الاکلنگ
نزدیک شدن به دنیای درون
فصل چهارم. خجالت بکش
فصل پنجم. هجوم ترس
احساس مسموم شماره یک: آزردگی
احساس مسموم شماره دو: ناامیدی
احساس مسموم شماره سه: اندوه
احساس مسموم شماره چهار: خشم
احساس مسموم شماره پنج: حسادت
احساس مسموم شماره شش: نفرت
فصل ششم. تباهی ایگو «Ego»
فصل هفتم. رمزگشایی از خود دروغین
فصل هشتم. پیمان آشتی
نقاب‌ها
نقاب‌های من زخم‌ خورده
رمزگشایی از خود حقیقی
فصل نهم. بیدار شدن از خواب اِنکار
فصل دهم. التیام شکاف
فصل یازدهم. قدرت بخشش
فصل دوازدهم. بازگشت به عشق
گذر از تاریکی به روشنایی
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

احسان
۱۴۰۱/۹/۲۲
با سلام، دبی فورد نویسنده‌ی خوبی است و راهکارهایی در مورد کنار آمدن انسان با خود واقعیش یا همان نیمه تاریک وجودش ارائه می‌کند. اما نظر شخصی بنده اینست که صرفا پدیرفتن و کنار آمدن با شخصیتهای منفی نیمه تاریک وجود انسان، بدون در نظر داشتن ایجاد تغییر به سمت مثبت و اینکه حالا من این شخصیتی را که هستم پذیرفتم و دیگر نیاز به تغییر شخصیت به سمت مثبت را در خود احساس نکنم، بخصوص برای افراد کمالگرا کار راحتی نیست.
Rezaparvaneh
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
این مدل خلاصه‌ها برای کسانی که حوصله ندارند کاملش رو بخونند مفیده
عباس کواری
۱۴۰۲/۹/۱۸
خوب بود. برای خود شناسی.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

برای دریافت خلاصه کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.