معرفی و دانلود نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد

عکس جلد نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد

نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد، نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های دنیای مدرن به ترجمه، گردآوری و تدوین فریدالدین سلیمانی است که پنج اثر کوتاه از نمایشنامه‌نویسان برجسته و نام‌آشنای دنیای نمایش را برای بازی یک بازیگر زن و یک بازیگر مرد در بر دارد.

درباره‌ی نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد

فریدالدین سلیمانی در نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد (Five plays for one man and one female) پنج نمایشنامه‌ی شنیدنی و جذاب از نمایشنامه‌نویسان مشهور و پرمخاطب دنیای نمایش را ترجمه و تدوین کرده است. این آثار نمایشی تنها برای یک بازیگر زن و یک بازیگر مرد طراحی شده‌اند.

تئاتر واژه‌ای یونانی و به معنای مکانی است که افراد برای تماشا کردن رویدادهای مهم اجتماعی، سیاسی یا مذهبی در آن گرد هم می‌آیند. در یونان باستان این گردهم‌آیی‌ها اغلب به دلایل مختلفی از جمله مبارزه‌های گلادیاتوری، مراسم اعدام در ملاء عام یا جشن‌های پیروزی امپراتوران فاتح انجام می‌شد. اندک‌اندک و با پیشرفت تمدن بشری و وضع قوانین و مقررات انسانی‌تر، هنر بر دیگر سرگرمی‌ها و زیبایی‌شناسی بر دیگر جنبه‌های زندگی برتری پیدا کرد و تئاتر و نمایش به شکلی درآمد که هم‌اکنون می‌شناسیم.

هنر نمایشی شاید قابل‌لمس‌ترین و عینی‌ترین بازآفرینی روابط و تقابل‌های انسانی و موقعیت‌های وی است؛ تجربه‌ای کم‌نظیر که مخاطبانِ آن همگی با هم در نوعی واکنش مشترک -اما نه الزاماً یکسان- به یک کنش جمعی حضور دارند و از این رو، اجتماعی‌ترین آفرینش هنری لقب گرفته است. با وجود این که متن نمایشنامه محور اصلی و مرکز توجه یک اثر نمایشی است اما قدرت بیان و حرکت بازیگران، طراحی و نورپردازی صحنه و بسیاری عناصر دیگر دخیل هستند تا لذت تجربه‌ی یک متن و درک عمیق‌تر آن را به مخاطب بچشانند.

معرفی و دانلود نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد

در پنج اثر نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد آثاری از دیوید آیوز، وندی واسراشتاین، آنا استیلمن، مارک متیوز و شل سیلوراستاین می‌شنویم. در ادامه مختصر مقدمه‌ای درباره‌ی هر یک از این آثار ارائه شده است:

نمایشنامه‌ی اول، اثری از دیوید آیوز به نام البته است؛ روایت مردی که وارد یک کافه می‌شود و تلاش می‌کند با دختری که در آن کافه مشغول مطالعه است، وارد گفت‌وگو شود. آیوز سناریوهای متفاوتی از این گفت‌وگو را روایت می‌کند که هر کدام به دلایلی بی‌اهمیت به بن‌بست می‌رسند تا سرانجام راهی برای ادامه‌ی گفت‌وگو گشوده می‌شود.

نمایشنامه‌ی دوم، اثری به نام پیشنهاد دلسوزانه از وندی واسراشتاین است. واسراشتاین در این داستان، فراز و نشیب گفت‌وگوی پدر و دختری را به تصویر کشیده است. پدر با اینکه قول داده است در مسابقه‌ی دختر شرکت کند، اما دیر می‌رسد و مسابقه را از دست می‌دهد. پس از تمام شدن مسابقه به اتاق تمرین دخترش می‌رود تا از او دلجویی کند و حین مکالمات آن دو با یکدیگر است که پدر می‌فهمد چقدر از دختر خردسال او دور است و تلاش می‌کند این فاصله را کمتر کند.

دلباخته، سومین اثر حاضر در این نمایش صوتی است که به‌طور مشترک توسط آنا استیلمن و مارک متیوز، نویسندگانِ آمریکایی، به نگارش درآمد و آن دو را به شهرت رساند؛ کمدی سیاهی که بارها در تئاترهای آمریکا و فستیوال‌های دانشجویی اجرا شده است. استیلمن و متیوز اکنون در حوزه‌ی موسیقی فعال‌ هستند و دلباخته تنها نمایشنامه‌ی آنان است. در دلباخته شنونده‌ی روایت مردی به نام پیتر هستید که با زنی متأهل به نام نیکولا در رابطه است. هر دوی این دو شخصیت‌ها به‌نوعی اختلال روانی دچارند و خیالات عجیب‌وغریبی در ذهن می‌پرورانند. تمام طول این نمایشنامه، بازی شطرنجی در جریان است.

شل سیلوراستاین خالق چهارمین اثر این مجموعه یعنی نمایش صوتی سیکروگار ممنوع است. استاین در این نمایش راوی مکالمه‌ای طولانی و بی‌حاصل میان مردی از مشتری‌های کافه و زنِ پشتِ پیشخوان درباره‌ی عبارتی است که در بر دیوار کافه زده شده است!

فارلی و بتسی، پنجمین و آخرین اثر در نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد، اثری از دیزی فوت، نویسنده‌ی پرمخاطب و برنده‌ی جوایز متعدد است. فوت در این نمایشنامه راوی داستانی میان یک خواهر و برادری با اختلال روانی است که بر سر فروش یک مغازه با هم اختلاف دارند.

نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد اثری با ترجمه و گردآوری فریدالدین سلیمانی است که به همت نشر جیحون و در همکاری با انتشارات چتر فیروزه و خوانش شهره روحی و هوتن شاطری پور در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره مجموعه‌ی دنیای مدرن

نمایشنامه‌ها اغلب توسط افرادی خوانده می‌شوند که قصد اجرای آن‌ها را دارند چرا که انتخاب نمایشنامه برای اجرا یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین بخش‌های اجرای یک نمایشنامه است. برای حل این چالش، بهترین کار این است که نمایشنامه‌ها بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فردشان نظیر تعداد شخصیت، موضوع و... دسته‌بندی شوند.

چنین رویکردی توسط فریدالدین سلیمانی در مجموعه‌ی دنیای مدرن تئاتر به کار گرفته شده است. او در انتخاب نمایشنامه‌های این مجموعه، به تعداد شخصیت‌ها، موضوع و مدت زمان اجرا توجه داشته است. «پنج نمایشنامه برای دو بازیگر زن»، «پنج تک‌گویی برای زنان»، «پنج نمایشنامه‌ی دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد» از جمله کتاب‌هایی هستند که توسط انتشارات چتر فیروزه از مجموعه‌ی دنیای مدرن به چاپ رسیده‌اند.

نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد را به علاقه‌مندان ادبیات نمایشی و تئاتر پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد می‌شنویم

یک رستوران کوچک. برتا پشتِ پیشخوان ایستاده است. آرنولد در طرف دیگر پیشخان، شیرینی پای می‌خورد. تابلویی بر دیوار است: سیکروگار ممنوع!

- اون رو درست نوشتین؟
- اوهوم.
- سیکروگار؟!
- سیکروگار ممنوع!
- سیکروگار دیگه چیه؟!
- سیکروگار؟!
- من دارم سیکروگار می‌کنم؟!
- اگه می‌کردی، بهت می‌گفتیم. باور کن! نمی‌گذاریم همچین اتفاقی بیفته.
- من اصلاً نمی‌دونم چیه!
- بهتر! تو دنیای کوچیک و بی‌دردسرت بمون!
- من کنجکاوم!
- در مورد سیکروگار؟!
- در مورد چیزهایی که نمی‌فهمم.
- آه، تو یک دانشمند کوچولو نیستی جناب تشنه‌ی دانش!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
پیشگفتار
15 دقیقه
البته
16 دقیقه
پیشنهاد
26 دقیقه
دلباخته
6 دقیقه
سیکروگار ممنوع
34 دقیقه
فرلی و بتسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمفریدالدین سلیمانی
راویشهره روحی، هوتن شاطری پور
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد

برای دریافت نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.