معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: کتاب راهنمای کلمات دشوار

عکس جلد کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: کتاب راهنمای کلمات دشوار
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: کتاب راهنمای کلمات دشوار

کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم اثری از آلن دوباتن، فیلسوف و نویسنده‌ی برجسته‌ی معاصر است. دوباتن در این کتاب بر رشد بُعد اجتماعی زندگی انسان‌ها متمرکز بوده و از این رو به مخاطبان خود کمک کرده است تا با شناسایی شرایط خاص و حساس، بیاموزند که چگونه بهتر رفتار کنند، شیواتر و مفیدتر سخن بگویند و چطور بهترین واکنش را نشان دهند.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم

شاید تا به امروز برای شما پیش آمده باشد که ندانید در یک موقعیتِ خاص چه واکنشی باید از خود بروز دهید. شاید ندانید چطور باید تعارف کنید، در پاسخ تعارف دیگران چه بگویید یا هنگام مباحثه با دیگران نتوانید تمام آنچه در ذهن دارید را بر زبان بیاورید و پس از آنکه مکالمه تمام شد و آن موقعیت را ترک کردید، گفت‌وگوی درونی‌تان همچنان ادامه داشته باشد. اگر تجربیاتی از این دست را از سر گذرانده‌اید، نگران نباشید. تمامی این موارد قابل حل هستند به شرط آنکه بدانید چه راهکاری را باید در پیش بگیرید و از چه کسی کمک بگیرید. اینجاست که کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم (How to Find the Right Words) از مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) اثر آلن دوباتن (Alain de Botton) می‌تواند برای شما کارآمد و مفید باشند.

آلن دوباتن در کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم بیست موقعیت دشوار و چالش‌برانگیز را توصیف کرده است که هر فردی در زندگی ممکن است یک‌بار با آن مواجه شود. او پس از تشریح آن موقعیت‌ها، راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا با به‌کارگیری آ‌ن‌ها خروج از آن موقعیت‌ها ساده و موفقیت‌آمیز باشد. او در مقدمه‌ی این کتاب توضیح داده است که قرار است مجموعه‌ای از مهارت‌ها را بیاموزیم که در موقعیت‌های متفاوت اجتماعی به کارمان خواهند آمد و ساعت‌ها در وقت‌مان صرفه‌جویی خواهند کرد. برخی از افراد در مقایسه با دیگران از مهارت بیشتری در این خصوص برخوردارند و می‌توانند به‌راحتی مسائل را حل کنند اما برخی دیگر باید برای کسب این مهارت‌ها تلاش بیشتری به خرج دهند و آن‌ها را رفته‌رفته بیاموزند. دوباتن در این کتاب به مخاطب خود می‌آموزد چگونه به دیگران احترام بگذارد، اشتباهات خود را بپذیرد، وقت‌شناس باشد، از رفتارهایی که ممکن است به دیگران آسیب بزند دوری کند و صادق باشد. به باور او با به‌کارگیری چنین ترفندهایی است که افراد می‌توانند به نسخه‌ی ایدئال‌تری از خود تبدیل شوند و روابط بهتر و باکیفیت بالاتری را تجربه کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم

روابط، دوستی‌ها، کار، خانواده و غریبه‌ها پنج بخش این کتاب را تشکیل می‌دهند. در بخش اول به ماهیت رابطه‌های عاطفی، خیانت، ماندگاری عشق و... پرداخته شده است. بخش دوم به روابط دوستانه، صمیمیت‌ها، رقابت‌ها و حسادت‌ها اختصاص دارد. در بخش سوم تمرکز بر کار و موضوعات پیرامون آن مانند همکاران و محیط کاری است. به باور دوباتن، مکانی که در آن اغلب ساعات روزانه‌تان را می‌گذرانید، اثر بزرگی بر زندگی و شخصیت شما دارد. خانواده و روابطِ میان اعضای آن، بخش چهارم این کتاب را تشکیل داده‌اند و در بخش پایانی از ارتباط با افرادی که کمترین میزان اشتراکات فکری و تجربی را با آن‌ها دارید، سخن به میان رفته است.

کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم به شنونده‌ی خود کمک می‌کند تا برای ابراز طیفی گسترده از احساساتِ زندگی، بهترین واکنش را انتخاب نماییم. دوباتن در بیست مطالعه‌ی موردی که از ارتباطات میان افراد در محیط‌های کاری، دوستانه و خانوادگی ارائه کرده است، به مخاطب نشان می‌دهد یک دنیای ایدئال چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان با کمترین میزانِ آسیب در آن به بهترین شیوه زندگی کرد.

کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم را به همت نشر جیحون و در همکاری با انتشارات کتاب‌سرای نیک، با ترجمه‌ی فریدالدین سلیمانی و خوانش هما ساریان می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه زندگی

مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) عنوان مجموعه‌ای به سرپرستی آلن دوباتن است. دوباتن درباره‌ی این مدرسه که در سال 2008 راه‌اندازی شده، چنین گفته است: «مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی مدرسه زندگی، به چالش کشیدن دانشگاه‌ها و شیوه‌ی آموزش سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنان است. قصد ما از تأسیس این مدرسه، بازتعریف و بازسازی دانش و فرهنگ به نفع مردم است.» مدرسه‌ی زندگی هم‌اکنون یک برند جهانی به شمار می‌آیند که در اکثر شهرهای بزرگ دنیا نظیر لندن، پاریس، استانبول، سئول، برلین، ملبورن، آمستردام و... فعالیت دارد و طرفدارانِ زیادی را با خود همراه ساخته است. اقدامات این مدرسه از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام به اطلاع عموم مردم جهان می‌رسد.

اندیشمندان، فیلسوفان، نویسندگان، مربیان، روان‌درمانگران و هنرمندانِ بسیاری در تهیه‌ی این کتاب‌ها مشارکت داشته‌اند. آنان هدف خود از تألیف کتاب‌های این مجموعه را ارائه‌ی درک متفاوتی از رویدادهای زندگی و مواجهه با چالش‌ها و دغدغه‌های روزمره‌ی آن ‌به‌شیوه‌ی متفاوت و نوین عنوان کرده‌اند. محصولات این مجموعه در قالب‌های مختلفی از جمله کتاب، فیلم‌های آموزشی و خدمات درمانی به افراد ارائه می‌شود. آثار این مجموعه با زبانی گرم، دوستانه و صمیمانه افراد را در دشوارترین تنگناهای زندگی همراهی می‌کنند. «چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم»، «ازخودبیزاری»، «هماهنگی ذهن و بدن»، «در باب اعتماد به نفس»، «در باب تربیت احساسات»، «در باب شکست»، «در باب امیدواری» و «ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو» از جمله کتاب‌هایی هستند که تاکنون از این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

در نکوداشت کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم

  • کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم اثری کوچک همانند یک تکه جواهر است. این کتاب نیز مشابه دیگر آثار مدرسه‌ی زندگی آلن دوباتن، خلاصه و روشن است و روش‌های پیش‌ بردن مکالمات دشوار را توضیح می‌دهد. این کتاب همه‌چیزتمام است. (آمازون)

کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر احساس می‌کنید برای ارتقای کیفیت روابطِ خود به کمک نیاز دارید یا خجالتی، کم‌حرف و درون‌گرا هستید و قصد دارید ارتباطات خود را بهبود ببخشید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: کتاب راهنمای کلمات دشوار می‌شنویم

یکی از مهم‌ترین مشکلات شغلی ما این است که در هنر بسیار ضروریِ خوب شکست خوردن بی‌تجربه‌ایم یا راهکار درستی برای آن سراغ نداریم. از آنجا که تمام تلاش‌مان معطوف این موضوع است که کاملاً حرفه‌ای و بی‌نقص عمل کنیم و از آنجا که تحت هدایت این اندیشه‌ی اساسی و آزاردهنده‌ایم که هرگز نباید شکست بخوریم، توان و بینش کافی برای واکنش خلاقانه به لغزش‌های ناگزیر را از دست می‌دهیم. ما حقیقتی اساسی را از یاد می‌بریم. سرِ کار مسئله این نیست که شکست می‌خوریم یا نه. بسیار ساده‌تر از این حرف‌ها مسئله این است که خوب شکست می‌خوریم یا نه. شکست‌های بدمان تابع الگوی آشنا هستند. مدام انکار می‌کنیم که چیزی درست پیش نرفته است یا شاید درست پیش نرود. وقتی کوس رسوایی به صدا درآمد، انکار می‌کنیم مشکلی اساسی وجود دارد. آن‌که بازخواستمان می‌کند را سرزنش می‌کنیم و می‌گوییم طرف غیرمنصفانه، بدجنس یا بهانه‌جوست یا برعکس کوتاه می‌آییم و به عذرخواهی نمایشی روی می‌آوریم. التماس می‌کنیم، در اظهار پشیمانی زیاده‌روی می‌کنیم و کار را به جایی می‌رسانیم که همکارانمان آرزو کنند کاش اصلاً موضوع را پیش نمی‌کشیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
13 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
روابط زناشویی: می‌خواهم فقط و فقط با هم دوست باشیم
16 دقیقه
دوستی - قسمت اول: با من دوست می‌شوی؟
11 دقیقه
دوستی- قسمت دوم: تحمل موفقیتت را ندارم
18 دقیقه
کار - قسمت اول: خرابکاری کرده‌ام
13 دقیقه
کار - قسمت دوم: همین حالا انجامش بده
21 دقیقه
خانواده: بسیار متأسفم که ناامیدت کرده‌ام
7 دقیقه
غریبه‌ها: توی سوپم مگس افتاده است!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: کتاب راهنمای کلمات دشوار
نویسنده
مترجمفریدالدین سلیمانی
راویهما ساریان
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم

برای دریافت کتاب صوتی چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.