معرفی و دانلود کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو

عکس جلد کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو
قیمت:
۵۲۵۰۰ ۳۶,۷۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو

کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو مجموعه‌ای متشکل از پنج داستان کوتاه به قلم واشنگتن ایروینگ است. «ریپ ون وینکل»، «افسانه‌ی اسلیپی هالو» نام دو داستانی است که در شناساندن ایروینگ به ادبیات جهان نقش به‌سزایی داشته‌اند. این دو داستان کوتاه در کنار سه اثر دیگر در این کتاب گردآوری شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو

اسلیپی هالو نام منطقه‌ای است در نزدیکی رودخانه‌ی هادسون نیویورک که کرین، شخصیت اول داستان افسانه‌ی اسلیپی هالو (The Legend of Sleepy Hollow) در آن زندگی می‌کند. او یک معلم مدرسه‌ی خرافاتی است که هرآنچه از داستان‌های تخیلی پریان و ارواح و جادوگران را می‌شنود باور می‌کند. به‌خصوص افسانه‌ی یک سوار بی‌سر که در آن حوالی پرسه می‌زند و می‌گویند منطقه را به تسخیر خودش درآورده؛ داستانی که این روزها فکر و ذکر کرین را به خودش مشغول کرده است. کرین آنقدر پول‌پرست است که همسرش را به‌خاطر ثروت پدرش انتخاب کرده. در این میان، یک رقیب عشقی تصمیم می‌گیرد از او انتقام سختی بگیرد. و در همان حال است که سروکله‌ی سوار بی‌سری که کرین ماجرایش را در افسانه‌ها شنیده بود، در زندگی او پیدا می‌شود...

عنوان داستان ریپ ون وینکل هم برگرفته از نام شخصیت اصلی این داستان است. او یک روستایی آمریکایی-هلندی است که یک روز از دست بدخلقی‌های همسرش سر به کوه می‌گذارد. در مسیر کوه با مردی آشنا می‌شود که لباس‌های قدیمی به تن دارد و از او می‌خواهد کمکش کند تا بشکه‌ای را به بالای کوه برساند. ریپ ون وینکل بشکه را تا غاری در کوه می‌برد و بی‌آن که از آن‌ها بپرسد که هستند و با این لباس‌ها در اینجا چه‌کار می‌کنند، از نوشیدنی آن‌ها می‌نوشد و به خوابی عمیق فرو می‌رود. آنقدر عمیق که پس از بیست سال در حالی از خواب بیدار می‌شود که شهر و جامعه و زمانه دستخوش تغییرات بزرگی شده است. او بی‌خبر از همه‌جا به شهر بازمی‌گردد و می‌بیند که هیچ چیز مثل قبل نیست. تا این که زنی او را به خاطر می‌آورد و سپس وینکل متوجه می‌شود تمام این 20 سال را در خواب سپری کرده است. اما این پایان ماجرا نیست...

افسانه‌ی اسلیپی هالو و ریپ ون وینکل از اولین نمونه‌های داستان کوتاه آمریکایی است که با گذشت 200 سال، هنوز هم در میان مخاطبان جدی و غیرجدی ادبیات خوانده می‌شوند. واشنگتن ایروینگ (Washington Irving) هر دوی این داستان‌ها را با الهام از افسانه‌های محلی اروپا نوشته است. این دو اثر در کنار سه داستان کوتاه دیگر به نام‌های «خواستگار شبح؛ قصه‌ی یک مسافر»، «چشم و چراغ روستا»، «آقای مونتجوی و قصر ابری‌اش» این کتاب را به اثری شنیدنی بدل کرده‌اند.

اقتباس از کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو

«اسب سوار بی‌سر» فیلمی صامت به کارگردانی ادوارد ونتورینی و با اقتباس از داستان افسانه‌ی اسلیپی هالو است که در سال 1922 منتشر شد و در آن ویل راجرز در نقش کرین به ایفای نقش پرداخته است. همچنین در 1949 والت دیزنی به کارگردانی جیمز الگار، کلاید جرونیمی و جک کینی یک انیمیشن با اقتباس از این داستان ساخت. تیم برتون نیز در سال 1999 یک فیلم سینمایی بلند با الهام از این داستان ایروینگ به روی پرده‌ی سینما برد که البته چندان به متن اصلی وفادار نبود.

کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آمریکا و ژانر داستان کوتاه علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با واشینگتن ایروینگ بیشتر آشنا شویم

«پدر داستان کوتاه آمریکا» عنوانی است که منتقدان و پژوهشگران ادبیات به این نویسنده، شاعر و سایستمدار آمریکایی داده‌اند. انتشار مطلبی از او در روزنامه‌ی نیویورک در 19 سالگی را می‌توان نقطه‌ی آغاز فعالیت حرفه‌ای ایروینگ به حساب آورد. او یکی از اولین نویسندگانی بود که آوازه‌ی آثارش به اروپا رسید. همچنین گفته شده است که ایروینگ جزو نخستین کسانی است که به‌طور رسمی از طریق نویسندگی به کسب درآمد و امرار معاش پرداخته است. نویسندگان بزرگی از جمله لرد بایرون، توماس کمپل، چارلز دیکنز، مری شلی، فرانسیس جفری و والتر اسکات او و آثارش را تحسین کرده‌اند. «شیطان و تام واکر»، «ماجرای دانشجوی آلمانی»، «داستان‌هایی از الحمرا» و «تاریخچه‌ی پیروزی بر گرانادا» از دیگر آثار این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو می‌شنویم

«باشد که هیچ گرگی زوزه نکشد و هیچ جغد نالانی بالش را کنار گوری بر هم نزند و هیچ باد و طوفان سهمگینی به اینجا نوزد که گرسنگی و خشکسالی به همراه آورد. ‌ای خاک شیرین و سفت، هیچ نباشد جز این که عشق مانند بهار همیشه شکوفا نگه‌ات دارد.» یک بار در حین گشت‌وگذاری در یکی از حومه‌های متروک انگلستان به یکی از جاده‌های متقاطعی رسیدم که به یکی از پرت‌ترین بخش‌های منطقه منتهی می‌شد. و شب را در روستایی ماندم که به شکل دلپذیری دهاتی و دنج بود. ساکنانش رفتار ابتدایی و ساده‌دلانه‌ای داشتند که در روستاهای حاشیه‌ی جاده‌ی اصلی دیده نمی‌شد. تصمیم گرفتم شب را آن جا بگذارنم. شامی زودهنگام خوردم و رفتم قدمی بزنم و از مناظر اطراف لذت ببرم. پیاده‌روی‌ام به روال همه‌ی مسافران خیلی زود مرا به سمت کلیسا کشاند که در فاصله‌ای کم از روستا واقع شده بود. کلیسایی کنجکاوی‌برانگیز بود. پیچک‌های بالارونده برج قدیمی‌اش را زیر خود پوشانده بودند. طوری که به زحمت می‌شد برجستگی دیوارهای حایل یا زوایای دیوارهای تیره یا قوس تزئیناتی را دید که از لابه‌لای پوشش سبزش بیرون زده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
ریپ ون وینکل - بخش اول
32 دقیقه
ریپ ون وینکل - بخش دوم
26 دقیقه
افسانه‌ی اسلیپی هالو - بخش اول
26 دقیقه
افسانه‌ی اسلیپی هالو - بخش دوم
25 دقیقه
افسانه‌ی اسلیپی هالو - بخش سوم
15 دقیقه
خواستگار شبح؛ قصه یک مسافر - بخش اول
20 دقیقه
خواستگار شبح؛ قصه یک مسافر - بخش دوم
24 دقیقه
چشم و چراغ روستا
15 دقیقه
آقای مونتجوی و قصر ابری‌اش - بخش اول
16 دقیقه
آقای مونتجوی و قصر ابری‌اش - بخش دوم
17 دقیقه
آقای مونتجوی و قصر ابری‌اش - بخش سوم
46 دقیقه
آقای مونتجوی و قصر ابری‌اش - بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو
نویسنده
مترجمشیوا مقانلو
راویفاطمه وفاداری، امیر امیری
ناشر چاپیانتشارات پریان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۵۰۰ ۳۶,۷۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو

محسن حسینی
۱۴۰۲/۳/۲۸
در ارتباط با خود کتاب تعلیقی که بین واقعیت و ماورا واقعیت وجود داشت رو دوست داشتم هم میتونستی کاملا رئالیستی استنتاج کنی از داستانها هم بصورت متافیزیکی. ولی در رابطه با خوانش گویندگان... راوی خانم بیشتر مناسب کارهای ملودرامی مثل غرور و تعصب میخورد خوانش ایشون تا یه اثر معماگونه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو

برای دریافت کتاب صوتی افسانه‌ی اسلیپی هالو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.