معرفی و دانلود نمایش صوتی پادشاه گل‌ها

عکس جلد نمایش صوتی پادشاه گل‌ها
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی پادشاه گل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی پادشاه گل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی پادشاه گل‌ها

کارآگاه، همسر کارآگاه، فرانتس کافکا، پدر ژپتو، زوج عاشق، نویسنده، غلام و هیتلر از کاراکترهای نمایش صوتی پادشاه گل‌ها، به قلم پویا صالحی هستند. در این نمایشنامه، همراه با این کاراکترها و چند شخصیت دیگر، وارد جهانی فانتزی، فلسفی و البته جنایی و دلهره‌آور خواهیم شد، پرونده‌های قتل یک کارآگاه را بررسی خواهیم کرد و پرده از راز «جست‌وجوی کمال نهفته‌شده در ذات انسان» برخواهیم داشت.

درباره‌ی نمایش صوتی پادشاه گل‌ها

آیا امکان دارد که انسان در جست‌وجوی کمال، سر از موقعیت‌هایی ترسناک و ناشناخته درآورد و تبدیل به اهریمنی شود که سایر انسان‌ها را تهدید به مرگ و نابودی می‌کند؟ پویا صالحی در نمایش صوتی پادشاه گل‌ها، در قالب داستانی پرتعلیق به جست‌وجوی پاسخی برای این سؤال می‌پردازد و در بستر داستان خود، فاشیسم و نحوه‌ی برآمدنِ آن را بررسی می‌کند.

معرفی و دانلود نمایش صوتی پادشاه گل‌ها

نمایش صوتی پادشاه گل‌ها با گفت‌وگویی میان یک کارآگاه (به‌عنوان شخصیت محوری داستان) و کارمند او آغاز می‌شود. این دو نفر از تجربیات خود در سال‌های فعالیتشان و پرونده‌هایی که مسئولیتشان را برعهده داشته‌اند می‌گویند. کارآگاه با لحنی خودستایانه اظهار می‌کند که تنها پرونده‌های پیچیده و به‌دردبخور را قبول می‌کند و به‌هیچ‌وجه وقت خود را با پرونده‌های ساده و بیهوده تلف نمی‌کند. درواقع کارآگاه تنها به پرونده‌های قتل، آن هم قتل‌های عمد، خشونت‌بار و پیچیده رسیدگی می‌کند. پویا صالحی داستان خود را با یکی از همین پرونده‌ها آغاز می‌کند.

در این پرونده، زن و شوهری در خانه‌ی خود سوخته و کشته شده‌اند. بر اساس شواهد باقی‌مانده، به نظر می‌رسد که زن، شوهر خود را که یک نویسنده بوده مسموم کرده، او را شکنجه داده و سپس خودش و خانه را نیز همراه با او به آتش کشیده است. کارآگاه بیان می‌کند که شغل او و جنایت‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شود، برخلاف آنچه که در ظاهر دیده می‌شود، به‌هیچ‌وجه هیجان‌انگیز و جالب نیست. به نظر او همه‌ی پرونده‌ها خسته‌کننده و آزاردهنده هستند. نمایش صوتی پادشاه گل‌ها با بحث بر سر پرونده‌های بعدی ادامه پیدا می‌کند.

پویا صالحی همراه با کارآگاه داستان خود، افکار ما را نیز به چالش می‌کشد. برای مثال در پرونده‌ای هولناک که متعلق به مردی است که دوازده کودک را پس از تجاوز به آن‌ها، به قتل رسانده، باید از خود بپرسیم که این مرد را جانی بخوانیم یا دیوانه؟ در نمایش صوتی پادشاه گل‌ها، با حقیقت دشواریِ قضاوت در چنین مواردی روبه‌رو می‌شویم و درمی‌یابیم که قضاوت صریح و عصبانیت در این موارد، می‌تواند انسان را به جاهای خطرناکی بکشاند. پویا صالحی در این نمایشنامه‌ی صوتی به بررسی نسبت میان خشم به عنوان یک احساس انسانی، با فاشیسم به عنوان یک ایدئولوژی سیاسی می‌پردازد.

نمایش صوتی پادشاه گل‌ها را نشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور با صدای گروهی از گویندگان، از جمله علی اصغر قره خانی، بابک بهروزی، مینا گلپایگانی، سپیده مالمیر، پانته‌آ یزدی و سورنا طاهری منتشر کرده و نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات لگا به چاپ رسانده است.

نمایش صوتی پادشاه گل‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه‌مندید یک نمایش صوتی ایرانی جذاب را در ژانر جنایی و فانتزی بشنوید، نمایش صوتی پادشاه گل‌ها را از دست ندهید.

در بخشی از نمایش صوتی پادشاه گل‌ها می‌شنویم

- شما دارید به من توهین می‌کنید.

- شما روی خودتون کنترل ندارید. همین الان کلی ناسزا به زن‌ها می‌گید که اصلاً درست نیست. بعد یه‌دفعه، این داستان ترحم‌برانگیز رو در مورد یه جانی تعریف می‌کنید که کاملاً با شخصیتی که قبلش از خودتون نشون دادید متفاوته. باز می‌خواید بگید دچار عدم تعادل نیستید؟

- فکر می‌کنم با این توهینی که به من می‌کنید، راحت می‌تونم اخراجتون کنم! تنها با یه نامه، آقای کارمند! درسته؟

- بله قربان!

- پس باید دعا کنی که این کارو نکنم. درسته؟

- نخیر قربان. می‌شه ازتون بخوام من رو اخراج کنید؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
113 دقیقه
پادشاه گل‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی پادشاه گل‌ها
نویسنده
راویعلی اصغر قره خانی، بابک بهروزی، مینا گلپایگانی، سپیده مالمیر، پانته آ یزدی، سورنا طاهری
ناشر چاپینشر لگا
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، نمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی پادشاه گل‌ها

فاطمه بهزادی
۱۴۰۲/۸/۶
کتاب خاصی بود حاوی بعضی از داستان هایی بود که در واقع کم وبیش اتفاق افتاده بود. داستان هایی ترسناک همراه با داستان هایی دلنواز و عاطفی با زبان کودکان گلها و... بود.
عبدالکامل عبادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
با سلام! حاوی داستان هایی از بطن اجتماع است و به گونه ای، کنایه‌ای به حزب اصول گرا دارد که قصد اصلاح مفاسداخلاقی اجتماع و... دارد. با تشکر از زحمات کادر کتابراه
ناهید سلطانی
۱۴۰۲/۸/۱۰
کتاب جالبی بود و داستان‌هاش برگرفته از بطن زندگی‌های جامعست.
گویندگان صداهای دلنشینی دارن و اینکه چند تا داستان همزمان روایت میشه جذابش کرده.
مصطفی زمانی
۱۴۰۲/۸/۶
به نظرم این کتاب در قالب یک داستان پلیسی جنایی، بازگو کننده عواملی می‌باشد که ایجاد کننده فاشیسم می‌باشد.
pslh
۱۴۰۲/۸/۶
غیرخطی و پر از نماد و بسیار جذاب بود. گویندگان زیبا روایت کردند و انتخاب موسیقی متناسب بود. در مجموع لذت بردم.
ابوالفضل محمدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بسیار سوالات خوبی داشت متشکرم از این کتاب عالی
پرواز
۱۴۰۲/۸/۶
بسیار زیبا و جذاب بود.
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه نمایش صوتی پادشاه گل‌ها

برای دریافت نمایش صوتی پادشاه گل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.