معرفی و دانلود کتاب رئیس جمهور مرده‌ها

عکس جلد کتاب رئیس جمهور مرده‌ها
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رئیس جمهور مرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رئیس جمهور مرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رئیس جمهور مرده‌ها

کتاب رئیس جمهور مرده‌ها نمایشنامه‌ای در چهار پرده به قلم غزل همتی است. ماجرای اصلی این نمایشنامه حادثه‌ای عجیب را روایت می‌کند که در یک غسالخانه رخ می‌دهد. سه زن که به تازگی مردی را از دست داده‌اند به دو شخصیت اصلی این نمایشنامه یعنی قزلباش و ژان که کارشان مرده‌شویی است، مراجعه می‌کنند و خبر گم شدن مرده‌هایشان را می‌دهند. دردسر اصلی آن‌جا آغاز می‌شود که یافتن سه مرده در میان آن همه فوتی که که در غسال‌خانه هست، کار بسیار دشواری‌ست.

کتاب رئیس جمهور مرده‌ها مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب را به علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رئیس جمهور مرده‌ها می خوانیم:

ژان (‌سطل آبی روی مرده می‌ریزد بخار هوا بلند می‌شود): نمی‌خواستم بخورم. مادر بود دلش می‌شکست (غمگین و متفکر) خوردنیای اینجا مثل قبرستونه، این شیرینی ویفریا هست که تو قبرستون تعارف می‌کنن خیلی خوشم میاد، همیشه یه دونه برمی‌دارم ولی بعدش پشیمون می‌شم. اصلا هر چی تو قبرستون تعارف می‌کنن سیر نمی‌کنه آدمو.

قزلباش: چون مال امواته، سبکه. دیگه وزنی نداره، چش مرده‌ها دنبالشه. تو می‌خوری انگار اونا خوردن، نصف می‌شه.

قزلباش (قزلباش در تاریکی دنبال صندلی می‌گردد روی لبه‌ی صندلی می‌نشیند انگار راحت نیست. در تاریکی دنبال صندلی دیگری می‌گردد. صدای در، معترض): اینا چرا امروز خادم و مرشد اموات شدن؟

ژان (ژان در را باز می‌کند، دستی برگه‌ی سفید را حرکت می‌دهد، ژان می‌خواهد برگه را بگیرد، اما منشی گویا شوخیش گرفته مدام برگه را به این سو و آن سو حرکت می‌دهد. ژان برگه را می‌قاپد در را محکم می‌کوبد. قزلباش در تاریکی گوشه‌ای نشسته که دیده نمی‌شود.): پووووف. تو این تاریکی چطوری اینو تایپ کرده. معلوم‌الحال گویا. کجایی؟

قزلباش: اینجام.
ژان: نمی‌بینمت.
قزلباش: چیکار کنم! کرم شب‌تاب نیستم که ماتحتم روشن کنم.
ژان: بیا اینجا نزدیک فانوس من.
قزلباش: این نورا روشن نمی‌کنه تاریکی منو.

ژان: نوشته در گذشته، فکر کنم منظورشون زندگی قبل از مرگه. گدا بوده. نوشته، او را در خیابان نزدیک خشک‌شویی یافته‌اند و جز یک پتو، یک عکس سه در چهار در جیب چپ، یک شانه‌ی بی‌دندان، لباس‌های مندرس و یک بسته...

قزلباش: یه بسته چی؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رئیس جمهور مرده‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-247-648-9
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رئیس جمهور مرده‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رئیس جمهور مرده‌ها

برای دریافت کتاب رئیس جمهور مرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.