معرفی و دانلود نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟

عکس جلد نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟

نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟ اثر برنده‌ی جایزه‌ی تونی از ادوارد آلبی، نمایشنامه‌نویس پرآوازه‌ی آمریکایی است. آلبی در این کمدی سیاه، زندگیِ پرتلاطمِ زن و شوهری را روایت می‌کند که شبی دیرهنگام، زوج دیگری را به خانه‌ی خود دعوت می‌کنند.

درباره‌ی نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟

نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟ (?Who’s Afraid of Virginia Woof) نمایشنامه‌ای در سه پرده، مملو از خیالات، اوهام و رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی از ادوارد آلبی (Edward Albee) است. آلبی در این کمدی سیاه، داستانِ جورج و مارتا، زوج میانسالی را روایت می‌کند که نیک و هانی را که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند، در خانه‌ی خود پذیرا می‌شوند. زمانی که این نمایشنامه برای اولین‌بار در نیویورک روی پرده رفت، در میان منتقدان بسیار بحث‌برانگیز شد و از سوی اغلب افراد، اثری پوچ‌گرایانه به‌شمار آمد اما امروزه این اثر، دستاورد مهمی در تئاتر رئالیستی شناخته می‌شود.

نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد، درامی روان‌شناسانه با خط داستانی پیچیده‌ای درباره‌ی توهم و حقیقت است. شخصیت‌های اثر بسیار نزدیک به حقیقت به تصویر کشیده شده‌اند: دو زوج متاهلی که از یکدیگر برای رسیدن به منافع شخصیِ خود استفاده می‌کنند و در میان تعارضات اجتناب‌ناپذیر و جنگ‌های لفظی و روانی برای آسیب‌زدن به دیگری گرفتارند. نیک و هانی، نسخه‌ی جوان‌تر جورج و مارتا هستند؛ سرکوب‌های احساسی و ابتذال، ازدواج آن‌ها را نیز رو به زوال می‌برد. با وجود تمام شباهت‌ها، هر کدام از این چهار نفر به‌شیوه‌ی خود، در وجودشان به زوالی غیرقابل انکار دچار هستند و سقوط فصل مشترک آن‌هاست.

معرفی و دانلود نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟

نوسانِ رویدادها میان حقیقت و دروغ و عدم دستیابی شخصیت‌ها به خواسته‌هایشان، دلیل شکست کاراکترهای کتاب صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد در این جدال تمام‌نشدنی است. شبی که داستانِ نمایش در آن رخ می‌دهد، گویی آخرین نبرد است؛ زوج بزرگ‌تر قصد کرده‌اند یکدیگر را نابود کنند و در این مبارزه، زوج‌ جوان‌تر را به تماشا دعوت کرده‌اند. واقع‌گراییِ تکان‌دهنده‌ی دیالوگ‌های کتاب صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد تقریباً هر مخاطبی را به‌شیوه‌ای با خود همراه می‌کند تا با شخصیت‌های آن همذات‌پنداری کند. در نهایت، جدال نابرابر با فروریختنِ اوهامِ آنان از بین می‌رود و بازی به‌پایان می‌رسد هرچند که زندگیِ خالی از خیال،‌ حتی از مبارزه هم سخت‌تر خواهد بود.

ادوارد آلبی نمایشنامه‌نویسی پیش‌رو در ادبیات معاصر آمریکا و جهان است. او را هم‌تراز با نویسندگانی مانند آرتور میلر و تنسی ویلیامز، از بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویسان آمریکا می‌دانند. آلبی جوایز بسیاری را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به جایزه‌ی تونی در سال 1961 برای نمایشنامه‌ی تحسین‌شده‌ی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد اشاره کرد. آلبی در سال 2005 جایزه‌ی ویژه‌ی تونی برای یک عمر دستاورد در تئاتر را نیز از آنِ خود کرد.

چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد را سیامک گلشیری، مترجم نامدار معاصر، به فارسی ترجمه کرده است. نسخه‌ی چاپی این کتاب به همت انتشارات مروارید منتشر شده و نمایش صوتی آن را، نشر صوتی موج کتاب با روایت و کارگردانی سبحان اکرمی و صداپیشه‌گیِ مهدیه افراز، بدیع اقدسی، پروانه توسلی و مهدی طهماسبی به انتشار رسانده است.

اقتباس سینمایی از نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟

در سال 1966 شرکت برادران وارنر فیلمی به کارگردانی مایک نیکولز از کتاب چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد را به‌ همین نام تولید کرد. در این فیلم، الیزابت تیلور، بازیگر مشهور آمریکایی، نقش مارتا را بازی کرد که برای آن توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اول را در سی‌ونهمین دوره‌ی اسکار به خود اختصاص دهد.

نکوداشت‌های نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟

  • چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد بر قله‌ی نمایشنامه‌های معاصر ایستاده است. (نیویورک تایمز)
  • ادوارد آلبی، سرآمدِ نمایشنامه‌نویسان مهم تئاتر معاصر جهان است. (نیویورک پست)
  • چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد، نمایشنامه‌ای فوق‌العاده و تجربه‌ای بی‌بدیل است و رویدادی مهم در پیدایش تئاتر معاصر آمریکا به‌شمار می‌رود. (The Village Voice)

نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد برای تمام علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های واقع‌گرایانه تجربه‌ای جذاب و دلنشین خواهد بود.

در بخشی از نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟ می‌شنویم

- آهای... کجایین؟ باشه، من رو دور بندازین. با من مثل، چیز... چه می‌دونم، مثل آشغال رفتار کنین. مثل کفش کهنه دورم بندازین. جورج؟ جورج؟ جورج، داری چی کار می‌کنی؟ قایم شدی یا داری یه کار دیگه می‌کنی؟ جورج؟ هوم. که رو نشون نمی‌دی.

می‌رود به طرف بار برای خودش مشروب می‌ریزد و خودش را با این حرف‌ها سرگرم می‌کند که:

- من رو ول کردن. ترکم کردن. مثل یه گربه‌ی پیر تو سرما ولم کردن. هوم. می‌تونم یه مشروب تعارفت کنم مارتا؟! چرا که نه، ممنونم جورج. این نهایت لطف توئه. نه مارتا نه. من هر کاری بخوای برات انجام می‌دم. انجام می‌دی جورج؟ آره، من هر کاری تو بخوای برات انجام می‌دم. انجام می‌دی مارتا؟ معلومه! حتماً جورج. مارتا من درباره‌ی تو بد قضاوت کردم. منم درباره‌ی تو بد قضاوت کردم جورج. آهای شماها کجایین؟ حساب این زنِ میزبان رو برس.

بلند بلند به این حرف می‌خندد. می‌افتد روی صندلی. آرام می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
پرده اول: تفریح و بازی - قسمت اول
9 دقیقه
پرده اول: تفریح و بازی - قسمت دوم
15 دقیقه
پرده اول: تفریح و بازی - قسمت سوم
16 دقیقه
پرده اول: تفریح و بازی - قسمت چهارم
16 دقیقه
پرده اول: تفریح و بازی - قسمت پنجم
14 دقیقه
پرده اول: تفریح و بازی - قسمت ششم
11 دقیقه
پرده دوم: والپرگیشناخت - قسمت اول
23 دقیقه
پرده دوم: والپرگیشناخت - قسمت دوم
23 دقیقه
پرده دوم: والپرگیشناخت - قسمت سوم
16 دقیقه
پرده دوم: والپرگیشناخت - قسمت چهارم
9 دقیقه
پرده دوم: والپرگیشناخت - قسمت پنجم
21 دقیقه
پرده سوم: جن‌گیری - قسمت اول
19 دقیقه
پرده سوم: جن‌گیری - قسمت دوم
28 دقیقه
پرده سوم: جن‌گیری - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟
نویسنده
مترجمسیامک گلشیری
راویسبحان اکرامی، مهدیه افراز، بدیع اقدسی، مهدی طهماسبی، پروانه توسلی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟

ندا اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این نمایشنامه رو بیشتر از بعد روانشناختی میشه تحلیل کرد. ضمن این که از فضای متوهمانه و آشفته که نمایانگر رابطه‌ی مارتا و جورج بود لذت بردم، نکات جالبی رو هم در این نمایشنامه دیدم. بازی‌هایی که جورج ازش نام می‌برد و گاهی دو به دو، مثل تحقیر مارتا و جورج توسط همدیگر، یا گاهی چهار تایی، بین دو زوج من داستان اتفاق می‌افتاد رو یاد کتاب "بازی ها"ی اریک برن می‌انداخت. بازی‌های مارتا و جورج با همدیگر برای اثبات "من خوب هستم، تو خوب نیستی" عالی بود. ضمن هیجان و دادن اطلاعات از گذشته، به نوعی دارای طنز تلخ هم بود. دیالوگ‌ها عالی و اجرا عالی بود. گاهی این نوع روابط سمی و عجیب رو امروزه هم می‌تونیم در زوج‌ها در اطرافمون ببینیم. آدم‌هایی که با شخصیت‌هایی همچون شخصیت نمایشی، وابسته، پارانوئید و... که کاملا در روانشناسی تعریف شدند با این که در روابط زناشویی عذاب می‌بینند یا طرف مقابل رو عذاب می‌دهند و با این حال به چنین رابطه‌ی آشفته و عجیبی نیاز دارند. با این که در طول نمایش مارتا دست بالا رو برای تحقیر جورج داره و جایگاهش به عنوان دختر رئیس دانشگاه باعث میشه بتونه با رفتاری تحقیرآمیز با بقیه رفتار کنه، در آخر این جورج هست که می‌تونه با آخرین بازی خودش مارتا رو مغلوب کنه و این مارتا هست که عنوان می‌کنه از ویرجینیا وولف می‌ترسه. سوالی که بارها با آواز در طول نمایشنامه خونده میشه. پوچ گرایی محض رو میشه در این نمایشنامه احساس کرد. دلیل ازدواج دو مرد با زن‌هایی که جایگاهشون رو ارتقا بده، دیالوگ هاشون در مورد کروموزوم، تولید مثل و بچه، رفتار های کودکانه و دیوانه وار همگی در عین حال که کمدی به نظر میاد یک نوع تراژدی هم در خودش داره و پوچی و تهی بودن رو در عمق روابط و زندگی میشه احساس کرد.
📚هستی لک 📚
۱۴۰۳/۱/۱
من نتونستم با محتوای نمایش صوتی ارتباط بگیرم راستش یه جاهایی از شنیدن الفاظی چندش هم شدم شبیه فیلم‌های پوچ بود فقط چون متاسفانه وسواس دارم که هر کتابی و تا آخر تمام کنم همش دنبال یه چیز جالب بودم که نبود و کسل کننده رو تا آخر شنیدم اصلا پیشنهاد نمیکنم نمایشنامه صوتی پلیکان، اتاق ورونیکا، و تمام آنهایی که استاد رضا عمرانی گوینده هستن و به شدت پیشنهاد میشه🙏🏼
پريا رضايي
۱۴۰۲/۷/۲۹
دیالوگ‌های پر از توهم یه زن و شوهر که مدام بهم میپرند یه زوج جوونتر هم شاهد این مناظره هستن البته زندگی زن و شوهر‌ها بنظرم همه‌اش مجادله و بحث ه زندگی‌های پرتکرار زوج‌ها رو بصورت یک نمایش کمدی درام روایت میکنن بنظرم جالب و شنیدنی بود
سجاددرگاهی
۱۴۰۳/۲/۳
یکی از بهترین آثار تجربی در تاریخ درام آمریکا هست. فیلم خوبی از روی این کار ادوارد آلبی اقتباس شده که به کاربران محترم توصیه می‌کنم ببیننش...
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟

برای دریافت نمایش صوتی چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.