معرفی و دانلود کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند

عکس جلد کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند

کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند، نوشته‌ی امی مورین، بر زنان و توانایی‌شان در غلبه بر مشکلات جهان مردسالارانه، با استفاده از قدرت ذهنی، تمرکز دارد. او در نوشتن کتاب خود، به جنبش‌های می‌تو و تایمزآپ نظر داشته است. نویسنده در این اثر تلاش می‌کند یافته‌های خود را با جدیدترین متدهای روانشناسی ادغام کند. نویسنده در کتاب پیش‌رو 13 عادت رایجی که ما را در زندگی عقب نگه می‌دارند، شناسایی کرده و راه پرهیز از آن‌ها را ارائه می‌‌دهد.

درباره‌ی کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند

تبعیض جنسیتی پدیده‌ای مختص به اکنون یا صد سال گذشته نیست. از ابتدای مدنی‌شدن انسان و به‌وجود‌آمدن فرهنگ و اجتماع، زنان همواره پایین‌تر از مردان و تحت تبعیض‌های شدید جنسیتی قرار داشتند. درحقیقت، به جای علاقه، خواسته، مهارت یا کارایی، این هنجارهای جنسیتی هستند که مشخص می‌کنند چه کاری برای زنان و مردان در جامعه ما مناسب هست یا نیست. به دلیل کلیشه‌های جنسیتی، دختران و زنان اغلب در موقعیت‌های اجتماعی پایین‌تری قرار می‌گیرند. به همین خاطر، آگاهی آن‌ها نسبت به ارزشی که دارند و سپس تلاش برای اعتلای شخصیت ایشان در زندگی شخصی و اجتماعی، به دغدغه‌ی روان‌شناسان و روان‌درمانگرها تبدیل شده است.

کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند (13 Things Mentally Strong women Don’t Do)، اثری از امی مورین (Amy Morin)، نویسنده‌ی آمریکایی است که تبعیض‌های جنسیتی علیه زنان را در طول تاریخ به نمایش می‌گذارد. هدف این کتاب کمک به زنان شجاعی است که برای اعتلای شخصیت خود می‌جنگند و تلاش می‌کنند تا ذهن قوی‌تری داشته باشند. ظهور جنبش‌های مختلفی مانند می‌تو که در چندسال اخیر به آگاهی بیشتر زنان منجر شده، در نوشتن این کتاب اثرگذار بوده است.

کتاب پیش رو، چکیده‌ی تجربیات امی مورین در مواجهه با مراجعات بسیاری است که طی سال‌ها به آن‌ها مشاوره می‌داده. زنان مختلفی که حتی با وجود جایگاه اجتماعی بالا، زیبایی، ثروت، هوش، تحصیلات، رابطه‌ی عاطفی و ازدواج مناسب و مواردی از این دست، باز هم دچار کمبودهایی در زندگی خود به‌صورت روحی و روانی هستند. مورین در این کتاب، با بررسی مسائل مهمی مانند تبعیض جنسیتی، مقایسه و فشار اجتماعی، توصیه‌هایی براساس تجربیات شخصی و همچنین مطالعات موردی خود را همراه با ناگفته‌هایی از زنانی با فرهنگ و جایگاه اجتماعی مختلف ارائه می‌کند.

از منظر امی مورین در کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند، داشتن ذهن قوی، ذهنی که نسبت به نظرات دیگران واکنش شدیدی نشان ندهد، خود را با دیگران مقایسه نکند و به رضایت از چیزی که هست برسد، نیازمند تمرین و انجام یک سری ورزش‌های ذهنی است. همان‌گونه که جسم انسان برای نشاط وشادابی به تمرینات منظم ورزشی نیاز دارد، ذهن و روان نیز به تغذیه و ورزش مناسب نیازمند هستند.

کتاب حاضر پس از یک مقدمه‌ی نسبتاً بلند درباره‌ی چگونگی شکل گرفتن ایده‌ی کتاب، از 13 فصل، نتیجه‌گیری و قدردانی تشکیل می‌شود. امی مورین در تلاش است تا مخاطبان خود را قانع کند از انجام کارهایی که باعث می‌شوند به بهترین نسخه‌ی خودشان تبدیل نشده و قدرت ذهنی خود را پیدا نکنند، دست بردارند.

این اثر توسط آذین نوذری ترجمه و از سوی نشر السانا به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند

  • این کتاب باید در قفسه و میز کار هر زنی باشد. من از شما می‌خواهم که این کتاب را بخرید و آن را بخوانید؛ اما مهم‌تر از همه، این کتاب را با دوستان زن خود به اشتراک بگذارید تا بتوانند شروع به پیشرفت کنند. (امی فریس)

  • این کتاب، یک راهنمای بسیار خواندنی، دقیق و برگرفته از تحقیق برای زنانی است که می‌خواهند سلامت روانی خود را حفظ کنند. (رنه انگلن)

  • توصیه‌ای عاقلانه برای تقویت قوای ذهنی! راهنمایی مثال‌زدنی برای زنان در تمام سنین. (نقد کتاب لایبری ژورنال)

کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب راهنمای بسیار مناسبی برای افزایش مهارت‌های فردی و تقویت قوای ذهنی است. زنان و دخترانی که خواهان تغییر و رسیدن به زندگی مطلوب هستند، مخاطبان اصلی این اثر به حساب می‌آیند.

با امی مورین بیشتر آشنا شویم

امی مورین، نویسنده و روانشناس آمریکایی و سردبیر Verywell Mind است که در فلوریدا کیز زندگی می‌کند. مورین در سال 2015، یکی از محبوب‌ترین سخنرانی‌های TEDx در تمام دوران‌ها را به نام «راز قوی شدن ذهنی» ارائه داد. این سخنرانی او بیش از 21 میلیون بار دیده شده است. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی چون گوگل، مایکروسافت، اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا، ان‌بی‌سی و Under Armour از او مشاوره گرفته‌اند. مقالات امی مورین در نشریات مختلفی از جمله فوربز، Inc، تایم، تودی، سایکولوژی، سی‌ان‌بی‌سی و ان‌بی‌سی به چاپ رسیده است. کتاب‌های «13 کاری که والدین دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند»، «13 کاری که افراد دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» و «13 کاری که کودکان دارای ذهن قوی انجام می‌دهند» از جمله بهترین آثاری امی مورین هستند.

جملات برگزیده کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند

  • بی‌آن‌که رضایت داشته باشید، هیچ‌کس نمی‌تواند در شما حس پستی و حقارت ایجاد کند. (اِلینور روزولت)
  • چندان به خودتان سخت نگیرید. افراد زیادی هستند که مایل‌اند این کار را برای شما انجام دهند. (سوزان گِیل)
  • وقتی ساکت هستیم، اهمیت صدایمان را درمی‌یابیم. (ملاله یوسف‌زی)
  • عمیق‌ترین ترس ما از ناکافی‌بودنمان نیست؛ بلکه از این است که بیش‌ازحد قدرتمند هستیم. (ماریان ویلیامسون)
  • گل‌ها هیچ‌گاه با سرعت یکسانی شکوفا نمی‌شوند. (سوزی کاسِم)

در بخشی از کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند می‌خوانیم

یک روز بیمار بودم و نتوانستم به مدرسه بروم. به امتحان جبر نرسیدم و ناچار شدم روز بعد برای کلاس جبرانی در مدرسه بمانم. پرسش اضافی، درباره‌ی یک بازیکن لیگ اصلی بیسبال بود. خوشبختانه من عاشق بیسبال بودم و جواب را می‌دانستم. روز بعد، در شروع کلاس، معلمم نمره را به من داد. بالای صفحه با جوهر قرمزرنگ نوشته شده بود: «نمره‌ی صفر. تو این نمره را گرفتی، چون یکی از دوستانت به تو تقلب رساند.»

از این‌که معلم فکر می‌کرد تقلب کرده‌ام ترسیده بودم، اما چیزی به او نگفتم. اصلاً نمی‌دانستم باید چه بگویم. برگه‌ی امتحان را به خانه بردم و آن را به پدرم نشان دادم. بلافاصله پدرم یادداشتی برای معلمم نوشت: «ایمی بیش از ده‌هزار کارت بیسبال دارد و هر هفته به‌همراه من مسابقات را از تلویزیون تماشا می‌کند، اما چون به پرسش شما پاسخ صحیح داده، شما او را به تقلب متهم کردید. این که او پاسخ را می‌داند عادلانه و منصفانه است؛ آن‌چه ناعادلانه است، این است که شما درباره‌ی ورزش سؤالاتی می‌پرسید که هیچ ارتباطی با درس ریاضیات ندارد. واضح است که می‌خواهید به پسرها ارفاق کنید؛ چون اغلب دختران سیزده‌ساله، به اندازه‌ی پسرها، مسابقات حرفه‌ای را دنبال نمی‌کنند.»

یادداشت را به معلمم دادم و فوراً سر جایم نشستم. وقتی یادداشت را خواند، رو به کلاس کرد و گفت: «دیگر نمی‌توانم به شما پرسش‌های اضافی بدهم؛ چون پدر یکی از شماها فکر می‌کند من تبعیض جنسیتی قائل می‌شوم.» این آخرین بار بود که معلمم پرسش غیردرسی به ما داد و اولین باری بود که من درباره‌ی تبعیض جنسیتی آموختم.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
فصل 1: آن‌ها خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنند
فصل 2: آن‌ها اصراری بر کمال‌گرایی ندارند
فصل 3: از دید آن‌ها آسیب‌پذیری یک نقطه‌ضعف نیست
فصل 4: آن‌ها نمی‌گذارند فقدان اعتمادبه‌نفس، مانع دستیابی به اهدافشان شود
فصل 5: آن‌ها به همه چیز بیش از اندازه فکر نمی‌کنند
فصل 6: آن‌ها از چالش‌های دشوار فرار نمی‌کنند
فصل 7: آن‌ها از شکست قواعد ترسی ندارند
فصل 8: آن‌ها برای ارتقای جایگاه خود دیگران را پله نمی‌کنند
فصل 9: آن‌ها به دیگران اجازۀ محدودکردن ظرفیتشان را نمی‌دهند
فصل 10: آن‌ها خود را به‌خاطر خطاها سرزنش نمی‌کنند
فصل 11: آن‌ها سکوت نمی‌کنند
فصل 12: آن‌ها نسبت به از نو ساختن خود حس بدی ندارند
فصل 13: آن‌ها موفقیت خود را کم‌اهمیت جلوه نمی‌دهند
نتیجه‌گیری
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند
نویسنده
مترجمآذین نوذری
ناشر چاپیانتشارات السانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات410
زبانفارسی
شابک978-622-7584-20-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند

Najmeh Booraghi Booraghi
۱۴۰۱/۱۲/۷
من خیلی کمال گرا بودم اما با خواندن این کتاب کاملا دیدم عوض شد فهمیدم که باید انجام بدم و به عالی بودن فکر نکنم در مسیر عالی میشم
شهرزاد
۱۴۰۲/۷/۲۶
زنان در جایگاهی نیاز به قدرت دارند و این قدرت صد در صد با علم و ذهنی قوی به دست میاد فقط کافی یکم واسش تلاش کنین
حتما پیشنهاد میدم واسه شروع این کتاب مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند

برای دریافت کتاب 13 کاری که زنان دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.