معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ

عکس جلد کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ

کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ، نوشته‌ی الیزابت کوبلر راس، مجموعه‌ای از جستار‌ها و مقالات این روان‌شناس و درمانگر برجسته در باب زندگی، مرگ و زندگی پس از مرگ است. او در این کتاب، یافته‌های حساس، ناب و در عین حال چالش‌برانگیزش در مورد زندگی پس از مرگ را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد هر قدر هم مرگ تصادفی به نظر برسد، معنا و هدفی دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ

الیزابت کوبلر راس (Elisabeth Kübler-Ross) به نوعی مهم‌ترین و خبره‌ترین نویسنده و محقق درزمینه‌ی مرگ و سوگ به شمار می‌رود. او در کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ (On Life After Death) به این پرسش‌های بسیار قدیمی بشر می‌پردازد که پس از مرگ ما چه می‌شود؟ آیا زندگی یا حیاتی پس از مرگ وجود دارد؟ یافته‌های انکارناپذیر الیزابت کوبلر راس که حاصل مواجهه‌ی او با بیش از 20000 نفر از کسانی‌ست که در زمینه‌ی مرگ و سوگ از خدمات او بهره‌مند شده‌اند، تصویری بسیار روشن و امیدوارکننده از مرگ ارائه می‌دهند.

فرآیندی که الیزابت کوبلر راس در کتاب صوتی زندگی پس از مرگ تصویر می‌کند، همانند پروانه‌ایست که از پیله‌ی خود بیرون می‌آید. در این فرآیند است که یک فرد، اتفاقاتی که کمی پس از مرگش رخ می‌دهند را می‌بیند. در ادبیات روان‌شناسی به این حالت از آگاهی، «تجربه‌ی نزدیک به مرگ» گفته می‌شود و الیزابت کوبلر راس در این کتاب به مواردی اشاره می‌کند که افراد کور، پس از مرگ و بازگشتن به زندگی، قادر بوده‌اند رنگ لباس‌ها یا چیزهایی که در اتاق جراحی دیده بودند را به درستی توصیف کنند.

آنچه الیزابت کوبلر راس در ادامه‌ی این فرآیند توصیف می‌کند، به بسیاری از روایات دینی مرتبط با مرگ شبیه است. بنا بر نظر این روان‌درمانگر، در حالی که افراد، پس از مرگ، به بدن اثیری و روحانی خود وارد می‌شوند، از نوعی تونل یا پل رد می‌شوند و فرشته‌ای نگهبان آن‌ها را راهنمایی می‌کند. فرقی نمی‌کند فرد در زندگی‌اش مذهبی بوده یا نه، همه با همین حقیقت و واقعیت یکسان مواجه می‌شوند. الیزابت کوبلر راس، با نوشتن این کتاب می‌خواهد به ما نشان دهد، مرگ، پدیده‌ای طبیعی و معنادار است و به ما توصیه می‌کند به خواسته‌ها و سخنان افراد در حال مرگ گوش فرا دهیم.

کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ، نشان می‌دهد مرگ چیست و چه نیست. هدف اصلی این کتاب این است که ما را برای مواجهه با این حقیقت اجتناب‌ناپذیر آماده کند. الیزابت کوبلر راس با زبانی آرام و اطمینان‌بخش در مورد مرگ سخن می‌گوید تا ترس ما از مرگ را کم کند و پذیرش آن را برای‌مان راحت‌تر شود. کتاب لحن و زبانی بسیار ساده دارد و پیام عمیق و دلسوزانه‌ای را منتقل می‌کند و هر کس قادر خواهد بود برداشتی متناسب با شرایط زندگی‌اش از آن داشته باشد.

همانند بسیاری از کتاب‌های دیگری در مورد مرگ نوشته شده‌اند، کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ در حقیقت کتابی درباره‌ی زندگی است. این کتاب نشان می‌دهد که باید مسیر و سفر دیگران را پذیرفت و سپس به مسیر و زندگی او پرداخت. الیزابت کوبلر راس در کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ به دنبال این است که معجزه‌های کوچکی که در طی ده‌ها سال کار خود مشاهده کرده و دانش و حکمتی که به دست آورده است را به مخاطبین خود ارائه دهد.

کتاب در باب زندگی پس از مرگ، توسط انتشارات عطر کاج و به ترجمه‌ی آذین نوذری منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات آوانامه و به گویندگی نازنین شکرابی تهیه کرده است.

کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مسئله‌ی مرگ و زندگی پس از مرگ علاقه‌مندید و یا حتی اگر به دنبال یافتن آرامش پس از مرگ یکی از عزیزان‌تان هستید، شنیدن کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ به شما توصیه می‌شود.

با الیزابت کوبلر راس بیشتر آشنا شویم

الیزابت کوبلر راس (1926-2004) روانشناس و درمانگر سوییسی-آمریکایی‌ست. عمده‌ی شهرت او ناشی از مدل پنج مرحله‌ای سوگ و مطالعات و پژوهش‌هایش بر روی تجارب نزدیک به مرگ است. این نویسنده و روانشناس برجسته در طول زندگی‌اش 19 دکتری افتخاری کسب کرد و در بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مؤسسات اجتماعی درس‌هایی در زمینه‌ی مرگ و سوگ ارائه کرده است. الیزابت کوبلر راس که از سوی نشریه‌ی تایم به عنوان یکی از 100 متفکر برجسته‌ی قرن انتخاب شده و در سال 1977 مؤسسه‌ی شانتی نیلایا، که به معنای «خانه‌ی آرامش» می‌باشد را به عنوان مرکز درمانی‌ای برای افراد در حال مرگ و خانواده‌های‌شان تأسیس کرد. بسیاری از یافته‌های او در باب مرگ، از بیماران و کسانی که به این مؤسسه آمده بودند گردآوری شده‌اند. از آثار مشهور الیزابت کوبلر راس می‌توان به کتاب‌های «چرخ زندگی»، «پایان راه» و «تونل و نور» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ می‌شنویم

این نوار موعود شما در مورد زندگی، مرگ و زندگی پس از مرگ است. من بخشی از تجربیات و یافته‌های دهه‌ی گذشته را با شما در میان می‌گذارم که از زمانی که ما به طور جدی شروع به مطالعه‌ی کل موضوع مرگ و زندگی پس از مرگ کرده‌ایم، جمع‌آوری شده است. پس از سال‌ها کار با بیماران در حال مرگ، بسیار آشکار شد که علی‌رغم وجود انسان برای میلیون‌ها سال، هنوز به درک روشنی از شاید مهم‌ترین سؤال، یعنی معنا و هدف زندگی و مرگ نرسیده‌ایم. می‌خواهم برخی از این تحقیقاتی را که بر روی مرگ و زندگی پس از مرگ انجام شده‌اند با شما در میان بگذارم. فکر می‌کنم زمان آن فرارسیده است که همه‌ی ما این یافته‌ها را به زبانی در کنار هم قرار دهیم که می‌تواند به مردم کمک کند تا آن‌ها را درک نمایند و همچنین شاید در خصوص رویارویی با مرگ یک عزیز، به آنها کمک کند. به‌خصوص، وقوع غم‌انگیز یک مرگ ناگهانی زمانی که درک نمی‌کنیم که چرا این فجایع باید برای ما اتفاق بیافتد و همچنین زمانی که سعی می‌کنید به افراد در حال مرگ و خانواده‌های آن‌ها مشاوره دهید و کمک کنید و این سؤال بارها و بارها پیش می‌آید که زندگی چیست؟ مرگ چیست؟ و چرا کودکان، به ویژه کودکان خردسال باید بمیرند؟

بنا به بسیاری از دلایل ما هیچ یک از تحقیقات خود را منتشر نکرده‌ایم. ما دهه‌ها تجربیات نزدیک به مرگ را مطالعه کردیم، اما آگاه بودیم که آن‌ها فقط تجربیات نزدیک به مرگ هستند. ما نمی‌توانستیم نیمه‌حقیقت‌ها را به اشتراک بگذاریم. همچنین می‌خواستیم بدانیم چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد که پس از انتقال از این دنیا به آن باز می‌گردند. تنها چیزی که مؤسسه‌ی شانتی نیلایا تا به حال منتشر کرده است، نامه‌ایست که من در پاسخ به پسرک 9 ساله‌ی سرطانی که در جنوب ایالات متحده زندگی می‌کرد نوشتم و به تصویر کشیدم. او به من نامه نوشته بود تا سؤالی بسیار تکان‌دهنده بپرسد: «زندگی چیست؟ مرگ چیست؟ و چرا بچه‌های کوچک باید بمیرند؟».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
معرفی و پیشگفتار
30 دقیقه
فصل اول: زیستن و مردن
36 دقیقه
فصل دوم: مرگ وجود ندارد
33 دقیقه
فصل سوم: زندگی، مرگ و زندگی پس از مرگ (بخش اول)
37 دقیقه
فصل سوم: زندگی، مرگ و زندگی پس از مرگ (بخش دوم)
26 دقیقه
فصل چهارم: مرگ یکی از والدین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ
نویسنده
مترجمآذین نوذری
راوینازنین شکرابی
ناشر چاپیانتشارات عطر کاج
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ

مهدیه نظری
۱۴۰۲/۶/۱۳
کتاب یا شنیده هادر مورد زندگی پس از مرگ زیاد است و اکثر اوقات تقریبا محتوی مشابه اما تفاوت این کتاب با سایرین، کار پژوهشی و علمی بر روی بیست هزار نفر که تجربه نزدیک به مرگ را داشته‌اند از سراسر دنیاست با بک گراند و فرهنگ متفاوت، و کار بروی کودکان است، و این کتاب را باورپذیر کرده است، بهترین مفهوم و کتاب، همان تشبیه مرگ به خرد شدن پیله تبدیل کرم به پروانه است، و در فصل آخر در مورد سوگ برای والدین می‌باشد و نحوه مدیریت این سوگ می‌باشد. و....
Mehdi
۱۴۰۳/۲/۱
جالب بود ولی اگر درگیری خودش با دیگران رو در خصوص عدم پذیرش تحقیق کم میکرد بهتر بود. نقطه قوت کتاب مقایسه روایتهای مختلف ر با مشاهدات علمی بود مثلا از نظر علمی دید یک فرد اشنا هنگام مرگ توجیه داره ولی دیدن کسی که از وجودش بی خبر هست و بعد میفهمه مثلا برادری داشته و غیره جالب توجهه.
الناز صیادی
۱۴۰۲/۶/۱۲
این کتاب برای من عالی بود. جواب خیلی از سوال‌هایی که این روزها ذهنم رو در گیر کرده بود به راحتی گرفتم. و واقعا دیدم رو نسبت به خیلی از مسایل عوض کرد... راوی هم بسیار عالی روایت کردن. ممنونم🙏🌺
فرزانه ابراهیم زاده
۱۴۰۲/۶/۲۳
کتاب خیلی خوبی بود... برای من و کسانی که داغدار و در سوگ عزیزی هستن مناسبه.. صدا و خوانش گوینده هم عالی بود.. ممنون از کتابراه عزیز
فاطمه ادریسی
۱۴۰۲/۵/۲
هرچه در رابطه پس از مرگ چاپ شود در این شیعه جهنم و بهشتی موافقم، شاید شاید خدای گونه بودنشان را باور کنند
محمد امین صابریها
۱۴۰۲/۱۱/۵
واقعا با خواندن این کتاب افکارم نسبت به مرگ خیلی تغییر کرد تا جایی که اصلا از مرگ نمیترسم
ebi
۱۴۰۲/۷/۷
متاسفانه بیشتر سبک داستانی و خبری داشت تا اینکه یک بحث علمی و یا عقلی باشد. انتظارم را برآورده نکرد
Melika shariat
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
بسیار جالب بود و این که تحقیقات یک آدم بود موضوع رو ملموس‌تر می‌کرد
مهدی قرقانی
۱۴۰۲/۵/۳۰
انتظار بهتر از این را داشتم، ولی درمجموع از همه عوامل ممنونم
بابک صادقی
۱۴۰۲/۵/۱۸
این کتاب نشان می‌دهد که آنچه ماندگار می‌ماند فقط و فقط عشق و محبت است
مریم نوری
۱۴۰۳/۲/۷
فوق العادس مثل کتاب سفر روح عالیه
عماد کارگو
۱۴۰۳/۱/۳۱
کتاب خوبی بود و لذت بردم،
سعیدحیدری
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
خیلی زیبا بود. لذت بردم.
علی قزل ایاق
۱۴۰۲/۵/۳۱
کمی تخیلات چاشنی کاراست
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ

برای دریافت کتاب صوتی در باب زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.