معرفی و دانلود کتاب 9 ماه انتظار: بارداری و مراقبت‌های پیش از زایمان و بعد از آن

عکس جلد کتاب 9 ماه انتظار: بارداری و مراقبت‌های پیش از زایمان و بعد از آن
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 9 ماه انتظار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 9 ماه انتظار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 9 ماه انتظار: بارداری و مراقبت‌های پیش از زایمان و بعد از آن

مژگان سراجی در کتاب 9 ماه انتظار به دوران بارداری و زایمان پرداخته و شیوه‌های مراقبت از مادر و کودک را در این برهه‌ی مهم به مخاطبین خود آموزش داده است. کتاب حاضر، به جرئت یکی از بهترین و کامل‌ترین منابع موجود برای یادگیری روش‌های حفظ سلامت مادر و جنین به شمار می‌رود.

درباره کتاب 9 ماه انتظار

فرزندآوری تجربه‌ی عجیبی است. موجودی به آرامی در دنیای درون شما پا می‌گیرد و در کمترین فاصله شروع می‌کند به رشد کردن. بارداری آمیزه‌ای حیرت‌آور از چشم‌انتظاری، هیجان و احساس مسئولیت است. نحوه‌ی زیست مادر در این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که بر باقی مراحل رشد کودک اثر می‌گذارد. کتاب 9 ماه انتظار، نوشته‌ی مژگان سراجی اثری روشنگر و کمک‌کننده درباره‌ی همین دوران است. همان‌طور که از عنوان فرعی اثر (بارداری و مراقبت‌های پیش از زایمان و بعد از آن) برمی‌آید، کتاب حاضر حاوی مجموعه‌ای از آموزه‌هاست که به مادر یاری می‌رسانند تا از طریق به کار بستن آن‌ها سلامت خود و فرزندش را حفظ کند.

آرنولد گِزِل، یکی از برجسته‌ترین روان‌شناسان و نظریه‌پردازان مکتب رشد داخلی، اهمیت دوران بارداری را برابر با کل عمر فرد می‌داند؛ به عبارت دقیق‌تر، می‌توان بارداری را مهم‌ترین مرحله‌ی رشد انسان به شمار آورد. این دوره اگرچه کوتاه‌ترین مرحله‌ی رشد است، تأثیری چشمگیر بر سلامت جسم و روان کودک خواهد داشت. از این رو افزایش آگاهی برای به‌کاربستن شیوه‌ی صحیح مراقبت از مادر و فرزند از اهمیت بالایی برخوردار است.

مژگان سراجی (کارشناس مامایی) در کتاب 9 ماه انتظار تلاش کرده تا اطلاعاتی دقیق و کافی درباره‌ی دوران بارداری و زایمان ارائه کند و از این طریق والدین و به‌ویژه مادران را برای بارداری، زایمان و مراقبت از کودک آماده سازد. بالا بردن اطلاعات در این زمینه از این جهت حائز اهمیت است که در آینده از بروز مشکلات جدی برای مادر و جنین جلوگیری خواهد کرد. مراحل گوناگون زایمان، سلامت غذایی در دوران بارداری، مراقبت‌های پس از زایمان و حفظ شادابی و تناسب اندام پس از وضع حمل، از جمله مهم‌ترین مباحثی‌اند که در کتاب پیش رو مورد بحث و واکاوی قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است که کتاب 9 ماه انتظار به همت انتشارات کتاب‌درمانی روانه‌ی بازار نشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب 9 ماه انتظار مناسب چه کسانی است؟

مادرانی که قصد دارند نحوه‌ی مراقبت از خود و فرزندشان در دوران بارداری و زایمان را فرا بگیرند، مخاطبان اصلی کتاب 9 ماه انتظار هستند. همچنین متخصصان مامایی نیز می‌توانند از مطالب کتاب نامبرده بهره‌مند شوند.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب 9 ماه انتظار می‌خوانیم

در ظرف مدتی که یاخته‌‌های جنسی در تخمدان رشد و تکامل می‌‌یابند، هر یک از تخمک بالغ توسط یک لایه یاخته‌ا‌ی احاطه می‌‌شود. این مجموعه‌‌ها، فولیکول‌‌های اولیه نامیده می‌شوند. این فولیکول‌ها پس از تکامل فولیکول‌های گراف را ایجاد می‌کند. مقدار فولیکول‌های اولیه در موقع تولد در حدود 3000000 در هر تخمدان است به موازات رشد و تکامل فولیکول‌های گراف تحت تاثیر هورمون‌های LH و FSH هیپوفیزی، دو لایه یاخته‌ای دیگر دو لایه اولیه را احاطه می‌کنند. به‌زودی توده یاخته‌‌های فولیکولی براثر ایجاد یک حفره به دو قسمت تقسیم می‌شوند. خود این حفره با مایعی به‌نام مایع فولیکولی پر می‌گردد گفته می‌شود این مایع توسط یاخته‌‌های فولیکولی ترشح می‌شود. قسمت دیگر تخمک بالغ و یاخته‌‌های پیرامونی آن می‌باشد که در یک سوی فولیکول قرار گرفته است اووسیت توسط لایه شفافی که فاقد یاخته است از یاخته‌‌های پیرامونی مجزا می‌شود با بلوغ و تکامل فولیکول مایع داخلی آن افزایش می‌یابد و در نتیجه فولیکول‌ها متسع می‌گردند و به تدریج فولیکول‌ها از عمق تخمدان به سطح آن می‌آیند.

هر ماه در حدود اواسط دوره ما‌هانه تخمک‌گذاری انجام می‌شود به این معنی که فولیکول بالغ پاره شده و تخمک به‌آهستگی همراه جریان مایع فولیکولی از تخمدان خارج می‌شود. جدا از تخمک‌گذاری تغییرات مشخصی در فولیکول صورت می‌گیرد ابتدا در فولیکول خون‌ریزی کمی‌ ایجاد می‌شود که منجر به تشکیل لخته می‌گردد سپس یاخته‌‌های مفروش‌کننده فولیکول تکثیر پیدا می‌کنند و یک توده یاخته‌ای به‌نام جسم زرد را به وجود می‌آورند جسم زرد مسؤول ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌باشد فعالیت جسم زرد در صورتی که تخم در رحم مستقر شود تا سه ماه ادامه می‌یابد و پس از آن جفت با ترشحات هورمونی خود جایگزین جسم زرد می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 9 ماه انتظار: بارداری و مراقبت‌های پیش از زایمان و بعد از آن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-964-7108-17-1
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 9 ماه انتظار

خانم بخشی
۱۴۰۲/۲/۲۵
کتاب خیلی جامع و کامل
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب 9 ماه انتظار

برای دریافت کتاب 9 ماه انتظار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.