معرفی و دانلود کتاب آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای عملی خوب خواندن

عکس جلد کتاب آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای عملی خوب خواندن
قیمت:
۱۰۵۰۰۰ 52500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آدمی همان است که می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آدمی همان است که می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای عملی خوب خواندن

چگونه می‌توان از کتاب خواندن لذت برد؟ آیا شیوه‌ای برای ارتقای کیفیت روند مطالعاتی‌مان وجود دارد؟ اگر آری، این شیوه از چه قرار است؟ رابرت دی یانی در کتاب آدمی همان است که می‌خواند به تأمل در پرسش‌های مذکور پرداخته است. گفتنی است که این اثر درخشان، یکی از عناوین آکادمیک تحسین‌شده‌ی سال 2021 به شمار می‌رود.

درباره کتاب آدمی همان است که می‌خواند

فریدریش نیچه، زمانی نوشته بود: «از سَرسَری‌خوانان بیزارم.» امروز که بیش از یک قرن از گفته‌ی نیچه می‌گذرد، بیشتر از همیشه سایه‌ی خطرناک سرسری‌خوانی را بر سر متولیانِ علوم انسانی احساس می‌کنیم. البته سرسری‌نگری ویژگی بارز زمانه‌ی ماست، و تنها در مواجهه با علوم انسانی رخ نمی‌دهد. ما مردمِ نسل دیجیتال، به سطحی‌نگری خو گرفته‌ایم. به نحوی که مواجهه‌ی عمیق با هر امری را فراتر از تاب و توان خویش می‌یابیم. رویکرد سطحی‌نگرانه، بیش از هر جا در ادبیات است که جلوه‌گری می‌کند. ادبیات اساساً با عمق جان مخاطب سروکار دارد. ما اما این واقعیت بدیهی را از یاد برده‌ایم، و اثر ادبی را به کالایی همچون سایر کالاها تقلیل داده‌ایم. کالایی که می‌توان آن را «خرید» و «مصرف» کرد. حال آن‌که اثر ادبی اصیل، بیش از هر چیز با انگاره‌ی «مصرف‌پذیری» تضاد دارد. اثر ادبی را نمی‌توان مصرف کرد؛ چنان‌که مثلاً پوشاکی را مصرف می‌کنیم. بلکه اثر ادبی را باید زیست و زندگی کرد. تنها این‌چنین است که می‌توان از تأثیر دگرگون‌کننده‌ی ادبیات آگاه شد. تأثیری که می‌تواند زندگی ما را دستخوش تحولاتی جدی کند. رابرت دی یانی در کتاب آدمی همان است که می‌خواند (You Are What You Read) به تأمل در ماهیت دگرگون‌کننده‌ی ادبیات پرداخته، و شیوه‌ی مواجهه‌ی صحیح با آثار ادبی را آموزش داده است.

اصلی‌ترین مدعای رابرت دی یانی در اثر پیش رو، در عنوان کتاب ذکر شده است: آدمی همان است که می‌خواند. معنای این گفته، هنگامی محرز می‌شود که به تعریف خاصی که دی یانی از ادبیات ارائه می‌دهد، توجه کنیم. به زعم او، ادبیات اصیل، برآمده از مواجهه‌ی روح و حساسیتی اصیل با تمامیت زندگی است. به بیانی ساده‌تر، اثر ادبی از بطن زندگی خالق آن زاده می‌شود. پس در ادبیات، همواره سایه‌ای از زندگی را می‌یابیم. همان سایه است که به ادبیات ارزش و شأنِ شامخِ آن را می‌بخشد. با توجه به این تعریف، هنگامی که گفته می‌شود آدمی همان است که می‌خواند، مراد آن است که آدمی با خوانده‌های خویش، به زندگی‌اش شکل می‌دهد؛ و زندگی‌اش را بر اساس خوانده‌هایش تعریف می‌کند. از این گفته، اهمیت عمل خواندن آشکار می‌گردد. عملی که مستلزم حضورِ توأمانِ قلب و ذهن است. تنها آن خواندنی را می‌توان خواندن نامید، که با تمام جان صورت گیرد. مطالعه‌ی سرسری هیچ چیز به فرد اضافه نمی‌کند، مگر خرده‌دانشی بی‌قدر و بی‌اهمیت. مطالعه‌ی راستین اما، تجربه‌ای به ژرفای یک زندگی را ارزانی آدم می‌کند. آموزش شیوه‌های نیل به این تجربه از طریق مطالعه‌ی آثار ادبی، موضوع اصلی کتاب آدمی همان است که می‌خواند را تشکیل می‌دهد.

کتاب آدمی همان است که می‌خواند به شش فصل مجزا تقسیم شده است. ذیل این فصول شش‌گانه، به پرسش‌هایی از این دست پاسخ گفته شده است: مطالعه‌ی متون داستانی، چه تفاوتی با مطالعه‌ی متون غیرداستانی دارد؟ چگونه می‌توان از سرسری‌خوانی اجتناب نمود؟ آنچه به عنوان «لذت خواندن» شناخته می‌شود، چگونه حاصل می‌گردد؟ کتاب خواندن چگونه بر عمق نگاه ما نسبت به خودمان و زندگی، می‌افزاید؟ و ...

کتاب آدمی همان است که می‌خواند (با عنوان فرعی راهنمای عملی خوب خواندن) توسط علی ظفر قهرمانی‌نژاد به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر بیدگل در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب آدمی همان است که می‌خواند

  • آدمی همان است که می‌خواند کتابی پر از شادی و شعف است. این اثر به تخیلات ما پر و بال می‌دهد؛ لذاتی عمیق را به ما می‌چشاند؛ و کمکمان می‌کند تا پیچیدگی‌های زندگی خود را درک کنیم... رابرت دی یانی راهکارهایی عملی را ارائه می‌دهد که به ما در مسیر درک هرچه بهتر آثار ادبی، یاری می‌رسانند. (Linda Costanzo Cahir, Kean University)

  • کتاب آدمی همان است که می‌خواند راهنمایی فوق‌العاده و شورانگیز است که شیوه‌ی بهبود بخشیدن به فرایند مطالعاتی را به خوانندگان مشتاق می‌آموزد. در زمانه‌ای که سایه‌ی شک و تردید بر سر علوم انسانی خودنمایی می‌کند، رابرت دی یانی دست به اقدامی متهورانه زده و متنی ارزنده ارائه کرده که در آن، در باب خصلت شکوفاکننده‌ی شعر و ادبیات سخن رفته است. (David Haven Blake, author of Walt Whitman and the Culture of American Celebrity)

  • در زمانه‌ی ما، تلقیِ کتاب خواندن به مثابه‌ی هنری برای شکوفایی و خودسازی، در معرض زوال است. در این میان، می‌توان از کتاب آدمی همان است که می‌خواند، نوشته‌ی رابرت دی یانی، به عنوان یک راه نجات یاد کرد. (Thomas L. Pangle and Lorraine Smith Pangle, University of Texas at Austin)

  • تحلیل‌های ماهرانه و هوشمندانه‌ی رابرت دی یانی در کتاب آدمی همان است که می‌خواند، بابِ مواجهه‌ای اصولی و درست با کتاب‌های ادبی را می‌گشاید. (Maria Carrig, Carthage College)

کتاب آدمی همان است که می‌خواند مناسب چه کسانی است؟

کتاب آدمی همان است که می‌خواند برای آن دسته از مخاطبین عامی به نگارش درآمده که خواهان مواجهه‌ای جدی‌تر و عمیق‌تر با آثار ادبی‌اند. از این اثر می‌آموزید که چگونه کیفیت مطالعات خود را بهبود ببخشید.

با رابرت دی یانی بیشتر آشنا شویم

رابرت دی یانی (Robert DiYanni) متولد سال 1947 و اهل کشور آمریکاست. او در رشته‌ی ادبیات دانشگاه راتجرز تحصیل کرده است. عمده‌ی شهرت دی یانی مرهون آثار مکتوب وی در زمینه‌ی نقد ادبی است. از میان این آثار، تنها کتاب «آدمی همان است که می‌خواند» به زبان فارسی ترجمه شده است.

رابرت دی یانی هم‌اینک استادیار علوم انسانی در دانشگاه نیویورک است. در کارنامه‌ی حرفه‌ای وی، سابقه‌ی تدریس در دو دانشگاه پیس و هاروارد نیز دیده می‌شود.

در بخشی از کتاب آدمی همان است که می‌خواند می‌خوانیم

کتاب کوتس ابتدا در قالب جستاری در نشریۀ آتلانتیک چاپ شد، نشریه‌ای که او مدتی در مقام ویراستار با آن همکاری داشت. این قطعه از زمان اولین چاپش واکنش‌های غالباً مثبتی برانگیخت، گرچه از برخی نقدهای مخالف هم بی‌نصیب نماند. نسخۀ مبسوط این جستار در قالب کتاب برندۀ جایزۀ ملی کتاب 2015 در بخش غیرداستانی شد، همچنین نامزد دریافت جایزۀ پولیتزر 2016 در بخش آثار غیرداستانی نیز بود.

کوتس در قالب یک نامه و بر اساس تجربۀ شخصی‌اش توصیه‌هایی ارائه می‌دهد؛ او به پسرش دربارۀ آن نوع زندگی‌ای که ممکن است درجایگاه مردی سیاه‌پوست در آمریکا تجربه کند، هشدار می‌دهد. لحن حاکم بر کتاب هشداردهنده است، سبک آن از صراحتی ساده تا فصاحتی پرشور را در برمی‌گیرد. کوتس انبوهی از جزئیات دقیق عرضه می‌کند تا بلکه توصیه‌اش را در جهان فیزیکی و واقعی‌ای که خود و پسرش در آن به‌ سر می‌برند، استوار سازد. این جهان برای کوتس و بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار مملو از ترس است، ترسی که به‌صورت فیزیکی در بدن حس می‌شود، در بدن سیا‌ه‌پوستانی که به‌قول کوتس هنوز هم از پیامدهای نوعی نژادپرستی نظام‌مند اجتماعی رنج می‌برند.

او آن را چنین وصف می‌کند: «تجربه‌ای درونی‌شده... که مغز را از جا در می‌آورد، راهِ هوا را می‌بندد، عضله را می‌درَد، اندام را تخلیه می‌کند، استخوان را سوراخ می‌کند و دندان را می‌شکند.» کوتس در نامه/خطابۀ خود به پسرش به بررسی این مسئله می‌پردازد که او، و در نتیجه هر مرد سیاه‌پوستی در آمریکا، چگونه می‌تواند کاری بیش از بقای صرف دربرابر «ضرب‌وشتم و تجاوز مداوم، نسل‌به‌نسل و همیشگی» انجام دهد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
بخش یک: رویکردها
1: خواندن و پرسیدن
2: خواندن برای کشف حقیقت
بخش دو: کاربست‌ها
3: خواندن متون غیرداستانی
4: خواندن متون داستانی
بخش سه: کارکردها
5: لذت‌های متناقض خواندن
6: خواندن برای زندگی‌تان
مؤخره
ضمائم
ضمیمۀ الف: خواندن متون چاپی و دیجیتالی
ضمیمۀ ب: چه بخوانیم و چرا
منابع
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای عملی خوب خواندن
نویسنده
مترجمعلی ظفر قهرمانی نژاد
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات299
زبانفارسی
شابک978-622-313-004-5
موضوع کتابکتاب‌های عمومی، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۵۰۰۰ 52500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آدمی همان است که می‌خواند

Nahid Hosseyni
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
کتابی است که تاثیر دائمی خواندن کتاب را بر زندگی انسان نشان می‌دهد. این که با افکار و تجربه و دانش نویسندگان که برای نوشتن هر کتاب تحقیقات زیادی کرده آمد ما می‌توانیم دیدی گسترده تر از فکر خودمان به تنهایی داشته باشیم
Arman Azimi
۱۴۰۳/۱/۷
به نظرم قبل از خوندن هر کتابی باید روش صحیح کتاب خوندن رو یاد بگیره
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آدمی همان است که می‌خواند

برای دریافت کتاب آدمی همان است که می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.