معرفی و دانلود کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای‌‌ عملی خوب خواندن

عکس جلد کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای‌‌ عملی خوب خواندن
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای‌‌ عملی خوب خواندن

رابرت دی یانی در کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند مهارت‌ها و راهنمایی‌هایی برای بهتر خواندنِ کتاب‌ها ارائه می‌کند و با تحلیل متون کلاسیک ادبیات، نشان می‌دهد چگونه کتاب خواندن می‌تواند به شناختِ بهترِ خودمان کمک کند. سبک نوشتاری ساده و شفاف رابرت دی یانی در این کتاب که از سوی وب‌سایت Choice نیز برگزیده شده است، شما را تشویق می‌کند با کتاب خواندن زندگی‌تان را غنی‌تر کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند

کتاب خواندن می‌تواند باعثِ لذتِ ما شود یا ما را تحریک کند. خواندن کتاب می‌تواند به ما یاد بدهد و یا حتی برای ما منبعِ الهامی را فراهم کند. اما از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، این است که کتاب خواندن می‌تواند باعث شود ما خودمان را بهتر بشناسیم. ما با کتاب خواندن به زندگیِ دیگران دسترسی پیدا می‌کنیم، امکاناتِ بی‌شمارِ وجودِ انسان را می‌کاویم، فهمی از جهانِ اطراف‌مان پیدا می‌کنیم و حتی از نیاز‌های روزمره‌ی زندگی‌مان فراتر می‌رویم. به همین علت است که رابرت دی یانی (Robert DiYanni) در کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند (You Are What You Read) می‌گوید ما با کتاب خواندن به فردِ دیگری تبدیل می‌شویم و خودمان را تغییر می‌دهیم.

رابرت دی یانی، در کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند به دنبال این است که ما را به خوانندگانیِ ماهر‌تر و بهتر تبدیل کند که از ادبیات لذتِ بیشتری ببریم و مزایای آن را بیشتر در زندگی‌مان وارد کنیم. او به ما توصیه می‌کند که بهتر است قبل از اینکه به دنبالِ این باشیم که منظور و نیتِ نویسنده را پیدا کنیم، ببینیم او واقعاً چه گفته است و از چه راهی حرفش را بیان کرده است. رابرت دی یانی، سبک‌ها و فرم‌های ادبی متفاوت و متنوعی را موردِ بررسی قرار می‌دهد و در هر کدام رویکرد‌های مفیدی برای درک و برداشتِ ادبی را به ما می‌آموزاند. برای مثال، او نشان می‌دهد نویسندگانِ جستار یا متون غیرداستانی چگونه و از چه راهی ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و چگونه می‌توان سخنان‌شان را تفسیر و تعبیر کرد؛ با توجه بیشتر به جزییات اثر مانند زبان و ساختار آن و تلاش برای پیدا کردن الگو‌هایی مانند تضاد، تکرار و تغییر ما بهتر خواهیم توانست آنچه نویسنده و مؤلفِ یک اثر می‌گوید را بفهمیم.

توصیه‌های رابرت دی یانی شاید کمی قدیمی به نظر برسند و در نگاهِ اول مناسبِ سرعت و شتابِ فزاینده‌ی تغییرات در قرن بیست و یکم نباشند. اما شیوه‌ی مطالعه و خواندنی که این نویسنده در کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند در برابرِ ما قرار می‌دهد، می‌تواند به ما کمک کند در این جهانِ پر سروصدا و پر آشوب، بین آنچه باید در ذهن‌مان بماند و آنچه باید از ذهن‌مان برود، تفاوت قائل شویم. برای مثال، توصیه‌ی او به خواندنِ کتاب با صدای بلند به ما کمک می‌کند آنچه را که چشمان‌مان ندیده‌اند بشنویم و آنچه را شنیده‌ایم بهتر بفهمیم. زمانی که ما کتابی را با صدای بلند می‌خوانیم، سرعت و لحن خواندن کلمات، عبارات، جملات و پاراگراف‌های‌مان باعث خواهد شد که محتوای فکرمان را شکل دهیم و از این راه آگاهی و درک بهتری از متنی که در برابرمان قرار دارد پیدا خواهیم کرد.

کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند، تمرین‌های متعددی برای بهتر خواندن کتاب‌ها را توصیه می‌کند و حتی به تفاوت‌های بین خواندن متون و کتاب‌های کاغذی و دیجیتالی نیز می‌پردازد. این کتاب توسط علی ظفر قهرمانی نژاد ترجمه شده و انتشارات بیدگل آن را منتشر کرده است، نسخه‌ی صوتی کتاب حاضر بوسیله‌ی نشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر و به گویندگی مهران نوروزی تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب آدمی همان است که می‌خواند

این کتاب در سال 2021 توسط وب‌سایت Choice به عنوان یکی از بهترین آثار آکادمیک و دانشگاهی برگزیده شده است.

نکوداشت‌های کتاب آدمی همان است که می‌خواند

  • خواندن کتاب آدمی همان است که می‌خواند بسیار لذت‌بخش است. این کتاب تخیلِ ما را تقویت می‌کند و به ما کمک می‌کند بهتر بتوانیم پیچیدگی‌های زندگی‌مان را درک کنیم. رابرت دی یانی استراتژی‌های عملی‌ای ارائه می‌دهد که به خوانندگان کمک می‌کند قدردانی و درکِ بیشتری از آثار ادبی پیدا کنند. (لیندا کاستانزو کهیر، استادِ دانشگاه کین)

  • کتاب آدمی همان است که می‌خواند، راهنمایی عالی و درعین‌حال پرشور است که به خوانندگان کمک می‌کند تجربه‌ی بسیار بهتری از خواندن متون ادبی پیدا کنند. (دیوید هِیوِن بِلِیک، نویسنده‌ی کتاب «والت ویتمن و فرهنگِ سلبریتی‌های آمریکایی»)

  • این کتاب، نفسِ جدیدی به همه‌ی ما می‌دهد. رابرت دی یانی، ما را قادر می‌سازد و تشویق می‌کند که کتاب‌ها، این منابع معنویِ ارزشمند را دوباره بازپس بگیریم. (توماس اِل پَنگِل و لورِین اِسمیت پَنگِل، اساتید دانشگاه تگزاس)

  • رابرت دی یانی در کتاب آدمی همان است که می‌خواند خود را به درستی خواننده‌ای با استعداد نشان می‌دهد که اشتیاق قلبی‌اش برای خواندن، بر یک حسِ خالصانه‌ی انسان‌دوستی استوار شده است. (ویلیام وی. کاستانزو، مدرسِ دانشگاه ایالتی نیویورک)

  • تحلیل‌های ماهرانه، دقیق و محرکِ رابرت دی یانی در کتاب آدمی همان است که می‌خواند، دریچه‌ای به کتاب‌های آشنا و ناآشنای ما می‌گشایند. (ماریا کَریگ، استاد دانشگاه کارتاژ)

کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تقویت مهارت خواندن و مطالعه هستید و یا حتی می‌خواهید بهتر بتوانید از آنچه می‌خوانید در زندگی خود بهره بگیرید، شنیدن کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند به شما توصیه می‌شود.

با رابرت دی یانی بیشتر آشنا شویم

رابرت دی یانی (متولد 1947) نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی‌ست. او که مدرک دکتری خود در رشته‌ی ادبیات انگلیسی را از دانشگاه شهری نیویورک دریافت کرده، در تمامی حوزه‌های آموزشی در این دانشگاه تدریس کرده است. رابرت دی یانی کتاب‌های درسی متعددی در زمینه‌ی ادبیات نوشته است که کتاب‌های «ادبیات: یک مقدمه»، «هندبوکِ اسکریبنرز برای نویسندگان» و «هنر و فرهنگ: مقدمه‌ای بر علوم انسانی» از آن جمله‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای‌‌ عملی خوب خواندن می‌شنویم

وقتی می‌پرسیم یک متن بیانگر چه حقیقت یا حقایقی‌ست، منظورمان چیست؟ آیا آثار ادبی و متون دیگر را باید به همین منظور بخوانیم؟ جست‌و‌جوی حقیقت یا حقایقی که آثار ادبی بیانگر و نمایانگرِ آن‌اند به چه معناست؟ شاید باید به خاطر داشته باشیم که کاوش حقیقت‌ها، به اندازه‌ی کشف آن‌ها اهمیت دارد. این همان چیزی‌ست که سقراط، لئوناردو، مونتنی و افراد دیگر در طی قرون و اعصار به ما یادآور شدند. آیا متن حقیقی در خود دارد؟ پاسخم به این سؤال دست‌کم در وهله‌ی اول به ناگزیر دوپهلوست. بنابراین جوابم این است: بله و نه.

بله، متن حاوی حقیقتی یگانه (Truth) است؛ اما این حقیقتِ یگانه را هرگز کاملاً به چنگ نمی‌آوریم و تمام و کمال درک نمی‌کنیم. حقیقت یگانه، کاملاً دست‌یافتنی نیست. پس بله، حقیقت یگانه‌ای در کار است و نه، ما نمی‌توانیم آن حقیقت یگانه را به تمامی بشناسیم. و باز هم بله، نوعی حقیقت (truth) در متن وجود دارد اگر منظورِمان یکی از چندین حقیقت موجودی باشد که در صورت برملا شدن‌شان ممکن است با آن‌ها موافق باشیم ولی اگر اصرار داشته باشیم که این حقیقت، یکه، غایی و مطلق است، نه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
2 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
معرفی و قدردانی
9 دقیقه
دیباچه
37 دقیقه
فصل اول، بخش اول: خواندن و پرسیدن
32 دقیقه
فصل اول، بخش دوم: خوانش همراه با پرسش
51 دقیقه
فصل دوم، بخش اول: خواندن برای کشف حقیقت
49 دقیقه
فصل دوم، بخش دوم: استنتاج‌ها
35 دقیقه
فصل سوم، بخش اول: خواندن متون غیرداستانی
42 دقیقه
فصل سوم، بخش دوم: سبک
26 دقیقه
فصل سوم، بخش سوم: رانه‌ی تفسیری
40 دقیقه
فصل چهارم، بخش اول: خواندن متون داستانی
39 دقیقه
فصل چهارم، بخش دوم: ادبیات و شناخت
47 دقیقه
فصل چهارم، بخش سوم: توضیحات
38 دقیقه
فصل پنجم: لذت‌های متناقض خواندن
36 دقیقه
فصل ششم، بخش اول: خواندن برای زندگی‌تان
34 دقیقه
فصل ششم، بخش دوم: زندگی با ادبیات
7 دقیقه
مؤخره: 9 تمرین مفید برای خواندن
41 دقیقه
ضمیمه الف
54 دقیقه
ضمیمه ب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند: راهنمای‌‌ عملی خوب خواندن
نویسنده
مترجمعلی ظفر قهرمانی نژاد
راویمهران نوروزی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های عمومی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند

برای دریافت کتاب صوتی آدمی همان است که می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.