معرفی و دانلود کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت

عکس جلد کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت
قیمت:
۷۰۲۰۰ 49140 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت

دیوید لینچ در کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت، برای اولین‌بار از سبک شخصی کار خود و چگونگی پرورش خلاقیتش در آثار هنری با استفاده از مراقبه صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی صید ماهی بزرگ:

دیوید لینچ (David Lynch) نویسنده‌ی خلاق و درخشان در کتاب صوتی صید ماهی بزرگ (Catching the big fish) گونه‌های هنری، سبک کار و بهره‌های خلاقانه‌ی خود را که از تجربیات مراقبه کسب نموده، در اختیار شما قرار می‌دهد. او در این کتاب صوتی به شما نشان می‌دهد که چگونه ایده‌ها را شکار نمایید و آن‌ها را برای صفحه تلویزیون، پرده سینما یا رسانه‌های دیگر مهیا کنید. او برای اولین‌بار در مورد تعهد سی و چند ساله‌‌ی خود نسبت به مراقبه و تأثیری که بر روی زندگی و خلاقیت درونی‌اش گذاشته می‌نویسد.

لینچ در فصل‌هایی کوتاه از چگونگی شکل‌گیری ایده‌های خود حرف می‌زند، اینکه آن‌ها را از کجا می‌آورد، چگونه به آن‌ها چنگ می‌زند و کدام یک بیشتر او را جذب کرده‌اند، ایده‌هایی که کمی بعد به داستان فیلم یا عنصری سورئال تبدیل می‌شوند و از آن‌ها در آثار خود استفاده می‌کند. او می‌گوید که افکارش را چگونه به عمل تبدیل و چطور با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. او همچنین به تعمق و تفکر درباره خود و جهان پیرامونش می‌پردازد و اینکه چگونه شکار ماهی و شیرجه زدن به درون که بر حرفه او تأثیر به سزایی گذاشته، به طور مستقیم به دیگران نیز کمک می‌کند.

نویسنده برای رسیدن به ایده‌هایش شیوه‌های ویژه‌ای دارد. به اعتقاد او، هر چیزی که به حساب می‌آید از منبع نامحدودی سرچشمه می‌گیرد که با هوشیاری و آگاهی قابل دستیابی است. او ایده‌ها را ماهی‌هایی می‌پندارد که برای کسب‌شان باید هر چه بیشتر به آن‌ها نزدیک شد. به باور لینچ انسان هر چه بیشتر به این نکته توجه کند، ماهی‌های بهتر و بزرگ‌تری را می‌تواند شکار کند.

به باور نویسنده یک اثر هنری با کنار هم قرار دادن قطعات کوچک ایده آغاز می‌شود تا در نهایت این چینش قطعات کنار هم ایده‌ای خارق‌العاده را خلق کند. او درباره صبر نیز صحبت می‌کند و اینکه هنرمند باید هم‌چون یک ماهی‌گیر صبور، منتظر بنشیند تا ایده‌ها خودشان را به قلاب او بیاندازند.

جملات برگزیده کتاب صید ماهی بزرگ:

- بلایی را که هنوز نیامده دفع کن.
- چنانش دریاب که همه‌چیز را دریابی.
- شکلی را که در هشیاری ظهور می‌کند، باید در چارچوب هشیاری حفظ کرد.
- آدمی با مراقبه، بی‌کرانگی را درمی‌یابد. شادی در بی‌کرانگی است. شادی در محدودیت نمی‌گنجد.
- تمام آسمان را در دستمالی کوچک پیچیدن آسان‌تر است از رسیدن به شادی حقیقی بدون شناخت خود.
- به هوش باش که طبیعت تماشاخانۀ شعبده‌ است، مادر اعظمْ استاد شعبده‌باز آن است و تمامی این جهان آکنده است از نقش‌های متعدد او.
- آن که شادی‌اش از درون است، رضایت ‌اش از درون است، و روشنایی‌اش همه از درون، آن یوگی که با برهمن یکی می‌شود، با هشیاری معنوی به رهایی ابدی می‌رسد.

با دیوید لینچ بیشتر آشنا شویم:

دیوید لینچ کارگردان و فیلمساز درخشان و مطرح هالیوود در سال 1946 در خانواده‌ای از طبقه متوسط در شهر مونتانا چشم به جهان گشود. او تابه امروز سه بار نامزد جایزه اسکار شده است. از اوایل دهه 70 میلادی تاکنون پروژه‌های عامه‌پسند و منتقدپسند او هم‌چون نرد فیل‌نما، توئین پیکس، کله‌پاک‌کن، قلباً وحشی، مخمل آبی، اینلند امپایر و مالهالند درایو در جهان به آثاری شناخته تبدیل شده‌اند که دیوار بین سینمای هنری و فیلم‌سازی هالیوودی را برداشته‌اند.

سبک مفهوم‌گرای آثار او همراه با نمادهای سوررئالیستی باعث شده تا فیلم‌هایش به فیلم‌های اروپایی شباهت بیشتری داشته باشد. او تا به امروز جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن و جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را اخذ نموده است.

شنیدن کتاب صید ماهی بزرگ به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

شنیدن این کتاب صوتی به افرادی که نمی‌دانند خلاقیت‌شان را چطور پرورش دهند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی صید ماهی بزرگ می‌شنویم:

آدم‌ها باورشان شده که نمی‌توانیم صلح داشته باشیم و حالا دیگر صلح به یک شوخی شبیه است. آن که دختر شایستۀ سال می‌شود، در کمال مسخرگی آرزوی صلح جهانی می‌کند و همه قاه‌قاه به او می‌خندند. هیچ‌کس به صلح باور ندارد. ایدۀ قشنگی  است، همین و بس آرزوی ننه نقلی‌هاست. امر مُهملی است که هیچ‌گاه عملی نمی‌شود. ما در چنین جهنم دره‌ای به سر می‌بریم و تصور می‌کنیم غیر از این نیست.

ولی اگر در اشتباه باشیم چه؟ بدیهی  است که اگر در یک فرد هشیاری را نور وحدت را تقویت کنی، چیزهای منفی محو می‌شوند. خواهی دید که هوش، خلاقیت و سعادت او بیشتر و بیشتر می‌شود، منفی گرایی رخت برمی‌بندد و تأثیر مثبت او به جهان سرایت خواهد کرد. بسیار زیباست اگر افراد زیادی مراقبه گر شوند. ولی اگر چنین هم نباشد، گروه‌های کوچکی از مراقبه‌گرانِ پیشرفته نیز می‌توانند تحول عظیمی ایجاد کنند.

به لحاظ نظری، اگر مجذور یک درصد از جمعیت دنیا، یا هشت هزار نفر، تکنیک‌های پیشرفتۀ مراقبه را به‌صورت گروهی تجربه کنند، طبق پژوهش‌های منتشرشده، قدرت این گروه نسبت به همان تعداد، اما به‌صورت پراکنده، به توانِ دو خواهد بود.

چنین گروه‌های مُصلحی با هدف پژوهش‌های کوتاه‌مدت شکل گرفته‌اند. هر بار که مراقبه‌گران پیشرفته گرد هم آمده‌اند، تأثیر چشمگیری بر اطراف خود گذاشته‌اند. آنان آشکارا جرم و خشونت را کاهش داده‌اند. اما چگونه آنان موفق به این کار می‌شوند؟
درون هر فرد میدان واحدی وجود دارد. این میدان همواره وجود داشته است. بیکران، نامحدود و ابدی  است. مرتبۀ ازلی حیات است. هست و برای همیشه خواهد بود. قابل احیاست. اگر فردی این میدان را در خود احیا کند، به روشن‌ضمیری، به قابلیت کامل خویش، دست خواهد یافت. اگر گروهی مُصلح نیز وحدت را احیا کنند، صلح واقعی زمین را فرا خواهد گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم
18 دقیقه
بخش سوم
13 دقیقه
بخش چهارم
18 دقیقه
بخش پنجم
15 دقیقه
بخش ششم
11 دقیقه
بخش هفتم
11 دقیقه
بخش هشتم
21 دقیقه
بخش نهم
14 دقیقه
بخش دهم
19 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت
نویسنده
مترجمعلی ظفر قهرمانی نژاد
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۲۰۰ 49140 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت

Ehsan Vinland
۱۴۰۱/۱/۲۱
اگر با دنیای لینچ آشنایی دارید این کتاب برای شماست! دیوید لینچ همیشه با ایده پردازی‌های منحصر بفرد خودش من رو غافلگیر کرده، در این کتاب انسانها رو تشویق به تمرین مراقبه و رسیدن به شادی و آرامش درونی تشویق می‌کند و توضیح می‌دهد ایده‌های نابَش که در آثارش دیده ایم چگونه به او الهام شده است. صدای آقای عمرانی جذابیت این اثر رو دو چندان کرده، همچنین ترکیب موسیقی آثار لینچ با متن لذت سفر شما را به گوشه‌ای از دنیای بی حد و مرز این استاد بزرگ دو چندان می‌کند.
"شادی حقیقی در درون نهفته است"
(توصیه میکنم حتما با هدفون یا هندزفری گوش کنید)
سارا اسدی
۱۴۰۲/۴/۲۲
دیوید لینچ نابغه‌ی هنری عصر حاضر هست که تمام آثار نقاشی فیلم و کتابهایش قابل توجه متفاوت خلاقانه و تاثیرگذارند با روایت فوق العاده و موسیقی‌های مناسبی که برای کتاب انتخاب شده از شنیدن این کتاب واقعا لذت بردم و آموختم در حال حاضر مارینا آبروموویچ هنرمند معاصر هم با همین شیوه به ایده پردازی و خلق می‌پردازه تشکر بابت ترجمه و صوتی کردن این کتاب
سروش آقایی
۱۳۹۹/۱۲/۲۲
برای دوستان علاقه مند به سینمای لینچ حتما بخوانید
درک فیلمهای دیوید لینچ بدون شناخت مولفه‌ها و منابع الهام او امکان پذیر نیست.
لینچ در این کتاب به وضوح ایده‌ها و روشهای قصه گویی و فیلم سازی خود را بیان میکند
مهران بلوچی
۱۴۰۱/۸/۴
کتاب خوبی است البته باب طبع من نبود. ولی صدای گوینده عالی است. موسیقی عالی و به موقع است. بیشتر شبیه یه زندگی نامه است. پیشنهاد میکنم حد اقل یک بار گوش بدید. ارزش وقت گذاشتن دارد.
Hiva Hiedari
۱۳۹۹/۸/۱۰
این کتاب فوق العادست و میتونه زندگی خیلی‌ها رو عوض کنه از جمله فیلم سازان ولی فصل یک صدای موسیقی افتضاح که نمیشه رو صدای گوینده تمرکز کرد اگه بشه فصل یک اصلاح کرد فوق العادست.
الی ف
۱۴۰۰/۷/۱۹
این کتاب فوق العادس و میشه بارها به اون گوش داد... تنها ضعف آن اهنگ‌های نامربوط پیش زمینه است که بسیار آزاردهنده است و ذهن ادم را از متن جدا می‌کند
مانی آرش راد
۱۴۰۰/۴/۲۸
بینظیره این کتاب،
من قبلا خونده بودم، ولى با صداى سحرآمیز رضا عمرانى و نحوه ى اجرا فوق العاده است، حتى اگه قبلا خوندید، صوتیش از دست ندید
میم رضا .
۱۴۰۰/۲/۱۲
از نظر تکنیک سینما چیز زیادی نداشت
ولی برای کشف ایده، روشهای جالبی رو مطرح کرد.
فصل اول خیلی بد ادیت شده بود
farid ghasemi
۱۴۰۲/۲/۱۷
اثری فوق العاده در عین حال ساده از ذهن پرپیچ و خم لینچ که به سورئال در سینما معنایی تازه بخشید
ali zare
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
زیبا بود و با دیدگاه متفاوتی به موضوع مراقبه پرداخته، برای من خیلی انگیزه بخش بود
علی کلاهچی
۱۴۰۰/۲/۱۵
کتابی که خیلی مسائل رو از دید و تجربه یک عادم موفق با طرز فکر درست و حرفه‌ای روشن میکنه برای مخاطب
امین فرهودی
۱۴۰۰/۱/۶
یکی از بهترین کتاب‌هایی که باعث باز شدن ذهنتون و شروع یک مکاشفه‌ای در جهان میشه
فرناز اسدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
من نپسندیدم و نتونستم باهاش ارتباط بگیرم
Mostafa Saiedi
۱۴۰۱/۵/۶
چرت و پرت بود یه مشت اراجیف سر هم کردن اسمشو گذاشتن کتاب
مریم یکتافر
۱۴۰۰/۲/۱۵
کتاب که بسیار عالی بود ولی متاسفانه موسیقی خوبی نداشت.
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت

برای دریافت کتاب صوتی صید ماهی بزرگ: مراقبه، هوشیاری و خلاقیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.