معرفی و دانلود کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R تألیف حسین پورسلطانی زرندی، سیده طاهره موسوی‌راد و مریم میرفخرایی، زبان برنامه‌نویسی محاسباتی آر را معرفی می‌کند و نحوه‌ی استفاده از تکنیک‌های آماری آن را آموزش می‌دهد. این کتاب اجرای آزمون‌های تی و تحلیل واریانس با R را می‌آموزد، شیوه‌ی محاسبه‌ی رگرسیون و ضریب همبستگی را یاد می‌دهد و در مورد انواع آزمون‌های میانگین رتبه و فراوانی صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک ‌نرم‌افزار R

در دنیای امروزی داده‌ها نقشی تعیین‌کننده و انکارناپذیر دارند. تقریباً حوزه‌ای نیست که به این مفهوم ارتباط پیدا نکند و از آن بهره نبرد. اما داده‌ها در شکل کلی‌شان خام هستند و عموماً به شکل مستقیم نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به خاطر همین علمی تحت عنوان تحلیل داده‌ها به وجود آمده که وظیفه‌اش بررسی و آنالیز این داده‌ها است. این دانش، داده‌ها را به شکل ریاضی و آماری پردازش می‌کند و به اطلاعاتی تبدیل می‌سازد که می‌توان آن‌ها را موردمطالعه قرار داد. تا چند دهه‌ی قبل، متخصصان مجبور بودند این کار را به‌صورت دستی انجام دهند که می‌توانست با خطا همراه باشد. اما پس از ظهور نرم‌افزارهای کامپیوتری، این فرآیند به‌طور کامل متحول شد. حالا می‌شد تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ را خیلی سریع و با کمترین اشتباه پیش برد. در حال حاضر ما تعداد زیادی نرم‌افزار آماری حرفه‌ای داریم که هرکدام حائز ویژگی‌های خاص خود هستند. یکی از بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها، زبان برنامه‌نویسی آر است. کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار R تألیف حسین پورسلطانی زرندی، سیده طاهره موسوی‌راد و مریم میرفخرایی، این نرم افزار را معرفی می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی استفاده از آن برای داده‌های ورزشی را توضیح دهد.

زبان برنامه‌نویسی محاسباتی آر از اولین سری نرم‌افزارهای آماری محسوب می‌شود. این زبان در سال 1993 در قالب یک پروژه‌ی دانشگاهی ابداع شد و توسعه پیدا کرد. اما به خاطر قابلیت‌ها و انعطافش خیلی زود موردتوجه عموم قرار گرفت و محبوب شد. تا جایی که حالا شرکت‌های بزرگی مثل گوگل هم از این زبان استفاده می‌کنند. ویژگی مهم این ابزار، کتابخانه‌های گسترده و قدرتمندش است که این امکان را می‌دهد تا بتوان برخی از فرآیندهای آماری مثل استنباط آماری، رگرسیون خطی و سری‌های زمانی را اجرا کرد. حسین پورسلطانی زرندی، سیده طاهره موسوی‌راد و مریم میرفخرایی در کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار R، به برخی از قابلیت‌های این زبان اشاره می‌کنند و نحوه‌ی به‌کارگیری آن‌ها را به‌صورت مصور توضیح می‌دهند. نویسندگان آزمون‌های تی، تحلیل واریانس و انواع آزمون‌های میانگین رتبه و فراوانی را می‌آموزند و در مورد محاسبه‌ی رگرسیون و ضریب همبستگی صحبت می‌کنند.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک ‌نرم‌افزار R را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی

آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی مجموعه کتاب‌هایی از نشر حتمی هستند که می‌کوشند تحلیل داده‌های ورزشی با کمک نرم افزارهای آماری را آموزش دهند. در هر یک از کتاب‌های این سری، یکی از نرم افزارهای مهم و حرفه‌ای دنیا معرفی شده و شیوه‌ی واردکردن داده‌، آزمون گرفتن و تهیه‌ی خروجی از آن‌ها تشریح می‌شود.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌افزار R برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان و محققان رشته‌ی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R می‌خوانیم

رگرسیون ساده: رگرسیون که از آن بازگشت یا برگشت آماری هم نام می‌برند، به مفهوم پیش‌بینی داده‌های یک متغیر (نوعا مجهول) از روی داده‌های یک متغیر معلوم است. اساسا پیش‌بینی صورت می‌گیرد تا ضمن تشخیص وضعیت متغیر پیش‌بینی‌شونده در آینده، بتوان در وضعیت متغیر پیش‌بینی‌کننده دستکاری‌های لازم را صورت داد تا بهترین وضعیت ممکن برای متغیر پیش‌بینی‌شونده ایجاد گردد. یکی از نکات خیلی مهم قبل از رگرسیون، وجود رابطه بین دو متغیر است و اگر هیچگونه رابطه‌ای بین متغیرهای پیش‌بینی و پیش‌بینی‌شونده وجود نداشته باشد؛ انجام رگرسیون کاربردی ندارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با زبان برنامه‌نویسی R
مقدمه
طرز نصب نرم‌‌افزار
آشنایی با برخی توابع مقدماتی در R
فصل 2: شاخص‌های مرکزی و پراکندگی
فصل 3: آمار استنباطی "مقایسه میانگین‌ها"
آزمون t تک نمونه‌ای
آزمون t پیوسته یا همبسته یا زوجی
آزمون t برای دو نمونه مستقل
آزمون تحلیل واریانس یک راهه (یک طرفه)
آزمون تحلیل واریانس دوراهه‌ (دوطرفه)
آزمون تحلیل کوواریانس
فصل 4: روابط آماری و رگرسیون
ضریب همبستگی پیرسون
ضریب همسبتگی رتبه‌ای اسپیرمن
ضریب همسبتگی تاوکندال بی
رگرسیون ساده
فصل 5: میانگین رتبه‌ها و فروانی‌ها
آزمون خی-دو با تصحیح یتس
آزمون مک نمار
آزمون دو جمله‌ای
آزمون نسبت
آزمون ویلکاکسون تک نمونه‌ای
آزمون کروسکال والیس
آزمونمن ویتنی یو
آزمون فریدمن
آزمون علامت یا نشانه
فصل 6: بررسی نرمال بودن داده‌ها
آزمون‌های نرمال بودن کلموگروف اسمیرنف و شاپیرو ویلک
آزمون نیکویی برازش خی-دو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-355-448-1
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R

برای دریافت کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک‌ نرم‌ افزار R و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.