معرفی و دانلود کتاب آماری و برادران شب 1

عکس جلد کتاب آماری و برادران شب 1
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آماری و برادران شب 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آماری و برادران شب 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آماری و برادران شب 1

بی. بی. آلستن، نویسنده‌ی پرطرفدار ادبیات نوجوان، در کتاب آماری و برادران شب 1 داستان دختری به نام «آماری رِنی پیترز» را روایت می‌کند که در محله‌ای بدنام زندگی می‌کند و وضع مالی خوبی ندارد. در این میان، معرفی‌نامه‌ای از یک انجمن مخفی جادویی به دست آماری می‌رسد که زندگی او را برای همیشه دگرگون می‌سازد؛ دعوت‌نامه‌ای که نباید پیش از روز تولد دوازده‌سالگی آماری و پس از روز تولد هجده‌سالگی‌اش استفاده شود. گفتنی است اثر مذکور از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب آماری و برادران شب 1

اثری که هم‌اکنون مقابل شما قرار گرفته، نخستین مجلد از مجموعه‌ی «آماری» است. این اثر که آماری و برادران شب (Amari and the Night Brothers) نام دارد، رمانی ماجراجویانه و فانتزی به قلم بی. بی. آلستن (B. B. Alston) می‌باشد که ماجراهای دختری سیزده‌ساله به نام آماری را پی می‌گیرد.

ماجرای کتاب آماری و برادران شب 1 از این قرار است: آماری دختری فقیر است و در محله‌ای نه‌چندان خوش‌نام زندگی می‌کند. این روزها اوضاع چندان بر وفق آماری پیترز پیش نمی‌رود. در آخرین روز مدرسه، به هم‌کلاسی‌اش، امیلی، در راهروی مدرسه حمله کرده است و حالا به خاطر این درگیری، قرار است بورسیه‌ی تحصیلی‌اش لغو شود. در این اوضاع به‌هم‌ریخته، آماری نامه‌ای دریافت می‌کند که اوضاع را بیش از پیش برایش پیچیده می‌سازد.

این نامه از طرف برادرش، کوئینتن جُوان، ارسال شده که مدت‌ها پیش به یک باره ناپدید گشته است. آماری در ابتدا آنچه را که دیده، باور نمی‌کند. اما اگر این نامه واقعاً از طرف کوئینتن ارسال شده باشد، چه؟ اگر این تنها فرصت آماری برای بازگرداندن برادرش به خانه باشد، به هیچ روی نباید آن را از دست بدهد. به همین دلیل است که آماری تصمیم می‌گیرد دقیقاً مطابق آنچه در نامه بیان شده، عمل کند. تصمیمی که زندگی‌اش را دگرگون می‌سازد.

این نامه، که در واقع یک دعوت‌نامه را شامل می‌شود، آماری را وارد دنیای جادویی می‌کند؛ دنیایی که هم در آن پری دریایی وجود دارد، و هم جادوگران و دیگر موجوداتی فرای طبیعت. در این حیص و بیص، آماری متوجه می‌شود که خودش نیز دارای قدرتی جادویی است؛ قدرتی که شاید کلیدِ آماری برای یافتن برادر گم‌شده‌اش باشد...

کتاب آماری و برادران شب 1 نخستین بار در سال 2021 منتشر و با استقبال گسترده‌ی مخاطبان و منتقدان همراه شد. این اثر را آزاده حسنی، از مترجمان خوب کشورمان به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال ترجمه‌ی او را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های آماری و برادران شب

مجموعه کتاب‌ آماری، نام یک سه‌گانه در ژانر رمان‌های فانتزی است که توسط بی. بی. آلستن، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس مشهور به رشته‌ی تحریر در آمده است. مجموعه‌ی آماری ماجراهای جذاب یک دختر نوجوان سیاه‌پوست به نام «آماری پیترز» را پی می‌گیرد. داستان آماری این‌گونه آغاز می‌گردد: آماری متوجه شده است که قدرتی جادویی دارد، و حالا می‌خواهد از قدرتش برای نجات برادر گم‌شده‌اش و البته یافتن یک جامعه‌ی مخفی‌ از جادوگران استفاده کند.

روی‌هم‌رفته، مجموعه کتاب آماری داستان‌سرایی جذابی دارد و نقد‌های مثبت زیادی دریافت کرده است. این مجموعه در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز نیز قرار داشته و نامزد یا برنده‌ی جایزه‌های مختلفی شده است. ازجمله مسائل مهمی که در این سه‌گانه به آن‌ها پرداخته می‌شود، می‌توان به مفاهیمی همچون دوستی و نژادپرستی اشاره کرد.

هر سه مجلد این مجموعه از ریتم بالایی برخوردارند و فضایی رازآلود و معمایی دارند. بنابراین در صورتی‌ که از داستان‌هایی جادویی و فانتزی لذت می‌برید، فارغ از این‌که چند سال دارید، می‌توانید از مجموعه کتاب‌های آماری لذت و بهره ببرید.

جوایز و افتخارات کتاب آماری و برادران شب 1

  • از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودک واتراستونز در سال 2022
  • برنده‌ی جایزه‌ی Southern برای نوجوانان در سال 2021
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز در سال 2021
  • برنده‌ی جایزه‌ی Coretta Scott King John Steptoe برای «استعدادهای جدید» در سال 2021
  • نامزد جایزه‌ی طلایی ورمونت در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب آماری و برادران شب 1

  • مجموعه کتاب آماری بدون شک برای دانش‌آموزان اواخر ابتدایی و متوسطه که طرفدار فیلم‌های «هری پاتر»، «پرسی جکسون» و «مردان سیاه‌پوش» هستند، یک مجموعه‌ی موفق خواهد بود. یک فانتزی عالی برای مقطع دبیرستان که طرفدارانی فوری به خود جذب می‌کند و بچه‌ها را برای روایت‌های بیشتر مشتاق می‌سازد. (اسکول لایبرری ژورنال، بررسی ستاره‌دار)

  • یک ماجراجویی فانتزی مسحورکننده، پر از قلب و روح. آماری جادویی است! (انجی توماس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • در اولین مجلد از این بازی هیجان‌انگیز، قهرمان باهوش کتاب آماری و برادران شب 1خود را وارد محیطی پر از جادو، موجودات افسانه و خطر می‌سازد. آماری، یک دختر سیاه‌پوست با امکاناتی محدود، در دنیایی شگفت‌انگیز، طنازانه و ماجراجویانه وارد می‌شود که او را به یک برنده تبدیل می‌سازد. (پابلیشرز ویکلی)

  • خنده‌دار و تخیلی. (جسیکا تاونسند، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • هوشمندانه، تخیلی، و پر از قلب! من هر صفحه‌ی جادویی آن را دوست داشتم. ( جی سی سروانتس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • ترکیبی از موجودات فراطبیعی عجیب‌وغریب و جدید و خون‌آشام‌ها و جادوگران کلاسیک که هم آشنا و هم خارق‌العاده است... خوانندگان بدون شک برای ماجراهای بیشتر آماری به انتظار می‌نشینند. (Bulletin of the Center for Children’s Books)

  • داستان کتاب آماری و برادران شب 1 دنیایی از افسون، خطر، هیجان و طنز را معرفی می‌کند. (Horn Book Magazine)

کتاب آماری و برادران شب 1 برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به کتاب‌های معمایی، فانتزی و ماجراجویانه علاقه‌مند هستند، مخاطبان اصلی کتاب آماری و برادران شب 1 به شمار می‌روند.

با بی. بی. آلستن بیشتر آشنا شویم

براندِن بروس آلستن که بیشتر با نام بی. بی. آلستِن، شناخته می‌شود، نویسنده‌ی مشهور ادبیات کودک و نوجوان است. آنچه بیش از هر چیز دیگری نام آلستن را بر سر زبان‌ها انداخت، اولین رمان او با نام آماری و برادران شب بود که نخستین مجلد از مجموعه‌ای به همین نام (آماری) به شمار می‌آید. این مجموعه جوایز و افتخارات زیادی را از آن نویسنده‌اش کرده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده است.

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید چرا بروس آلستن خود را بی. بی. می‌نامد. نخست آن‌که بی. بی. دو حرف ابتدایی نام اوست، اما جالب‌تر آن‌که زمانی که آلستن کوچک بود، شیفته‌ی بی. بی. کینگ (B.B. King)، نوازنده‌ی مشهور گیتار الکتریک بود. از این رو، زمانی که فرصتی برای نویسنده شدن پیدا کرد، به یاد نوازنده و خواننده‌ی موردعلاقه‌اش، آثارش را با نام بی. بی. آلستن منتشر کرد.

بی. بی. آلستن هم‌اکنون در لکسینگتون، کارولینای جنوبی زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب آماری و برادران شب 1 می‌خوانیم

تا حالا ندیده‌ام کسی به‌اندازه‌ی دیلن خوشحال شود. گوی شیشه‌ای استعداد خواهرش را آمادگی جسمانی تشخیص می‌دهد و آن را به ورزشکاری ابرانسانی تبدیل می‌کند. لارا تصمیم می‌گیرد توانایی فراطبیعی‌اش را محک بزند و مدتی طولانی پشت‌سرهم روی صحنه پرش‌ها و معلق‌ زدن‌های باورنکردنی انجام می‌دهد. حرکاتش شبیه جلوه‌های ویژه‌ی یک فیلم ابرقهرمانی است. حضار ازخودبی‌خود می‌شوند. لارا، بعد از چند بار تعظیم، عملاً از روی صحنه می‌جهد پایین و برادرش هم پوزخندزنان پشت ‌سرش پایین می‌آید.

چراغ‌ها بازهم کم‌نور می‌شوند و خانم کرو به‌طرف سکو برمی‌گردد. «حالا قراره شاهد اهدای یه نشان خیلی خاص باشیم. گمون کنم به همین دلیل امسال این‌همه به تماشاچی‌هامون اضافه شده. آماری پیترز، لطفاً بیا روی صحنه پیش من.»

تک‌تک چشم‌های داخل سالن اجتماعات به من دوخته می‌شوند. دوربین‌ها دیوانه‌وار فلاش می‌زنند. عادت ندارم مرکز توجه باشم. به‌هرحال، نه برای چیزهای خوب. انگار هرچه جلو می‌روم، به صحنه نمی‌رسم.

هنگام بالا رفتن از پله‌ها دست‌هایم می‌لرزد. روی صحنه که می‌ایستم، صورت گرگرفته‌ام جلوی پرده‌ی غول‌پیکر قرار می‌گیرد.

خانم کرو لبخند گرمی می‌زند و دستش را دور شانه‌ام حلقه می‌کند. «اهدای نشان سنگ ماه واقعاً به‌ندرت اتفاق می‌افته. خیلی هم کم پیش می‌آد که دوتا نشان به یه خانواده تعلق بگیره. تو تموم تاریخچه‌ی سازمان، فقط سیزده مورد این‌جوری اتفاق افتاده و آماری دومین پیترزیه که این افتخار نصیبش می‌شه.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آماری و برادران شب 1
نویسنده
مترجمآزاده حسنی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات408
زبانفارسی
شابک978-622-274-221-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آماری و برادران شب 1

S
۱۴۰۲/۶/۴
عالی بود و من از خوندنش واقعا لذت بردم داستان خیلی جالبی داشت که هم خیلی آموزنده بود و هم تا آخرین لحظه چیزی برای رو کردن و شگفت زده کردن داره برای کسایی که کتاب‌های فانتزی، جادویی و ماجراجویی میخونن فوق‌العاده عالیه واقعا باید اینو بخونن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آماری و برادران شب 1

برای دریافت کتاب آماری و برادران شب 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.