معرفی و دانلود کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی

عکس جلد کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی
قیمت:
۹۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی

در کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی، کریس کالفر قهرمان‌های داستان را با سلاح تخیل به جنگ بزرگترین شخصیت‌های منفی دنیای ادبیات می‌فرستد؛ آن هم در شرایطی که مرد نقاب‌دار با کمک ساحره‌ی خبیث غربی، ملکه‌ی قلب‌ها و کاپیتان هوک، تمامی خانواده‌های سلطنتی سرزمین داستان‌ها را به اسارت درآورده است. این کتاب در سال 2016 نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب کودک و نوجوان از طرف گودریدز شده است.

درباره‌ی کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی

جلد پنجم از مجموعه کتاب‌های قصه‌های همیشگی (The Land of Stories)، کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی (An Author's Odyssey) است. در این قسمت از ماجراجویی‌های الکس و کانر، کریس کالفر (Chris Colfer) آن‌ها را در برابر شخصیت‌های منفی مهم در تاریخ ادبیات فانتزی قرار می‌دهد. قهرمانان داستان معجونی دارند که می‌تواند آن‌ها را وارد هر داستانی کند. آن‌ها با سفر به مجموعه داستان‌هایی که کانر در کودکی نوشته است از خلاقیت‌های او استفاده می‌کنند تا با مرد نقاب‌دار و ارتش شرور او مبارزه کنند.

هنگامی که کریس کالفر شخصیت‌های داستان را وارد دنیایی می‌کند که از تخیل کانر سرچشمه گرفته است، آن‌ها متحدانی پیدا می‌کنند که هرگز به ذهن کسی نمی‌رسید. آن‌ها خاطراتی را مرور می‌کنند که قبلاً در دنیاهای فانتزی اتفاق افتاده است. کتاب سفر به سرزمین سرگردانی گشت‌وگذاری در تخیل است، با پیامی شگفت‌انگیز در مورد نوشتن و قدرت تخیل. کریس کالفر به خوانندگان خود یاد می‌دهد که می‌توانند با قدرت تخیل خود در برابر قدرتمندترین ارتش‌ها بایستند. در رمان فانتزی قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی نوشتن تبدیل به ابزاری برای مبارزه می‌گردد و مخاطب به نوشتن تشویق می‌شود.

در کتاب سفر به سرزمین سرگردانی خواننده شناخت بهتری نسبت به کانر پیدا می‌کند. در طول این کتاب خواننده تخیل‌های دوران کودکی کانر را مرور می‌کند و می‌بیند که چطور تخیل از دنیای واقعی وام می‌گیرد. با این کار کریس کالفر اهمیت تخیل‌های کودکانه را به خواننده یادآور می‌شود. همه‌ی شخصیت‌هایی که کانر در مبارزه با مرد نقاب‌دار با آن‌ها رو‌به‌رو می‌شود به‌نوعی نماد افراد حقیقی زندگی او هستند. خانواده‌ای از قهرمان‌ها در طول داستان به کانر کمک می‌کنند که اهمیت توجه به همکاری دوستانه درون خانواده برای کریس کالفر را نشان می‌دهد.

کانر و همه‌ی قهرمان‌های دیگر کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی نیاز دارند که مانند یک خانواده در برابر مشکلات ایستاده و باهم خطرات را پشت سر بگذارند. این جنبه از داستان کریس کالفر باعث می‌شود علاوه ‌بر داستان هیجان‌انگیز این جلد از مجموعه‌ی قصه‌های همیشگی جنبه‌های آموزنده‌ی بسیاری هم در طول خواندن داستان توجه ما را جلب کند.

الهام فیاضی این اثر را به فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های قصه‌های همیشگی

کتاب‌های قصه‌های همیشگی (The Land of Stories) مجموعه‌ای از داستان‌های ماجراجویانه و فانتزی برای کودکان است که توسط کریس کالفر نوشته شده است. داستان کتاب قصه‌های همیشگی روایت سفر الکس و کانر از دنیای واقعی به دنیای خیالی و کودکانه است. کتاب‌های کریس کالفر مانند پادزهری برای بیرون رفتن از سختی‌های زندگی روزمره است که مفاهیمی همچون دوستی و عشق به خانواده را به خوانندگان خود می‌آموزد. کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی جلد پنجم از مجموعه‌ای 6 جلدی است که تا کنون منتشر شده. 5 جلد از مجموعه‌ی کتاب‌های قصه‌های همیشگی به زبان فارسی ترجمه شده‌اند که شامل: «طلسم آرزو، بازگشت ساحره، هشدار برادران گریم، اکسیر جادویی و سفر به سرزمین سرگردانی» است.

اقتباس سینمایی از کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی

در سال 2017 کمپانی فیلم‌سازی قرن بیستم اعلام کرد قصد دارد فیلم سینمایی بر اساس کتاب‌های قصه‌های همیشگی تولید کند. کریس کالفر نیز به‌عنوان نویسنده و بازیگر در فیلم قصه‌های همیشگی حضور خواهد داشت.

جوایز و افتخارات کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی

  • جزو پرفروش‌ترین مجموعه‌کتاب‌های نیویورک تایمز
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال از نظر بارنز و نوبلز (2012)
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب کودک و نوجوان (2016)

نکوداشت‌های کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی

  • فریبنده (وگ نوجوانان)
  • ترکیبی عالی از ماجراجویی، بدبختی، طنز و عشق... نبوغ خالص. (ساندی میل)
  • سرزمین‌های جادویی کالفر خیلی بیشتر از چیزی که دیزنی آرزو دارد پربار است. (یواس‌اِی تودی)
  • قصه‌های همیشگی با ترکیبی از جدیات و بازیگوشی خود ضربه‌ی بزرگی می‌زند (بررسی کتاب نیویورک تایمز)
  • در قصه‌های همیشگی کالفر استعداد خود را در ساختن طرح‌های خیالی و شخصیت‌های چندبعدی به‌نمایش گذاشته است. (لس‌آنجلس تایمز)

کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی برای چه کسی مناسب است؟

کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی برای نوجوانان بالای 12 سال مناسب است. اشاره‌های متعدد کریس کالفر به داستان‌های قدیمی و استفاده از شخصیت‌های مهم ادبیات فانتزی باعث می‌شود که داستان قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی برای بزرگترها نیز جذاب باشد.

با کریس کالفر بیشتر آشنا شویم

کریستوفر پائول کالفر (Christopher Paul Colfer)، بازیگر، خواننده و نویسنده‌ی آمریکایی است که در 27 می 1990 در کالیفرنیا به‌دنیا آمد. شهرت جهانی کالفر پیش از نویسندگی مربوط به بازی در سریال گلی (Glee) است. کالفر به‌خاطر بازی در نقش کورت هومل برنده‌ی جایزه‌های متعددی شد؛ از جمله برنده‌ی بهترین بازیگر نقش دوم در مراسم گولدن گلوب سال 2011. همچنین در همان سال کالفر در فهرست 100 نفره‌ی تأثیرگذارترین شخصیت‌های جهان که تایمز منتشر می‌کند قرار گرفت. اولین حضور سینمایی کریس کالفر در فیلم «رعد و برق خورده (Struck by Lightning)» به‌عنوان بازیگر و نویسنده بوده است. علاوه‌بر بازیگری و فیلم‌نامه‌نویسی، کریس کالفر نویسنده‌ی مجموعه‌ی پرفروش قصه‌های همیشگی در نیویورک تایمز است. پس از انتشار جلد 6 از مجموعه‌ی قصه‌های همیشگی کریس کالفر مجموعه‌ای به نام جادوهای همیشگی (A Tale of Magic) منتشر کرد که پیش درآمدی برای قصه‌های همیشگی محسوب می‌شود. جلد اول این مجموعه نیز به فارسی ترجمه و به‌عنوان کتاب جادوهای همیشگی 1: جادو ممنوع منتشر شده است.

در بخشی از کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی می‌خوانیم

اداره‌ی آموزش و پرورش ویلو کرِست برای جشن بازنشستگی مدیر نازنینش سنگِ تمام گذاشته بود. تالار مهمانی آن‌قدر باشکوه تزیین شده بود که از دورهمی دیشب بینگوی سالمندان هیچ اثری دیده نمی‌شد. میزها با رومیزی‌های توری، گلدان‌ و شمع‌های برقی تزیین شده بودند. برای هر نفر آن‌قدر روی میزها بشقاب‌های طلایی و کارد و چنگال‌های نقره‌ای چیده بودند که مهمان‌ها نمی‌دانستند با آن‌همه ظرف چه‌کار کنند.

معلم‌ها، مشاوران، خدمتکارها، آشپزها و دانش‌آموزان قدیمی دسته‌دسته می‌آمدند تا با مدیر خداحافظی کنند و برایش آرزوی بهترین‌ها را داشته باشند. این مهمانی بازنشستگی باشکوه‌ترین گردهمایی‌ای بود که به عمرشان در آن شرکت کرده بودند. ولی مهمان افتخاری جشن با دیدن آن قیافه‌های دمغ و افسرده حس می‌کرد به‌جای جشن به مراسم تدفین آمده.

رئیس جدید منطقه‌ با قاشق به لیوان نوشیدنی‌اش زد و سالن ساکت شد. رئیس توی میکروفون گفت: «لطفاً توجه کنین. شب همگی به‌خیر. من دکتر برایان میچل هستم. همون‌طور که می‌دونین، ما امشب به افتخار یکی از بهترین مربیانی که اداره‌ی آموزش و پرورش ویلو کرِست افتخار استخدامش رو داشته دور هم جمع شده‌ایم؛ خانم اِوِلین پیترز.»

نام او با موج گرمی از تشویق جمعیت همراه شد. نورافکن روی خانم پیترز افتاد که جلوی سالن و کنار دکتر میچل نشسته بود. او با لبخند برای مهمانان دست تکان داد، اما ته دلش از موافقت با این گردهمایی پشیمان بود. توجه خاص و تعریف و تمجید همکارانش همیشه معذبش می‌کرد و آن شب قرار بود کلی از این تعریف و تمجیدها بشنود.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز: شاگرد نورچشمی
فصل یک: امپراتوری نقاب‌دار
فصل دو: تنبیه
فصل سه: سقوط امپراتور
فصل چهار: شام دل‌چسب خانوادگی
فصل پنج: صدای گریه‌ در قصر
فصل شش: پیشنهاد مسحورکننده
فصل هفت: خانم ناخدا و خدمه‌اش
فصل هشت: خشم سام بادبان‌دودی
فصل نه: گشتن دورِ مثلث بِرمودا
فصل ده: استاربوردیا
فصل یازده: طلسم‌ها
فصل دوازده: توقف کشتی در سیکامور درایو
فصل سیزده: ملکه‌ی کهکشانی
فصل چهارده: آفت‌های فضایی
فصل پانزده: ملاقات سیب و درخت
فصل شانزده: خانه‌ی شلوغ، اعصاب‌های خط‌خطی
فصل هفده: گردهمایی دوباره
فصل هجده: بیمارستان کودکان سَنت اَندرو
فصل نوزده: زیبلینگ‌ها
فصل بیست: آزمایشگاه سرّی پروفسور والِت
فصل بیست و یک: شهر صاعقه‌ها
فصل بیست و دو: قصری لبریز از سؤال
فصل بیست ‌و ‌سه: غریبه‌های آشنا
فصل بیست ‌و ‌چهار: ماجراهای پسر بالون‌سوار
فصل بیست‌ و‌ پنج: سرگذشت ملکه ترول‌بِلا
فصل بیست‌ و‌ شش: الکس تنها
فصل بیست ‌و ‌هفت: قبرستان مردگانِ ازگوربرگشته
فصل بیست ‌و ‌هشت: حادثه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی
نویسنده
مترجمالهام فیاضی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-274-085-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی

برای دریافت کتاب قصه‌های همیشگی 5: سفر به سرزمین سرگردانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.