معرفی و دانلود کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک

عکس جلد کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک

کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک نوشته‌ی اشکان طالبی و صفورا قاسمیان، بُرد و سخت‌افزار شرکت آردوینو را معرفی می‌کند و می‌کوشد برنامه‌نویسی در محیط نرم‌افزار آن را آموزش دهد. این کتاب انواع داده‌ها، متغیرها، توابع و عملگرهای آردوینو را توضیح می‌دهد، شیوه‌ی کدنویسی در این نرم‌افزار را برای روشن کردن LED، فاصله سنجی و کنترل سرعت موتور، می‌آموزد و در مورد ساخت انواع ربات‌ها با کمک این میکروکنترلر صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک

یکی از ابداعات مهم و اساسی در قرن بیستم، میکروکنترلرها بودند. این ابزارهای محاسباتی در حقیقت مقیاسی کوچک از کامپیوترها به‌شمار می‌رفتند ولی یک توانایی و قابلیت ویژه هم داشتند؛ اینکه می‌توانستند محیط اطرافشان را حس کرده، پردازش کنند و واکنش نشان دهند. به همین خاطر به میکروکنترلرها اصطلاحاً سایبرفیزیکال گفته می‌شود. از این ابزار در خیلی از محصولات تکنولوژیک استفاده شده ولی احتمالاً مهم‌ترین کاربرد آن در ساخت ربات‌هاست. ربات درواقع چیزی جز حس‌گرها و عملگرها نیست و طبیعتاً میکروکنترلر در میان آن‌ها نقشی پررنگ و اساسی ایفا می‌کند. به خاطر اهمیت این ابزار در محصولات الکتریکی، بسیاری از مهندسان و پژوهشگران علاقه دارند تا با آن آشنا شوند. به عقیده‌ی خیلی از متخصصان، کار با بُردهای آردوینو (Arduino) که درواقع میکروکنترلرهای آموزشی به‌حساب می‌آیند، می‌تواند شروع خوبی برای این دسته از افراد باشد.

آردوینو پلتفرمی متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که کاربر باید هر دو را بشناسد و توانایی کار با آن‌ها را داشته باشد. کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک نوشته‌ی اشکان طالبی و صفورا قاسمیان یکی از منابع مفید برای درک کردن این ابزار و یادگرفتن آن است. این کتاب بردها یا در حقیقت میکروکنترلرهای آردوینو را معرفی می‌کند، محیط این برنامه‌ی نرم‌افزاری را نشان می‌دهد و کدنویسی در آن را به شما می‌آموزد.

سخت‌افزار آردوینو میکروکنترلری تک بُردی است که برای استفاده از آن باید از نرم‌افزار اختصاصی آن استفاده کرد. این نرم‌افزار زبانی شبه به C دارد و کدهای نوشته‌شده در آن، پیش از انتقال به برد، به C ترجمه شده و سپس کامپایل می‌شوند. آردوینو زبان پیچیده‌ای ندارد و کسانی که پیش‌تر برنامه‌نویسی کرده باشند، می‌توانند خیلی سریع آن را فرابگیرند. اشکان طالبی و صفورا قاسمیان در کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک، انواع توابع، عملگرها، داده‌ها و متغیرها و دیگر مفاهیم این زبان را توضیح می‌دهند. نویسندگان در ادامه به خواننده می‌آموزند که چطور باید از این نرم‌افزار برای راه‌اندازی میکروکنترلر استفاده کرد. چندین پروژه‌ی عملی نیز طراحی می‌کنند و آموزش می‌دهند؛ مثل روشن کردن LED، کنترل بی‌سیم میکروکنترلر یا کنترل آن با بلوتوث و ... . در فصل پایانی نیز وارد بحث رباتیک می‌شوند و از این می‌گویند که چطور می‌توان از آردوینو برای ساخت انواع ربات استفاده کرد.

کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌های برق و کامپیوتر و همچنین رباتیک و فعالان در این زمینه‌ها پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
فصل 1: مقدمه
فصل 2: مباحث مقدماتی
فصل 3: برنامه‌نویسی
فصل 4: کار با آردوینو
فصل 5: پروژه‌های کاربردی
فصل 6: ساخت ربات با آردوینو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-218307-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک

برای دریافت کتاب آموزش آردوینو با محوریت رباتیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.