معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python

عکس جلد کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python
قیمت:
125000 تومان - 13.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python

مسعود نظری و اشکان طالبی در کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python به صورت عملی مبانی و کلیات زبان پایتون را آموزش می‌دهند. این کتاب برای همه‌ی سطوح تدارک دیده شده و تلاش دارد پایتون، این زبان برنامه‌نویسی نسبتاً ساده اما بسیار کاربردی و فراگیر را، به شکلی عمیق و با ارائه‌ی مثال‌های متعدد تعلیم دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python

پایتون از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیاست که حدوداً 30 سال از ابداعش می‌گذرد. این زبان کاربردهای فراوانی دارد: در نوشتن اپلیکیشن تا ساخت مدل‌های یادگیری ماشین و پیاده‌سازی شبکه‌های عصبی از پایتون استفاده می‌شود. پایتون برنامه‌ای متن باز است و کتابخانه‌های زیاد و توابع متنوع از ویژگی‌های اصلی آن محسوب می‌شوند: به‌راحتی می‌توان از این کتابخانه‌های رایگان و در دسترس استفاده کرد، می‌توان خیلی از کدها را از آن‌جا برداشت و بدون اینکه نیاز باشد دوباره نوشته شود، با سرعت بیشتر کدنویسی را پیش برد. به خاطر همین سادگی و غنا است که پژوهشگران، ریاضی‌دانان و دانشمندان علم داده معمولاً پایتون را به کار می‌گیرند.

کتاب آموزش جامع برنامه‌نویسی Python به شیوه‌ای نوشته شده که هر کسی بتواند از مباحثش استفاده ببرد. کسانی که آشنایی چندانی با زبان پایتون ندارند می‌توانند با این کتاب کاربردی شروع کنند. پایتون زبانی کوچک با قواعد محدود و ساده است و یادگیری‌اش نیاز به وقت چندانی ندارد. اما این سادگی به معنای پیش پاافتاده بودن پایتون نیست. بلکه پیچیده‌ترین مفاهیم و برنامه‌ها را با همین کلمات ساده می‌توان نوشت. زمینه‌هایی همچون پردازش تصاویر و بازی‌نویسی تحت‌تأثیر پایتون هستند و به این زبان وابسته‌اند.

می‌توان گفت زبان برنامه‌نویسی پایتون همزمان سهل و پیچیده است. بنابراین کار با این زبان نیاز به مهارت دارد و این امر با مطالعه و تمرین مستمر به دست می‌آید. مسعود نظری و اشکان طالبی در کتاب‌ خود به همین نکته اشاره دارند و سعی کرده‌اند کتابی جامع و عملی بنویسند. مثال‌هایی در هر بخش آورده شده تا تمرین مناسبی برای خواننده باشد. مباحث به نحوی مرتب شده‌اند که حتی برای کاربران آشنا و حرفه‌ای پایتون هم چیزی برای فراگرافتن باشد.

یکی از تمایزهای پایتون با دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی، جامعه‌ی پشتیبان آن است. تعداد زیادی برنامه‌نویس حرفه‌ای و ناشناس در سرتاسر دنیا که هم از پایتون‌نویس‌های مبتدی حمایت می‌کنند و هم کتابخانه‌های پایتون را ارتقا می‌دهند. پایتون را یک نفر ابداع کرده بود اما همین جامعه بود که طی این سی‌سال پیوسته و دائم این زبان را ارتقا داد و به سطح امروزی رساند. کتاب آموزش جامع برنامه‌نویسی Python این امکان را می‌دهد که در زمانی کوتاه برنامه‌نویسِ پایتون خوبی شوید.

کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی کسانی که مشتاق یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون هستند، توصیه می‌شود. هرکسی با هر سطح دانشی که از زبان پایتون دارد، می‌تواند از این کتاب استفاده کند و مهارتش را ارتقا دهد.

در بخشی از کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python می‌خوانیم

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا مبتنی بر شئی‌گرایی است. پایتون به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ای واضح و خوانا بنویسید؛ بسیار شیواتر و خواناتر از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی موجود. فلسفه ایجاد آن بر دو هدف اصلی تأکید دارد: خوانایی بالای برنامه‌های نوشته‌شده، و بازدهی بالا. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند؛ به عبارتی زبان کوچکی است، پس یادگیری آن ساده است. در مقابل، کتابخانه و دستورات آماده زیادی دارد که کار را برای کاربر خیلی ساده می‌کند. پس می‌توان گفت پایتون ترکیبی از سادگی و قدرت است که آن را تبدیل به یک زبان ایده‌آل برای برنامه‌نویسی می‌کند.

چه کسانی پایتون را استفاده می‌کنند؟ از زمان ساخت زبان برنامه‌نویسی پایتون در تاریخ 1990 میلادی توسط آقای گویدو ون روسام (Guido van Rossum) میزان استفاده‌کنندگان این زبان روز به روز در حال افزایش است. در دهه اخیر علاقه‌مندان به زبان پایتون بسیار بیشتر شده‌اند. زبان پایتون به طور اختصاصی برای کارهای مدیریتی سیستم ساخته شده است اما از این زبان برای آموزش برنامه‌نویسی به تازه‌کارها نیز استفاده می‌شود. سازمان ناسا (NASA) از زبان پایتون برای بسیاری از نرم‌افزارهای خود استفاده می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل یکم: آشنایی با زبان پایتون 
فصل دوم: لیست‌ها و تاپل‌ها
فصل سوم: رشته‌ها
فصل چهارم: دیکشنری‌ها در پایتون
فصل پنجم: دستورات شرطی و حلقه‌ها
فصل ششم: توابع در پایتون
فصل هفتم: ماژول‌ها
فصل هشتم: شئی‌گرایی
فصل نهم: گراف‌ها و نمودارها
فصل دهم: رابط گرافیکی در پایتون
فصل یازدهم: پکیج کردن برنامه نوشته‌شده
فصل دوازدهم: کاربردهای مهندسی زبان پایتون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-600-1246-62-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
125000 ت - 13.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python

برای دریافت کتاب آموزش جامع برنامه‌ نویسی Python و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.