معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها

کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها اثری آموزشی-تمرینی درباره این تراشه کاربردی است که توسط اشکان طالبی و صفورا قاسمیان نوشته شده است و اطلاعات لازم برای کار با میکروکنترلرها را در اختیار شما می‌گذارد.

درباره کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها:

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف علمی انجام شده است تا به بهبود و تسهیل زندگی بشر کمک کنند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به تمایل انسان برای داشتن جهانی هوشمند اشاره کرد که به ساخت میکروکنترلرها منجر شد. شرکت intel اولین میکروکنترلر کاربردی را در سال 1971 به بازار عرضه کرد که شروعی برای طراحی، تولید و البته حضور این ابزار در جنبه‌های مختلف زندگی ما بود. اشکان طالبی و صفورا قاسمیان در کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها (C programming for Microcontrollers) به معرفی و بررسی این تراشه می‌پردازند و شما را با برنامه‌‌نویسی مناسب برای آن آشنا می‌کنند.

از میکروکنترلرها (یا ریز کنترگرها) در کاربردهای تخصصی فراوانی از جمله کنترل ابزار، اسباب‌بازی‌ها، دستگاه‌های پزشکی، ماشین‌های اداری، موتورها، کنترل‌کننده‌های از راه دور و... استفاده می‌شود. در حقیقت یک میکروکنترلر، به عنوان مغز یک ابزار هوشمند است که کلیه‌ی عملیات ریاضی و منطقی، که توسط برنامه‌نویس بر روی آن تعبیه شده، توسط آن انجام می‌گیرد. لذا، ابزار استفاده از یک میکروکنترلر، برنامه‌نویسی است و اگر قرار است به زودی در حیطه کاری مربوط به میکروکنترلر مشغول به کار شوید یادگیری زبان‌های مختلف آن فواید بسیاری برای شما داشته و می‌تواند شما را از یک فرد مصرف‌کننده به تولیدکننده فناوری تبدیل کند.

لازم به ذکر است با مطالعه و انجام تمرینات این کتاب تا حد زیادی به زبان برنامه‌نویسی C مسلط می‌شوید اما دقت کنید که این اثر با تمرکز بر میکروکنترلرها نوشته شده و سرفصل‌های آن مباحث مربوط به این حوزه را پوشش می‌دهند.

کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها مناسب چه کسانی است؟

کاربران مبتدی تا پیشرفته که در حوزه میکروکنترلرها فعال هستند می‌توانند از این اثر استفاده کنند.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی C ویژه میکروکنترلرها می‌خوانیم:

مزیت دیگر حل یک مسئله با استفاده از برنامه‌نویسی نسبت به روش دستی این است که زمانی که مسئله‌ی ما دارای محاسبات سنگین و پیچیده است، در بسیاری از مواقع حل مسئله به صورت دستی امکان‌پذیر نیست یا بسیار زمان‌بر است و یا احتمال وقوع خطا در حل آن بسیار زیاد است.

با استفاده از برنامه‌نویسی، مسائل این چنینی را می‌توان در زمان کوتاه و بدون خطا حل نمود. به عنوان مثال، در پخش توان نیروگاه‌ها، هنگامی که می‌خواهیم تعیین کنیم هر نیروگاه در کشور چقدر برق تولید کند تا هزینه‌ی تولید برق در کشور بهینه باشد، حل این مسئله به روش دستی از طریق روش‌های محاسبات عددی پیچیده، همچون نیوتون رافسون انجام می‌گیرد اما بخاطر پیچیدگی محاسبات، امکان خطا در آن بسیار زیاد و حل مسئله زمان‌بر و تقریبا غیرقابل انجام است. در اینجا استفاده از برنامه‌نویسی یک روش قابل اعتماد و کاملا بهینه از نظر زمانی است.

ویژگی مهم دیگر برنامه‌نویسی این است که یک برنامه تنها یک بار نوشته می‌شود و می‌توان بارها از آن استفاده کرد. در حالی که برای حل یک مسئله به صورت دستی باید همه مراحل حل از ابتدا تا انتها طی شود. به مثال معادله درجه 2 برگردیم در صورتی که بخواهیم ریشه‌های این معادله را به صورت دستی بدست آوریم پس از تعیین ضرایب معادله، باید مقدار دلتا را بدست آورده و از آن جذر گرفته شود و در فرمول بدست آوردن ریشه‌های معادله قرار داده شود. چنانچه بخواهیم ریشه‌های معادله‌ی درجه‌ی 2 دیگری را بدست آوردیم همه این مراحل را باید از ابتدا انجام دهیم. در حالی که می‌توانیم به کمک برنامه‌نویسی، تنها یک بار برنامه‌ی مربوط به حل معادله‌ی درجه‌ی دو را نوشته و برای هر معادله‌ی درجه دو دیگر، تنها با وارد کردن ضرایب معادله، ریشه‌ها را به راحتی به دست آوریم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول- مقدمه
فصل دوم- آشنایی با مفاهیم اولیه
فصل سوم- معرفی محیط‌های برنامه‌نویسی و نحوه ایجاد برنامه
فصل چهارم- داده و متغیر
فصل پنجم- عملگرها
فصل ششم- دستورات شرطی
فصل هفتم- حلقه‌های تکرار
فصل هشتم- آرایه و رشته
فصل نهم- توابع
فصل دهم- ساختار برنامه در C، کتابخانه‌ها و دستورات پردازشی
فصل یازدهم- اشاره‌گر
فصل دوازدهم- ساختمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-2182-22-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها

امیررضا جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
اگر می‌خوای این کتاب رو بخونی اول باید سیستم داشته باشی دوم باید علاقه داشته باشی سوم اینکه برای شروع از کلیپ و استاد شروع کن با کتاب کارت راه نمی‌افته و اما کلا زبان‌های خارجی و زبان‌های برنامه نویسی کتاب‌های ریاضی کتاب‌های مفهومی ووو اگر فرد تا حدی اطلاع نداشته باشه و کار نکرده باشه فایده نداره و وقت خودشو حروم میکنه چون کلی سوال در ذهنت کلی چیزها کسی نیس پاسخ بده هرچقدرم ضریب یادگیریت یا هوشیت بالا باشه نخبه اصلا باشی نمی‌تونی با کتاب در یک زمان مطلوب به یک نتیجه خوب برسی.
حجی
۱۴۰۲/۷/۲۶
سریعترین راه برای یادگیری زبان سی که بر مطالب ضروری تمرکز دارد
مهدی قدیری
۱۴۰۲/۹/۲۲
بسیار مفید و مناسب واسه یادگیری
هاشم فرحانی
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتاب خوبیه. پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها

برای دریافت کتاب برنامه‌ نویسی C ویژه میکروکنترلرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.