معرفی و دانلود کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی

عکس جلد کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی
قیمت:
۳۸۰۰۰ ۳۴,۲۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی

کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی اثری از اشکان طالبی، احمدرضا طالب پور و مسعود نظری است. این کتاب حاوی اطلاعات جامعی در این زمینه است که چگونه دستگاه‌‌های گوناگون می‌توانند به اینترنت متصل شوند. در شش فصل اثر حاضر با گستره‌ی مطالبی که باید در این حوزه بدانید مواجه می‌شوید. نویسندگان با بهره بردن از نثری روان و تبیین اصطلاحات تخصصی به خوبی داده‌های مورد نظر را به مخاطبان منتقل می‌کنند.

درباره‌ی کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی

کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی تألیف اشکان طالبی، احمدرضا طالب پور و مسعود نظری است. این کتاب توسط مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری دیباگران تهران منتشر شده است. این مؤسسه در طول چند سال اخیر سعی کرده در موضوعات و رشته‌های گوناگون کتاب‌های علمی منتشر کند و بار علمی مخاطبان را در حوزه‌های مختلف افزایش دهد. این کتاب نیز در بخش مربوط به آموزش مبانی کامپیوتر و اینترنت به نگارش درآمده و به علاقه‌مندان داده‌های مفیدی در این زمینه ارائه می‌دهد. کتابی که پیش روی شماست قصد دارد از این مسئله بگوید که امروزه بسیاری از اشیاء قابلیت‌هایی دارند که می‌توانند به اینترنت وصل شوند. نویسندگان ابتدا به شرح قابلیت‌های هر شیء می‌پردازند و سپس به صورت عملی آموزش‌های لازم را برای متصل شدن به اینترنت به واسطه‌ی این ابزارها یاد می‌دهند.

در این کتاب با نثری روان و آسان‌فهم مواجه هستید و به راحتی مطالبی که ارائه شده را می‌توانید فرابگیرید. در همان بخش مقدمه، نویسندگان به صورت بسیار فشرده چکیده‌ای از آنچه خواهید خواند برای‌تان ترسیم می‌کنند. اینکه دغدغه‌ی اصلی کتاب چیست و در عصر کنونی آگاهی از چنین مطالبی برای هر شخص به اشکال مختلف می‌تواند مفید باشد. در فصل نخست این کتاب قرار است به شما نمایه‌ای کلی از ساز و کارهای اینترنت اشیا ارائه شود. اینکه به واقع چه کاربردهایی دارد و چقدر می‌تواند مفید باشد و در عین حال چه مشکلاتی در آن اجتناب‌ناپذیر است و باید به خوبی نسبت به آن آگاه شوید.

فصل دوم که عنوان آن «سنسور، عملگر، سیستم سایبر فیزیکی» است، به توضیح و شرح کُلیِ حسگرها و نقش آن‌ها در اتصال به اینترنت می‌پردازد. در واقع، نویسندگان کتاب سعی دارند به طور کلی ساختارها و پایه‌های علمی این حیطه را به طور جامع برای مخاطبان توضیح دهند. پس به همین جهت، با اثر نسبتاً کاملی در این مبحث مواجه هستید. در فصل چهارم با عنوان «پلتفرم‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی در اینترنت اشیا» به شما گفته می‌شود که باید کدام دسته از پلتفرم‌ها را بشناسید و چگونه با آن‌ها کار کنید.

در فصل پنجم با مطالبی از «رزبری پای» آشنا می‌شوید. رزبری پای در این مبحث چیست؟ در واقع به بردهای ویژه‌ی اینترنت اشیا چنین لقبی را داده‌اند و برای متصل شدن به آن‌ها باید از انواع برد به خوبی اطلاع داشته باشید. نویسندگان کتاب کار شما را ساده کرده‌اند و در یک شرح دقیق و ساده به شما چیزهایی که باید بدانید را توضیح داده‌اند. در فصل‌های بعدی نیز مطالبی در باب پیاده‌سازی یک پروژه و موانعی که در این راستا پیش روی‌تان قرار دارد می‌خوانید.

کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به مخاطبان کتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی می‌خوانیم

پایه‌های همه کاره (general):
ساده‌ترین توضیح برای این پایه‌ها این است که مارا قادر می‌سازند تا به صورت دستی تعیین کنیم که در چه وضعیتی به سر می‌برند. یعنی شما می‌توانید تعیین کنید که یک پایه‌ی خاص در حالت 3,3 ولت (روشن-1) باشد و یا در حالت 0 ولت (خاموش- 0) و یا این که به عنوان یک گیرنده ولتاژ خارجی عمل کند. لذا شما می‌توانید با استفاده از این پایه‌ها انواع مختلفی از مدارات مورد نظر خود را پیاده نمایید.

این پایه‌ها را می‌توان برای ساخت انواع پالس‌های دلخواه به کار برد که می‌توانند به عنوان پالس کنترلی (مدولاسیون‌های پالس مکان و پهنای پالس) در کنترل دور موتور، کنترل ابزارهای نوری و... استفاده کرد.

یک پین GPIO می‌تواند به دو صورت ورودی و خروجی مورد استفاده قرار بگیرد. در مد خروجی دو حالت HIGH و LOW وجود دارد که به ترتیب 3,3 و 0 صفر ولت را روی آن پایه خاص اعمال می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: سنسور، عملگر، سیستم سایبرفیزیکی
فصل سوم: ایده‌های جالب در حوزه‌ی اینترنت اشیا
فصل چهارم: پلتفرم‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی در اینترنت اشیا
فصل پنجم: رزبری پای: برد ویژه‌ی اینترنت اشیا
فصل ششم: پروژه‌های عملی اینترنت اشیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات189
زبانفارسی
شابک978-600-124-756-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۰۰۰ ۳۴,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی

برای دریافت کتاب اینترنت اشیا: مفاهیم و پیاده سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.