معرفی و دانلود کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی

عکس جلد کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی

آردوینو که با استفاده از میکروکنترلرها ساخته می‌شود، امکان کنترل اجزای الکترونیکی مختلف را برای ما فراهم می‌کند. اهمیت مطالعه‌ی کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی برای فعالان حوزه‌ی الکترونیک برآمده از کاربرد گسترده‌ی آردوینو و لزوم یادگیری مبانی آن است. مرضیه عباسی، مولف این اثر، با گردآوری نکات کاربردی، آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی

امکان کنترل اجزای الکترونیکی و سخت‌افزارها ویژگی مهمی‌ست که آردوینو فراهم کرده که خود باعث گسترش استفاده از آردوینو شده است. فرایند مانیتورینگ سخت‌افزارها با برنامه‌نویسی انجام می‌شود و از همین رو لزوم یادگیری کدنویسی برای آردوینو افزایش یافته است. یافتن یک منبع آموزشی کامل که بتواند تمام نکات و جزئیات مرتبط با آردوینو را با زبانی ساده در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد، کار چندان آسانی نیست؛ اما کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی، توانسته نیاز مهارت‌آموزان به یک مرجع دقیق برای شروع کار در این حوزه را به خوبی برطرف کند. توضیحات مفصل و پروژه‌های موجود در این اثر می‌توانند راهنمای بسیار خوبی برای کار با آردوینو باشند.

آردوینو، به لطف تجربه‌ی کاربری خوبی که فراهم کرده، در هزاران پروژه و برنامه‌ی مختلف قابل استفاده است. کار با نرم‌افزار آردوینو برای مبتدیان آسان است، و انعطاف‌پذیری قابل‌ توجهی برای کاربرانی دارد که سطح تخصصی بالاتری دارند. معلمان و دانش‌آموزان از آن برای شروع برنامه‌نویسی و رباتیک استفاده می‌کنند. طراحان و معماران به کمک آردوینو نمونه‌های اولیه‌ی تعاملی می‌سازند و نوازندگان و هنرمندان از آن برای آزمایش آلات موسیقی جدید استفاده می‌کنند. کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی نکات بسیار ارزشمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد و علاقه‌مندان، هنرمندان یا برنامه‌نویسان می‌توانند متناسب با نیاز خود از این اثر استفاده کنند. آردوینو همچنین در تسهیل فرایند کار با میکروکنترلرها بسیار تاثیرگذار است. به طور کلی، مزایایی که آردوینو نسبت به سیستم‌های مشابه ارائه می‌دهد این است که، بردهای آردوینو نسبت به سایر پلتفرم‌های میکروکنترلرها ارزان‌ترند، نرم‌افزار آردوینو روی سیستم‌عامل‌های مختلفی اجرا می‌شود، محیط برنامه‌نویسی ساده‌ و نیز انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توان آن را توسعه داد.

با مطالعه‌ی این اثر، مقایسه‌ی بردهای آردوینو برای شما آسان خواهد شد، با نکات مختلف مرتبط آشنایی پیدا خواهید کرد و برنامه‌نویسی برای آردوینو را خواهید آموخت. در پایان قادر خواهید بود تا برای آردوینو کتابخانه بنویسید، تجهیزات مختلفی را با آردوینو بسازید، از چندین نوع ماژول استفاده کنید، با چندین نوع سنسور کار کنید و مهارت خوبی را طی پروژه‌های طرح‌شده در کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی به دست آورید.

کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب، علاقه‌مندان به حوزه‌ی الکترونیک و برنامه‌نویسی میکروکنترلرها و مهارت‌آموزان رباتیک هستند.

در بخشی از کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی می‌خوانیم

یکی از بزرگ‌ترین مزایای بردهای آردوینو، منبع‌باز بودن کل پروژه‌ی محصول آردوینو است. شماتیک‌ها، فایل‌های طراحی سخت‌افزار و کدهای مرجع همگی به صورت رایگان موجود بوده و در اختیار است تا مورد استفاده قرار گرفته یا اصلاح شوند؛ بنابراین، هر کسی آزاد است تا سخت‌افزار مدنظر خود را طراحی و تحت مجوز رسمی آن شرکت انتشار دهد. برد RedBoard بر همین اساس به‌تولید شده است. این برد همچنان کاملاً شبیه به آردوینوی Uno بوده و شبیه به آن عمل می‌کند ولی با توجه به هدف خاصی کمی اصلاح شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقایسه‌ای بر بردهای آردوینو
آماده‌سازی شیلدهای آردوینو و اتصال هدرها
اولین پروژه با آردوینو
تغییر میزان روشنایی با استفاده از مقاومت
انجام پروژه با استفاده از RGB LEDs
LED به همراه شیفت رجیستر
نمایشگر سریال
ورودی‌های دیجیتال
کنترل رنگ RGB LED
ورودی‌های آنالوگ
سنسور نور
ایجاد صدا
نمایشگر LCD
موتور DC
سروو موتور
استپر موتور
ساخت اهم‌متر توسط آردوینو
اندازه‌گیری ظرفیت خازن توسط آردوینو
کنترل چند سروو موتور
ارتباط I2C بین بردهای آردوینو
نصب و راه‌اندازی بوت‌لودر
شروع سریع با شیلد CNC V3 برای آردوینو
راه‌اندازی رله 5 ولت
نوشتن کتابخانه برای آردوینو
ساخت فاصله‌سنج آردوینو با زنگ اخبار و ال‌ای‌دی
راه‌اندازی سنسور لرزش پیزوالکتریک minisense 100
ساخت دنبال‌کننده‌ی خورشید
ماژول وایرلس nRF24L01
ماژول MPR121
ماژول بلوتوث ارتباطی با HC-05 و HC-06
اتصال ماژول بلوتوث HC-05 به آردوینو
سنسور اثر انگشت
آردوینو با سرعت‌سنج 6محوری
کار با ماژول سنسور شعله
تولیدکننده‌ی صدای آردوینو
ساخت شیلد مرور زمان برای گوپرو
کار با شیلد GSM
سنسور دمای مادون قرمز MLX90614
مقاومت‌های حساس به نیرو (FSR)
سنسور تشخیص حرکت PIR

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات326
زبانفارسی
شابک978-622-7848-32-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی

د
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
به نظر کتاب خوبیه چون با تحلیل انواع پروژه‌ها و کد‌ها اموزش میده که چه جوری برنامه نویسی رو یاد بگیریم ولی کمی سریع سطح کدها رو بالا می بره
علیرضا رحیمی
۱۴۰۳/۱/۱۶
برای کسانی که تازه با آردینو اشنا شدن و میخوان پروژه محور یاد بگیرن کتاب خوبیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی

برای دریافت کتاب آموزش تضمینی آردوینو به همراه پروژه‌های کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.