معرفی و دانلود کتاب آموزش داستان نویسی

عکس جلد کتاب آموزش داستان نویسی
قیمت:
۴۳,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش داستان نویسی

مریم جعفری مراد با همکاری و همراهی احمد جمالوند اقدام به نگارش کتاب آموزش داستان نویسی نموده است. کتاب حاضر به شرح و آموزش مراحل نوشتن یک داستان خوب اختصاص داده شده است. البته پیش از آن، داستان و انواع آن به طور کامل تعریف شده است.

درباره کتاب آموزش داستان نویسی

منتقدان ادبی برای داستان تعاریف متعددی ارائه داده‌اند که اگر بخواهیم تعریفی مختصر از آن ارائه کنیم می‌توانیم به این جمله بسنده کنیم: داستان نوعی بازآفرینی از وقایع واقعی، تاریخی یا تخیلی است. پیدایش داستان به معنای کنونی آن به قرن‌های 18 و 19 بازمی‌گردد. برخی بر این باورند که دیوارنوشته‌هایی که از انسان‌های نخستین در غارها باقی‌ست، نمونه‌های اولیه‌ی داستان هستند که چون در آن دوران خطی وجود نداشته به زبان تصویری ترسیم شده‌اند. درمیان آثار مکتوب به جا مانده از ادبیات کلاسیک ایران‌زمین، گلستان و بوستان سعدی، شاهنامه‌ی فردوسی و پنج گنج نظامی همواره مورد توجه جهانیان بوده و هستند. این آثار را می‌توان اولین نمونه‌های داستان به زبان پارسی به شمار آورد.

نگارش داستان جزو هنرهایی است که همیشه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. می‌توان به جرئت ادعا کرد که اکثر مردم دست‌کم یک بار دست‌به‌قلم شده و نوشتن داستانی را آغاز کرده‌اند. اما در نیمه‌ی راه دست از نوشتن کشیده‌اند؛ چون احساس کرده‌اند نمی‌توانند موضوعی را که درصدد نوشتن آن هستند، آنطور که شایسته است به نتیجه برسانند.

اگر شما نیز داستانی ناتمام در دست دارید و یا در آغاز کار نوشتن داستان خود هستید، کتاب آموزشی مناسبی را انتخاب نموده‌اید. مریم جعفری مراد با همکاری احمد جمالوند در کتاب آموزش داستان نویسی به ارائه‌ی مطالبی ارزشمند می‌پردازند که راهنمای بسیار خوبی برای شما در مسیر نویسندگی خواهد بود. صفحات نخستین این کتاب به ارائه‌ی تعریف داستان و ذکر انواع آن، بیان تاریخچه‌ی داستان، شرح و توصیف مسیر تبدیل شدن به یک نویسنده‌ی خوب و ... اختصاص داده شده است.

در ادامه به تعدادی دیگر از موضوعات مطرح در این کتاب می‌پردازیم: تخیل‌پردازی در داستان، انواع داستان، سبک‌های مختلف داستان‌نویسی، شخصیت‌سازی، پیرنگ، تیپ‌سازی و...

کتاب آموزش داستان نویسی مناسب چه کسانی است؟

اگر به‌دنبال یادگیری اصول و قواعد داستان‌نویسی هستید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش داستان نویسی می‌خوانیم

رمان (Novel)، یکی از معروف‌ترین انواع داستان است که همگی با آن و با بسیاری از آثار ادبی کلاسیک جهان که در این قالب نوشته شده است آشنا هستیم. رمان، داستانی بلند و معمولاً بیشتر از چهارصد صفحه است و ممکن است از ده هزار صفحه نیز فراتر رود. رمان دارای شخصیت‌های بسیار است که هر کدام پیچیدگی‌ها و ابعاد مختلفی دارند. در رمان، سلسله‌ای از حوادث بزرگ و کوچک وجود دارد و غالباً چند ماجرا یا خط طرح موازی رمان را به پیش می‌راند. توصیف و توضیح کامل رمان، قطعاً نیازمند کارگاه و مجالی جداگانه است و در اینجا به همین مختصر بسنده می‌کنیم.

داستان بلند نیز همان‌طور که از نام او مشخص است، داستان بلندی است اما معمولاً پیچیدگی‌های رمان را ندارد. اصولاً وجه تمیز رمان و داستان بلند آن قدر کم است که بعضی نویسندگان این دو قالب را یکی دانسته‌اند.

داستان نیمه بلند داستانی ما بین داستان کوتاه و داستان بلند است و به جز حجم آن (که غالباً بیشتر از 50 صفحه است) خصوصیات کلی داستان کوتاه را دارد.

داستان کوتاه به زبان فرانسه (Nouvelle)، انگلیسی (Short story): داستانی کمتر از داستان نیمه بلند و حجم آن کمتر از 50 صفحه است.

داستانک (داستان کوتاه کوتاه): داستانی کمتر از حجم داستان کوتاه.

در واقع رخ دادن چند حادثه واقعی یا تاریخی و یا حتی ساختگی ذهن را داستان می‌گویند اما یک شرط مهم دارد و تمام ریز وقایع آن می‌بایست به نتیجه‌ای ختم گردد. مهم نیست نتیجه بد باشد یا خوب؛ مهم نتیجه داشتن داستان است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
داستان چیست؟
تعریف داستان و تفاوت آن با دیگر قالب‌ها
تاریخچه داستان
انواع داستان
نویسنده کیست؟
گام‌های نویسندگی
زبان چیست؟
نقد یک داستان
تخیل‌پردازی در داستان
نظیره‌سازی
داستان‌نویسی کلاسیک
انواع داستان
سبک نوشتاری چیست؟
سبک نوشتاری مفرد اول شخص
سبک تحلیلی
سبک آزاد
سبک اقناعی (متقاعدکننده)
سبک استدلالی
تیپ‌سازی در داستان
شخصیت‌سازی در داستان
ایستا در داستان چیست؟
انواع گفتگوها
گفتمان ناقص
چگونه تنش ایجاد کنیم؟
سخت‌ترین کار نویسنده بعد از ایجاد تنش چیست؟
استفاده از مثلث طلایی
مثال‌هایی برای مثلث طلایی
الهام
الهام چیست؟
طرح (پیرنگ) چیست؟
نتیجه‌گیری کلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش داستان نویسی
نویسنده،
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-622-7926-10-1
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش داستان نویسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش داستان نویسی

برای دریافت کتاب آموزش داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.