معرفی و دانلود کتاب آموزش زبان JSON

عکس جلد کتاب آموزش زبان JSON
قیمت:
۴۵۵۰۰ ۴۰,۹۵۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان JSON و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان JSON و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش زبان JSON

کتاب آموزش زبان JSON نوشته‌ی حمیدرضا قنبری و عرفانه صحرائی، کاربردهای گسترده‌ی زبان جیسون (JSON) را در اندروید و پی‌اچ‌پی آموزش می‌دهد. این اثر همچنین شامل تمرین‌ها و مثال‌هایی کاربردی است که در یادگیری هرچه بهتر این زبان برنامه‌نویسی به شما کمک می‌کند.

درباره کتاب آموزش زبان JSON

جیسون یا JSON مخفف عبارت JavaScript Object Notation می‌باشد که به معنای نشانه‌گذاری شیء (JavaScript) است. این زبان برنامه‌نویسی به ما کمک می‌کند تا اطلاعات را به‌صورت یک ساختار ساده انتقال دهیم و یا آن را ذخیره کنیم؛ با استفاده از ساختار جیسون همچنین می‌توان اطلاعات را برای انسان به‌صورت قابل‌درک درآورد؛ این بدان معناست که پس از درک اطلاعات می‌توانیم آن‌ها را بین سیستم‌های نرم‌افزاری مختلف و یا زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون انتقال دهیم و یا ذخیره کنیم.

اگرچه ساختار جیسون به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از زبان جاوااسکریپت طراحی و استفاده می‌شد، اما پس از گذشت مدتی تبدیل به ساختاری استاندارد و پرکاربرد بدل گشت که توسط سایر زبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار جیسون برای این پدید آمد که بتوان یک شیء (Object) را در جاوااسکریپت به یک ساختار متنی و البته قابل‌درک برای انسان تبدیل کرد؛ البته می‌توان بعد از تبدیل ساختار متنی، دوباره آن را به یک شیء (Object) نیز بدل کرد.

این زبان برنامه‌نویسی، ساختاری سبک دارد. به این معنا که بعد از ذخیره‌‌ی اطلاعات حجم اطلاعات چندان بالا نخواهد بود. از این‌رو، ساختار JSON در جهت مبادله‌ی اطلاعات بین سرورها و شبکه‌های اینترنتی مناسب و کاربردی خواهد بود. ساختار JSON و XML تقریباً شبیه به‌هم عمل می‌کنند، اما بسیاری یادگیری جیسون بر ایکس‌ام‌ال را ترجیح می‌دهند؛ این امر ازآن‌روست که جیسون خوانایی بالاتری دارد و همچنین یادگیری آن برای کسانی که به جاوااسکریپت آشنایی دارند، راحت‌تر خواهد بود. به‌همین خاطر می‌توان گفت که این روزها جیسون محبوبیت بیشتری نسبت به ایکس‌ام‌ال دارد.

استفاده از ابزارهای آنلاین وب‌سایت‌ها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی ساختارهای جیسون است. در این وب‌سایت‌ها قسمت‌هایی تعبیه شده‌اند که می‌توان کدهای مربوط به ساختار جیسون را وارد کرد؛ این وب‌سایت‌ها پس از دریافت کدهای مورد نظر، آن‌ها را بررسی می‌کنند و اگر مشکلی در آن‌ها وجود داشته باشد، خطا را نمایش می‌دهند.

برای پیدا کردن این وب‌سایت‌ها می‌توانید عبارت JASON Validator را در گوگل و یا سایر موتوهای جستجو سرچ کنید.

کتاب آموزش زبان JSON مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید زبان برنامه‌نویسی JSON را از پایه بیاموزید، اثر حاضر انتخاب مناسبی برای شماست. همچنین مطالعه‌ی کتاب آموزش زبان JSON به دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر و علاقه‌مندان به حوزه‌ی برنامه‌نویسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش زبان JSON می‌خوانیم

MYSQL چیست؟

بیشتر برنامه‌های امروزی از روش‌های مختلفی برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کنند. یک برنامه می‌تواند دارای انواع مختلفی از منابع داده مانند فایل text و فایل XML و همچنین یک database باشد. از Databaseها معمول برای ذخیره انواع داده مانند نام، آدرس، سن، جنس و شغل یک شخص، آهنگ، تصویر و بسیاری چیزهای دیگر استفاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کاربرد JSON در اندروید
فصل دوم: کاربرد زبان PHP و JSON
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش زبان JSON
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات341
زبانفارسی
شابک978-600-124-957-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۵۰۰ ۴۰,۹۵۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش زبان JSON

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش زبان JSON

برای دریافت کتاب آموزش زبان JSON و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.