معرفی و دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته)

برای دانلود قانونی کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته)

حمیدرضا قنبری در کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته) آنچه برای استفاده از زبان سوئیفت نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد و شما را با نکات کاربردی این زبان جدید آشنا می‌کند.

درباره کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته):

سوئیفت یک زبان برنامه‌نویسی است که اولین‌بار در سال 2014 توسط شرکت اپل معرفی شد. این زبان دارای ویژگی‌هایی است که از بروز خطاهای رایج برنامه‌نویسی جلوگیری و یافتن اشتباهات احتمالی را ساده‌تر می‌کند. برتری دیگر سوئیفت، پشتیبانی از مفهوم توسعه‌پذیری است که به معنی امکان اعمال سیستم بر انواع ساختارها و کلاس‌هاست و آن را یک تغییر واقعی در پارادایم‌های برنامه‌نویسی می‌نامند. مجموع این برتری‌ها و خصوصیات ویژه، باعث شده سوئیفت در کنار سایر زبان‌های برنامه‌نویسی مورد توجه برنامه‌نویسان ایرانی قرار بگیرد و آثاری مانند کتاب آموزش برنامه‌نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته) از حمیدرضا قنبری به آموزش این زبان ویژه بپردازند.

این اثر بعد از معرفی کلی زبان سوئیفت، اصول پایه‌ای مانند رشته‌ها، مجموعه‌ها و شرط‌ها را توضیح می‌دهد و مطالب از سطح مقدماتی تا پیشرفته را دربرمی‌گیرد. با توجه به این نکته، هر دو گروه افرادی که تصمیم دارند با این زبان آشنا شوند و همچنین اشخاصی که دارای آشنایی قبلی با سوئیفت هستند می‌توانند از مطالب این کتاب (که با نام IOS Programming Tutorials Beginner to Advanced level هم شناخته می‌شود) سود ببرند و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته) مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به افراد علاقه‌مند به کسب تجربه و فعالیت در زمینه برنامه‌نویسی IOS پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته) می‌خوانیم:

اپلیکیشن‌های IOS رخدادمحور هستند (بر اساس الگوی برنامه‌نویسی رخدادمحور driven-event/ طراحی می‌شوند). بدین معنی که روند اجرای (flow ) برنامه با eventها: رخدادهای سیستم و actionهای کاربر (کلیک موس یا فشردن کلیدهای کیبورد یا دکمه‌ای روی صفحه) تعیین می‌شود. کاربر با UI برنامه تعامل برقرار کرده، برای مثال یک دکمه را کلیک می‌کند، در پی این عمل action/ کاربر رخداد خاصی اتفاق می‌افتد. این رخدادها خود سبب اجرای منطق برنامه و تغییر در داده‌های آن می‌شود.

سپس واکنش برنامه به عمل کاربر و اثر آن در UI برنامه منعکس می‌شود. همانطور که می‌دانید در برنامه‌های رویدادمحور، کنترل اجرای بخش‌هایی از برنامه به دست کاربر است. بدین معنی که زمانی که کاربر با UI برنامه تعامل می‌کند، بخش‌های مختلف از کد برنامه در پاسخ به عمل کاربر اجرا می‌شود. حال از آنجایی که کاربر، نه شما، کنترل اینکه چه زمانی بخش‌هایی از کد برنامه اجرا شوند را در دست دارد، شما به‌عنوان برنامه‌نویس باید مشخص کنید کاربر دقیقاً اجازه انجام چه عملیاتی را دارد و در پاسخ به آن اعمال دقیقاً چه واکنشی باید نشان داده شود (چه اتفاقی رخ دهد).

Action (یا method action) یک تکه کد است که به event یا رخدادی در برنامه وصل بوده و با اتفاق افتادن آن event فراخوانی و اجرا می‌شود. به عبارتی دیگر زمانی که آن event رخ می‌دهد، متعاقباً کد یا دستور مرتبط با آن اجرا می‌شود. می‌توانید با تعریف action، عملیات دلخواه را پیاده‌سازی کنید. حال این عملیات می‌تواند دستکاری داده‌های مشخص، به‌روزرسانی بخشی از UI یا هر عملیات دیگری باشد.

فهرست مطالب کتاب

درسنامه اول: مقدمه‌ای بر زبان سوئیفت
درسنامه دوم: آشنایی با رشته‌ها
درسنامه سوم: متغیرها و ثابت‌ها
درسنامه چهارم: انواع مجموعه
درسنامه پنجم: شرط‌ها در SWIFT
درسنامه ششم: نحوه ساخت یک کلاس
درسنامه هفتم: آشنایی با محیط XCODE
درسنامه هشتم: ترکیب و تبدیل متغیرها
درسنامه نهم: رشته‌ها و اعداد در یک برنامه
درسنامه دهم: آرایه‌ها
درسنامه یازدهم: دیکشنری‌ها
درسنامه دوازدهم: آشنایی با حلقه‌های تکرار FOR - IN
درسنامه سیزدهم: تکرار حلقه‌های FOR- LOOP
درسنامه چهاردهم: دیکشنری‌ها و حلقه FOR - IN
درسنامه پانزدهم: عملگرهای مقایسه‌ای
درسنامه شانزدهم: عملگر منطقی
درسنامه هفدهم: آشنایی با FUNC
درسنامه هجدهم:  PROPERTY
مطالعه آزاد
درسنامه نوزدهم: نکات محیط توسعه XCODE
درسنامه بیستم: زبان C-OBJECTIVE و کاربرد آن در برنامه‌نویسی IOS
درسنامه بیست و یکم: ایجاد یک DELEGATE
درسنامه بیست و دوم: المان‌های رابط کاربری / UI ELEMENTS
درسنامه بیست و سوم: رابط کاربری/ UI ساده
درسنامه بیست و چهارم: متصل کردن UI به کد برنامه (CODE SOURCE)
درسنامه بیست و پنجم: DELETE و EDIT در SWIFT

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات205
زبانفارسی
شابک978-622-218-026-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته)

برای دریافت کتاب آموزش برنامه نویسی IOS (سطح مقدماتی تا پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.