معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw

کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw تألیف الهه فخریان و مهدی رضاییان، محیط این نرم‌افزار کاربردی طراحی گرافیک را معرفی می‌کند و قابلیت‌های مهم و اساسی آن را توضیح می‌دهد. این کتاب راهنما با آموزش ابزارها، پنل‌ها و منوهای اصلی کورل به خواننده کمک می‌کند طراحی جلوه‌های ویژه، لوگو، پوستر، کاتالوگ، صفحات وب یا هر تصویرسازی پیچیده‌ی دیگری را به حرفه‌ای‌ترین شکل انجام دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی نرم‌افزار CorelDraw

در دهه‌ی 1980، با گسترش کامپیوترها طراحی گرافیک نیز وارد عصر جدیدی شد. در این زمان شرکت‌ها تصمیم گرفتند نرم‌افزارهایی ابداع کنند که بر روی کامپیوترهای خانگی نصب می‌شدند و به گرافیست‌ها این امکان را می‌دادند تا با سهولت بیشتری ایده‌هاشان را پیاده کنند. یکی از اولین نرم‌افزارها، کورل دراو (به انگلیسی: CorelDraw) بود که در اواخر همین دهه نسخه‌ی اولیه‌ی آن ارائه شد. کورل اصطلاحاً نرم‌افزاری بُرداری (Vector based) است و بیشتر برای تصویرسازی از آن استفاده می‌شود؛ گرچه در طول سه دهه امکانات بسیاری زیادی به آن افزوده‌ شده و کاربردهای متنوعی پیدا کرده است. امروزه از کورل دراو برای طراحی لوگو، پارچه و لباس، پوستر و کاتالوگ و سربرگ‌های اداری و حتی جلوه‌های ویژه استفاه می‌شود. همین باعث شده تا بسیاری از گرافیست‌های جوان بخواهند با آن آشنا شوند و شیوه‌ی کار با آن را فرا بگیرند. کتاب آموزش کاربردی نرم‌افزار CorelDraw، تألیف الهه فخریان و مهدی رضاییان، راهنمایی است که مفاهیم و کلیات این نرم‌افزار را به‌خوبی توضیح می‌دهد و مخاطب را با بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن آشنا می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw

از سال 1989 که سری اول کورل دراو عرضه شد تاکنون بیست‌وچهار نسخه از آن منتشر گشته است. این نرم‌افزار که ابتدا فقط بر روی سیستم‌عامل ویندوز نصب می‌شد، اکنون با سیستم‌عامل مَک هم قابل‌استفاده است. در نسخه‌های جدیدتر، کورل از نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ و آفیس هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را به یکدیگر مرتبط کرد. ضمن اینکه قابلیت خواندن ده‌ها فرمت تصویری را هم پیدا کرده است. همه‌ی این‌ها بدین معناست که با این نرم‌افزار می‌توان کارهای گرافیکی زیادی انجام داد. الهه فخریان و مهدی رضاییان در کتاب آموزش کاربردی نرم‌افزار CorelDraw پس‌ از اینکه به معرفی فضای این نرم‌افزار پرداختند، ابزارها و پنل‌های آن را تشریح می‌کنند. از آنجایی‌ که کورل بُرداری است، نویسندگان در فصولی جداگانه شیوه‌ی استفاده از خطوط و شکل‌ها و اشیاء این نرم‌افزار را به‌تفصیل و با جزئیات آموزش می‌دهند. استفاده از رنگ‌ها، طراحی جلوه‌های ویژه و تنظیم و تغییر متن از دیگر بحث‌هایی است که در کتاب پیش رو مطرح می‌گردد. در فصول پایانی نیز در مورد طراحی گرافیکِ صفحات وب و نحوه‌ی چاپ با کورل دراو و همین‌طور نقشه‌ی بیتی و فرمت‌های آن صحبت می‌شود.

کتاب آموزش کاربردی نرم‌افزار CorelDraw را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش کاربردی نرم‌افزار CorelDraw برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به گرافیست‌ها، دانشجویان رشته‌ی گرافیک و علاقه‌مندان به این هنر پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw می‌خوانیم

گرافیکِ برداری و نقشه بیتی

دو نوع اصلی گرافیک کامپیوتری، گرافیک برداری و نقشه بیتی است. گرافیک برداری یا (Vector) از خطوط منحنی و توصیف‌های ریاضی ساخته شده است که موقعیت، طول و جهت خطوط را مشخص کرده‌اند. نقشه‌های بیتی نیز به عنوان تصاویر شطرنجی شناخته می‌شوند که از مربع‌های کوچکی به نام پیکسل تشکیل شده‌اند. هر پیکسل در تصویر دارای موقعیت مکانی و دارای مقادیر مشخصی از رنگ است.

گرافیک برداری برای طراحی لوگو و تصاویر مناسب است؛ چرا که وضوح تصویر (Resolution) آن‌ها مستقل است و می‌توان در مقیاس و اندازه دلخواه، بدون از دست دادن کیفیت آن‌ها را چاپ کرد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند.

نقشه‌های بیتی برای عکس‌ها و نقاشی‌های دیجیتال مناسب است؛ زیرا کیفیت رنگ آن بسیار خوب است. نقشه بیتی وابسته به رزولوشن است؛ یعنی تعداد ثابتی از پیکسل‌ها را نمایش می‌دهد. این موضوع کمک می‌کند تا هر چیزی در اندازه واقعی خود به نظر برسد. اما هنگام چاپ یا تغییر سایز ممکن است دچار اُفت کیفیت شوند. در کورل هم می‌توان گرافیک برداری ایجاد کرد و هم می‌توان نقشه بیتی (تصاویری با فرمت JPEG یا TIFF) وارد نمود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: راه‌اندازی و آغاز کار با کورل دراو
فصل دوم: خطوط و شکل‌ها
فصل سوم: اشیاء
فصل چهارم: رنگ و شفافیت
فصل پنجم: جلوه‌های ویژه
فصل ششم: متن
فصل هفتم: قالب‌ها و سبک‌ها
فصل هشتم: صفحات و طرحبندی‌ها
فصل نهم: نقشه بیتی (BITMAP)
فصل دهم: چاپ
فصل یازدهم: گرافیک وب
فصل دوازدهم: فرمت‌ها
فصل سیزدهم: سفارشی‌سازی و تنظیمات خودکار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-622-218-276-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی نرم افزار CorelDraw و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.