معرفی و دانلود کتاب کارور گرافیک مقدماتی

عکس جلد کتاب کارور گرافیک مقدماتی
قیمت:
۲۲۰۰۰ ۱۹,۸۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارور گرافیک مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارور گرافیک مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارور گرافیک مقدماتی

کتاب کارور گرافیک مقدماتی نوشته‌ی الهه فخریان، مهدی محمدی و نیلوفر حیدری، مبانی مقدماتی طراحی گرافیک و برخی از مراحل اجرای آن را مرور می‌کند و به کاربردهای متنوع و بازار هدف این رشته می‌پردازد. این کتاب راهنما، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارها و وسایل دیزاین گرافیک را معرفی می‌کند و طراحی و اجرای انواع اوراق اداری، نشانه و لوگو، تمبر و تایپوگرافی را به شما می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب کارور گرافیک مقدماتی

طراحی گرافیکی یکی از رشته‌های مهم دنیا محسوب می‌شود. امروز جایی نیست که گرافیک حضور نداشته باشد. به هر سویی که نگاهمان را بگردانیم نشانه‌ای از این هنر را خواهیم دید؛ در خیابان، در خانه، روی دیوارها، و حتی وسایل حمل‌ونقل عمومی. گرچه امروزه گرافیک با کامپیوتر و تکنولوژی گره خورده ولی عمری طولانی دارد. محققان، دوره‌ی اول هنرهای گرافیکی را همان سنگ‌نگاره‌ها و خطوط اولیه‌ای می‌دانند که انسان‌ها روی دیواره‌ها حک می‌کردند. تقریباً از قرن هفتم میلادی بود که ایده‌ی چاپ شکل گرفت. با ظهور چاپ‌های دستی نخستین، این بار تصاویر روی چوب و کاغذ نقش بستند. پس از اختراع ماشین چاپ، ایده‌ی هنرهای گرافیکی هم تا حدودی محقق شد. اما آنچه ما از طراحی گرافیک می‌شناسیم، مربوط به قرن نوزدهم و انقلاب صنعتی است. در این دوران این هنر عملاً از دیگر هنرهای زیبا جدا شد و تا حد زیادی هویت مستقل پیدا کرد. به‌مرور با پیشرفت فناوری و ظهور ابزارهای جدید، این رشته با ایده‌های دیگری مثل تبلیغات ترکیب شد و توانست به همه‌جا گسترش بیابد. نرم‌افزارهای جدید، طراحی گرافیک را عمومی‌تر کرده‌اند و باعث شده‌اند اجرای آن‌ها ساده‌تر شود. به خاطر همین محبوبیت است که خیلی‌ها دوست دارند به این رشته وارد شوند و حرفه‌ای‌تر آن را دنبال کنند. الهه فخریان، مهدی محمدی و نیلوفر حیدری، با نگارش کتاب کارور گرافیک مقدماتی می‌کوشند مبانی و مقدمات این هنر را آموزش داده و مخاطب را با کاربردهای آن آشنا سازند. نویسندگان در اثر حاضر شیوه‌ی اجرای برخی گرافیک‌های مهم و کاربردی را هم یه شما می‌آموزند.

لوگوها، طرح جلد کتاب‌ها، بسته‌بندی محصولات، برچسب‌ها، بیلبوردها و تراکت‌ها و... همگی محصول طراحی گرافیک هستند. اما هیچ‌کدام از این‌ها صرفاً یک طرح ساده و زیبا نیستند بلکه قرار است حامل پیام و نشانه‌ای باشند. چه تبلیغاتی چه غیرتبلیغاتی، هدف اول یک طرح گرافیکی این است که مخاطب را تحت تأثیر قرار دارد و او را وادار به کمی تأمل و مکث کند. این کارکرد مهم باعث شده هنرهای گرافیکی عمق و پیچیدگی بیشتری پیدا کنند. حالا خیلی از سازمان‌ها بودجه‌ی قابل‌توجهی را برای کارهای بصری خود کنار می‌گذارند و نیروهای زیادی را به این مهم اختصاص می‌دهند. الهه فخریان، مهدی محمدی و نیلوفر حیدری در کتاب کارور گرافیک مقدماتی، هر آنچه را برای ورود به این رشته نیاز است در اختیار خواننده می‌گذارند. در همین راستا آن‌ها پس‌ازاینکه تعدادی از ابزارهای اولیه و مهم این رشته را معرفی کردند، نحوه‌ی ترسیم لوگو و نشانه، حروف فارسی و لاتین، انواع اوراق اداری، انواع تمبر و جلد سی‌دی را آموزش می‌دهند. در ادامه نیز به بحث ارائه‌ی محصولات و بازاریابی می‌پردازند و از شناخت بازار هدف و بازار تبلیغاتی صحبت به میان می‌آورند.

کتاب کارور گرافیک مقدماتی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب کارور گرافیک مقدماتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزشی به دانشجویان و کارآموزان رشته‌ی طراحی گرافیک توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با اصول این رشته آشنا شوید، می‌توانید گام‌های نخست خود را با این کتاب راهنما بردارید.

با الهه فخریان بیشتر آشنا شویم

الهه فخریان، گرافیست و مؤلف است. او دکترای پژوهش هنر دارد و تا کنون چندین کتاب آموزش گرافیک و نرم‌افزارهای گرافیکی نوشته است. «آموزش کاربردی نرم‌افزار کورل دراو Corel Draw»، «طراحی لوگو، آرم و نشانه با Corel DRAW» و «طراحی انواع مسکات و کاراکترهای تبلیغاتی» ازجمله تألیفات او به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب کارور گرافیک مقدماتی می‌خوانیم

علاوه بر ساختار نشانه رنگ آن نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

اگر شما با یک مؤسسه تفریحی و توریستی مواجه باشید، ناخودآگاه انتظار رنگ‌های شاد و پرجنب‌وجوش‌تری را در نشانه دارید. پس هرچه رنگ‌ها بجا استفاده شوند احساس بهتری را در شما پدید آوردند. اما برای طراحی نشانه دفتر یک وکیل نیازی به رنگ‌های شاد نداریم بلکه معمولاً باید تک رنگ و یا تنها با دورنگ طراحی شود چرا که وقار و سنگینی آن در مخاطب ایجاد حس امنیت کند. یک مؤسسه تجاری صادرات و واردات نیز باید رنگ‌های پخته و با وقاری را انتخاب کند چرا ‌که کار این مؤسسه جدی است اما مؤسسه آموزشی کودکان می‌تواند در نشانه خود فضای رنگی شادی را ایجاد کند و حتی در طراحی نشانه خود از فرم‌های ساده یا فانتزی استفاده کند.

در نهایت رنگ لازمه معرفی نشانه است اما باید توجه کنید که ابتدا نشانه طراحی می‌شود و در مرحله دوم رنگ به آن اضافه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: طراحی اولیه و ساده سازی
فصل دوم: ترسیم و انجام طرح‌های ساده گرافیکی
فصل سوم: انواع نشانه و آرم
فصل چهارم: طراحی حروف فارسی و لاتین
فصل پنجم: ترسیم و طراحی انواع اوراق اداری
فصل ششم: طراحی انواع تمبر
فصل هفتم: طراحی و ترسیم انواع جلد CD
فصل هشتم: ارائه محصولات و بازاریابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارور گرافیک مقدماتی
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-124-649-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ ۱۹,۸۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارور گرافیک مقدماتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارور گرافیک مقدماتی

برای دریافت کتاب کارور گرافیک مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.