معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift
قیمت:
۱۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift

کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift اثر آبیشک میشرا از بزرگ‌ترین متخصصان علم داده است. این کتاب راهنمای کاملی جهت فراگیری و آموزش برنامه‌نویسی در محیط IOS به‌شمار می‌رود. کتاب با ارائه‌ی شرح کاملی از زبان Swift این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در زمینه‌ی برنامه‌نویسی برای اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift حرفه‌ای شوید.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift

امروزه در گوشی‌های هوشمند دو نوع سیستم عامل در حال حکم‌فرمایی هستند؛ سیستم ‌عامل اندروید و IOS. هر یک از این سیستم‌های عامل میز طرفداران خاص خودشان را دارند و در سراسر جهان شناخته شده‌اند. آبشیک میشرا (Abhishek Mishra) با تالیف کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift (Swift iOS 24-Hour Trainer) قصد دارد شیوه‌ی برنامه‌نویسی و طراحی اپلیکیشن را در سیستم‌عامل IOS و با استفاده از Swift به مخاطبان آموزش می‌دهد. این کتاب در ابتدا، سیستم عامل iOS و اصول زبان Swift را به‌طور کامل توضیح داده و شیوه‌ی عملکرد، نوشتن مقادیر، دستورالعمل‌ها و تمامی نشانه‌ها را آموزش می‌دهد تا برنامه‌نویسان مبتدی به‌راحتی با محیط این زبان آشنا شوند. در مرحله بعد، کارهای رایج برنامه‌نویسی مانند نماهای هشدار، جدول و مجموعه‌ها بررسی می‌شوند و درنهایت، این منبع جذاب به مفاهیم کمی پیشرفته‌تر، مانند نوارهای برگه، نماهای وب، شتاب‌سنج، دوربین، کتابخانه عکس، نقشه‌های گوگل و مواردی ازاین‌دست می‌پردازد.

کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift نوشته‌ی آبیشک میشرا، برای هر مرحله، آموزشی تصویری در نظر گرفته است و به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ی ساخته شده‌ی خود را آزمایش کنید و شیوه‌ی اجرا شدن آن را ببینید. شما می‌توانید برنامه‌ی خود را به سایت اپل ارسال کنید و با توجه به وسیله‌ی هوشمندی که برای آن برنامه نوشته‌اید (آیفون، آی‌پد یا مک) آن را در فروشگاه Appstore توزیع کنید. همچنین آبیشک میشرا در این کتاب مجموعه‌ای از عواملی را که سبب می‌شوند برنامه توسط تیم پشتیبان اپل پذیرفته نشود، برای شما لیست کرده تا از خطاهای احتمالی دوری کنید.

کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift نوشته‌ی آبیشک میشرا در 33 فصل تنظیم شده است. پس از مقدمه‌ای درباره‌ی تهیه‌ی ابزارهای لازم و آشنایی با محیط برنامه به توضیح و تفسیر زبان برنامه‌نویسی مورداستفاده یعنی Swift می‌پردازد. برنامه‌نویسی شبکه از موضوعاتی است که در این کتاب به‌طور مفصل مورد بررسی قرار می‌گیرد. نویسنده این کتاب را به صورت جامع و کامل تالیف کرده تا برای استفاده‌ی کسانی که در این راه تجربه‌ای ندارند مفید واقع شود؛ درعین‌حال از شرح برخی مقدمات و توضیحات اضافه پرهیز شده و سعی کرده مطالب را به شیوه‌ای کاملاً عملی و کاربردی بیان کند.

گفتنی است کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift، نوشته‌ی آبیشک میشرا با ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی توسط انتشارات علوم رایانه عرضه شده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دوستداران کتاب‌های آموزش برنامه‌نویسی و علوم رایانه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift می‌خوانیم

شما که این کتاب را مطالعه می‌کنید احتمالاً با آیفون، آیپد یا iPod Touch کار کردید و حتی آن‌ها را تحت مالکیت خود دارید.

تا جایی که به توسعه‌ی اپلیکیشن برمی‌گردد، تفاوت‌های زیادی بین توسعه‌ی اپلیکیشن برای این دستگاه‌های مختلف وجود ندارد. تفاوت روشن، اندازه‌ی صفحه و این حقیقت است که آیفون فقط می‌تواند برای برقراری تماس‌های تلفنی مورد استفاده قرار گیرد. وقتی به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی iOS عمل می‌کنید، اپلیکیشن‌های خود را روی شبیه‌ساز اجرا می‌کنید. شبیه‌ساز iOS یک اپلیکیشن است که روی Mac اجرا می‌شود و عملکردهای متعددی از دستگاه واقعی iOS (یا بیشتر از آن را) شبیه‌سازی می‌کند.

اما گاهی نیاز می‌شود که اپلیکیشن‌های خود را روی یک دستگاه فیزیکی اجرا کنید. قبل از تحویل اپلیکیشن به فروشگاه اپلیکیشن (اَپ‌استور)، باید آن را روی یک دستگاه فیزیکی آزمایش کنید.

دلیل دیگر برای آزمایش روی دستگاه‌های فیزیکی این است که پردازنده‌ی روی Mac خیلی سریع‌تر از پردازنده‌ی روی آیفون یا آیپد است. ممکن است اپلیکیشن شما در Mac (شبیه‌ساز iOS) با سرعتی بالاتر از دستگاه واقعی اجرا شود.

اگر اپلیکیشنی را برای کاربران آیفون توسعه می‌دهید، می‌توانید از iPod Touch نیز به عنوان دستگاه آزمایش اپلیکیشن استفاده کنید. اینها به مراتب ارزان‌تر از آیفون‌ها هستند و غالباً عملکردی مشابه با همتاهای آیفون خود دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سلام !iOS
فصل دوم: آشنایی با Xcode و شبیه‌ساز iOS
فصل سوم: معرفی زبان برنامه‌سازی Swift
فصل چهارم: توابع
فصل پنجم: بلوک‌ها در Swift
فصل ششم: اداره کردن خطا
فصل هفتم: برنامه‌نویسی شیءگرا با Swift
فصل هشتم: پشتیبانی از انواع مختلف دستگاه‌ها
فصل نهم: معرفی چارچوب UIKit و طرح‌بندی وفقی
فصل دهم: معرفی اِستوری‌برد در Xcode
فصل یازدهم: اداره کردن ورودی کاربر
فصل دوازدهم: دیدهای هشداری و اکشن شیت‌ها
فصل سیزدهم: اضافه کردن تصویر به اپلیکیشن
فصل چهاردهم: انتخابگرها
فصل پانزدهم: کنترلگرهای مرورگری
فصل شانزدهم: دیدهای جدولی
فصل هفدهم: دیدهای کلکسیون
فصل هجدهم: نوارهای ابزار و نوارهای برگه‌ای
فصل نوزدهم: ایجاد دیدهایی با قابلیت اسکرول
فصل بیستم: دیدهای روگستر و مودال
فصل بیست‌و‌یکم: لمس کردن و حرکت دادن
فصل بیست‌و‌دوم: لیست‌های خاصیت
فصل بیست‌وسوم: تنظیمات اپلیکیشن
فصل بیست‌وچهارم: مقدمه‌ای بر ذخیره‌ساز iCloud
فصل بیست‌وپنجم: معرفی CloudKit
فصل بیست‌وششم: معرفی Core Data
فصل بیست‌وهفتم: مصرف وب‌سرویس RESTful JSON
فصل بیست‌وهشتم: یکپارچه‌سازی رسانه‌ی اجتماعی
فصل بیست‌ونهم: معرفی Core Location برای مکان‌یابی
فصل سی‌اُم: مقدمه‌ای بر Map Kit
فصل سی‌و‌یکم: استفاده از دوربین و کتابخانه عکس
فصل سی‌و‌دوم: مقدمه‌ای بر آزمون واسط کاربری
فصل سی‌وسوم: مقدمه‌ای بر توسعه‌ی مبتنی بر آزمون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift
نویسنده
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات453
زبانفارسی
شابک978-600-205-129-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام اپلیکیشن‌های iOS با زبان Swift و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.