معرفی و دانلود کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا

عکس جلد کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا
قیمت:
۵۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا

کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا نوشته‌ی جواد وحیدی و رمضان عباس نژادورزی، داده‌ها و عملگرهای زبان برنامه نویسی جولیا را معرفی می‌کند و می‌کوشد شیوه‌ی کدنویسی در این محیط را به مخاطبان بیاموزد. این کتاب راهنما، توابع و ساختارهای تصمیم و تکرار این زبان را توضیح می‌دهد، از شیوه‌ی پردازش رشته‌ها در آن می‌گوید و نحوه‌ی مدیریت خطاها، فایل‌ها و دایرکتوری‌های آن را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا

تقریباً از دهه‌ی 1960 بود که امکان برنامه‌نویسی برای کاربران عادی هم فراهم شد. تا پیش از آن، تعداد کامپیوترهای بسیار محدود بود و فقط دانشمندان و متخصصان این فرصت را داشتند تا با آن کار کرده و به کدنویسی بپردازند. اما از آن دهه، کامپیوترها به‌مرور گسترش پیدا کردند و در اختیار عموم قرار گرفتند. به دنبال آن افراد عادی هم به برنامه‌نویسی علاقه نشان دادند و به این حوزه وارد شدند. درنتیجه‌ی این تحول، زبان‌های برنامه نویسی هم تغییر کردند و در همین راستا جنبه‌ی عمومی‌تر یافتند. از آن دوره تاکنون هزاران زبان ابداع شده و توسعه پیدا کرده است. یکی از جدیدترین آن‌ها که با استقبال خوبی هم مواجه شد، زبان جولیا است. جولیا کاربردهای زیادی دارد و توانسته ویژگی‌های مثبت چندین زبان دیگر را در خود جمع کند. همین باعث شده تا خیلی از برنامه‌نویسان تمایل داشته باشند آن را یاد بگیرند. کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا نوشته‌ی جواد وحیدی و رمضان عباس نژادورزی، روی همین زبان متمرکز است و اصول و قواعد آن را به شما می‌آموزد. این راهنما ساختار و داده‌ها و عملگرهای جولیا را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توان در آن کدنویسی کرد.

از میان زبان‌های برنامه‌نویسی موجود، حدوداً 50 زبان بسیار محبوب هستند و اکثر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها با استفاده از آن نوشته می‌شوند؛ یکی آخرین آن‌ها، زبان جولیاست. توسعه‌دهندگان جولیا سعی کرده‌اند نقاط قوت زبان‌های محبوب پیشین را افزایش داده و نقاط ضعف آن‌ها را تا حد ممکن برطرف کنند. نتیجه‌ی کار آن‌ها به ایجاد زبانی منجر شد که به‌اندازه‌ی زبان برنامه‌نویسی C سریع، به‌اندازه‌ی زبان برنامه‌نویسی Ruby پویا و به‌اندازه‌ی Matlab توان ریاضیاتی و محاسباتی دارد. این برنامه سعی کرده سادگی، قدرت تحلیل و توان پردازش خود را نیز از زبان‌های دیگر بگیرد. درواقع جولیا، مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند دیگر زبان‌هاست! به همین خاطر گرایش به آن روزبه‌روز در حال افزایش است و به‌مرور برنامه‌های بیشتری با آن نوشته می‌شود. جواد وحیدی و رمضان عباس نژادورزی در کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا، پس‌ازاینکه فضای آن را معرفی کردند، توابع و ساختارهای تصمیم و تکرار آن را نیز توضیح می‌دهند. نویسندگان در ادامه به شیوه‌ی پردازش رشته‌ها در جولیا می‌پردازند و در پایان نحوه‌ی مدیریت خطاها، استثناها، فایل‌ها و دایرکتوری‌های آن را تشریح می‌کنند.

کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا را انتشارات فناوری نوین به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی برنامه‌نویسان پیشنهاد می‌شود. اگر قصد دارید با این زبان جدید آشنا شوید، این کتاب راهنما به شما خواهد کرد.

در بخشی از کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا می‌خوانیم

ساختار یک برنامه خیلی شبیه به ساختار یک سازمان است. یعنی، در هر سازمان ساختار سلسله مراتبی حاکم است. در بالا‌ترین سطح سازمان، مدیریت قرار دارد. هر مدیر می‌تواند چند معاون داشته‌باشد. هر یک از معاونین نیز می‌توانند چندین کارمند داشته‌باشند. برنامه‌هایی که تا‌کنون نوشته‌ایم مانند شرکت‌های کوچک هستند که مدیر شرکت همه کارهای شرکت را انجام می‌دهد. ولی، در بسیاری از سازمان‌ها چنین وضعیتی حاکم نیست. برنامه‌های واقعی و کاربردی مانند سازمان‌های بزرگ، طولانی و پیچیده هستند.

مدیر برای انجام هر وظیفه‌اش یکی از توابع (معاونین) خودش را صدا می‌زند و احتمالا پارامتر‌ها (پرونده‌ها) را در اختیار او قرار‌داده، از او می‌خواهد کار را انجام داده و نتیجه را برگرداند. هر یک از توابع (معاونین) نیز خود توابع دیگر (کارمندان) خودش را صدا می‌زنند تا بخشی از کار را به آن‌ها محول نماید و این روند تا انجام کار ادامه دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ویژگی‌ها، انواع داده‌ها و عملگر‌های جولیا
فصل 2: ورودی و خروجی در زبان جولیا
فصل 3: ساختار‌های تصمیم و تکرار
فصل 4: توابع
فصل 5: آرایه‌ها و لیست‌ها
فصل 6: پردازش رشته‌ها
فصل 7: مدیریت خطا‌ها و استثنا‌ها
فصل 8: مدیریت فایل‌ها و دایرکتوری‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات417
زبانفارسی
شابک978-622-5412-37-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا

برای دریافت کتاب آموزش گام‌ به‌ گام برنامه‌ نویسی به زبان جولیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.