معرفی و دانلود کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت)

برای دانلود قانونی کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت)

کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت) نوشته‌ی محمد نادعلی زاده چاری، سعید عباس نژادورزی و رمضان عباس نژادورزی، زبان برنامه‌نویسی سطح بالای جولیا را معرفی می‌کند و شیوه‌ی حل انواع مسائل با آن را می‌آموزد. این راهنما به آرایه‌های جولیا اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که چطور باید الگوریتم‌ها و فلوچارت‌ها را به این زبان تبدیل نمود و با کمک آن‌ها انواع دستورات را اجرا کرد.

درباره‌ی کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت)

در حال حاضر زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی در دنیا هست که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. این تکثر این فرصت را به برنامه‌نویس‌ها داده تا بسته به نوع پروژه‌ی خود مناسبت‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی را انتخاب کنند و با آن‌ها کد بنویسند. هر زبان برنامه‌نویسی جدیدی که ابداع می‌شود تلاش دارد ضعف‌های برنامه‌های پیشین را برطرف کرده و نقاط قوت آن‌ها را برجسته‌تر سازد. این فرآیند تکاملی باعث شده تا این ابزارها به‌مرور ساده‌تر، کاربردی‌تر و پرسرعت‌تر شوند. یکی از جدیدترین زبان‌های منتشر شده، جولیا است. جولیا سادگی و انعطاف پایتون را دارد ولی درعین‌حال به‌اندازه‌ی C پرسرعت است و امکان محاسبات پیچیده و بزرگ را فراهم آورده. درواقع می‌توان گفت ویژگی‌های مثبت چندین برنامه را در کنار هم دارد. به خاطر همین است که جولیا برای پردازش کلان داده و محاسبات بزرگ ریاضی کاملاً ایده‌آل است و معمولاً هم در پروژه‌های علمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از منابع مهم و کاربردی برای آشنایی با این زبان، کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت) نوشته‌ی محمد نادعلی زاده چاری، سعید عباس نژادورزی و رمضان عباس نژادورزی است. این راهنما کوشیده زبان برنامه‌نویسی جولیا را معرفی کند و مبانی و اصول آن را توضیح دهد. کتاب بیشتر بر مفاهیم الگوریتم و چارت متمرکز است و به مخاطب می‌آموزد که چطور این دو مفهوم را در جولیا تعریف کند و با کمک آن‌ها مسائل را حل نماید.

جولیا را زبانی سطح بالا، پویا و همه‌منظوره می‌دانند. این برنامه توابعی قوی و منعطف دارد و از سرعت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر این امکان هست که بتوان در آن توابع پایتون و سی را فراخوانی کرد. این زبان متأثر از متلب و رابی هم هست و برخی از توانایی‌های آن‌ها را نیز تداعی می‌سازد. با تمام این‌ها، جولیا ابزاری ساده محسوب می‌شود که می‌توان سریع آن را فراگرفت. این زبان در بسیاری از ابر کمپانی‌ها و پروژه‌ها به‌کاررفته. برای مثال کمپانی بزرگی همچون آمازون برای محاسبات کوانتومی خود از جولیا استفاده کرده است. همین‌طور در پروژه‌ی سِرن نیز از این زبان برای آنالیز داده‌ها استفاده شده است. ناسا و آی‌بی‌ام هم از معروف‌ترین سازمان‌هایی هستند که زبان جولیا را برای محاسبات پیچیده‌ی خود به کار گرفته‌اند. به خاطر همین است که برای دانشمندان داده‌ها، ریاضی‌دان‌ها و دیگر متخصصین علوم زبانی جذاب و مفید به شمار می‌رود. محمد نادعلی زاده چاری، سعید عباس نژادورزی و رمضان عباس نژادورزی در کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت)، پس از معرفی جولیا، فلوچارت‌ها و الگوریتم‌های فرعی و توابع آن را توضیح می‌دهند. همین‌طور به آرایه‌های آن می‌پردازند و درنهایت پردازش رشته‌ها با کمک آن را تشریح می‌کنند. نویسندگان هر مطلب را با مثال‌های متنوعی بیان می‌نمایند تا خواننده درک بهتری از موضوع پیدا کند.

کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت) را انتشارات فناوری نوین به چاپ رسانده است.

کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به برنامه‌نویسان توصیه می‌شود. همین‌طور ریاضی‌دان‌ها و تحلیل‌گران داده هم می‌توانند این راهنما را مطالعه نمایند.

در بخشی از کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت) می‌خوانیم

وقتی می‌خواهید کاری را انجام دهید، به‌ویژه اگر آن کار پیچیده باشد، ابتدا، باید روش و مراحل انجام آن کار را مشخص نمایید. به‌عنوان مثال، فرض کنید مسئول برگزاری جشنی هستید، در این صورت باید خودتان را برای انجام کارهای لازم جهت برگزاری این جشن آماده کنید. در آن صورت چه می‌کنید؟ مطمئناً لیستی از کارهایی که باید انجام دهید، تعیین کرده، ترتیب انجام آن‌ها را مشخص می‌کنید. یعنی، روش و مراحل انجام کار را به‌دقت تنظیم خواهید کرد. چنانچه این کار را به نحو کامل و بدون نقص انجام دهید که تحت هر شرایطی با هر نوع امکانات و خصوصیات بتوان از این رویه استفاده نمود، اکنون توانسته‌اید الگوریتم برگزاری مراسم را طراحی کنید. حتی می‌توانید این الگوریتم را به دیگران بدهید تا آن‌ها نیز بتوانند از این الگوریتم برای برگزاری جشنشان استفاده کنند.

الگوریتم، عبارت است از مجموعه‌ای از دستور‌العمل‌ها که مراحل انجام کاری را به زبان دقیق با جزئیات کافی بیان نماید، ترتیب اجرای دستورات و شرط خاتمه آن مشخص باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مفاهیم رایانه، الگوریتم و زبان برنامه‌نویسی جولیا
فصل دوم: فلوچارت، ساختارهای تصمیم و تکرار
فصل سوم: الگوریتم‌های فرعی و توابع
فصل چهارم: آرایه‌ها
فصل پنجم: پردازش رشته‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت)
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات307
زبانفارسی
شابک978-622-5412-21-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت)

برای دریافت کتاب مبانی رایانه و برنامه سازی با جولیا (با رویکرد الگوریتم و فلوچارت) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.