معرفی و دانلود کتاب علم داده با جولیا

برای دانلود قانونی کتاب علم داده با جولیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم داده با جولیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم داده با جولیا

کتاب علم داده با جولیا نوشته‌ی خوزه استوروپولی، ریک هویزر و لازارو آلونسو از آثار مهم در حوزه‌ی علم داده در بستر برنامه‌نویسی با زبان جولیاست که مفاهیم و تکنیک‌ها را به شیوه‌ای ساده بیان کرده است. در عصر داده‌ها، زبان برنامه‌نویسیِ جولیا از نظرگاه نویسندگان این کتاب به عنوان زبانی مؤثر یاد شده است که مشکلات دیگر زبان‌های قلمرو برنامه‌نویسی را برطرف ساخته است.

درباره‌ی کتاب علم داده با جولیا

ما در عصر کلان‌داده‌ها، شاهد ظهور زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی هستیم که البته هرکدام مزایا و معایب بسیاری دارند. کتاب علم داده با جولیا (Julia Data Science) نوشته‌ی خوزه استوروپولی (José Storópoli)، ریک هویزر (Rik Huijzer) و لازارو آلونسو (Lazaro Alonso)، زبان برنامه‌نویسی جولیا و کاربرد آن در علم داده را به‌طور کامل و با ادبیاتی روان شرح داده است. یکی از نقاط قوت زبان جولیا، علمِ داده است که بدون شک در دنیای امروزه کاربردی گسترده دارد و به همین دلیل است که تمرکز اصلی این کتاب بر این علم می‌باشد.

از مزایای این زبان برنامه‌نویسی می‌توان به مدیریت حجم زیادی از داده‌ها و محاسبات در عین سادگی فرایند دستکاری، ایجاد و نمونه‌سازی کد اشاره کرد. البته، کتاب علم داده با جولیا تمامی قابلیت‌های این زبان کاربردی در علم داده را پوشش داده است.

معرفی و دانلود کتاب علم داده با جولیا

طبق گزارشات، پیش‌بینی می‌شود به دنبال گسترش دسترسی داده و اهمیت آن، هر حرفه‌ای در سراسر دنیا تحت‌تأثیر علم داده قرار بگیرد. در همین راستا، خوزه استوروپولی، ریک هویزر و لازارو آلونسو، در کتاب علم داده با جولیا، هدف اصلی نگارش کتاب را بررسی زیرساخت علم داده و کاربرد زبان برنامه‌نویسی جولیا در پردازش داده قرار داده‌اند. لازم به ذکر است سازمان‌های زیادی از جمله ناسا، اداره‌ی هواپیمایی فدرال آمریکا، شرکت داروسازی فایزر و... در پروژه‌های مختلف از زبان برنامه‌نویسی جولیا بهره برده‌اند.

کتاب علم داده با جولیا به افرادی پیشنهاد می‌شود که پیشینه‌ای در زمینه‌ی برنامه‌نویسی ندارند و درعین‌حال به علم داده علاقه‌مند هستند. بنابراین، بهترین گزینه برای یادگیری اولین زبان برنامه‌نویسی در چهارچوب علم داده، جولیا می‌باشد؛ چراکه این زبان به‌عنوان یک رویکرد نوین نسبت به برنامه‌نویسی و علم داده در مقایسه با دیگر زبان‌ها همچون پایتون و R ظاهر می‌شود. هر آنچه را که شما می‌توانید در پایتون و R انجام دهید، می‌توانید در جولیا نیز پیاده‌سازی کنید؛ تنها با این تفاوت که این زبان شما را قادر می‌سازد تا کدی قابل‌خواندن، سریع و قدرت‌مند بنویسید.

حال اگر شما با دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا هستید و اکنون از علم داده مطلع شده‌اید و قصد دارید به این جنبش جدید بپیوندید، خوزه استوروپولی، ریک هویزر و لازارو آلونسو، شما را با مزیت‌های زبان جولیا و نحوه‌ی دست‌یابی به بهترین نتیجه در برنامه‌نویسی با این زبان آشنا می‌کنند. شما با خواندن این کتاب به مهارت‌هایی همچون سواد داده‌ای، مهندسی نرم‌افزار و بهره‌گیری از جولیا در زمینه‌ی علم داده تسلط پیدا خواهید کرد.

کتاب علم داده با جولیا توسط دکتر جواد وحیدی و مهندس محمدحسن تقی‌زاده داودی ترجمه شده و انتشارات فناوری نوین آن را به چاپ رسانده است.

کتاب علم داده با جولیا مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب برنامه‌نویسانی است که به حوزه‌ی علم داده علاقه‌مند هستند و می‌خواهند دانش خود را در زمینه‌ی زبان برنامه‌نویسیِ جولیا افزایش دهند.

در بخشی از کتاب علم داده با جولیا می‌خوانیم

در اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی، کاربر مجاز به کنترل جریان اجرای کامپیوتر است. بسته به شرایط، می‌خواهیم کامپیوتر یک کار خاص یا دیگری را انجام دهد. در جولیا، می‌توانیم با استفاده از کلمات کلیدی elseif، if و else جریان اجرا را کنترل کنیم. این‌ها به‌عنوان عبارات شرطی شناخته می‌شوند. کلمه کلیدی if باعث می‌شود جولیا یک عبارت را ارزیابی کند و بسته به اینکه آن صحیح یا غلط باشد، بخش‌های خاصی از کد را اجرا کند. می‌توانیم با کلمه کلیدی elseif چندین شرط if را به هم مرتبط کنیم تا جریان کنترل پیچیده‌تری را بسازیم. درنهایت، می‌توانیم بخشی جایگزین تعریف کنیم که درصورتی که هر چیزی درون if یا lseif به صحت ارزیابی شود، اجرا شود. این هدف کلمه کلیدی else است. درنهایت، مانند تمام عملگرهای کلمه کلیدی قبلی که دیدیم، باید به جولیا بگوییم که عبارت شرطی با استفاده از کلمه کلیدی end به پایان رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیش‌گفتار
فصل دوم: چرا جولیا؟
فصل سوم: مبانی جولیا
فصل چهارم: DataFrames.Jl
فصل پنجم: DataFramesMeta.jl
فصل ششم: تجسم داده‌ها با Makie.jl
فصل هفتم: تجسم داده‌ها ازطریق AlgebraOfGraphics.jl
فصل هشتم: پیوست
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم داده با جولیا
نویسنده، ،
مترجمجواد وحیدی، محمدحسن تقی زاده داودی
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-622-5412-23-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم داده با جولیا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب علم داده با جولیا

برای دریافت کتاب علم داده با جولیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.