معرفی و دانلود کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند: گزیده شعرهای آن سکستون

عکس جلد کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند: گزیده شعرهای آن سکستون
قیمت:
10500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند: گزیده شعرهای آن سکستون

کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند، کلکسیونی از اشعار خلاقانه و هنجارشکن آن سکستون است که با زبانی لطیف و صحنه‌سازی‌های مبتکرانه سروده شده‌اند. «مرگ» عنصر اصلی این دفتر شعر به شمار می‌آید. پدیده‌ای که به اعتقاد شاعر، نه پایان زندگی، بلکه چهره‌‌ی دیگری از خود زندگی‌ست. اثر حاضر را می‌توان از نمونه‌های شعر اعتراف و عصیانی در برابر کلیشه‌ها و چارچوب‌های تحمیلی زندگی دانست. نگاه بدیع شاعر نیز از دیگر ویژگی‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند

از آنجایی که اشعار گردآوری‌شده در کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند (The complete)، احتمالاً پیچیده‌ترین و دیریاب‌ترین سروده‌هایی باشند که تاکنون با آن‌ها روبه‌رو شده‌اید، پیش از خوانش کتاب لازم است، چکیده‌ای از روحیات و سرگذشت عجیب آن سکستون (Anne Sexton) را با شما در میان بگذاریم تا از این طریق درک زبان استعاری و ارجاعات مکرر سروده‌های این شاعر برای مخاطب آسان‌تر باشد.

عصیان شاعر چه در برابر زبان و قیود شاعری، چه در مقابل طبیعت و پدیده‌های آن و چه در رویارویی با زندگی، در اشعار این دفتر کاملاً مشهود است. این سرکشی و طغیان آن سکستون البته به شعرهای او محدود نمی‌شوند. کافی‌ست نگاهی به خاطرات کودکی‌اش بیندازیم. هنگامی که پدر به‌شدت منضبط و مقرراتی او همه‌ی اهالی خانه را وادار می‌کرد تا حتی لباس‌های راحتی خود را اتو بکشند و همیشه آراسته و منظم سر میز غذا حضور داشته باشند. عدم رعایت آداب غذا خوردن از نگاه پدر گناهی نابخشودنی بود که تنها آن سکستون، دختر کوچکش می‌توانست مرتکب آن بشود. آن همیشه غذایش را با خدمتکارها صرف می‌کرد چون هرگز حاضر نشده بود به قوانینی که پدر سخت‌گیرش برای ساده‌ترین کارهای روزمره تعیین کرده بود، تن بدهد.

در سال‌های بزرگسالی نیز این طغیان علیه خانواده و قواعد دست‌و‌پاگیرش ادامه پیدا کرد. روی آوردن به شعرسرایی که نتیجه‌ی آن متهم شدن به سرقت ادبی آن هم از سوی خانواده‌اش بود و فرار از خانه برای ازدواج با مرد مورد علاقه‌اش دو نمونه از رفتارهای هنجارشکنانه‌ی آن علیه بایدها و نبایدهای خانواده و جامعه بودند. با‌این‌حال، هر چقدر که آن برای رهایی از زندان خانواده کوشید، بازهم به نتیجه‌ای نرسید و در نهایت دچار اختلالات روانی‌ای شد که ریشه در دوران کودکی او داشتند.

همین اشارات محدود به زندگی آن سکستون علت یأس‌ها و بی‌قراری‌های او را در کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند برایمان آشکار می‌کند. مرگ ستون اصلی و رشته‌ای نامرئی‌ست که سروده‌های این مجموعه‌ی شعر را به هم متصل می‌کند و آن‌ها را از فروریختن نجات می‌دهد. مرگ به همین اندازه در زندگی واقعی آن نیز نقش پررنگی داشت. تظاهر مکرر به خودکشی و ترس از مرگ و از دست دادن عزیزان موضوعاتی هستند که به گفته‌ی اطرافیان آن سکستون، در زندگی او حضور انکارناپذیری داشته‌اند.

در اثر حاضر با نوعی اعتراض و هجوم به کلیشه‌ها مواجه هستیم. هرچند اعتراضی که در این شعرها به چشم می‌خورد بیش از آنکه همراه با امید و رو به سوی آینده‌ای روشن باشد، با ناامیدی عجین شده و به تاریکی‌های درون پناه می‌برد. افسردگی‌ای که سال‌ها گریبان آن سکستون را گرفته بود در آینه‌ی شعر او نیز خود را تماماً به مخاطب عرضه می‌کند. سرگردانی و میل به رهایی در جای‌جای کتاب حاضر به‌روشنی دیده می‌شوند و برای خوانندگان نیز ملموس و قابل درک هستند. بااین‌وجود، این نکات ذره‌ای از ارزش ادبی این اثر نمی‌کاهند.

سینا کمال آبادی و محسن ابوالحسنی برگردان این اثر را به پایان رسانده‌اند و در این راستا کوشیده‌اند تا در عین وفاداری به متن اصلی، مضامین و درون‌مایه‌های عمیق را نیز به زبان مقصد منتقل کنند؛ کاری که به‌دشواری اما موفقیت‌آمیز به انجام رسیده.

نشر چشمه چاپ و انتشار این کتاب را برای ارائه به مشتاقان ادبیات جهان بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند

  • ویترینی که نشان از دوران حرفه‌ای فعالیت‌های ادبی یکی از مؤثرترین شاعران قرن بیستم دارد. (Open Road Media)
  • سروده‌هایی که حقایقی را پیرامون زندگی پنهانی مردان و زنان بازگو می‌کنند. (گودریدز)

کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جست‌و‌جوی مجموعه اشعاری هستید که سرشار از احساسات ژرف انسانی و بسیار اثرگذار باشند، از خواندن کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند هرگز غافل نشوید. این کتاب برای مشتاقان اشعار خارجی انتخاب بسیار مناسبی است.

با آن سکستون بیشتر آشنا شویم

آن سکستون، متولد نهم نوامبر 1928، شاعر اهل آمریکا بود که در ماساچوست به دنیا آمد و سال‌های کودکی را در شهر بوستون سپری کرد. این بانوی شاعر، علاوه‌بر فعالیت‌های ادبی، چندی نیز به‌عنوان مدل در مؤسسه‌ای به نام «هارت» در بوستون اشتغال داشت. او در سال 1945 به مدرسه‌ی شبانه‌روزی روگرز هال در ماساچوست راه یافت و حدود یک سال را نیز در کالج گارلند بوستون به تحصیل مشغول بود.

آن سکستون در سال 1948 ازدواج کرد که این رابطه‌ی زناشویی تا سال 1973 ادامه داشت. سکستون توانست در سال 1967 برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در بخش شعر شود. او را می‌توان از پیشروان جنبش شعر اعتراف دانست که به مبارزه با نابرابری‌های جنسیتی در زبان و هنر برخاسته بود.

آن سکستون سرانجام در چهارم اکتبر 1974 با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

در بخشی از کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند: گزیده شعرهای آن سکستون می‌خوانیم

می‌شنوند که چگونه
دمار از شاهرگ روحم درآمده
و روحم به آن‌ها می‌پاشد
خونی‌شان می‌کند
لباس‌های‌شان را نجس می‌کند
کفش‌های‌شان را کثیف
و خدا پُرم می‌کند.
گرچه گاهی شکی به عمیقی دره‌ای بزرگ
به‌سراغم می‌آید
اما باز خُدا پرم می‌کند
فکر سگ‌ها را به من می‌دهد
عنکبوت را در تارهای پیچاپیچش
خورشید را با همه‌ی شگفتی‌اش
قوچی قربانی را
شکوه و اسرار ساحل بزرگ را
و قلبم که بزرگ است
شک ندارم که خیلی بزرگ است
و برای خودش هیولایی‌ست؛
که این‌همه را می‌مکد
و عشقِ دیوانه‌ سر بیرون می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

خالی افتاده از شعرها...
هر کس که می‌میرد
صدایی می‌شود که مرا تعقیب می‌کند
نامه‌ای از آن سکستون
به چهل‌سالگی دخترم
خیابان مرسی/ پلاک 45
لعنت به مرثیه‌ها
هفده آگوست
عکس بچه
ارواح
درس‌های گرسنگی
پیری
مرگ سیلویا
لباس‌ها
قلب بزرگ
هنر سیاه
بچه‌ها
قلب مرده
شاه مرگ
بمب‌افکن‌ها
جویندگان شیطان
فرشته‌های ساقط
آنا که دیوانه بود
سیم نازک
اختراع خداحافظی
اوه!
جنون آشپزها
جنون گل‌ها و کرم‌ها
نوزاد مرگ
همه‌ی عزیزان من
آن‌طور که آمده
یاس
الیزابت رفت
درهای قفل‌شده
لالایی
جنون روکفشی‌ها
جنون غروب
نمایش
شاعر نادانی
حقیقتی که مُرده‌ها می‌دانند
خجالتی
جایی که همه‌چیز سر جایش برگشت
کلمات
جوان
عکس دونفره
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند: گزیده شعرهای آن سکستون
نویسنده
مترجمسینا کمال آبادی، محسن ابوالحسنی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-964-362-571-9
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
10500 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند

Kianaa
۱۴۰۲/۳/۱۵
تعدادی از مجموعه اشعار آن سکستون با ترجمه خوب. بعضی شعر‌ها قوی تر از بقیه اما به طور کل اشعار با موضوع مرگ یا کودکی هستند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند

برای دریافت کتاب آن‌ها مشغول مردن‌اند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.