معرفی و دانلود کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است: مجموعه شعر

عکس جلد کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است: مجموعه شعر
قیمت:
۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است: مجموعه شعر

خاطراتی از عمق واقعیت، در انعکاس شعرهایی برای جهان مجازی. کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است اثر لطیف هلمت شاعر برجسته‌ی کردستان عراق است. اثر پیش که رو در قالب منتخبی از اشعار این شاعر کردزبان و یکی دیگر از آثار مربوط به مجموعه‌ی شعر جهان به چاپ رسیده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته، به روزگار نه چندان دور آرامش در خاورمیانه تعلق دارد.

درباره‌ی کتاب گیسوانت سیه‌چادر گرمسیر و سردسیر من است

لطیف هلمت (Latif Halmat) شاعریست که همواره از زمانه‌ی خود جلو بوده. با این‌که مجموعه شعر گیسوانت سیه‌چادر گرمسیر و سردسیر من است در سال 1977 به انتشار رسیده که هنوز خبری از غلبه‌ی رسانه‌های گوناگون و دنیای مجازی نبود، اما او از خطر جهان ماشینی و ماشینی شدن روابط آدم‌ها سخن می‌گوید. وی در آثار خود مناظری بدیع را به تصویر می‌کشد که می‌داند دیر یا زود در آتش جنگ‌های بی‌پایان خاورمیانه از بین خواهند رفت.

کتاب گیسوانت سیه‌چادر گرمسیر و سردسیر من است، شامل اشعاری با مضامین اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و عاشقانه است و بخشی از آن به ادبیات مقاومت اختصاص یافته.

کتاب گیسوانت سیه‌چادر گرمسیر و سردسیر من است با گزینش و ترجمه‌ی رضا کریم مجاور و به اهتمام نشر چشمه به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه شعر جهان

شعر جهان عنوان مجموعه‌ایست که توسط نشر چشمه به علاقه‌مندان ادبیات عرضه شده است. هدف از انتشار این کتاب‌ها معرفی شاعرانی از ملل و قومیت‌های گوناگون است. تا کنون کتاب‌های زیادی از این مجموعه به چاپ رسیده که از آن بین می‌توان به کتاب‌هایی همچون «اقتدار عبوس کلاغ‌ها»، «هیچ چیز دو بار اتفاق نمی‌افتد» و «عاشق آزادی» اشاره کرد. ناشر سعی داشته سلیقه‌های مختلف مخاطبان را مد نظر قرار دهد و به‌این‌ترتیب آثاری از نامدارترین شاعران جهان مانند گابریل گارسیا مارکز و یا چهره‌های کمتر شناخته‌شده را به صورت کتاب‌های مجزا به چاپ رسانده.

کتاب گیسوانت سیه‌چادر گرمسیر و سردسیر من است مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب گیسوانت سیه‌چادر گرمسیر و سردسیر من است به علاقه‌مندان شعر و ادبیات کردی و دوستداران اشعار شاعران معاصر عرب پیشنهاد می‌شود.

با لطیف هلمت بیشتر آشنا شویم

لطیف محمود برزنجی مشهور به لطیف هلمت، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم عراقی، زاده‌ی 1947 در شهر کفری از توابع استان کرکوک عراق است. پدرش اهل تصوف و یکی از شیوخ برجسته‌ی فرقه‌ی قادریه بود. این امر باعث شد لطیف هلمت از همان کودکی با شعر و ادبیات عراق و ایران آشنا شود و به شعر علاقه پیدا کند. اولین مجموعه شعرش با عنوان «خدا و شهر کوچک ما» در سال 1970 منتشر شد و به خاطر سبک جدیدی که داشت، مورد توجه قرار گرفت. او با همراهی دیگر چهره‌ها‌ی مطرح ادبیات، نحله‌ی ادبی «کفری» را بنیان گذاشت که نقشی تعیین‌کننده در دگرگونی شعر کردی متأثر از شعر معاصر جهان ایفا کرد.

او علاوه بر سرودن شعر، دستی نیز در نگارش داستان، نمایشنامه و نقد ادبی داشته و آثاری را درباره‌ی صوفی‌گری و مکاتب هنری به رشته‌ی تحریر در آورده است. اشعار او تا کنون به زبان‌های عربی، انگلیسی، هلندی، آلمانی، فرانسوی و فارسی ترجمه شده و مورد توجه دوستداران ادبیات معاصر عرب و شاعران کردزبان قرار گرفته است. کتاب‌های «این رودخانه خشک نمی‌شود»، «توفان سفید»، «تولدی دیگر»، «همه‌ی همسران اجنه‌ی شیخ محمود» و «نامه‌هایی که مادرم نخواند»، نام برخی از مهم‌ترین آثار لطیف هلمت هستند.

در بخشی از کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است: مجموعه شعر می‌خوانیم

آه!
آن شاخه‌ی خشکیده را
که به شعله‌ها می‌سپارند
باید به کدام زبان لابه کند
که ناله‌اش را نمی‌شنویم؟!
ای شبان ساده‌دل!
نگذار آتشت خاموش شود
وگرنه دلیجانِ توفان
خاکسترش را
به پیشباز جویبار می‌برد...
تو چنان سنگدلی
که انگار زهدانِ مادرت
از نطفه‌ی دیوها
بار گرفته‌ست!
آه، ای دل من!
به کجایت ببرم؟
مرا نگهبان خود کرده‌ای
ای دل من!
به کجایم می‌بری؟

فهرست مطالب کتاب

لطیف هَلْمَت، شاعر جهان مجازی
بخشی از شعر بلند «نیروانا و میلیشیای بوسه‌ها و کلید سینه‌ی دختران شهرآشوب‌»
آشتی و کشاکشِ میان شهروندان الکترونی
لطیف هلمت
قلب مصنوعی
دزد
عشق خود آمد...
ربودن / اشتباه
گمان
تاج / کفش
عشق
خانه
دسیسه
افسون
حزب
راه
نام‌ها / فصل‌ها
خلسه
موزه‌ی تابلوهای کلاسیک
آدم‌آهنی
ماه مصنوعی
چوب‌کبریت و چیزهای دیگر
شطرنج واژه‌ها
سایه‌ی پرسش‌ها
زبان سینه
بو
هفته‌ی دوزخ
صندلی
فروشگاه
پژواک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است: مجموعه شعر
نویسنده
مترجمرضا کریم مجاور
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-964-362-626-6
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است

برای دریافت کتاب گیسوانت سیه چادر گرمسیر و سردسیر من است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.