معرفی و دانلود کتاب آنا کارنینا - جلد 2

عکس جلد کتاب آنا کارنینا - جلد 2
قیمت:
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنا کارنینا - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنا کارنینا - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنا کارنینا - جلد 2

کتاب آنا کارنینا - جلد 2 با دو اتفاق مهم آغاز می‌شود: عروسی لووین با کیتی و آغاز رسمی زندگی مشترک آنا و ورونسکی. لئو تولستوی در این کتاب با نگاهی تیزبین و جزئی‌نگر، به روابط میان شخصیت‌هایی که در جلد اول معرفی شده بودند وضوح بیشتری می‌بخشد و سرنوشت آنان را در پایان کتاب مشخص می‌کند. گفتنی است که این اثر یکی از عناوین پرفروش ادبیات روسیه به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب آنا کارنینا - جلد 2

سوفیا آندریوْنا، همسر لئو تولستوی (Leo Tolstoy)، در سال 1870 در دفترچه‌ی خاطرات خود ثبت کرد: «لئو یک ایده‌ی داستانی جدید درباره‌ی زنی خیانت‌کار دارد که با کارهایش، زندگی خود را نابود می‌کند.» تولستوی در ابتدا داستانی را در ذهن داشت که مخاطب با خواندن آن، نسبت به شوهر آن زن احساس همدردی کند؛ اما همانطور که طرح داستان بیشتر پیش رفت، الکسی کاری‌نین از یک فرد کاملاً مثبت، به شخصیتی تبدیل شد که نمی‌توان به آن‌ شرور گفت؛ اما رفتارش آن‌چنان سرد، سنتی و محافظه‌کارانه بود که بسیاری توانستند با آنا کاری‌نینا همذات‌پنداری کنند. مشهور است که زنی 37 ساله به نام آنا استپانوا که خدمتکار یکی از همسایگان تولستوی بود، با یکی از زمین‌داران رابطه داشت. تولستوی و همسرش درباره‌ی رابطه‌ی این زن با یکدیگر بحث می‌کردند. وقتی آن زن خودش را زیر قطار انداخت،‌ تالستوی جسد آسیب‌دیده‌ی او را دید و این صحنه، تأثیری عمیق بر او بر جای گذاشت. این واقعه در سال 1872 اتفاق افتاد و حدس زده می‌شود که تولستوی حدود یک سال بعد، نگارش کتاب آنا کاری‌نینا (Anna Karenina) را آغاز کرد.

معرفی و دانلود کتاب آنا کارنینا - جلد 2

رمان آنا کاری‌نینا داستانی درباره‌ی سه خانواده است که با این عبارت بسیار مشهور آغاز می‌شود: «خانواده‌های خوشبخت همه‌شان لنگه‌ی هم‌اند، ولی هر خانواده‌ی بدبختی مصیبت خودش را دارد.» درواقع هسته‌ی اصلی داستان در همین جمله نهفته است: یک خانواده‌ی ناشادِ در آستانه‌ی فروپاشی در برابر خانواده‌ای شاد و کامل قرار می‌گیرد. لئو تولستوی تصویری از چندین خانواده‌ی درهم‌تنیده نشان می‌دهد؛ تصویری که ثابت می‌کند زندگی زناشویی می‌تواند بسیار پیچیده باشد: یک خانواده‌ی کامل و شاد، خانواده‌ای که با وجود مشکلات هنوز هم سرپاست و خانواده‌ای که نهایتاً از هم می‌پاشد.

اشخاصی مانند لووین زندگی‌شان را با آزادی فردی شروع می‌کنند؛ اما در نهایت ازدواج و زندگی پایدار خانوادگی را انتخاب می‌کنند. کیتی، که در ابتدای کتاب آنا کارنینا - جلد 2 شاهد عروسی او با لووین هستیم، در جلد اول به ورونسکی علاقه دارد و نخستین خواستگاری لووین را رد می‌کند. کیتی پس از شروع رابطه‌ی آنا و ورونسکی خرد می‌شود؛ اما در نهایت عشق واقعی را در زندگی با لووین می‌یابد و او را برای زندگی مشترک برمی‌گزیند. لووین از همان ابتدا می‌ترسد که پس از ازدواج، آزادی فردی او از بین برود و نقشه‌های او برای زندگی‌اش نقش‌برآب شوند. اما وقتی کیتی و لووین همراه با هم به روستا می‌روند،‌ یک زندگی خانوادگی عمیق و لطیف را می‌سازند که بر پایه‌ی عشق و احترام بنا شده است.

خانواده‌ی آبلونسکی در ابتدای کتاب آنا کاری‌نینا تنش بسیاری را تجربه می‌کند. سْتیوا که با معلمه‌ای فرانسوی رابطه دارد، خیالش راحت است که همسرش در خانه، همه چیز را برای او و فرزندانش مهیا می‌کند. دالی که ازدواجش را در آستانه‌ی فروپاشی می‌بیند، در درون خود کشمکش‌های فراوانی دارد. آیا او شوهر بی‌وفایش را ترک می‌کند و به‌سراغ زندگی آرمانی‌اش می‌رود یا به‌خاطر شش فرزندش، همه‌ی ناملایمات زندگی زناشویی را تحمل می‌کند؟

خانواده‌ی کاری‌نین نیز در پایان کتاب آنا کاری‌نینا - جلد 1 پایان غم‌انگیزی دارد. آنا با ورونسکی زندگی می‌کند؛ اما کاری‌نین برای حفظ آبرو و موقعیتش در جامعه، نمی‌پذیرد که آنا را طلاق دهد. اما در آغاز رمان آنا کارنینا - جلد 2 می‌بینیم که چگونه این خانواده نیز نابود می‌شود و آنا و ورونسکی خانواده‌ای جدید را همراه با فرزند تازه متولدشده‌شان تشکیل می‌دهند. اما آیا عشق میان این دو نفر همیشگی است یا هوسی زودگذر محسوب می‌شود که پس از مدتی، شعله‌ی آن با بروز کوچک‌ترین اختلافات فروکش خواهد کرد؟

معرفی و دانلود کتاب آنا کارنینا - جلد 2

انتشارات علمی و فرهنگی برگردان فارسی حمیدرضا آتش‌برآب از رمان آنا کاری‌نینا را در دو جلد روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب آنا کارنینا - جلد 2

  • از پرمخاطب‌ترین و برترین‌ رمان‌های تاریخ
  • جزو لیست برترین کتاب‌های تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ
  • در فهرست کتاب‌های منتخب «اپرا وینفری»
  • در فهرست 1001 رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید
  • در فهرست کتاب‌های برتر به انتخاب روزنامه‌ی تایمز

نکوداشت‌های کتاب آنا کارنینا - جلد 2

  • کتاب آنا کارنینا بهترین اثر داستانی نوشته‌شده تا به اکنون است. (ویلیام فاکنر)
  • اثری بی‌نقص که هنر در آن به حد کمال رسیده است. بزرگ‌ترین آثار ادبی اروپا هم به گرد پای این اثر لئو تولستوی نمی‌رسند. (فئودور داستایوفسکی)
  • رمان آنا کاری‌نینا بی‌تردید بهترین رمانی است که تاکنون نوشته شده. (اورهان پاموک)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب آنا کارنینا - جلد 2

داستان عشق میان آنا و ورونسکی دست‌مایه‌ی ساخت آثار هنری بسیاری شده که از میان‌ آن‌ها، این آثار شهرت بیشتری دارند:

  • نسخه‌ی آمریکایی آنا کارنینا با بازی گرتا گاربو، 1935 (برخی ازمنتقدین بهترین اقتباس رمان آنا کارنینا را این فیلم می‌دانند. گراهام گرین درباره‌ی این اثر می‌گوید: «شخصیت خود گرتا گاربو این فیلم را به معنای واقعی کلمه شکل‌ می‌دهد.» البته گرتا گاربو پیش از این در سال 1927 نقش آنا کارنینا را در فیلم «عشق» بازی کرده بود که برخلاف کتاب لئو تولستوی، پایانی خوش داشت.)
  • فیلم آنا کارنینا با بازی ویوین لی و رالف ریچاردسون، 1948
  • نسخه‌ی سال 1967 به کارگردانی الکساندر زارخی، محصول اتحاد جماهیر شوروی (منتقدان این اثر زارخی را نسبت‌به دیگر فیلم‌ها، وفادارتر به طرح اصلی داستان می‌دانند.)
  • فیلم آنا کارنینا با بازی ژاکلین بیسه و کریستوفر ریو، 1985
  • فیلم محصول سال 1997 (اولین نسخه‌ی آمریکایی فیلم که به‌طور کامل در روسیه فیلم‌برداری شد.)
  • سریال تلویزیونی بی‌بی‌سی در سال 2000 با بازی هلن مک‌کروری و کوین مک‌کید
  • فیلم آنا کارنینا 2012 با بازی کیرا نایتلی و جود لا

کتاب آنا کارنینا - جلد 2 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آنا کارنینا - جلد 2 را به دوست‌داران ادبیات کلاسیک روسیه پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب آنا کارنینا - جلد 2 می‌خوانیم

اشتیاق به زندگی که پس از بهبود بیماری‌اش بیشتر هم شده‌بود، چنانی نیرومند و شرایط زندگی به‌قدری نو و دلپذیر بود که آنّا خودش را به‌شکلی نابخشودنی خوشبخت حس می‌کرد. هرقدر بیشتر ورونْسْکی را می‌شناخت، بیشتر عاشقش می‌شد. او را به‌خاطر خودش و عشقی که به او داشت، دوست می‌داشت. این‌که او را تماماً به‌دست آورده بود، مایه‌ی لذت و شادی‌اش بود و همیشه دوست داشت کنارش باشد. همه‌ی خصوصیاتش را که مدام بیشتروبیشتر برایش آشکار می‌شد، عزیز می‌شمرد. ظاهرش هم در لباس غیرنظامی برای آنّا بسیارجذاب بود، ‌همان‌طور که برای دختری تازه‌عاشق و جوان می‌تواند جذاب باشد. در تمام حرکات و گفتارش، چیزی خاص و نجیب و والا می‌یافت. اشتیاقی که بهش داشت، گاهی خودش را هم می‌ترساند. هرچه می‌گشت، نمی‌توانست در وجودش چیزی بیابد که عالی و شریف نباشد. اما جرأت نداشت به ناچیزی خودش دربرابر او اعتراف کند، چون می‌ترسید وقتی ورونْسْکی به این موضوع پی ببرد، به‌سادگی ممکن است دل از او بکند و حالا دیگر از هیچ‌چیزی به‌اندازه‌ی این موضوع نمی‌ترسید؛ هرچند هیچ بهانه‌ای برای جدایی و محرومیت از عشق نبود. نمی‌توانست به‌خاطر رابطه‌شان ممنونش نباشد و قدرشناسی‌اش را بروز ندهد. به‌نظر آنّا، ورونْسْکی چنان مقامی در کار دولتی داشت که به‌راحتی می‌توانست نقش تعیین‌کننده‌ای بازی کند، اما فقط به‌خاطر او از شهرت چشم پوشیده و حس جاه‌طلبی‌اش را قربانی کرده و هرگز هم کمترین نشانه‌ای از تأسف نشان نداده‌است.

ورونْسْکی بیش‌ازپیش با مهر و احترام باهاش رفتار می‌کرد و این فکر که مبادا آنّا از وضع ناگوارش احساس عذاب کند، دمی رهایش نمی‌کرد. همان ورونْسْکی سابقاً یک‌دنده و خودخواه، حالا چنان با آنّا نرم بود که نه‌تنها باهاش مخالفت نمی‌کرد، که اصلاً از خود اراده‌ای نداشت و فقط مشغول برآورده‌کردن و پیش‌بینی خواسته‌های او بود. آنّا نمی‌توانست قدرشناس نباشد، اگرچه گاهی همین تمرکز توجه و جو غمخواری و مراقبتی که ورونْسْکی دورش ایجاد کرده‌بود، بر دوشش سنگینی می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنا کارنینا - جلد 2
نویسنده
مترجمحمیدرضا آتش برآب
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات834
زبانفارسی
شابک978-600-436-537-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنا کارنینا - جلد 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آنا کارنینا - جلد 2

برای دریافت کتاب آنا کارنینا - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.