معرفی و دانلود کتاب آناتومی تمرینات عملکردی

عکس جلد کتاب آناتومی تمرینات عملکردی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی تمرینات عملکردی

کتاب آناتومی تمرینات عملکردی نوشته‌ی کوین کار و ماری کیت فیت، به یکی از شیوه‌های تمرینی مدرن، یعنی تمرین عملکردی می‌پردازد و می‌کوشد با کمک گرفتن از آناتومی بدن انسان، نحوه‌ی اجرای آن‌ها را توضیح دهد. این راهنمای کاربردی و مصور، به انواع فعالیت‌های تحرک پذیری، کنترل و آماده‌سازی حرکتی اشاره دارد، فعالیت‌های قدرتی بالاتنه و پایین‌تنه را آموزش می‌دهد، و حرکات قدرتی چرخشی و عضلات مرکزی بدن را مرور می‌کند.

درباره‌ی کتاب آناتومی تمرینات عملکردی

در سال‌های اخیر که ورزش با علوم دیگر مثل پزشکی ترکیب شده، شیوه‌های تمرین تغییرات چشمگیری داشته‌اند. در گذشته، تمرینات بیشتر پرفشار و سخت بودند ولی خیلی کاربردی محسوب نمی‌شدند. به این معنا که ورزشکار ازنظر حجم و قدرت بدنی خیلی رشد می‌کرد ولی این افزایش در راستای رشته‌ی او نبود. به همین خاطر خیلی از کارشناسان معتقد بودند که انرژی ورزشکار به هدر می‌رود و نمی‌تواند آنچنان که باید خود را نشان دهد. اما پیشرفت‌های پزشکی کمک کرد تا ما درک درست‌تری از بدن و آناتومی آن به دست آوریم. همین موضوع عمیقاً بر روی ورزش هم تأثیر گذاشت و باعث شد مربیان و کارشناسان ورزشی نگاهی کاربردی‌تر به تمرینات داشته باشند. دیگر قرار نبود همه به یک شکل تمرین کنند، بلکه باید متناسب با آناتومی بدنشان فعالیت‌ها را ترتیب می‌دادند. کتاب آناتومی تمرینات عملکردی (Functional Training Anatomy) نوشته‌ی کوین کار (Kevin Carr) و ماری کیت فیت (Mary Kate Feit) از متد جدیدی در علوم ورزشی صحبت می‌کند که به نام تمرینات عملکردی معروف است. این رویکرد که بیشتر در فیتنس و تناسب‌اندام کاربرد دارد، به ورزشکار این امکان را می‌دهد تا به شکلی هدفمند برنامه تمرینی‌اش را طراحی کند و بر اساس ساختار بدنش، فعالیت‌ها و حرکات را انتخاب نماید.

استفاده از علم و تغییر تمرینات باعث شده ورزش‌های امروزی به‌مراتب جذاب‌تر و دیدنی‌تر شوند. از سوی دیگر میزان مصدومیت و آسیب‌ها نیز خیلی کاهش یافته. تا جایی که حالا به‌ندرت ورزشکاری حرفه‌ای آسیبی طولانی‌مدت می‌بیند و از میادین دور می‌شود. همه‌ی این‌ها به خاطر این است که تمرینات، کاربردی و بهینه شده‌اند. ایده‌ی ورزش مدرن دیگر افزایش حجم و توان بدنی به هر قیمتی نیست، بلکه معتقد است این موارد باید متناسب با ساختار بدنی ورزشکار و در راستای رشته‌ی او باشد. این باعث شده تا به‌جای تمرینات طولانی و خسته‌کننده، به سمت حرکاتی متنوع و دقیق‌تر بروند. تمریناتی که بر روی نقاط مختلف بدن متمرکز می‌شوند و به کل عضلات و ماهیچه‌ها کمک می‌کنند تا رشد نمایند. کوین کار و ماری کیت فیت در کتاب آناتومی تمرینات عملکردی، به یکی از همین تمرینات مدرن می‌پردازند و آن را آموزش می‌دهند. در ایده‌ی تمرین عملکرد، موضوع فعالیت‌های تحرک پذیری، کنترل و آماده‌سازی حرکتی بسیار اهمیت دارد. نویسندگان در این راهنمای مصور، دستورالعمل‌هایی برای این نوع فعالیت‌ها ارائه می‌دهند. آن‌ها در ادامه به فعالیت‌های قدرتی بالاتنه و پایین‌تنه می‌پردازند و حرکات قدرتی چرخشی و عضلات مرکزی بدن را آموزش می‌دهند. در پایان نیز برنامه‌ای نمونه برای تمرین قدرتی عملکردی پیشنهاد می‌دهند تا ورزشکاران تناسب‌اندام از آن‌ها استفاده نمایند.

کتاب آناتومی تمرینات عملکردی را رضا زرندی ترجمه کرده و انتشارات مبانی به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب آناتومی تمرینات عملکردی

  • این کتاب منبعی عالی برای تمام ورزشکاران حرفه‌ای رشته‌ی فیتنس است. (دکتر کوین نیلد، مربی)
  • کتاب آناتومی تمرینات عملکردی اثری فوق‌العاده برای توضیح «چرا»ها است. این کتاب را به کسانی توصیه می‌کنم که در زمینه‌ی تمرین و اجرا جدی هستند. (بن برونو، مربی شخصی چهره‌های شاخص)
  • اگر یک سؤال وجود داشته باشد که دائم و دائم تکرار می‌شود، پرسش «از کجا شروع کنم؟» است. این کتاب بخشی از پاسخ به آن است. (چارلی وینگراف، مربی بدن‌سازی)

کتاب آناتومی تمرینات عملکردی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مربیان و ورزشکاران رشته‌ی تناسب‌اندام پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آناتومی تمرینات عملکردی می‌خوانیم

مرحله افزایش سرعت دو سرعت یک عمل شبه پیستونی پویایی است که به ورزشکار اجازه می‌دهد تا نیرو را از ران‌ها به عضلات همسترینگ در کل مسیر حرکت از طریق قسمت تحتانی پا و کف پا انتقال دهد. درحالی که فعالیت‌های ورزشی سنتی در اتاق وزنه می‌تواند باعث توسعه قدرت و توان عمومی شود، ویژگی الگوی پیاده‌روی با سورتمه سطوح بالایی از اجرا را برای عملکرد سرعتی در زمین بازی فراهم می‌کند. افزایش سرعت در حد زیادی به قدرت باز شدن ران‌ها از عضلات همسترینگ و سرینی و خم‌کننده کفی پا از طریق عضلات دوقلو و نعلی دارد که همه این‌ها مستقیما در جریان فعالیت پیاده‌روی با سورتمه تحت تاثیر واقع می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تمرینات عملکردی در حرکت
فصل 2: فعالیت‌های تحرک‌پذیر
فصل 3: فعالیت‌های کنترل حرکتی و آماده‌سازی حرکتی
فصل 4: فعالیت‌های پلایومتریک و توب طبی
فصل 5: فعالیت‌های توان با اجرای سنگین
فصل 6: فعالیت‌های قدرتی بالاتنه
فصل 7: فعالیت‌های قدرتی پایین‌تنه
فصل 8: حرکات قدرتی چرخشی و عضلات مرکزی بدن
فصل 9: نمونه برنامه تمرین قدرتی عملکردی
فعالیت‌یاب
درباره مؤلفان
اسامی عضلات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی تمرینات عملکردی
نویسنده،
مترجمرضا زرندی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-6882-51-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی تمرینات عملکردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی تمرینات عملکردی

برای دریافت کتاب آناتومی تمرینات عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.