معرفی و دانلود کتاب آناتومی تمرینات کاربردی

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی تمرینات کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی تمرینات کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی تمرینات کاربردی

کتاب آناتومی تمرینات کاربردی حاصل همکاری کوین کار و ماری کیت‌فیت، در حوزه‌ی عملکرد ورزشی و تناسب‌اندام است. این راهنمای کاربردی و جامع به شما کمک می‌کند یک برنامه‌ی تمرینی کارآمد و کامل برای بهبود عملکرد و کاهش آسیب‌ها براساس ساختار و عملکرد آناتومیکی بدن انسان زنده ایجاد کنید.

درباره‌ی کتاب آناتومی تمرینات کاربردی

اصطلاح «تمرین کاربردی» از بیش از یک دهه‌ پیش ‌که به بخشی از آموزش عمومی تناسب‌اندام تبدیل شد با بحث و جدل زیادی همراه بوده است. کوین کار (Kevin Carr) و ماری کیت‌فیت (Mary Kate Feit)؛ کارشناسان حوزه‌ی بدن‌سازی و تناسب‌اندام، در کتاب خود با عنوان آناتومی تمرینات کاربردی (Functional Training Anatomy)، از باورها و تصورات غلط درموردِ تمرینات کاربردی می‌گویند.

تمرین کاربردی؛ برخلاف رویکرد سنتی به تمرین قدرتی که اساس آن بر آناتومی انسان مرده استوار است، به آناتومی انسان زنده و متحرک تکیه دارد. در رویکرد قدیم (تمرین سنتی)، ورزشکار صرفاً برای حجم و قدرت عضلاتش تلاش می‌کند اما در رویکرد جدید (تمرین کاربردی)، به چگونگی به‌کارگیری عضلات در طول اجرای تمرینات ورزشی توجه و تأکید می‌شود، و هدف را بهبود عملکرد در زندگی و انتقال آن به ورزش می‌داند.

کتاب آناتومی تمرینات کاربردی به قلم کوین کار و ماری کیت‌فیت، در همین راستا نگارش شده است و تمامی جنبه‌های طراحی یک برنامه‌ی هدفمند، مؤثر و کارآمد را در بر می‌گیرد و تحرک‌‌پذیری، قدرت و ثباتی را که برای حمایت از بدنتان در زندگی و در ورزش نیاز دارید فراهم می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب آناتومی تمرینات کاربردی

برای طراحی یک برنامه‌ی کارآمد و کامل تمرین کاربردی؛ به درک درستی از آناتومی کاربردی؛ یعنی آناتومی بدن انسان (زنده) و چگونگی عملکرد آن نیاز است. تمرینات کاربردی، تمرینات قدرتیِ هدفمندی هستند که بدن انسان را در صحنه‌های مختلف زندگی؛ از زندگی ساده‌ی روزمره گرفته تا رقابت‌های سخت ورزشی آماده و ورزیده می‌کنند.

کوین کار و ماری کیت‌فیت در آناتومی تمرینات کاربردی، در ابتدا با ارائه‌ی تعریف روشنی از تمرینات فانکشنال؛ بر اهمیت این تمرینات و تأثیر آن بر کیفیت حرکت، عملکرد و کاهش آسیب‌دیدگی تأکید می‌کنند. در ادامه؛ فعالیت‌های سبکی جهت گرم‌کردن بدن ارائه می‌کنند تا بدن ‌برای فعالیت‌های پرشدت آماده شود. حرکات پلایومتریک و مدیسن‌بال را برای تولید و جذب نیرو معرفی می‌کنند. استفاده از لیفت‌های المپیک، تاب‌دادن کتل‌بل، و تمرینات پرشی را برای افزایش و توسعه‌ی توان توضیح می‌دهند.

آناتومی تمرینات کاربردی، یک برنامه‌ی تمرینی کامل از تمرینات قدرتی ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند قدرت را در عضلات بالا تنه، پایین‌تنه و میان‌تنه با اجرای تمرینات ران‌محور، زانومحور، کشیدن و فشاردادن بهبود دهید. درموردِ تمرینات ضدفلکشن، ضداکستنشن، و ضدچرخشی برای حرکات میان‌تنه نیز می‌گوید. کوین کار و ماری کیت‌فیت درنهایت؛ با ارائه‌ی نمونه‌هایی از برنامه‌ی تمرین قدرتی کاربردی، نشان می‌دهند که چگونه یک برنامه‌ی کاربردی هدفمند و جامع از تمام تمریناتی که تا اینجا یاد گرفته‌ایم برای خود و دیگران طراحی کنیم؛ به‌گونه‌ای که ما را در اجرای هرچه صحیح‌‌تر و ایمن‌تر تمرینات یاری کند.

در تصاویر آناتومیکی تمرینات؛ هریک از عضلات اولیه، ثانویه و بافت‌های پیوندی درگیر در اجرای تمرینات با رنگ مخصوص به خود مشخص و متمایز شده‌اند. در پایین هر تصویر، شیوه‌ی صحیح اجرای گام‌به‌گام تمرین مربوطه و لیست عضلات اولیه و ثانویه‌ی درگیر در آن تمرین را مشاهده می‌کنید. و در انتهای هر تمرین؛ نکته‌ای کاربردی برای اجرای هرچه صحیح‌تر آن ذکر می‌شود.

در فصول 2 تا 8، سه نماد را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده‌ی سه صفحه‌ی فرونتال، عرضی و ساجیتال هستند که ممکن است حرکت در آن انجام ‌شود. درصورتی‌که حرکت در هریک از این صفحات انجام شود، نماد مربوط به آن برجسته می‌شود.

کتاب آناتومی تمرینات کاربردی در سال 2021 به انتشار رسید و با ترجمه‌ی بهزاد مهدی خبازیان و خشایار حضرتی آشتیانی و به‌همت انتشارات حتمی که ناشر نمونه‌ی کشور در سال 1393 است دراختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب آناتومی تمرینات کاربردی

  • آناتومی تمرینات کاربردی، یک سیستمِ مؤثرِ دسته‌بندی تمرینات را ‌همراه با نکاتی درباره‌ی چگونگی اجرای صحیح تمریناتِ اثرگذار ارائه می‌کند. این کتاب، یک منبع فوق‌العاده برای همه‌ی متخصصان عملکرد بدنی و تناسب‌اندام است. (کوین نیلد، سرمربی عملکرد بدنی بوستون بروینز)
  • آناتومی تمرینات کاربردی را به هر شخصی که درموردِ تمرینات و عملکرد بدنی جدی است، به‌شدت توصیه می‌کنم. (بن برونو (Ben Bruno)، مربی خصوصی افراد سلبریتی)
  • اگر یک سؤال در حوزه‌ی تمرینات ورزشی وجود داشته باشد که بارها پرسیده می‌شود؛ این است که «از کجا شروع کنم؟»، کتاب آناتومی تمرینات کاربردی، بخشی از جواب است! (چارلی ونگروف (Charlie Weingroff)، مربی عملکرد بدنی و سرمربی آمادگی جسمانی تیم ملی بسکتبال مردان کانادا)
  • مربیان، با مطالعه‌ی آناتومی تمرینات کاربردی، درک عمیق‌تری از حرکات ورزشی بدست خواهند آورد، که درنهایت به بهبود برنامه‌ریزی آن‌ها منجر خواهد شد. این کتاب بایستی جزء اصلی کتابخانه‌های همه‌ی مربیان جوان باشد. (سو فالستون، مربی خصوصی و مشاور بالینی)

کتاب آناتومی تمرینات کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی ورزشکاران، مربیان و دوستدارانِ ورزش؛ به‌طورخاص در حوزه‌‌های عملکرد بدنی، آمادگی جسمانی، بدن‌سازی و تناسب‌اندام، از کتاب آناتومی تمرینات کاربردی بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب آناتومی تمرینات کاربردی می‌خوانیم

هنگام طراحی برنامه‌های تمرینی قدرتی کاربردی برای توسعه قدرت و توان بالاتنه، باید عملکرد کلیه عضلاتی که در مفاصل توراکس تا مفاصل شانه و کتف-توراکس نقش دارند را در نظر گرفت. به دلیل تحرک بسیار زیادی که ناشی از طراحی کمپلکس شانه است، برای اجرای ایمن، کارآمد، و هماهنگ حرکات پویای بالاتنه مانند پرتاب کردن، ضربه زدن، تاب دادن، فشار (هل) دادن، و کشیدن، به فعال‌سازی همزمان و پیچیده تمام عضلات اطراف شانه نیاز است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تمرین کاربردی در حرکت
فصل 2: حرکات تحرک‌پذیری
فصل 3: حرکات برای کنترل و آمادگی حرکتی
فصل 4: حرکات پلایومتریک و مدیسن‌بال
فصل 5: حرکات توانی سنگین
فصل 6: حرکات قدرتی بالاتنه
فصل 7: حرکات قدرتی پایین‌تنه
فصل 8: حرکات قدرتی میان تنه و چرخشی
فصل 9: نمونه‌هایی از برنامه تمرین قدرت کاربردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی تمرینات کاربردی
نویسنده،
مترجمبهزاد مهدی خبازیان، خشایار حضرتی آشتیانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-600-355-474-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی تمرینات کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی تمرینات کاربردی

برای دریافت کتاب آناتومی تمرینات کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.