معرفی و دانلود کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل)

عکس جلد کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل)
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل)

کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل) نوشتۀ محمد کلاته عربی، به بررسی ماهیت و وجود عدالت و امنیت در شرایط پس از بحران جنگ و درگیری می‌پردازد.

پژوهش‌های این کتاب شامل مسائلی پسابحران همچون افزایش جرم و جنایت‌ها، مسائل امنیتی، تأسیس و ساخت سیستم‌هایی برای حل این نوع مسائل، عدالت و دادخواهی است. این یک مسئله بزرگ است که در آن ایده‌های بزرگی در مورد ماهیت و طبیعت عدالت، دادخواهی و قانون مطرح شده و در وضعیت پس از جنگ و درگیری قابل اجراست.

برداشت و دیدگاه‌های متفاوت از عدالت و دادخواهی و نقش دادگاه جزایی بین‌المللی، عدالت بین‌المللی، عدالت انتقالی و دیگر موارد در این پژوهش مورد بحث قرار می‌گیرد. در آخر ایدۀ اصلاح بخش امنیتی به عنوان ابزاری در کنار همۀ این مسائل و موضوعات، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد؛ این که این ایده چگونه استفاده می‌شود تا حس و مفهوم لغات پیچیده را بهتر به ما بفهماند، لغاتی که برای ترسیم مسئله ایجاد صلح و آرامش پس از جنگ و امنیت فردی و عمومی است.

در بخشی از کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل) می‌خوانیم:

اغلب این‌گونه فرض می‌شود که گروه‌ها در فرآیند DDR حالتی بی اختیار دارند، ولی بدون فعالیت و حضور آن‌ها، این امر با شکست روبرو خواهد شد. مسئله جنسیت مسئله‌ای مهم در فرآیند DDR است به عنوان مثال، این احتمال وجود داشته که زنان در جنگ شرکت می‌کردند با نقش‌ها و وظایف پشتیبانی لجستیکی به صورت داوطلبانه با به زور و اجبار، داشتند و تابع مردان جنگجو بودند.

در نتیجه با توجه به لزوم به دست گرفتن اسلحه برای حضور در برنامه DDR حمایت و پشتیبانی ناکافی را از این گروه‌ها، نموده‌اند. این موضوع در چندین برنامه، قابل توجه است که زنان، دسترسی کمتری به منابع اطلاعاتی دارند و چنانچه خواهان استفاده از فرصت‌ها بودند فرماندهان یا افراد بالادست آن‌ها، | مانع می‌شدند. تعداد زیادی از تمرکز افراد جوان و کم سن و سال در چنین گروه‌هایی در دسترس بودن مواد مخدر و الکل، و همین طور نقش‌های اجتماعی نرمال به این معناست که بسیاری از مردان جوان به خشونت و اذیت و آزار خانگی با مصرف مواد مخدر روی می‌آورند که این امر در برنامه‌های DDR وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

پایان درگیری ها
اوضاع پس از جنگ
محیط و مکان‌های اجتماعی
اهمیت مسئله جنسیت
فضای اقتصادی
فضای امنیتی
امنیت پس از جنگ و درگیری
خلع سلاح، عدم تجهیز ادغام مجدد
مسئله جنسیت و DDR
مسائل در DDR
تعاریف جنایت جنگی یا نقض حقوق بشر
رویکردهای پیرامون عدالت انتقالی
دادگاه جنایت جهانی
پیگیری کیفرها و دیوان ها
کمیسیون‌های صلح و آشتی و حقیقت‌یاب
پرداخت غرامت به قربانیان
اصلاح نهادی و عدالت بومی
اصلاح و عدالت‌بخش امنیتی
اصول مهم و چالش‌های مربوط به اجرای SSR
خلاصه نکات
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات78
زبانفارسی
شابک978-600-8794-98-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل)

برای دریافت کتاب آنارشی (چالش‌های حفظ امنیت در پسابحران در نظام بین الملل) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.