معرفی و دانلود کتاب استراتژی بزرگ

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی بزرگ

کتاب استراتژی بزرگ نوشته‌ی پیتر لیتون به دنبال ترکیب، ادغام و یکپارچه‌سازی اهداف، روش‌ها و ابزارهای قدرت ملی در راستای سیاست، امنیت و منافع ملی است. همچنین لیتون مدل‌های رایج این استراتژی را یکی پس از دیگری بررسی می‌کند.

پیتر لیتون (Peter Layton) خود نیز در کتاب استراتژی بزرگ (Grand Strategy) به این اعتراف می‌کند که اولین کسی نیست که به این مسئله می‌پردازد و اشخاصی مانند هلمونت اشمیت، جان کالینز و... کتاب‌هایی با این موضوع داشته‌اند اما تفاوت و برتری این کتاب نسبت به سایر آثار منتشرشده در موضوع استراتژی بزرگ، اولاً در پویایی مدل و چارچوب ارائ ‎شده از سوی نویسنده کتاب پیش رو و ثانیاً در تنوع و کاربردی بودن مصادیق و موردکاوی‌­های مورد استناد است.

دکتر پیتر لیتون محقق برجسته استرالیایی در حوزه علوم استراتژیک، با سابقه طولانی فعالیت در حوزه‌های نظامی و امنیتی، در کنار آموزش و پژوهش‌های دانشگاهی مرتبط با این حوزه، نظریه و کاربرد استراتژی بزرگ را در کتاب ارزنده خود ارائه نموده است که اثری وزین و پنجره‌ای برای مطالعه و نگرش جدید محققین علوم استراتژیک و سیاست‌گذاران حوزه سیاست‌گذاری امنیتی و راهبردی به‌ شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب استراتژی بزرگ می‌خوانیم:

استراتژی، واژه پیچیده‌ای است که بی‌نظمی گسترده‌ای ایجاد می‌کند. کتاب‌ها و آثار بی‌شماری وجود دارد که تلاش کرده‌اند تا با به‌کارگیری استراتژی در مسائل خاص، اسرار و پیچیدگی‌های آن را آشکار سازند، اما در بسیاری از موارد تنها مسئله را پیچیده‌تر کرده‌اند. در مقابل اگر به مفاهیم بنیادین استراتژی فکر کنیم، مفهوم این واژه واضح‌تر خواهد شد.

مسئله حیاتی که یک استراتژی را تعریف می‌کند این است که استراتژی مستلزم تعامل هوشمند و سازگارانه با دیگران، یعنی دوستان، افراد و گروه‌های بی‌طرف و دشمنان است؛ اما باید توجه داشت که این تعامل اجتماعی نوع خاصی دارد. هریک از طرفین درگیر، به‌طور مستمر جایگاه، نیت و اقدامات خود را بر مبنای ادراکات و اقدامات سایر بازیگران اصلاح می‌کنند. در این خصوص دنیای رازآلود و پنهان نظریه بازی‌ها حرف‌های مفیدی برای گفتن دارد. این تعاملات «اساساً موقعیت‌های چانه‌زنی هستند که در آن توانایی دستیابی یکی از طرفین، به اهداف، انتخابها یا تصمیمات سایر طرف‌ها
بستگی دارد».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمین
فصل اول: شکست‌های کنونی، رویکردهای نوین
فصل دوم: ایده استراتژی بزرگ
فصل سوم: خلق استراتژی‌های بزرگ بهتر
فصل چهارم: ایجاد استراتژی‌‌های بزرگ بهتر
فصل پنجم: استراتژی‌های بزرگ انکار
فصل ششم: استراتژی‌های بزرگ تعامل
فصل هفتم: استراتژی‌های بزرگ اصلاح
فصل هشتم: چه زمانی از استراتژی بزرگ برای حل مسئله استفاده کنیم و چه زمانی از آن استفاده نکنیم
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی بزرگ
نویسنده
مترجمغلامرضا سلیمی، علی باقری، محمدرضا امانی
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات390
زبانفارسی
شابک978-622-6885-77-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی بزرگ

محمدرضا ملک
۱۴۰۱/۸/۱۱
بسیار ارزشمند و کامل بود
سعید ر
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
سلام. روان و موثر
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی بزرگ

برای دریافت کتاب استراتژی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.